We Buy Any Van Reviews - www.webuyanyvan.com

Click here if this is your business
★★★☆☆
3.4 / 5
69% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

Summary

“webuyanyvan.com take customer service very seriously and strive to always deliver a fast, safe and easy service to every one of our customers nationwide. Our social media manager reads every review about us online to help and thank our customers and use the feedback to improve everything from our website to our branches. Please help us to do this by leaving the name of the branch you visited or name of the buyer you dealt with. If you would like to get in contact directly please email us at TalkToUs (at) webuyanyvan.com. Please note no webuyanycar.com staff will ever leave a comment online without making it clear that they work for the company.” 
? Ask our helpful community of experts about this product or company
We Buy Any Van - www.webuyanyvan.com - Ask a question now

Media Gallery for We Buy Any Van - www.webuyanyvan.com

We Buy Any Van - www.webuyanyvan.com

Refine your search

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Waste of Time ”

Written on: 16/07/2022 by AgustinPowell (1 review written)

Spoke to advisor from We buy any van and quote was received. Spoke to advisor and quote price that was offered in writing was accepted and pick up was arranged. A conformation email was sent out and date and time of collecting was included in email as well as agreed price. Day of collection no show from the company. I had to call see what was happening. I was told that they had decided that it wasn’t worth there while. I too was obviously not worth their time to inform me of the changes. I could not believe that they couldn’t have even pick up the phone or email me to let me know. I had spent time and money having fencing moved so that they could pick up the van easily we had even discussed size of my drive and so on for the ease of collecting. They are a time wasting shoddy company with no respect for honest customers and are so complacent and arrogant that they can’t even inform the customer if they decide to back out on their confirmed written agreement. I was told to calm down and have a coffee! Unprofessional and unreliable. Don’t waste your time because they will.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“absolutely disgusting company aviod at all cost ”

Written on: 04/06/2022 by Taylor1968 (1 review written)

hello just to let people know not to sell your van to this company they will offer you ridiculous low price and i am talking thousands less than other like for like company can not get in touch as there contact info comes back error every time i am posting this because don't want other people to get ripped off by this so called company

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Cordas-Cousins's Comment

Written on: 21/11/2022

Agree with you , the same happened to us today ! Absolute disgrace.
Not an honest company!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“What a mess”

Written on: 27/11/2017 by Thykingmaker (2 reviews written)

Where to start!! What a farce it turned out selling to this company and I would strongly advise anyone selling to ensure they don't have to go though what I went through. I got a quote on the website and booked in to sell the van, all was good and as per expected they knocked some money off for bits and bobs. The scratches were a little harsh as barely visible but we agreed a price and then shaked hands sealing the deal. We went through all the paperwork and signed the contract, funds were promised in my account the next day. Next day I miss a call and get the voicemail about 5:30, something wrong with paperwork. The V5 does not exactly match my business name so they can't pay until I produce a letter from accountant. I told them I could not get this paperwork straight away and I wanted the van back. This was refused so I drove straight up to the office and demanded the money in my account or van back. Both were refused so I made it perfectly clear I would not be leaving without the van. First call was to area manager.This guy was the most arrogant person I have ever heard on the phone and it was lucky he was not there as I fear the situation would have escalated very quickly. He told the manager to tell me to leave and call the police if I refused. We then had to call somebody else to try and get the situation resolved, after about 45 minutes common sense prevailed and I was given the keys to my van back. Whoever we finally spoke to actually had a brain on their shoulders and knew how to use it. I left with the van happy that we had managed to resolve the situation with minimal hassle although I confess initially my blood pressure was going through the roof. So I have the van, I am happy and carry on as I might have another buyer anyway. Saturday morning I get a letter from DVLA telling me I am no longer the registered keeper! They had only gone and registered the van in their name before paying me. I have now had to write to DVLA to get a new log book, probably another owner on the log book and I can't sell the van until I receive the new log book. It has to be said this has been a joke from start to finish, although they were very polite in the office and did try to help. It was only due to my insistence and my point blank refusal to leave the office that I got the van back. I am now emailing to make a complaint and ask for some compensation. I will update the review once I have had feedback If you want to buy a van make sure you are happy with the paperwork first and pay for the van before you transfer details over to yourselves. What a joke this company is

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 11 0
★☆☆☆☆

“Ignorant ”

Written on: 16/07/2017 by MalloryRobles (1 review written)

Left waiting for nearly an hour because their computer 'double booked' my appointment. The guy who left me waiting did not once acknowledge my presence despite me waiting next to him in the yard whilst he looked over another car. complete and utter waste of my time.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“They refused to buy my van as I repair vehicle dents ”

Written on: 11/07/2017 by Bates371 (1 review written)

First of all I was offered £6750 for my van (Citroen berlingo enterprise 64 plate with 30k miles). It was less than what I thought it was worth but needed to sell it quick to not lose out on a sale of a vehicle I wanted to buy. 5 days later, I went to select location of where I'd like to take my van and low and behold my new valuation was now £6050! Was told on the phone, they were in higher demand of vans the week prior but was also told that they would get someone from head office to call to see if we could come to an agreement on a price. 3 days later no call, so I called back to be told by a rude member of staff that they are not buying my vehicle as I work within the automotive industry! I did dents, that's it. I asked on what grounds can they not buy it and they said it's company policy. Absolute joke of a place. Not only did I waste a week, but there is no sufficient reason for them to not be allowed to buy from people who work in any automotive field of work. Shambles of a company. Stay well away

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Rip off pricing”

Written on: 06/03/2017 by OscarBurns32 (1 review written)

I would like to ask this company where they get their prices from or should I say guestimates.I had a quote online of just over £13,000 for a 2015 Ford Ranger Limited ,12,000 miles,that's before they nitpicked any minor marks.No way we're they getting a fee for downgrading it even more.Needless to say I would not deal with this company.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Beware avoid like plague ”

Written on: 27/02/2017 by 118McFadden (1 review written)

Offerd me £600 for 10 plate combo van immaculate 130 k on clock

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“Complete waste of time”

Written on: 28/07/2016 by ArmaniHayden (1 review written)

From the moment you arrive for the 'inspection' they find ways of reducing the online valuation. A 10 year old van is marked down due to a small scratch. Reduced valuation by over 35 percent. Complete waste of time. They are clearly paid on how much they can reduce the offer. Preston Branch of webuyanyvan.com

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“We offer a different price on your van.com ”

Written on: 31/03/2016 by Flood234 (1 review written)

Online valuation below market value by at least £300/£500 Visited offices they then marked my van down again by another £300. The sales assistant never shoke my hand on arrival offices were a little basic and trampy a little bit del boyish. Complete waste of time tv adverts very good real life a complete shambles company owned by car auctioneers. I have had travellers offer me more money for my van. Company should be called. We buy your van for the price we want your van.com. Jokers.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“Waste of Time”

Written on: 28/02/2016 by rnCox184 (1 review written)

I thought I might take the hassle out of selling our company van, and give them a go. What a waste of my time! never again!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 3 0
★☆☆☆☆

“Disapointed”

Written on: 05/02/2016 by AlbertoMurphy-Alt (1 review written)

We were offered a valuation online of £3,200. When we got there, we were told that their website was wrong and picking up the details of our vehicle incorrectly, and therefore they would only offer us £1,050. Not very happy at all. A very big difference in price once you get there. They are supposed to guarantee their valuation but that is not the case. My advice, is don't bother with them.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“offered £2300 less than valuation! ”

Written on: 05/02/2016 by MilagrosGray223 (1 review written)

I accepted the online valuation of £22600 for my vw transporter within 7 days, but when I went to the appointment I was offered £20,300! The man agreed that it looked like the van 'hadn't been used', but auction prices had been lower last week. What, 10% lower in a week??! Because the appointment had been more than 7 days after the valuation they revalued it; says on the website that they will let me know if there is a significant difference between actual and offered price.. Rubbish, no contact, complete and utter waste of my time, suffice to say I left with my van. Guess what, I've just had an email offering £20,900! It's a NO from me.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Waste Of Time”

Written on: 16/10/2015 by Abelz128 (1 review written)

I agreed a price on the phone after describing my van as in good condition. The van was then inspected by a 3rd party representative after this agreement who noted a few defects. Despite the defects the inspector described the van as one of the cleanest vans in the best condition he had seen, I contacted a recommended Lunar dealer who quoted for the repairs which came to less than £200 This would have presented the van in showroom condition. We buy any van wanted to reduce the price by £750 (Apparently this is common practice) I had been offered the same price from a third party dealer prior to we buy any van made their offer and only entered into a deal because We buy any van agreed to collect my van and guarenteed a no hassle sale.(Not the case as I was left waiting ages then subjected to waffle) You would have to be desperate to sell your van to this company, Shop around.Or cut out this middle man company and approach a dealer yourself and get more money.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★★★★☆

“Offer think agree”

Written on: 11/01/2015 by Fiddleronarooftop (1 review written)

I can now vouch for Car buying websites to sell our cars after selling 3, all to 3 different companies- wewantanycar, webuyanycar and carbuyingmachine in the past 6 months. Bye bye to auto trader and private sales, phone calls, haggles, test drives and having to give a sales pitch. I sell cars the way I like to buy them (motorpoint, cargiant). You pay the price on the sticker. No haggles, no pressure and no sales pitch. webiyanycar goes through the car with paint density checking instrument. so if your has been repainted then Wewantanycar. Again if many minor dents or scratches wewantanycar. If immaculate like my range rover was then webuyanycar who offered the best price in the country compared to 7 other Carbuying websites. Do your homework, have a price in mind and be ready to walk away if you are not sure.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Wasted my time twice avoid ”

Written on: 05/01/2015 by 160Donahue (1 review written)

Booked an appointment went to show my car only to be said vehicle needs to be in your name on reply I said understandable but it never said it had to be but fair doos so applied for v5 waited 3 weeks made new appointment went there he said the vehicle has to be owned for 60 days I said no one said this to me he said they don't they just like to get you here so we can offer further reductions stay clear wasted 4 weeks I was also warned off there competitors what they like

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“excelent service”

Written on: 14/05/2014 by 162Mitchell (1 review written)

I sold my van yesterday to the bournemouth branch. The member of staff was very polite and helpfull. I received the full price quoted on the web site without any haggling. The money was paid into my bank today. I would have no hesitation to use them again and would highly recommend this service as a quick and hastle free way to sell your van.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 1
★☆☆☆☆

“Avoid at all times”

Written on: 05/03/2014 by 421Huber (1 review written)

What they offer you at the time is not what your going to get. Dreadful company

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“very poor van quotation from we buy any van”

Written on: 27/02/2014 by catwomenshellie (1 review written)

just bought VW caddy van for £11,500 and they value it as £7,290! having a laugh or what? would never use them, they always under value by thousands.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★★★★★

“An excellent service from webuyanyvan.com”

Written on: 17/02/2014 by qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq (2 reviews written)

This was the first time we had used this service, I have to admit I was very skeptical after seeing the value given initially on the Web. I expected that value to be inflated to encourage me to take the car to the centre where the value would be knocked down considerably. Nothing could have been further from the truth. First I should mention the advisor of the Yeovil branch. Before taking the van to the centre I spoke to him and his manner and assurances made me feel there was nothing to loose by going further with the process. At the centre he explained how all the of changes to the original valuation were handled by a computer program so if there was a problem with the vehicle it was identified to the program and it determined the cost to fix that problem. There was no possibility of a hard talking salesman talking down the value of the vehicle. The problems with my van were quickly identified , the computer deducted the appropriate amount giving a value much more than I had dared to hope for. The deal was done and we received the money 4 days later. I understand we could have got it quicker for a small fee. I have never sold a vehicle with less fuss and a better experience than this.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★★★☆☆

“we buy any car”

Written on: 16/01/2014

price quoted although better than part exchange is not the price you get, car viewed at night very little or no lighting chairs uncomfortable no heating vehicle had full service history although no proof my word not good enough, it was quick convenient and relatively painless process, its your decision in the end you can say no!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 1

Our helpful community of likeminded people will be happy to answer any questions that you have.

Before posting your question please check to see that it has not already been asked.

Thanks for asking a question.

Once we've checked over your question we will put it live on the site and our strong community of experts will hopefully give you some great answers that you find useful.

We will email you when the question is on the site

Asked by keithallen18 on 27th March 2014 Report this content
Why do you not return phone calls from customers who use there time to go to your compounds to sell there van? If you don't want it just tell them then they can go else where and keep waiting for the return call when you have left 4 voice mails.

Thanks for answering this question.

Once we've checked over your answer we will put it live on the site so others can gain from your experience. We rely on members like you to sustain our vibrant community so thanks again, we couldn't do it without you.

We will email your when your answer is on the site

overview