AutoAid Breakdown Cover Reviews

Click here if this is your business
★★★★☆
3.6 / 5
68% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Speed of response

  • Customer service

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
AutoAid Breakdown Cover - Ask a question now

Media Gallery for AutoAid Breakdown Cover

AutoAid Breakdown Cover

Refine your search

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“exorbitant cancellation charges eventhough...”

Written on: 01/07/2022

exorbitant cancellation charges eventhough cancellation done before policy starts!!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Auto renewal warning”

Written on: 29/03/2022 by FrederickWillis (1 review written)

Be careful with automatic renewal they tell you a month earlier about it in one of their lengthy emails,then charge you £20 to cancel if you forget,NO notice one or two days before, typical move by certain companies, noticed it happened alot with them..

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Insane renewal system, rude customer service”

Written on: 03/11/2021 by Zimmerman130 (1 review written)

At renewal time, they take payment at midnight on the day of renewal, meaning if they can't debit the card immediately, the policy expires. This means you are then forced to take out a new policy at a higher price. I was told by a rude, unhelpful customer rep that is standard practice across all companies, and there is nothing she could do. This is clearly not the case, as my insurance company were similarly unable to take payment – however, because they tried to do so BEFORE the renewal date, rather than waiting till midnight on the day, I was able to call a few days later, update my payment information, and continue the policy. This apparently inability to extend my existing cover is despite being sent an email at 6am on 31 Oct (the renewal date) saying: "No need to panic! All you need to do is contact us ... [to] simply update your payment details or retake your payment and get you back on cover without a hitch". I assume most people simply agree to pay the extra £15, but the whole exchange left an extremely bad taste. I now have to look for a new breakdown company, but I can't continue with Auto Aid if that's how they treat their renewing customers. Put your prices up if you need to, but don't resort to underhand practices to gain a little extra cash.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Tigg3R82's Comment

Written on: 21/11/2021

I am now in the same situation except it is a Sunday and their office is closed so even though their email states the same as above and the text says contact us as soon as possible to keep your breakdown cover, my hands are tied. My policy WILL expire at the end of tonight.
I tried to log in online and have a message saying this policy is not recognised which I am presuming means that they have already cancelled.
I have checked all my cards and all are in date, so it is not an issue with my card. The annoying thing is this is not the first time this has happened, but they seem to be only company who cannot take a payment.
Fingers crossed I get a useful response. I have been with them for 3 years but maybe it is time to look elsewhere.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Penalised for their problem.”

Written on: 02/11/2021 by 0rinoco (1 review written)

When I phoned the renewal number, I was told that the system was down, but was not made aware that there was a time limit for renewals. When I called again to renew, I was told that, as my policy had now expired, it would cost another £14 for a fresh policy. This was in spite of the fact that I had attempted to renew previously. They have happily taken my money for the many years that I have subscribed and now decide to penalise me for something that wasn't entirely my fault. I shall be making my disappointment known in every way possible about these people. Disgusted.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Broke down bank hol Monday at 7.30,rang for recovery...”

Written on: 03/09/2021 by Rice82 (1 review written)

Broke down bank hol Monday at 7.30,rang for recovery and was told after a very long phone call that I wasn’t covered !! I said I have yr email I front of me and it states my Motor home is covered and the registration is correct he still said my manager says we don’t cover motor homes I said well you have given me a policy stating I am covered he again said yr Not but we can get You Home for £459 a total of 41 miles, I am looking into involving the ombudsman but please don’t trust them.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 3 0
★☆☆☆☆

“Changed me to autorenew without asking me!”

Written on: 16/06/2021 by bkCrockett230 (1 review written)

Got 2 emails a month before renewal date telling me that they had changed the conditions on my policy to autorenewal. Luckily I spotted them and they didn't go to spam. You have been warned. Avoid

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Excellent service from AutoAid and Recovery company”

Written on: 05/05/2021 by Cunningham266 (1 review written)

I had the unfortunate experience of breaking down. Autoaid responded quickly and handled my breakdown efficiently, checking I was OK, safe and ensured I understood every step of the process. They sent text with details and a website link with further info. They also supplied details of the breakdown and recovery company [Riverside Motors]. They arrived promptly but unfortunately were not able to repair car due to severity of problem. However they promptly arranged for recovery vehicle which again arrived promptly, they loaded the car without any dramas and swiftly took us and our car home. The service was great and the guys at Riverside Motors were very polite and helpful. There was no aspect about the situation that wasn't handled very well. Many thanks and well done.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★★★★★

“Got me home 260 in one go”

Written on: 23/12/2020 by whitehall1212 (1 review written)

Absolutely wonderful in time if my difficulty

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★★☆☆☆

“Illegall auto renewal”

Written on: 19/11/2020 by Davethebravewithapermanantwave (1 review written)

Had ‘auto aid’recovery insurance for eleven months now and not had to call them at all. NOW I find they are going to ‘auto renew’ my policy. I am 75 years old and have had to get a great grandchild to negotiate the fact that the ‘opt out’ policy number is on a sister site! (ERS) and is difficult to track through.  I have managed to cancel the policy even though I might have to pay more through a rival company ( and have told them this on my electronic mail) It is only the fact that I am ‘oldish’ that I have the time in retirement to keep my eye on what has become bad practice in any walk of life connected to electronic on line transactions. Old but not STUPID.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 4 1
★★★★★

“Five star service”

Written on: 19/08/2020 by Billthebiker1100 (1 review written)

Been with Autoaid for a few years. Broke down at the weekend on my bike when I stopped for a short rest it would not restart .Called Autoaid for assistance and kept me updated with the recovery company and when the arrival will be within the hour. Technician from recovery company found the fault but insisted he would take myself and bike back home. Fantastic service from both Autoaid and SOS motorcycle recovery. Can not praise the service enough.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“First class service”

Written on: 15/08/2020

Changed to Autoaid after dumping the AA as they wanted £200. Broke down on the M1 motorway. Rang Autoaid and within 20 minutes someone was with us. Took us and the car to their garage. Did a diagnostics check and it was something they couldn't fix. Took the car back to Jaguar in Manchester and arranged a hire car for us. As Enterprise couldn't deliver they took us to the hire company. Couldn't fault the service at all. I received an email about a month before renewal regarding the auto renew so had plenty of time to let them know if I didn't want to.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 3 0
★☆☆☆☆

“Auto take your money from your bank”

Written on: 09/07/2020 by ian.tremayne (2 reviews written)

As another review has mentioned the price has increased, but the reason i will never go back to them is they have changed there policy to automatically withdraw funds from your bank to renew the policy UNLESS YOU TELL THEM not to

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Wilderole's Response to ian.tremayne's Review

Written on: 13/03/2021

most companies do that now either take the tick ouit the box or wait forthe reminder

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 1
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“39% price increase & renew without consent!”

Written on: 15/05/2020 by sleepyman (1 review written)

This company has increased its annual premium by 39% despite never claiming so was not going to renew, now i find they have changed their policy and have automatically charged my credit card for another year without my consent! No one is answering the phone or answering emails. They are an absolute disgrace AVOID at all costs you have been warned.....

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 1
★★★★★

“from ringing them to the time the rescue man arrived 5...”

Written on: 25/04/2020

from ringing them to the time the rescue man arrived 5 star service

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Home start help.”

Written on: 23/04/2020 by Yorkiedad (1 review written)

I have been a member for 2 years and never had to use the service before. Yesterday I got into the car and found the battery was dead and unable to turn engine over. Called Auto Aid and their breakdown man was with me within the hour and managed to supercharge the battery enough to start the car. He also tested the alternator which was working correctly and the battery which showed some cells had died and were unable to recharge. As this was the original battery on a 10 yrs old Kia it was understandable. He then checked the price and availability of the correct battery at the local branch of Halfords and followed me there. The battery was fitted in situ and problem fixed. Cannot speak highly enough of the service, attitude and politeness of their breakdown man. Great service, well done!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Very sneaky - avoid!”

Written on: 21/04/2020

I've seen others have had a similar experience. Autoaid simply auto-renew policies after a year, at a much inflated premium. On the first day on the new policy I tried to cancel, but was told that a cancellation would cost me £31 (the total premium was £60). £31 to simply cancel a policy on the first day of an auto-renew is just so sneaky. They did send an email the month before, but every other company I've heard off will allow you to cancel for free in the cooling off period if they auto-renew. Really outrageous behaviour!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 1
★☆☆☆☆

“The WORST Breakdown service ever.”

Written on: 13/04/2020 by duggie43 (1 review written)

I had broken down with a flat tyre on double white lines on a very busy trunk road with lorries whizzing by,and on one occassion almost colliding with my car. I phoned Autoaid and explained the dangerous possition i was in and was told someone would be with me within the hour. I phoned repeatedly for over 3 1/2 hours before help eventually arrived. The breakdown mechanic had come from his garage less than 10 mins away and told me had only been informed by Autoaid less than 20 mins ago. My wife and i had been in extreme danger of being crashed into especially after it had gone dark and i dread to think what may have happened if that had occured. The Autoaid telephone operators just didn't seem to care. Everbody,please keep away from this company or you WILL regret it.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“don't bother”

Written on: 29/01/2019 by barryrigby (1 review written)

Bought breakdown cover with them then decided to cancel was told £15 cancellation fee what about 14 days cooling of period not with them they were saying read small print can't read small print when you are buying it online no option just hope i don't breakdown I wonder if there any good in that department

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 3 1
★☆☆☆☆

“don't do it.”

Written on: 22/12/2018 by stephanieaj (1 review written)

After seeing Martin Lewis singing the praises of AutoAid I thought I'd choose them as my recovery provider - what a mistake that was. I was miles away from home when my tyre was slashed in London. I called AutoAid, nervous and worried that I was by myself and stranded on a one way system whilst it was getting dark outside in an area I didn't know. I was told that they couldn't come and help because I didn't have a tyre repair kit on me. I told them that there was no way in hell a repair kit would fix the tyre, but they said that was their policy and there was nothing else they could do. I told them I was stranded alone and they may as well have told me 'tough'. Disgusted with the service, will never go back.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 15 1
★☆☆☆☆

“ ADDITIONAL CHARGES ONLY AFTER PAYMENT MADE. ”

Written on: 14/11/2018 by IssacHolman (1 review written)

I called into your customer service to take out a policy and was quoted on line £43. 31. When i received a confirmation e mail i got charged £48. 31. When i called i just got told that £48. 31 was the price. i explained that i have proof that only £43. 31 was my premium again to no avail. i asked for a supervisor and got the call cut off intentionally. I called again and again had another call centre person with attitude and complete bad manners who finally put me through to elsie. trying to explain to elsie turned out to be a complete waste of time as she was intent on talking at the same time as myself. i clearly pointed out that that on my confirmation it clearly states £43. 31 not £48. 31 to which she was not prepared to listen. i asked either the £5. 00 be refunded or the police wich does not come into force for 2 days to be cancelled with a full refund. she said she was happy to cancel the policy but wanted to charge an extra £15 for cancellation.   these call centre people need a lot of training not only in their blatant attitude and bad manners. next year when my policy comes into renewal i would not renew even if the policy was given free of charge. thank you for leaving me with a bad taste in my mouth.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 3 1

Our helpful community of likeminded people will be happy to answer any questions that you have.

Before posting your question please check to see that it has not already been asked.

Thanks for asking a question.

Once we've checked over your question we will put it live on the site and our strong community of experts will hopefully give you some great answers that you find useful.

We will email you when the question is on the site

Asked by Linsil on 13th February 2017 Report this content
How easy and quick is the payback of monies paid out when recovered? Never used this type of recovery service before where you pay and claim back.

Thanks for answering this question.

Once we've checked over your answer we will put it live on the site so others can gain from your experience. We rely on members like you to sustain our vibrant community so thanks again, we couldn't do it without you.

We will email your when your answer is on the site

Answers (2)
Report this content Gdiamo10 Written on: 14/02/2017
I have been with autoaid for 4 years. Had to use breakdown service for 1st time last year. I was expecting to have to pay up front and claim back. However it was all included so didn't need to pay anything. we were on a busy road with 2 young children & the service couldn't have been better. Arrived within 20mins as advised and towed home 50miles with no quibble. Would definitely teconnend
Report this content Khalid_Khan Written on: 17/02/2017
Yes I agree with gdiamo10 They are very good
Asked by cathliddle on 10th June 2015 Report this content
What happens if I don't have any money on me when I breakdown?

Thanks for answering this question.

Once we've checked over your answer we will put it live on the site so others can gain from your experience. We rely on members like you to sustain our vibrant community so thanks again, we couldn't do it without you.

We will email your when your answer is on the site

Asked by bellchris on 25th September 2014 Report this content
How good is the Autoaid cover in Scotland?

Thanks for answering this question.

Once we've checked over your answer we will put it live on the site so others can gain from your experience. We rely on members like you to sustain our vibrant community so thanks again, we couldn't do it without you.

We will email your when your answer is on the site

Asked by AnneHoskins on 20th August 2014 Report this content
I appreciate that their cover would apply both to me and my husband. Does this mean that 1) when we are out together and he is driving we would be covered? And 2) if he borrowed my car, which he does sometimes he would be covered? He does have his own car but says mine is easier to park in a multi-story car park. 

Thanks for answering this question.

Once we've checked over your answer we will put it live on the site so others can gain from your experience. We rely on members like you to sustain our vibrant community so thanks again, we couldn't do it without you.

We will email your when your answer is on the site

Answers (1)
Report this content Chazzo51 Written on: 21/08/2014
Hi, Your cover is personal. You and your husband are individually covered for ANY vehicle you are driving. I have had faultless service from AutoAid the two times I called them out. Just make sure you keep the receipts.
Asked by fdkjfrank on 26th March 2014 Report this content
How do I join them online? 

Thanks for answering this question.

Once we've checked over your answer we will put it live on the site so others can gain from your experience. We rely on members like you to sustain our vibrant community so thanks again, we couldn't do it without you.

We will email your when your answer is on the site

Answers (1)
Report this content LeeT Written on: 27/03/2014
Its pretty straight forward as they have an online payment facility, just type in Autoaid and their site comes up. They also have a phone number and its just as easy to join that way. I can't understand some of the negative comments on here as I have called on them 3 times in the last 4 years and had no problems whatsoever!! Some people need to remember that they also have to use the same road they are broken down on hence getting through traffic? Unfortunately they can't Fly!!! Join and you wont regret it and it saves you a fortune.
overview