Chess Telecom Reviews - www.chesstelecom.com

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
1 / 5
0% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Reception

  • Customer Service

  • Reliability

  • Extra Features

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Chess Telecom - www.chesstelecom.com - Ask a question now

Media Gallery for Chess Telecom - www.chesstelecom.com

Chess Telecom - www.chesstelecom.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“took advantage ”

Written on: 26/02/2019

Following a fire at my workshop I urgently needed to divert all calls to my mobile. As my line supplier I called Chess to organise. I called on the day after the fire to inform them what had happened and how I could divert my calls to a mobile phone. Initially very helpful but they signed me up to a 5 year contract over the phone and although I said i was not happy about this they did not offer any shorter terms and I feel they were taking advantage of a stressful situation As a result this is… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“AVOID AVOIDI AVOID terrible customer service”

Written on: 02/06/2018 by MacLeanct1968 (1 review written)

Been with out internet for over a week so far no one at chess answers the phone except sales department want to sell you more over priced services! They admitted takes them ages to get through to tech support or customer service say they will send message to contact us Would not advise anybody to go with them AVOID… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“WARNING AVOID”

Written on: 10/05/2018 by Redred1410 (1 review written)

WARNING AVOID, this company is a complete joke, the service (or lack of it) is appalling, was without internet for a lot of the time I was with the company, would not release me from the contract despite this, so I then decided to pay them off just to get rid of them, then they have done nothing but harass me saying I have not paid and still owe them, spent days on the phone sorting it (or thought I had) being told how sorry they are and its there fault as billed and fined me for a new home… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Awful Company - Beware!!!!!”

Written on: 02/03/2018 by OakleyCC (1 review written)

I have never experienced such poor service and lack of interest from a supplier! I some how got myself tied into a 5 year contract with them and have had nothing but trouble for the first twelve months! They couldn't get our email address right even though I personally gave it to them on a number of occasions, this led to being cut off without notice for a week, all because they couldn't get the email address right. Since then we have had random admin charges, failure to take direct debit… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“waste of time”

Written on: 25/10/2017 by opMcAllister383 (1 review written)

I have been with chess for 16 years and have to say the last 18months has been a joke.over 6 months was overcharged,told different things even took 2 years to close an account and get my address changed!after being told one thing 3 weeks got told I owed 500 quid! even tried to charge me to put my services back on after they cocked up! if you want a poor service,no one knowing what to do and only interested in profit at any cost this is the firm for you… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“AVOID CHESS TELECOM ”

Written on: 05/06/2017 by colinbaldwin62 (1 review written)

AVOID AVOID AVOID AVOID CHESS TELECOM!!! We were moving premise and our contract had about a year to run, we asked how much it would be to leave them as we had found a cheaper supplier for our new premise, they quotes £400, we duly gave notice under the terms of the contract and received a demand for £3000 for early termination quoting " we made a mistake with the original termination fee, however if you stay with us we will write off the £3000" I didn't take well to this blatant blackmail… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Will rip you off”

Written on: 02/06/2017 by BigJimsm (1 review written)

This company will rip you any chance they get, Hidden charges. Use at your own risk because they conduct business like pirates… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Terrible company ”

Written on: 19/04/2017 by AshBar (1 review written)

Watch out if you try to cancel your so called contract tried to invoice me for 2900,00 avoid this company at all costs. Have logged the complaint with ofcom!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Angrysoul's Response to AshBar's Review

Written on: 23/04/2018

Scandalous company

Tried like others to move to another provider and was told we were tied into a 5 year contract and had 3 years left. Cancellation charge £1745.00!! They appear to have an audio recording of my husband agreeing the renewed terms in 2015. Funnily enough they can’t send the recording or transcript. Don’t bother either with their offer of matching best offer. All they do is add a new contract on top of the remaining term! So it will then be 4 years! Never again. AVOID AT ALL COSTS!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“RiPP OFF ”

Written on: 19/04/2017

100% increase in charges without sending us a notice. Unable to log on to our account due to faults in Chess Telecoms software. Emails unanswered for months. Requested details of moving our numbers to another provider have still not been provided. No wonder the pre-tax profits have increased by 100 % to 4.7 million when you increase your charges by 100%. We have contracts with Talktalk, O2, EE and Virgin and increases are always below 5% but Chess Telecom 100% !!! they should not have a… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“always trying to rip you off”

Written on: 09/04/2017 by ZackGill (1 review written)

they are always adding charges which don't belong to my account, always offering a 'better deal' which is always misleading. say away from these rip off merchants… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“worst customer service ever”

Written on: 18/03/2017 by AnnO'Leary (1 review written)

consistently poor service and interruptions to service plus 30 mins or more wait to talk to them on premium rate line. very poor… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Disgraceful Customer Service”

Written on: 14/03/2017 by mercedessprinter (1 review written)

Disgraceful! Been with Chess for around 6 years now, every time my contract comes to an end I find a cheaper deal elsewhere, even thought Chess say they won’t be beaten on price there are always cheaper deals out there the best they can ever do is match it. I just signed up for another year as they managed to match another provider’s deal. I was advised there would be a lack of internet during the changeover, of Corse I understand this, but the telephone would be ok. I have Call divert on… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Beware, rip off merchants!”

Written on: 21/01/2017 by 59Nunez (1 review written)

Have cancelled my account with them as they introduced admin and other charges to my monthly bills without any warning. Two months after I cancelled and they disconnected my business number they are still invoicing me each month for zero calls but with a £99 admin fee added each bill. Never respond to emails and takes ages to get through on the phone. Avoid at all cost… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Never take them by their word”

Written on: 20/01/2017 by John2017 (1 review written)

Never take them by their word We were deceived to enter into a 5-year business broadband contract, which was a regret. They have almost paralysed our business as an eLearning company without an erratic internet connection. Do not be fooled by their 4-hour fault resolution as that also was a ruse. They would never in this lifetime resolve any fault within 4 hours. We requested for cancellation, but they threatened us with a £770 punitive fine for opting to end their broadband contract. They… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“not honouring NEVER BEATEN ON PRICE gaurantee”

Written on: 01/12/2016 by 273Daley (1 review written)

I have been with chess for more than 4 years for my phone and broadband and they have been fine until i tried to move away to a cheaper contract... I moved my business and it took them 3 months to actually get my line moved and when they finally got it connected, there was no broadband!! the best they could come up with was to get a fibre package from them for over £50 a month to which i said no! So i went to Vodafone who beat there price for both the ADSL and the Fibre package, so i rang… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“CHESS TELECOM LTD SHOCKING COMPANY”

Written on: 21/07/2015 by JohnSims (1 review written)

bully tactics , dont move your services and phone system to these guys they are nasty people especially the MD stay away!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“A Barge Pole is not Long Enough”

Written on: 09/04/2015 by ehConley1981 (1 review written)

A barge pole is not long enough to touch these people nor is Review Centre site big enough to hold all my complaints about Chess. Their methods are questionable in the extreme, their invoicing inventive and their customer service seems to be constantly suffering for "an exceptional volume of calls" and time of the day or night. In short, if you want to do yourself a favour steer well clear of Chesstelecom and if you want to do me a favour tell me how I can reduce their point score from one to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“CHARGES ADDED TO ACCOUNT BY SMALL PRINT ON INVOICE”

Written on: 24/02/2015 by bert52 (7 reviews written)

My chess account is 20047. In November 2014, they added a small print notification that after a 30 day 'FREE' TRIAL My account would have a monthly disaster recovery charge of about £5.50 with VAT added to account. I had to contact them if I did not want it!!!!  I was not fully made aware of those charges until invoice arrived!!! When the charge arrived on the account, I called them to remove it and all related charges. They removed the monthly charge ,BUT, the current month charges would… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Dire”

Written on: 22/12/2014 by LincsPoacher (6 reviews written)

Ignore the hype - customer services are terrible if you can even get hold of them. They constantly ignored written instructions/requests for information and never replied to messages left… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview