Savoy Timber Reviews - www.savoytimber.com

Click here if this is your business
★★★☆☆
3.3 / 5
55% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Savoy Timber www.savoytimber.com - Ask a question now

Media Gallery for Savoy Timber www.savoytimber.com

Savoy Timber www.savoytimber.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“Excellent Every Time”

Written on: 20/09/2017 by Erickson66 (1 review written)

Recently ordered some decking boards, they were delivered quickly and efficiently by a very polite and helpful driver. The staff on the phone were helpful and courteous. Would definitely recommend!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 02/10/2017

Thank you from the Team here at Savoy Timber we really value your feedback

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Great company and great products delivered on time! ”

Written on: 05/09/2017 by Tristian124 (1 review written)

We were let down by another company so called Savoy Timber looking for 3 worktops to be cut to a specific size and delivered ASAP. They could not have been more helpful, from the person who took our call, who actually took a video of the worktops and sent the video to my phone so I could see the worktops in detail. To the delivery man who delivered on time and helped me carry the items into my house. Courteous and efficient. We are delighted with the worktops and would recommend this company to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Thank you for your review Tristian I will relay this to the team we appreciate your feedback
Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Amazing!”

Written on: 04/09/2017 by 314Adkins (1 review written)

What a fantastic company! Helpful and knowledgable staff who are always on hands to offer advice as well as being extremely friendly. Outstanding customer service where they always go above and beyond! I would most definitely return and recommend!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Thank you so much for the great review it is much appreciated Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Best timber place in Lancashire, A1 service every time!!!!”

Written on: 02/09/2017 by Trevonz1981 (1 review written)

Best timber place in Lancashire, A1 service every time!!!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Thank you for the great review

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Just wanted a gate delivered. FAIL”

Written on: 02/08/2017 by paulmagoo (2 reviews written)

Wrong item sent, sent me the cheaper gate. Item was supposed to arrive yesterday but they are not liable for delivery. Cost me money having to send my joiner away. Wanted stronger gate for security, the cheaper gate is poorly made and shoddy. Will never use again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Response to paulmagoo's Review

Written on: 20/09/2017

Hi there. I must apologize for the poor quality of service you have received from us and I would like to inform you that the Internet department at Savoy Timber is now under new management and as such we would love to make amends to any bad experience you have had previously, please feel free to contact our new e-commerce manager, Anthony, directly with any enquiries kind regards Savoy Timber Ltd

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Excellent”

Written on: 24/05/2017

After seeing all the negative reviews I thought I had made a mistake ordering. Everything arrived on time and with no damage (worktops) Thank you Savoy Timber and Tuffnels… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Thank you so much for your feedback - we do appreciate your faith in our business and am glad that your experience was a positive one. We are now under new management and as such have new processes and resources in place and hope you will shop with us again in the future regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Staff not nice to the public at all ”

Written on: 26/04/2017 by JovanyTrujillo (1 review written)

To every one my resent visit to the Blackpool branch I was very disappointed with the staff there was 3 lads didn't help me at all I was invisible to them the lad couldn't even serve me as soon as I got what I wanted I asked him for some discount he refused he couldn't even help me to put the stuff in the van he just wanted his brew and this was at 9 am when you spend over £400 I think the staff should at least help the public with the materials they have bought from them I shall phone on… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Good morning, I am so sorry your experience at our Blackpool store was not a positive one I would like to inform you that the business is under new management, we would love to make amends to any bad experience you have had previously, please feel free to contact our new e-commerce manager, Anthony, directly with any inquiries and he will assist in anyway possible. Kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★☆☆☆

“Ignored me after my order”

Written on: 19/04/2017 by ArmaniGustafson384 (1 review written)

placed a large order for bespoke doors and it says they will deliver within 10 days. 13 working days later and i start to chase. I call and i'm put on hold for over 6 mins after which i hung up expecting they would call me back once they found out what was going on. I called again and it hung up so i sent an email and they haven't responded. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Good morning I am so sorry your experience was not positive on this occasion the business is under new management, we would love to make amends to any bad experience you have had previously, please feel free to contact our new e-commerce manager, Anthony, directly with any enquiries. We would like to ensure your order was processed and fulfilled kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Hugohouse76's Comment

Written on: 20/09/2017

Well done for picking this up 5 months later.
Glad you feel your changing.
The doors did eventually turn up and were all cracked so we sent them back. They were picked up two weeks later. Eventually we got a refund.
It impacted our build/work done.
Turned out that a local door company was much cheaper and better quality which surprised me.
I suppose a massive marketing budget would mean you come up trumps on google searches.
I wish you every success in raising the game.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 02/10/2017

Thank you for your feedback and your good wishes for the future I hope we can help you with your next project

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“Poor customer service”

Written on: 12/04/2017 by DakotaScott (1 review written)

Went today after speaking to them on the phone I traveled 45 miles and then there was no one to help said they were all to busy whet to firwoods spent over £1000 and got a great service stay a way from this place shocking staff if o was the manager I would sack them all for losing me money… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Good morning DakotaScott, I am so sorry your experience of Savoy Timber was not a positive one - the business is under new management, we would love to make amends to any bad experience you have had previously, please feel free to contact our new e-commerce manager directly with any enquiries kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Awful service”

Written on: 06/04/2017 by davidwilcock (1 review written)

We ordered one item and received another. They then refused to refund us or replace the item. The customer service was poor and they simply do not care about their customers once you have made the purchase. It would have been simple for them to send a new item and relatively inexpensive but they refused to do so. Avoid this company at all costs… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Response to davidwilcock's Review

Written on: 20/09/2017

Good morning. I am so sorry your experience of Savoy Timber was not a positive one and for that I would like to apologize, the business is under new management, we would love to make amends to any bad experience you have had previously, please feel free to contact our new e-commerce manager, Anthony, directly with any enquiries and we will do whatever we can to assist going forward kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Kitchen worktops and breakfast bar ”

Written on: 03/04/2017 by Starbuck12345 (1 review written)

Terrible customer service from this Company. I ordered worktops, splashback, upstands, breakfast bar and leg supports. The order arrived and the breakfast bar was damaged together with the wrong leg supports. After several phone calls they agreed to send replacements out. The replacement breakfast bar was better but still not great. The leg supports were wrong again ! More phone calls and yet another delivery of wrong leg supports ... yes that's 3 deliveries which were wrong at which point I… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Response to Starbuck12345's Review

Written on: 20/09/2017

Good morning I must apologize on behalf of Savoy Timber for the poor service you have received and am so sorry that we could not fulfill your requirements. As a business it is so frustrating when products are damaged in transit or dispatched incorrectly this costs us a large amount of money and resource to collect re dispatch and re deliver but this is not as important as the time, effort and inconvenience this causes customers such as yourself and again apologize for this. The business is under new management, we would love to make amends to any bad experience you have had previously, please feel free to contact our new e-commerce manager, Anthony, directly with any enquiries kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★☆☆

“Doors were fine but not the service”

Written on: 12/03/2017 by Houghtonjf500 (1 review written)

we are self building a new home and ordered doors from savoy timber but would now stick to the national merchants suppliers we have previously used since savoy timber first ignored the delivery instructions and I paid extra for next day delivery which would have been the monday when we were on site. We were not there on tuesday and I had to arrange to be there and I don't drive so my daughter had to get me there. They were delivered by a corrier which was one lad and a hand opperated pallet… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Good morning firstly could I apologize for the inconvenience caused by the courier company that we use for certain national deliveries. Our business is under new management, we would love to make amends to any bad experience you have had previously, as an aside we have now extended the geographical scope of our own fleet deliveries and as such deliver a majority of all our orders and we have plans to extend this to all orders in time please feel free to contact our new e-commerce manager directly with any enquiries kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“terrible insulting staff with no customer care”

Written on: 06/03/2017 by Rodriguez120 (1 review written)

Whatever you do DO NOT touch this company not only do the send out damaged goods they then insult the workmanship. Then if that's not enough the so called customer services are condescending who wont take any responsibility for shoddy work on their part. Their response is to put the phone down when your trying to talk to them. Absolute RUBBISH COMPANY!!!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Good morning, firstly I would like to apologize for the experience you have had from a lack of good quality customer service. As a family run business we pride ourselves on going the extra mile and providing a level of service we can be proud of - in this instance we have obviously fallen well short of what we accept. I understand this will be of little consolation now but would like to inform you that the business is under new management, and we would like to make amends for the bad experience you have had previously, please feel free to contact our new e-commerce manager, Anthony, directly with any enquiries kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Appalling!!! Don't touch them!!!!!!!”

Written on: 22/02/2017 by helpfulhands (1 review written)

The experience we had with Savoy Timber was the worst for a long time. We ordered 3 doors, 3 architraves. The website says 3-5 days for delivery. we were given 10 days. Only 2 doors arrived- they were left in the rain on a busy road and no attempt was made to alert the builders on site they had been delivered - no delivery note. We were told the 3rd door had not been shipped to them but wait!! we have some returns!! we'll check them and then send them out to you!! yehaay! One week later it… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Response to helpfulhands's Review

Written on: 20/09/2017

Good morning, I would like to apologize for your poor experience with our company. Without looking into your specific order it would seem incorrect information - namely delivery timescales were entered onto our website - followed by a very poor customer service experience. I can assure you that this is not acceptable and we pride ourselves on our effort to meet our customers requirements - we have fallen very short on this occasion. As mentioned on a number of other reviews the business is under new management, we would love to make amends for the bad experience you have previously received, please feel free to contact our new e-commerce manager directly with any enquiries- we understand that your experience was in February but as a new management team we would like to apologize and assure you that this lack of attention to detail, customer service and attitude will not occur again. Kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Excellent service”

Written on: 25/12/2016 by JonathanLacroix148 (1 review written)

Before ordering, rang company to enquire about product on two occasions. Both times,the response was so helpful. The worktops and upstands are just what I had been looking for but was unable to find elsewhere. Even with the delivery charge I was able to save more than £60. The items were very well packed, no damage whatsoever. Would definitely recommend and use again if necessary. Thank you Savoy Timber!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Thank you so much for your review and we are happy you had a positive experience and hope you will shop with us again. Kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Worktop”

Written on: 14/11/2016 by szPowers98 (1 review written)

Have delivered wrong worktop, customer cervices is terrible ,still waiting someone to reply to my email… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Savoytimber's Comment

Written on: 20/09/2017

Good morning I must apologize for the customer service you have received and would like to take this opportunity to inform you the business is under new management, we would love to make amends to any bad experience you have had previously, we have made fundamental changes within the business and with a new E- Commerce manager have new processes levels of customer service in place - if you would like to contact our new Head of E -Commerce direct please do via our site, kind regards Savoy Timber

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Price Match Gurantee”

Written on: 01/09/2016 by Regant131 (1 review written)

Spoke to a helpful advisor via the live chat option and gave them details of a door being sold on a competitors website and asked them to price match. I was after 5 of these doors and the reply was sorry we can not offer them at that price being sold for by the other company. Whilst I acknowledge that I can but the door from the other company their was some other items that I required that Savoy were selling. In makes their PRICE MATCH GUARANTEE WORTHLESS and not worth the paper it is… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Great company to deal with ”

Written on: 16/07/2016 by Baldywardy (1 review written)

I ordered a decking kit it was delivered within a couple of hours great friendly staff will definitely recommend to family and friends. These decking kits are very good value for the money… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“timber”

Written on: 03/06/2016 by CeliaHead (1 review written)

ordered decking of this so called family buisness, cancelled my order now they wont answer emails or return my money, be warned stay clear of these people… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★☆☆

“Worktops”

Written on: 17/04/2016 by 109Manning (1 review written)

Ordered 3 worktops with upstands. On the day of delivery the order turned up but was in complete and what was delivered had been damaged. When you phone customer services you have to provide pictures of the damage and then email them before they agree a replacement, although you are protected by law so this is a waste of time as they have to replace damaged goods brought online. The Consumer Rights Act states that the seller is responsible for goods up until they are delivered to the consumer… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview