GenieRecycling.com Reviews - www.genierecycling.com

★★★☆☆
3.1 / 5
49% of users recommend this
  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
GenieRecycling.com - www.genierecycling.com - Ask a question now

Media Gallery for GenieRecycling.com - www.genierecycling.com

GenieRecycling.com - www.genierecycling.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

  • Average Rating Over Time
  • Within the last month ***** (From 0 reviews)
  • Within the last 6 months *** (From 0 reviews)
  • Within the last 12 months * (From 0 reviews)
★★★☆☆

“Disappointed”

Written on: 09/12/2014 by Norden (1 review written)

I sent off the bag of shoes, boots and clothing, most of it was like new. I received £9, and they said that there was 15 kegs which they could use and 1kg which they could not. So I am disappointed , I had expected at least twice as much. The problem is you have no come back, you are totally in their hands. Yes I know if I had given it to charity I would not have got anything at all, but that's were it is going in future. Shame on you Genie recycling. I put my trust in you, but you were… Read Full Review

Genierecycling.com's Response to Norden's Review

Written on: 10/12/2014

Dear Customer,


We are sorry that you feel disappointed with the amount you have generated from your clothing.

As stated clearly on our website and also in the terms & conditions that you ticked as read and accepted when requesting your free collection pack, we pay 60 pence per kilogram for all types/brands/designs of clothing that we accept as per the "What Genie Buys" page.

We check and process every item clothing with two people to a table, so no one person can make a mistake! Plus the tables have glass tops and lights on above and below in order to help spot marks, stains, rips tears etc. The main areas we check where many people forget to look is the underarms of tops where in many cases deodorant stains and marks are found and the bottom of tops (the hem) where many stains and marks are hidden from view.

We do not wish to disappoint any of our customers with the service we provide and even try and let certain items pass that we believe have been damaged whilst in transport, for example, many times we find that shoes/heels that have not been put together have damaged other textiles or damaged is caused when sacks are badly "dragged" by the couriers prior to being delivered back to ourselves for processing.

We are sorry that you are not satisfied with your valuation, however, the information that is available to our customers is very clearly stated on our website and in all confirmation emails provided.

If you would like to speak to someone in person about your valuation, please contact a member of the support team, Monday to Friday 9am-5pm and quote your reference number.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“best of the best”

Written on: 24/11/2014 by 888shloime (1 review written)

Best clothing for cash out there!! Definitely recommended!… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“V good”

Written on: 24/11/2014 by 365Medina (1 review written)

Will use again . V good n fast service .picked up n I was paid in few days… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Very disappointed ”

Written on: 19/11/2014 by Sharon88 (1 review written)

I am so disappointed with my first experience of genie recycling. First of all I received an email saying my sack was only worth £7 even though I had pretty much filled it up!! Now I am being told I will not be paid anything as I did not confirm my email address??!!! The customer service has been awful as they are not even trying to help me - jut told me I will not be getting paid and thy can't do anything else!!!… Read Full Review

Genierecycling.com's Response to Sharon88's Review

Written on: 19/11/2014

Dear Customer,

We are sorry that you feel disappointed with the amount you have generated from your clothing.

As stated on our website very clearly and also in the terms & conditions that you ticked as read and accepted when requesting your FREE Genie Recycling Pack, we pay 60 pence per kilogram for all types/brands/designs of clothing that we accept as per the "What Genie Buys" page.

We are sorry that you are not satisfied with your valuation, however, the information that is available to our customers is very clearly stated on our website and in all confirmation emails provided.

Regarding your chosen payment method: you chose PayPal when requesting your Genie Recycling Pack.

You have not sign up for a PayPal account, contacted ourselves or completed the registration process within the 30 day period as stated by PayPal, which is necessary to receive payment. PayPal payment was returned and confirmation of this has also been emailed to you via PayPal.

As stated in the terms and conditions (7.3) online that you have ticked as read and accepted when requesting your free Genie Recycling Pack;

"We do not accept responsibility for payments made to PayPal with incorrect email addresses. The address provided when requesting your clothes collection pack is used to process payment with PayPal. As stated by PayPal, if a transaction is not claimed after 30 days, unclaimed transactions are automatically cancelled and payment will not be processed a second time by GenieRecycling."

This rule is necessary as we deal with hundreds of payments on a daily basis with multiple payment methods available to our customers.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“useless”

Written on: 18/11/2014 by 358Cole (1 review written)

i requested a bag which arrived so i booked my 1st collection which in the end was not collected so i made a second booking as email requested and still no collection the second time..absolutely useless!! i won't be using again my bag of clothing will go to charity… Read Full Review

Genierecycling.com's Comment

Written on: 19/11/2014

Dear Customer,

Unfortunately, City Link couriers do miss collections as stated in the missed collection emails sent to yourself.

We do apologise on behalf of City Link for the poor service you have received on these occasions.

City Link do have a 98% successful collection rate. However like all national couriers, they are subject to delays at other collections and deliveries, traffic conditions etc.

We do do our best to ensure that collections take place on the collection dates booked for all our customers.

If you wish to speak to a member of the customer service team regarding your collection attempts, please call us, Monday to Friday, 9am to 5pm.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“I am very happy I founded them:-)”

Written on: 16/10/2014 by barbaraben (1 review written)

I wanted to recycle my clothes and founded one company via Google. Thankfully I haven't send them my stuff as last minute I read their review here and was kind of scared. I founded Genie after few searches and OMG. Communication was great, they send you email exactly what will happen next. All was just perfect. Received my cheque and money boom in my account. Definitely will use them again and HIGHLY recommend. Well Done!… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“outstanding”

Written on: 28/09/2014 by Griffin-Alt265 (1 review written)

I was very pleased with the over all service from yourselves and how efficient you are in sending out emails confirming every thing we all need to know, very happy and will reccomend to all my friends and family… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“rip off!!”

Written on: 26/09/2014 by Rankin374 (1 review written)

Sent in a massive sack that i could barely lift full of almost new clothes shoes and jackets, it weighed 16kg they gave me £9!! What a joke! And to top it all off 1kg they said was "unuseable" which is total rubbish as it was all near new gear!… Read Full Review

Genierecycling.com's Comment

Written on: 29/09/2014

Dear Customer,

We are sorry that you feel disappointed with the amount you have generated from your clothing.

As stated on our website very clearly and also in the terms & conditions that you ticked as read and accepted when requesting your free collection pack, we pay 60 pence per kilogram for all types/brands/designs of clothing that we accept as per the "What Genie Buys" page.


If you are in any doubt that we are incorrectly weighing clothing sacks please note that our couriers – City Link (an independent third party) weigh every sack (calibrated by the Department of Transport) they collect for their own reference and therefore independent sack weights have been made to satisfy the validity of our own weight measurements since we pay for your free collection.

We check and process every item clothing with two people to a table, so no one person can make a mistake! The main areas we check where many people forget to look is the underarms of tops where in many cases deodorant stains and marks are found and the bottom of tops (the hem) where many stains and marks are hidden from view.

We do not wish to disappoint any of our customers with the service we provide and even try and let certain items pass that we believe have been damaged whilst in transport, for example, many times we find that shoes/heels that have not been put together have damaged other textiles or damaged is caused when sacks are badly "dragged" by the couriers prior to being delivered back to ourselves for processing.


We are sorry that you are not satisfied with your valuation, however, the information that is available to our customers is very clearly stated on our website and in all confirmation emails provided.

If you would like to speak to someone in person about your valuation, please contact a member of the support team Monday to Friday 9am-5pm and state your reference number.

Reply to this comment

Caroline1148's Comment

Written on: 17/02/2015

16kg at 60p per kilo works out at £9.60 if I'm not mistaken. If 1kg was not usable that reduces it by 60p. Hey presto £9.00. What is the problem

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 2 Comments
★★★★★

“I do believe in Genies!”

Written on: 26/09/2014 by joshedwards (1 review written)

Well where can I start, we have just sent off our second sack to Genie Recycling and couldn't be any more happier with the service provided. As students we had quite a heapful of old clothes that weren't going to ever be worn again so instead of just taking them down to the clothes bank or skip, we decided on finding a business that paid you for sending it to them. After a bit of research it was evident that Genie Recyling looked like a reputable company with a lot of good reviews. With… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★☆

“great and easy”

Written on: 26/09/2014 by liamtommy1 (1 review written)

This was my first time using genie and I found it so easy it was great. The sack was a great size. And I will be useing genie in the further. Thanks again… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“recycling is great”

Written on: 25/09/2014 by Buchananxb372 (1 review written)

great service and great way to make money… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★☆

“Quick and easy.”

Written on: 24/09/2014 by PAB256 (1 review written)

Used for the first time and found it to be simple and quick. Collected from my door on day booked. Email received 2 days later confirming the payment I was to receive. I was very careful in the items I placed in the bag but still told 2kg were unsuitable. Would be good to know what these were… Read Full Review

Genierecycling.com's Response to PAB256's Review

Written on: 24/09/2014

Dear Customer,

Thank you for your kind review.

As stated on our website, our trained textile processing staff check all clothing received to provide and record the total clothing weight, the weight unacceptable, the weight acceptable and the final valuation price.

If our textile processing staff find delivered textiles that are unacceptable equating to an amount 4kg or greater, they will class this as failure to adhere to our purchase criteria outlined in 6.3 of our terms & conditions and photographic evidence of a sample of goods will be provided upon valuation if requested by the customer.

If the amount of unacceptable textiles received is between 0-3kg, this will be classed as normal wastage (missed buttons, stains, damage in transport etc.) and no photographic record will be made or kept.

Due to the volume of clothing processed on a daily basis, we are unable to make notes on every customers clothing.

The main areas we check where many people forget to look is the underarms of tops where in many cases deodorant stains and marks are found and the bottom of tops (the hem) where many stains and marks are hidden from view.

We do not wish to disappoint any of our customers with the service we provide and even try and let certain items pass that we believe have been damaged whilst in transport, for example, many times we find that shoes/heels that have not been put together have damaged other textiles or damaged is caused when sacks are badly "dragged" by the couriers prior to being delivered back to ourselves for processing.

I hope the above information answers your question.

If you require any further assistance please contact a member of the Customer Support Team via email or telephone, Monday - Friday, 9am - 5pm.

Best regards,

Lee
Senior Administrator

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★☆

“Very successful recycling experience!”

Written on: 19/09/2014 by 34Bird (1 review written)

After a previous unsuccessful attempt at recycling with a different organisation, I was very pleasantly surprised to find the Genie process so easy and problem free. The collection was arranged in a polite and organised fashion and the collection took place on the day agreed - with emailed results also as I had been advised to expect. I would definitely use again - the only improvement I could suggest would be to narrow collection time down to am or pm for more convenience… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Fantastic”

Written on: 18/09/2014 by qhBeasley352 (1 review written)

Would recommend this service to anyone, it,s so simple and easy to order a collection sack and book a collection, and you are kept updated on progress all the way… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“No Hassle”

Written on: 17/09/2014 by Genesisz142 (1 review written)

Great way to recycle unwanted clothes with no hassle whatsoever… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“great fantastic brilliant ”

Written on: 15/09/2014 by cassiereilly (1 review written)

so quick and easy to fill out online, the sack got delivered next day and pick up 1 day later really easy to fill outand save me going out and about plus you get money for it. will all way use this site from now on… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“I love genie ”

Written on: 13/09/2014 by Mattie278 (1 review written)

I love genie recycling it is such an amazing way of getting rid of unwanted clothes, jewelry and other stuff! It is free for the bag and collection what more could you ask for? They gave me a very good price for my unwanted clothes I am so happy and am saving up my clothes each month just so I can carry on doing this! Wow it's amazing!… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“brilliant”

Written on: 12/09/2014 by gemmys (1 review written)

you are really good i uesd a cash for cloches before a they was really chap to me you are really good… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★☆

“better than expected”

Written on: 12/09/2014 by 383Lacroix (1 review written)

this was a fab service, was easy and simple and collection was very fast and effective. genie kept me informed of everything that was happening throughout the process and what to expect to happen in coming days. very pleased with the service. the only thing i think could be improved is the price per kilo amount as it it isn't really much at all considering why you are giving. but its better than nothing i guess. other than that i was very happy with the company… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“fab”

Written on: 07/09/2014 by selene1971 (1 review written)

I have used 1 other cash for clothes and searched online as i was'nt happy and Genie is by far outstanding from ordering a sack to receiving your payment it is very express style. I would never go anywhere else and will recomend to all i know. thankyou Genie… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview