JCT600 Mazda, Wakefield, West Yorks Reviews

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
1.3 / 5
8% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer service

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
JCT600 Mazda, Wakefield, West Yorks - Ask a question now

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

  • Average Rating Over Time
  • Within the last month ***** (From 0 reviews)
  • Within the last 6 months *** (From 0 reviews)
  • Within the last 12 months * (From 0 reviews)

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“totally ripped off”

Written on: 21/01/2014

Worst decision ever buying a car off these guys, its all smiles when there taking 14 grand off you for a car, but the moment something goes wrong with it they do not want to know whatsoever. ive owned the car I bought off them for 8 months now and im yet to have a month with it not breaking down, I took out an extended warranty with the car and they still try to charge you for things 'not covered under warranty'. Do not buy a car from these people, you will have the worst experience of your… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Rip off garages”

Written on: 13/12/2013 by Jester3647 (1 review written)

JCT . I've had nothing but trouble with bradford and Shipley. They offer a £35 mot and surprise surprise they try to rip you off for a failed mot and £350 worth of work needed for new discs and pads. When i complained and tried to reason with them about the fact the car had just had new brakes fitted 3700miles since they fobbed me off. when i mentioned a complaint to vosa the service manager told me to get on with it. A quick letter to the head office saw my mot fee back and a standard fob… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“WORST SERVICE EVER”

Written on: 18/07/2013 by Trickynicky78 (1 review written)

We recently visited Mazda Bradford and have been regretting it ever since. We were not given prices for just the car, instead, we got the hard sell of warranties, and paint protection and gap cover etc etc etc. We collected our car, hoping that the fault we noticed on the test drive would have been corrected - shock horror it was not. 2 weeks after getting our car home, the car starts to make a horrendous noise. When i phone the dealers, I am patronised, belittled and made to feel in the wrong… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Bethanyjester's Response to Trickynicky78's Review

Written on: 13/12/2013

I've had similar experiences. They must spend a fortune on staff training to teach staff how to fend off complaints and fob you off. They rip you off on mots and service. I would advice anyone to check everything they do. They have only one agenda and thats to get as much money out of customers as they can.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“will never return. ”

Written on: 07/06/2013 by SuperToastKing (1 review written)

awful service from staff down here. handed in a faulty sat nav and was told i would get a call and be informed what was the issue with it. didn't receive a call for 5 days and all they did was have a salesman "test" it and said it was fine. sorry but i'm an electrical technician and it was not fine. waste of space and time. had problems purchasing the car for cars2. to put it bluntly service i received was terrible. would not recommend to anyone under any circumstances… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Don't what they do - can't understand English either ! ”

Written on: 20/01/2013

Saw a Kia Cee'd 3 1.6 diesel auto hatch in December 2012. The car had done 8200 miles - and had 2 earlier owners. When I checked the car - asked for a test drive - was not offered one. Tyres - 2 michelin and 2 goodyear - one of each on one axle - told the sales chap Lee Doleman to change these and he did not know its illegal to drive this way - forget selling me one! Then he called to say no chance - another chap called to say they will do this. Then asked them to repair a dink - which they… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Stay Away!”

Written on: 17/09/2012

Pushy salesman that do not listen and will hound you for weeks to try and get a sale… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Fab Experience”

Written on: 02/08/2012

After visiting a number of dealers in Wakefield I have to say I'm so glad I visited Mazda Wakefield the team there did really look after me. I was made to feel really welcome and everyone was fantastic, thanks for a great deal and see you for my service nexy year… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“BEWARE”

Written on: 12/04/2012 by Isaw (2 reviews written)

I bought my dodge nitro few weeks ago. On very next day discover few problems. 1. Broken valve in the wheel; 2. Paint from wheels washed off after first visit in car wash; 3. Perforation in exhaust. After tocking to Kelvin ( he sold me a car), I’ve been promise ensured that all parts will be send to me on next working day. week after I got same promise .Never received parts. After that I was unable to tock to anybody, as they've been always on meeting, holiday or busy with another customers… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jwood's Response to Isaw's Review

Written on: 16/04/2012

If you require legal assistance, you may be able to get it through your house insurance. I was appointed a solicitor who specialises in legal matters relating to vehicles and the motor industry.

Be warned though, it can take a long time to get results (JCT600 have had my car for two months now!) but I would encourage you to persist. This dealership cannot continue to get away with such terrible service!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Proceeding to small claims court”

Written on: 15/03/2012 by jwood (2 reviews written)

I found this forum too late but would not advise anyone to purchase a vehicle from this dealership. In March 2011 I bought a "Mazda Approved Used Car" from JCT600 in Wakefield. I came here because of the reputation of both Mazda and JCT600 and wanted an approved used car that I could rely on. We bought a Mazda 5 with 57,000 on the clock for over £7000. It was slightly cheaper than other models of the same age and mileage because it had minor cosmetic scratches and marks but was within our… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★☆☆☆

“not quite changed”

Written on: 19/10/2011

Due to my experiences for the last three years, I am afraid I am still unwilling to recommend this dealer. Recently after receiving a promotion call from a new staff since Aug to this month, I visited the site to see their best offer. However, it was more expensive than that they had talked to me. Their services after selling a car was not recommendable as well. I hope they will change better soon because I love Mazda… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Recent Purchase”

Written on: 17/09/2011

Very impressed with my recent purchase, i feel we got a cracking deal and the staff their were great very helpful. I will defo use them again and recomend you give them a try… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“servic repaires quotes”

Written on: 01/08/2011

On 26th July 2011 I brought my car in for a service at your Wakefield dealership. As my car is a Seat Ibiza I was recommend you by friends, as JCT 600 being a reputable dealership When I telephoned the dealership I was put through to your car servicing department I spoke to a woman and gave her my car details and I asked for a quote, and a quote was given of £145 including VAT I was happy with the quote but I had to check what day I was available to bring my car in so I told them I would ring… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jct600Customercare's Comment

Written on: 09/08/2011

JCT600 would like to apologise for any inconvenience caused and would like to assure our customers that we take all reviews of this nature extremely seriously. This dealership has recently undergone a change of management and we would encourage customers who may have had an unsatisfactory experience to contact our new General Manager who will endeavour to resolve any outstanding issues.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“The Service department have been absolutely useless...”

Written on: 04/04/2011

The Service department have been absolutely useless every time I have used them. They rarely return your calls, never keep you updated with what is going on, and just have a really complacent attitude towards keeping your custom. They really dont care!

My car has been with JCT Wakefield for 4 weeks now, and they still havent corrected what they initially told me was a minor problem that would rectified within 2 days. They have ordered wrong parts, misled me and generally just shown a lack of… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Same problem as the previous reviewer. ”

Written on: 14/01/2011

Same problem as the previous reviewer.

I purchased a Mazda 3 mps wit 7700 miles on the clock. As this is a performance car it needs a 3k mile service and then every 9k miles or yearly which ever is sonner.

I took the car in to another dealer for its 9k/1 year service and was informed the 3k mile service is not recorded and that there would be warranty implications should anything go wrong.
I phoned Jct600 in Wakefield and explained my problem. I was told I would be phoned back. Never got… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“i will keep this short and sweet,do not use this...”

Written on: 15/09/2010

i will keep this short and sweet,do not use this company,they advertised my car with service history,got none at all,went on for weeks trying to sort it out to be told they cant invent one,apart from that the car has been fine until my airbag light started flashing,so i thought no problem i have got there super dooper gold warranty,so they say oh sorry airbags are not covered and it will £63 to plug it in to a diagnostics machine,DO NOT USE THESE R3TARDS ,go somwhere else… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“I bought a 2004 vauxhall corsa 1300 cdti from jct 600...”

Written on: 25/05/2010

I bought a 2004 vauxhall corsa 1300 cdti from jct 600 in Bradford and I,ve had nothing but trouble from day one.
Problems were
1 enigine oil overfilled by one and a half liters
2 not starting proberley
3 suspension banging from front
4 anti roll bar bushes creaking like hell
5 loseing power
6 front o/s tyre bald when bought car
7 overheating
8 smoking very badly
there is aload more problems but I,d be Here for ages listing them all.
Jct600 got an indepentent engineer to come out and inspect my… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“The test drive and arrangements for the vehicle we...”

Written on: 23/04/2010

The test drive and arrangements for the vehicle we bought from here was good, and I have no doubt Mazda is a quality product. The finance was arranged smoothly and interest rates were competitive too.

That's about it!

We were given one key and told another was on order. In a nutshell, what a complete farce! The communication was diabolical to say the least between themselves and their customers. They said twice the key was on order, then confirmed more than two weeks later it wasn't. Lying or… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Cowboys masquerading as professionals. Apathetic and...”

Written on: 04/01/2010 by Gobeck (2 reviews written)

Cowboys masquerading as professionals. Apathetic and understaffed customer service, extortionate charges, and do their upmost to wriggle out of parts warranties if you get a failure 'Ahh well another part might've led to the failure of that part so we won't be honoring your warranty' I was told.

Most shockingly, I was led out to my car to discover a rusty old spark plug had been discarded by the mechanics and left tucked under the windscreen wiper area. The damage it could've done to my… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“So glad i found this post.This horrendous company...”

Written on: 23/11/2009

So glad i found this post.This horrendous company called JCT600 MAZDA WAKEFIELD needs reporting to the relavent governing body.I bought a car from them on finance and right from the start they tried all their con tricks and i must admit to my embarrassment they succeeded.I don't know about the servicing and parts side but from what others are saying on this post i can well believe it.The finace guy,a cocky snotty nosed kid who looks like he's just come outta college misled me on the finance i… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“I use to work for this company and only survived for a...”

Written on: 22/10/2009

I use to work for this company and only survived for a very short time, The company like other big companies do not want to retain customers, just rip em off in what they call upsells, a good one is to check your bill and see if they have charged you for a 1 ltr top up of oil that you didnt ask for, plus all the other upsells, Brake fluid and air con treatments.
Also you usually get charged full labour costs for additional repairs which should be discounted down to allow for the vehicle… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview