OnlineCarpets.co.uk - www.onlinecarpets.co.uk Review

★★★☆☆
3 / 5
49% of users recommend this
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

garythemoogaustin's review of OnlineCarpets.co.uk - www.onlinecarpets.co.uk

★☆☆☆☆

“ordered and paid for carpets off online carpets after...”

Written on: 24/11/2020 by garythemoogaustin (1 review written)

ordered and paid for carpets off online carpets after i paid for the carpet i was sent an email telling me they do not have the carpet in stock so i asked for a refund they said they would process a refund and i would get it within 24-48 hours so i waited but nothing materialised so i phoned them a few times and emailed them asking where my refund as they said it was sent out on the 20th of november
by this time it was the 23rd of november and still no sign of my refund so i phoned paypal up and they said there is no record of any refund even sent out on the 20th so i sent online carpets another email asking where my refund was as i contacted paypal and told them they never had any records of the refund so i opened up a dispute with paypal and then i got a partial refund i originally paid £477.20 i got a partial refund of £208.62 i sent online carpets another email asking for the rest of the money back and so far have had no response so i have contacted trading standards and citizens advice bureau and i am waiting for them to reply so they will be getting involved
i have copies of all emails and receipts
i did write another review on trust pilot and online carpets tried getting my review taken off by calling me a liar by saying i never even bought a carpet off them but i have all the documents and receipts proving i did it looks like they are trying to discredit me and trying to make me look like a liar so they dont have to give me back the rest of my refund which is almost another £270
i am waiting for advice off trading standards and citizens advice on court proceedings if necessary
online carpets are very polite when they are taking orders and money off customers but they was nothing but rude when i asked for a refund one salesman even slammed the phone down on me
my advise is have no dealings with this company they are very rude and unprofessional
i am on incapacity benefit it took me nearly 4 years getting the money together for the carpet i needed for my flat
this company has made my illness very bad and with all whats going on right now with this covid 19 stuff and all the stress of it online carpets found it no problem just taking my money off me
all i want is the rest of my refund as i cannot afford to carpet my flat now after what online carpets have done

  • 477.20

    Goods purchased & cost

  • Still waiting

    Delivery

  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

Onlinecarpets's Response to garythemoogaustin's Review

Written on: 01/12/2020

Hello

Thank you for taking the time to leave a review about your purchase.

We do apologise for the delay in the full refund. We always aim to refund customers within 1 working day of their refund request so I do apologise this was delayed.

From checking this now I can see your full refund has been processed. There was a temporary hold and PayPal reversal for part of the order which is why that was initially refunded by PayPal, we then followed this up by refunding the remaining amount on the following working day.

Kind Regards
James
Online Carpets

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0