Diamond Car Insurance Reviews - www.diamond.co.uk

Click here if this is your business
★★★☆☆
2.8 / 5
49% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Diamond Car Insurance www.diamond.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Diamond Car Insurance www.diamond.co.uk

Diamond Car Insurance www.diamond.co.uk

Refine your search

  • Average Rating Over Time
  • Within the last month ***** (From 0 reviews)
  • Within the last 6 months *** (From 0 reviews)
  • Within the last 12 months * (From 0 reviews)

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Disgraceful company! I was insured on a 2013 Peugeot...”

Written on: 15/03/2020 by Robynduncan (1 review written)

Disgraceful company! I was insured on a 2013 Peugeot 208 for £98 a month, I'm 31 years old with 3 years no claims and have been driving for 9 years. I added a named driver on to the policy, four months before my policy was due to end which sent my premium up to £250 a month. Three months before my premium was due to end I wanted to change the vehicle to a 2012 focus 1 litre engine, worth less than my Peugeot and in order to do this my premium would have gone up to £427 a month!! I will never ever again have insurance with this company and I would stay well clear! I had a brand new audi on lease and it only cost me £109 a month to insure with Direct Line. Disgraceful people who don't care about their customers. I am making a formal complaint and taking this further

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Deceitful tactics to increase premiums ”

Written on: 23/03/2018 by klStiles298 (1 review written)

I used a well known compare insurance site, to come across what seemed a fair price renewal quote, however after calling them to take out the policy the price increased by £300 due to a flag against my daughter or myself (22 years accident free) so called her insurance company to ask what it was about, they have no record of any reason for this and asked me to call Diamond again and check who had put the issue as they should be able to give me these details, Diamond said they could not give me these details as it was on the "motor insurance database" and as we had insurance already this is why her insurance company could not see this. after 45 minutes of telling the man she or myself have had no incidents or accidents or whatever else he wanted to describe it as. They said it was due to an altercation with a cab driver, he claimed the date was late 2017, yet this occurred early 2017 and was never reported to the cab company as I called them to get his details to report him for being aggressive towards a young women and the only person who could have known about this was my daughter until I had mentioned the issue to them. Long and short of this is Diamond want you to say anything to be able to justify increasing your renewal policy as you go to pay for it. What a shame companies act in this way for young drivers trying to be responsible legal road uses.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Had dual car cover. Was quoted approx £700 to renew...”

Written on: 02/10/2017 by 262Robb (1 review written)

Had dual car cover. Was quoted approx £700 to renew policy. When renewal came through it was approx £1250.Queried and was told quote was for one car only. Spent 3 hours comparing quotes - virtually everyone is cheaper. Aviva were £400 cheaper. More professional and trustworthy. This company is at best misleading and at worst deliberately deceitful. Do not trust or believe a word they say. I will never use again. Do so at your own risk. They do not care about their customers

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Avoid at all cost ”

Written on: 06/08/2017 by Emerson476 (1 review written)

I had an accident on the 27th of July from the moment I called diamond I had nothing but total inconvenience. The customer service is appalling. Nothing is ever actioned when they say they will. Escalating concerns to managers doesn't resolve any issues you have. When you have to make a claim it is extremely stressful, I've been in floods of tears as I am promised things but nothing is actioned accordingly. This is the last thing you want to be dealing with when you are involved in a car crash and had injurys from that to deal with. No one has ever called me back from he 27th except a manager who called me today 4th Aug at 3pm with more bad news. I have had to call them numerous times a day to be told conflicting information and nothing is ever resolved!!! I was advised my car was total loss on Friday 28th but took them till Wed 2nd of august to be made offer which at first was insulting and the increased it which was still below value and told that nothing more can be done and that was the best offer they could give and I was promised in writing via email and on phone call that day that I will receive payment bia CHAPS by Friday at 12pm. Today Friday 4th Aug morning came nothing in bank so called up to be instructed not to worry payment is processed and I will get it by 12pm. 12pm came no payment I called yet again advised error processing payment at there end and it will be another 48hrs I explained I don't have another 48hrs to wait for this to be resolved. I've taken time off work I've been extremely stressed through the whole process I wanted payment today accounts advised this wasn't possible. I escalated my concerns to various managers through today only one called me back advised nothing more can be done and she will call me on Monday to make sure payment is sent. I expressed my concerns about the customer service I have received throughout the whole process and I will making relevant complaints the duration of this weekend and posting on social media the complaint I have as its appalling. I have a list of call handlers names, I have spoken to on various occasions and each one having to explain my situation. I asked for a copy of all transcripts and communication I have had with the company since last Thursday emailed to me in writhing as I am really unhappy with the service that's been provided!!! I put a deposit down on a car to pay remaining balance this afternoon with my settlement figure which I didn't receive so I have lost out in more money thought the inconvenience of this company!!!!!!!!!.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“My insurance policy is finished on 18th of August...”

Written on: 01/07/2017 by Musamoth (1 review written)

My insurance policy is finished on 18th of August 2017. I bought the policy in 2016 on August. He has changed whole things on the system in June 2017 before my policy expire. They added 3 points in my license and another motor under my wife's name . He has charged £774 and took from my wife account in June 2017. She checked her balance in July seen £775 missing out . That was ridiculous . I have spoke with customer service and idiot couldn't give any reason why they have charged us before our policy end . Spent one hour on phone didn't get any answer . Customer service adviser wasn't agree to refund that extra £775 in wife's acc.  After 10 months suddenly they charged us £774 . People never trust this company and Don't ever give them your card details .

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“ZERO STARS, LIARS, DISGRACEFUL ”

Written on: 12/05/2017 by NathenSuarez (1 review written)

Only gave on star because it asked for a rating... Took out the policy believing Diamond are a good company... HOW NAIVE. I have had nothing but stress for the past 8 months regarding a NON FAULT CLAIM of which I have been told 'WE ARE DOING EVERYTHING WE CAN' even though they had not even contacted the 3rd party for the best part of 6 weeks. The company drag their feet regarding claims. DO NOT expect to get any help from them, have them back you or even attempt to fight for you. It is atrocious that a company is allowed to run so well when they allow you to go through such a hard time and not even help or at least keep you updates. I have also been told for the past 5 MONTHS, the 3rd party are notoriously hard to get in touch with... NOT GOOD ENOUGH. I cannot believe how difficult they have made things and would DEFINITELY NOT RECOMMEND TO ANYONE. Pay the bit extra and be valued rather than robbed for your insurance.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Very Happy Customer!”

Written on: 09/05/2017 by EricaW3467 (1 review written)

I have been with Diamond for a year now, and this is my first every company that I have used for car insurance. I started off with learner insurance and when I passed my test, they made sure I got the right deal for a full license insurance. When my documents came through the quote they told me about was wrong, but nothing a phone call didn't fix as they were really apologetic and were quick in fixing it. I received a really good deal for my first year of driving. When a year came and I needed to renew my insurance my quote had really not gone down. I shopped around and found better deals then Diamond. I phoned Diamond this morning and it took me no more than 10 mins to get them to match the quotes I had found on other websites.Very impressed, as there was no hassle, and I saved over 336 pound! Will recommend them to anyone! Very Happy!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Steer clear! Awful insurer”

Written on: 08/04/2017 by Df87 (1 review written)

I am writing this review as a manager of a different insurer. Due to Diamond's extreme incompetence with a simple phone call to them to confirm a mutual clients no claims bonus, they gave incorrect and misleading information which led to the unfortunate cancellation of our customers motor insurance policy. I would suggest you steer clear of this company as the staff clearly lack any sort of experience, training or expertise. Diamond also lied to our customer that they did not even have a conversation with the company I work for. Poor show. Avoid.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“inform of non claim incident and they double insurance”

Written on: 17/01/2017 by teluk (33 reviews written)

I caused some damage to my car in which no other person or vehicle was involved but had been advised that you need to report any incident, so I did. I did not make a claim and merely explained what had happened and that I fixed my damage myself. I then receive a phone call from Diamond insurance to renew my policy and that "nothing had changed" and my new policy would cost £500+ pounds. Nothing had changed!!! This is double what I paid last year and I was utterly disgusted that they used this reported incident as an excuse to double my payment. I was then offered an £80 reduction to sweeten the blow, forget it, I will look elsewhere. How can they possibly justify an increase for something I didn't even claim for? I made one phone call to another insurance company (not sure if I can name them in this review but a nodding dog--Oh yes!) who said they were not really interested in damage that I did not claim for and gave me full cover including an enhanced breakdown cover which was not included with Diamond for around £250--half the quote of Diamond. I also notice Diamond are one of the few insurance companies to ask if you have completed a speed awareness course even though you are told at the course that it is not a conviction or points on your licence so your insurance don't need to know. This is obviously yet another way to bleed more money out of you. Diamond will be my last choice in future (along with their 2 other insurance companies).

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Disgraceful company”

Written on: 03/01/2017 by Kimii (1 review written)

disgrace of a company Worst insurance company I have ever been with!! Had an accident where a 40ton LORRY drove into ME due to him driving with undue care and attention and as his boss put it "he was having a bad week", had I not managed to get myself out the way so that he did not drive directly into the side of me I would have lost my unborn baby!! Diamond do not care! lorry company have video footage from the cab of the lorry yet have only provided "screenshots" which are useless! Diamond are too lazy to care, just say I am liable and are allowing the lorry driver, who drove away from the scene of the accident, to claim so called damages from ME! Too lazy to do their job properly and get the video evidence and just take the other parties side straight away! No investigation NOTHING! Just causing stress to a 9month pregnant young girl instead right on top of Xmas and ontop of preparing to give birth!! I am now at the end of my tether with this lazy ridiculous company and just go around in circles. Am now taking this to press and will get the story to as many news based shows! I deserve to have this case sorted out properly not just fobbed off cause the company are too lazy to do their job! Are happy enough to take your money but don't want to provide the service expected of them! Not the mention slyly changing my policy and adding things onto it to put my insurance up! Avoid at all costs! I'll never go with this company again and wouldn't recommend them to my worst enemy!!!!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“WORST COMPANY EVER !!!!”

Written on: 20/12/2016 by Trisha148 (1 review written)

Someone bumped my car and Diamond without me knowing sent it to a scrap yard in Bristol with all my personal belonging !!! Not even a discussion with me!! I am appalled by the incompetence of staff even the manager!!! On phone for hours trying to get through when you do they promise faithfully to sort it out, never phone back !!! My car is now eventually back in a garage, went to get my stuff and it has been ransacked, all my cd's, mats, back bumper, service history, loads of personal documents all gone!! It is filthy dirty with all mud everywhere inside!!! Disgraceful!!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Worst insurance company to date ”

Written on: 08/07/2016 by Wn2016 (1 review written)

Diamond car isyarance is the worse company you can ever use. Everything they say is great on paper, until something happens. After being involved in an accident that wasn't my fault, they decided to take it upon themselves and process it as a joint fault without even speaking to me about this stating there was some mistakes on their behalf yet, this is still ongoing. To make matters worse, they have taken it upon themselves to ensure I face extreme difficulties renewing my insurance elsewhere due to a 'scratch' on my vehicle that I repaired out of my own pocket (this is also considered as a claim apparently). If I could turn back time, I never would have even contacted diamond for insurance. Biggest mistake and biggest regret of my life. Word to the wise, DO NOT DO IT!!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Declan has got my back”

Written on: 16/04/2016 by Fosterlm276 (1 review written)

Tried to get insurance with RCIB, the worst company i have dealt with. who wanted me to pay £70 JUST for applying to them.... ANYWAY, diamond offered to pay these fee's AND gave me an even better loyalty discount :) Very helpful, very professional and a LOT cheaper than the rest! Oh, and they don't try to use a lot of legal problems and quoting "you agreed to it in the terms so we now can do what we want" which is a bonus.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★☆☆☆

“Alright until you need them!”

Written on: 26/03/2016 by Choate163 (1 review written)

So as soon as I got my first car I shopped around and then found diamond to be the cheapest for my vehicle and age. To begin with diamond where great had no problems I stayed with them for 3 years but coming to the end of my 3rd year I had a claim put against me, I hadn't been in an accident....the claims department where dreadful I had to chase them up as I would go weeks and weeks without hearing anything. They sent an accessor out when there was no need. Later they advised that the party attempting to claim on my insurance want to take it to court. They advised me to just accept fault to save on costs. For them maybe! How about my insurance flying up two grand? Unless you need them to fight your case then they are OK but as soon as you have a claim against you or make a claim then you're buggered! I wish I had checked on reviews before renewing each year as I now have the stress that others have occurred in that they are more than willing to pull your pants down and not defend you but advise you admit fault when really the incident is nothing to do with you

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Newer model of car bought but got £ 200 hike on £...”

Written on: 18/03/2016 by Isaiahy44 (1 review written)

Changed car from 2006 Clio to 2010 Clio difference in value £ 1250 6 months left on policy charged nearly £ 100 for the 6 months remaining. Will not be renewing this policy with this Co.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Avoid Avoid Avoid”

Written on: 14/03/2016

They're fine - until you actually need to contact them about a claim. I sent them photos and information, they did not confirm receipt neither did they appear to use any of what I provided. And instead of calling me or sending an email from an actual human being, I received an automated email to say the claim had been closed and that I was at fault. Absolutely no actual investigating seemed to have taken place. I was thinking about getting rid of my car anyway, and after this service I had made my mind up. When I went to cancel, I then was told that because of this "fault claim" (the one that had been poorly handled and not investigated at all), I had waived my right to a refund for the remaining months of my policy. Apparently this is in the policy wording. I had never heard of this before, nowhere is it made clear and when I initially reported the claim it was not mentioned as part the other "important information" I was told over the phone or in the limited email communication I received. Very disappointed and I am very glad I went ahead with the cancellation anyway, it was worth sacrificing my refund to get away from this company.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Awful service”

Written on: 13/03/2016 by 1946O'Hara (1 review written)

Having read the reviews I felt it necessary to write that it appears that Diamond are good initially in arranging insurance for new customers, however when it comes to claims they are awful. AVOID them! They processed a claim without me knowing until I came to renew my policy! When I tried to investigate they completely twisted the truth, leaving them looking as though they were in the right. I don't usually write reviews but please be careful of this company.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“DOUBLED PREMIUM FOR NO CLAIM AND TAKEN WITH NO PERMISSION”

Written on: 10/03/2016 by Adalynn1990 (1 review written)

Diamond doubled our premium to over £1000 because of a non claim report and a glass repair and removed from our account with no permission. We had been assured would not affect our premium or no claims bonus and were encouraged to make it by their own operatives. You can read below my response and diamond's long long answer. please take this as a formal complaint against the reply from  complaint officer it fails your own code of practice by imposing unreasonable and unfair terms. ---------- forwarded message ---------- date: 9 march 2016 at 18:13 subject: re: di amo xxxxxxxxx to: fm_renewals quality thank you for your very full answer. however an intrinsic part of every contract of insurance is that the insurer exhibits uberirrae fidei to its clients and acts reasonably, honestly and in their best interests. This you have failed so to do in that you have not acted honestly or reasonably. when i asked your officers - in different calls before claiming - whether the claim for the rear windscreen would affect my no claims bonus or my premium level i was assured repeatedly that as a 'windscreen or glass repair' without fault it would not affect either. This is why i made it. I was encouraged by your staff to make the claim. it is clear now that they were not correct and misled me. You have a strict liability so to train your operatives as to avoid such situations. It is deemed wilful negligence on your part not to do this. please quote the parts of your contract covering glass repairs and that they also increase premiums. If you can do so then i must take action with respect to your wilful negligence. secondly you have given me 5 days to accept your offer of a discounted - extremely high premium. That is grossly unreasonable as you have deliberately not told me what my premium was last year. I would need to research alternatives. thirdly, and separately, and perhaps most revealingly, you have ignored my separate requests to inform me of last year's premium. having often appeared in court professionally when individuals have taken on gigantic bully organisations, i may advise you that judges always back the little man when they can. I shall of course have no legal costs and know that corporations hiding behind unfair or distorted contracts usually receive a beating. The arguments you present for the increase are likely to be deemed risible in court. Statistics when thus used are merely a smoke screen. Any sane judge will simply ask how a a non-claim report and glass repair can possibly justify your behaviour. please be so kind as to reply immediately giving me longer to consider this matter and making your re-considered offer, and please again, could you actually include in that my previous premium amount. I can then consider that which i trust will be a more realistic offer for next year's premium. thank you, on 7 march 2016 at 09:29, fm_renewals quality  wrote: policy number: di amo 7xxxxxxxx complaint reference: xxxxxxxxxxx thank you for your e-mail, received on 29/02/16. As a complaint officer for diamond, i have looked into your concerns. i understand you are unhappy you did not receive any notification from us and we automatically renewed your policy. Having reviewed our records, i hope you will accept my apologies for the confusion and frustration caused as this was not our intention. I have looked into your complaint and would like to explain our actions. we sent a renewal notice e-mail to xxxxxxxxxxxxxm on 24/01/16 ready for your cover to begin on 11/02/16. This e-mail directs you to our website to view your insurance pack. We advise you will receive documents this way when you accept the policy. This pack confirms your quote and tells you we will automatically renew the policy based on the information we hold. We ask you to let us know if any of your details have changed or if you want to cancel your cover. Our pack also explains we would debit the premium quoted using the existing payment details if we have no contact from you. This is the same way we renewed your policy in 2015. i am sorry to hear you did not receive this correspondence and i want to assure you we would not have renewed your policy if you had told us not to in advance. I have checked with our it department and they have confirmed this e-mail delivered on 24/01/16. Motor insurance is a legal requirement and this method protects our customers. It ensures there is no unintended break in cover, if for any reason you are unaware of when your insurance runs out. We send our documents 18 days before the renewal date to give you time to shop around and contact us to cancel if we are not competitive. This method of automatic renewal is common throughout the insurance industry. when you accepted the policy, you agreed to our terms and conditions. We explain we will renew your cover until you tell us to cancel in the welcome pack we sent you. We also ask you to visit our website and read your policy booklet for important information about your cover. Under ‘general conditions of your cover’ we state: in order to offer you continuous cover on your policy, eui limited will arrange for your policy to be automatically renewed. Unless you contact us we will automatically apply for your renewal premium from the payment details we have on file, shortly after your renewal date. This is to make sure there is no interruption in your insurance cover. as you did not tell us to cancel your insurance, we continued providing cover. I am sorry this was not the course of action you wanted us to take and would like to tell you why we use automatic renewal. motor insurance is a legal requirement and this method protects our customers. It ensures there is no unintended break in cover, if for any reason you are unaware of when your insurance runs out. We send our documents before the renewal date to give you time to shop around and contact us to cancel if we are not competitive. This method of automatic renewal is common throughout the insurance industry. we also wish to protect our customers from receiving a fine from the dvla under continuous insurance enforcement. There must be a record on the motor insurance database showing you have insured your car or you have declared it as ‘off-road’ (sorn). Failing these conditions, you will receive a warning letter saying you could face a fine. following this you could face prosecution and the car could be clamped, seized and eventually, destroyed. By automatically renewing our policies we hope to prevent our customers from receiving such fines accidentally. This applies even if you have not driven your car. As a responsible insurer, we would not wish to leave you liable to prosecution under the road traffic act. i am sorry our renewal procedure has caused you upset. It is never our aim to disappoint our customers, and we would not have renewed your policy if you had told us not to in advance. i understand you are unhappy with the renewal price we have offered. When we calculate a renewal premium, we include as many items of information as possible and this helps us ensure we are charging a fair amount. As you would expect, these include personal details, car details, address and claims history, to name a few. We update how much influence each of these rating factors have every 21 days to reflect our claims statistics. This will result in variations in price over time and between insurers. I have confirmed with our pricing team and they assure me the price we have offered is correct. i can see you reported an incident to our claims department on 08/01/16. While i appreciate there was no claim made, it is something we consider when calculating a renewal premium. we ask you to tell us immediately if you or any driver named on your policy, are involved in an accident or suffers a loss, no matter how trivial and even if you do not wish to make a claim. We outline this in our terms and conditions which you can view on the website under the keeping your policy up to date section. i agree our decision to rate on no claim incidents may seem unfair, and i would like to explain why we rate this way. Insurance is a business of calculating risks and we work out the premium we charge each customer from detailed statistics. These study past claims experience for customers with similar details to you. We have found, looking at these figures, customers who have a non-fault incident often go on to have a fault one within a relatively short time. There are many possible reasons for this, the most likely suggesting a higher than average exposure to everyday driving risks. The higher your exposure, the more likely you may be to claim. when you take out insurance with any provider, they ask if you have had any previous claims or incidents, regardless of fault. The decision to rate on non-fault accidents is not unique to elephant. our choice to rate on no claim incidents is a business decision we have made and we have no plans to change this in the future. I realise you still may not be happy with our rating strategy, but i hope i have explained our reasons for pricing policies the way we do and why we cannot remove the incident from your policy. i would like to explain our motor proposal confirmation form also confirms the following about payments: i authorise admiral until further notice in writing to charge the payment details held on record for any amounts due, including the renewal of my policy. If i am not the account holder, i agree to advise the account holder of this agreement. our privacy and security statement explains when we will collect certain information and what type of information this could be. This includes credit or debit card details. We are fully compliant with the terms laid down by the financial conduct authority and the data protection act and do not feel we are infringing any law in holding such information. I am sorry you are unhappy with this condition of the insurance policy. while we value and do not want to lose your custom, the motor insurance market is very competitive. It is impossible for us to offer the lowest quotes for everyone at each renewal. i should note, we have based this price on last year’s information. If you would like to call us, or provide us with a convenient time to call you, we can check we are quoting you on your most up-to date details. our renewal quote is what we consider to be our most competitive. However, i understand this price is higher than you expected. I note you have been with us since 2014, and i am pleased to offer a discount of £227. 27. This makes your new renewal price £837. 07. This is the best quote we can provide this year without making changes to your policy. I have updated your documents online from today’s date. if you wish to cancel your policy i am pleased to waive our cancellation charge as you did not see your renewal documents. I would just ask you to pay a pro rata amount for time on cover since renewal. Please let me know by 16/03/13 how you would like to proceed and i can calculate this charge or send you a new set of documents. i am sorry you have found it necessary to complain, as at admiral we take customer satisfaction seriously. While i realise you may remain disappointed, i hope i have explained the reasons for our actions. The refund should appear in your account in 3 -10 working days onto the original card. at diamond we aim to work with our customers to resolve all complaints fairly. While i hope my response answers your concerns, i understand you may have further queries or more information you would like us to consider. You are still welcome to contact me on 0800 118 1620 or e-mail me at [email protected] Co. Uk. For your reference, i have attached a link outlining our complaint procedure. should you remain dissatisfied, you have the right to refer your complaint to the financial ombudsman service, free of charge but you must do so within six months of the date of this letter. if you do not refer your complaint in time, the ombudsman will not have our permission to consider your complaint and so will only be able to do so in very limited circumstances. For example, if the ombudsman believes that the delay was as a result of exceptional circumstances. i have attached a link to the leaflet ‘your complaint and the ombudsman’. However, we can post you a hardcopy if you prefer. yours sincerely complaint officer

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Poor customer service ”

Written on: 09/03/2016 by Alonzoa17 (1 review written)

Diamond seem great until you actually need some help from them with your policy and then seem to become absolutely useless. They would not even provide me with a quote for my new car as 'my current policy had not reached 21 days before renewal' and they therefore would not quote me the insurance price for this car however asked if I would still like to go ahead and change my policy to this car for the unknown annual price, when I refused this I was then advised to call back for a quote when I received my renewal email even though I wanted cover to start for my newly purchased car over a month before this was due to be. Wont be staying with Diamond any further due to complete lack of customer service and support with your policy. Would not recommend.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Truly the worst insurer on the planet”

Written on: 06/03/2016 by Dorian28 (1 review written)

Assigned the wrong legal team. Promised things such as independent assessment of both vehicles which never happened. Never chased up CCTV even though we told them who to contact. 11 months down the line being told that the law firm have put the wrong name on the legal papers so we have to start from scratch. I would never recommend Diamond to anyone. They do not know what they are doing and make false promises but never actually complete anything. This claim looks like it is going to span 18 months / 2 years.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview