Less2Build Reviews - www.less2build.com

★★★★☆
3.7 / 5
69% of users recommend this
  • Quality of service

  • Layout of shop

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Less2Build - www.less2build.com - Ask a question now

Media Gallery for Less2Build - www.less2build.com

Less2Build - www.less2build.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“Fantastic Quality with Excellent Service”

Written on: 25/09/2018 by Pete1990r (1 review written)

I have just received my second order from these guys, and the quality is excellent once again. I cannot fault there service or there goods, i have recommended to friends and family and will definitely order from them again. There are not many companies that will deliver large goods as quickly and efficiently as these guys do, and with great prices why would you shop elsewhere? Cracking job guys :)… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“False advertising”

Written on: 05/07/2018 by DJS57 (1 review written)

Please do not under any circumstances buy from this company. They advertise grade A Decking boards which they most certainly are not. I ordered 24 boards, all were full of knots with many leaving holes where the knots had fallen out. The surface finnish was totally unacceptable and two boards were unusable due to the huge bow on the wood. There is clearly no quality control with thier products. Buy at your own risk… Read Full Review

Less2Build's Response to DJS57's Review

Written on: 05/07/2018

Thank you for your review .
I Note we have requested images of the so called damage to which you have refused to send , you have also used the items but now wish for a refund ,
I am afraid the review is inaccurate in so many ways and goes a long way to underlining all that is wrong with buyers using online sales review sites incorrectly.

Kind Regards
Less2build

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Disgusting service”

Written on: 29/06/2018 by sophieman (1 review written)

I have used this company to build two extensions in the past and they were nothing short of brilliant, this was in 2012 and 2017. This time ordered 5 fancy fence panels, they all came damaged and absolute rubbish quality. they are not willing to replace the items and told me to go elsewhwere, have not collocted after 7 days or refunded. Keep phoning and today transport manager in a four and half hour meeting lol. No option but to take to small claims court. The lady has a serious attitude… Read Full Review

Less2Build's Response to sophieman's Review

Written on: 02/07/2018

Good Evening A small knot hole less than 3 mm in a natural timber product does not make it as per your email **** panels .Shouting and swearing at sales staff really does not help and would more than likely revoke an "Attitude" from any member of staff.
Maybe try and call tomorrow and be civil and we can help! being rude and swearing at people does not get the response you require.
Or if you require as you have threatened in nearly every conversation take it to small claims court either way I am sure we will resolve.
Kind Regards
Paul Dack
MD
Less2build Group

Reply to this comment

Sophieman's reply to Less2Build's Comment

Written on: 03/07/2018

HA HA funny. a 3mm knot hole lol. what about the splits everywhere. what about the panel not fixed together. what about the panel refused as it was falling apart when the van doors opened.
What about your daughter lying saying transport are in a meeting for nearly four days. what about my 6 civil phone calls before i got angry.
look at all your feedback and see what other say !!!!!!

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 2 Comments
★★★★★

“delivery”

Written on: 16/06/2018 by richplatts (1 review written)

Awesome service by the delivery driver would recommend to everyone … Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“SHOCKING CUSTOMER SERVICE”

Written on: 13/05/2018 by Handyman147 (1 review written)

Do not buy from this company!!! I ordered goods from less to build and on my order entered the day I wanted delivery, my order was placed and accepted, on the day of my delivery I called them to see what time my delivery was arriving, and spoke to a very rude so called executive sales rep who told me delivery was not out for today?? I said that on my order I put in my delivery date and she stated that it was not due for another couple of days? I asked why nobody contacted me to let me know… Read Full Review

Sophieman's Response to Handyman147's Review

Written on: 30/06/2018

Was it a rude lady lol. full of rubbish

Reply to this comment

Sophieman's Response to Handyman147's Review

Written on: 30/06/2018

Was it a rude lady lol. full of rubbish

Reply to this comment

Sophieman's Response to Handyman147's Review

Written on: 30/06/2018

Was it a rude lady lol. full of rubbish

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“to long to wait for delivery”

Written on: 02/05/2018 by bsadler20 (1 review written)

I buy a lot of building material on line but would not use this company I ordered the items from their web site and 3 to 4 days was the delivery time frame. I telephoned the company and was told could not deliver for 6 to 7 days so i had to cancel my order. Now my order had not been despatched but they deducted 25% of the total cost of the items . I will not be using this company again. … Read Full Review

Less2Build's Response to bsadler20's Review

Written on: 08/05/2018

Delivery is very clearly marked as 3-6 working days and 7-10 working days on Lintels this clear on every page before payment ,
The terms and conditions also sate a 25% restocking on items that need to be produced to replace stock such as lintels
Hope this helps
Kind Regards
Less2build

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★☆☆☆

“Poor quality and service.”

Written on: 05/03/2018

Receive damaged goods and had to pester for exchange. Received damaged replacement goods blamed on distance travelled. Believe goods are seconds. Refund offered but it would cost me extra for delivery to replace elsewhere.No discretion on delivery - take it or pay further admin fee… Read Full Review

Less2Build's Comment

Written on: 16/03/2018

We delivered 2 items that where not damaged,
Then agreed to collect and refund in full you asked for refund and to keep the items ,
I am afraid this is not a correct review
Kind Regards
Less2build

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Excellent Service”

Written on: 25/07/2017 by Ashly306 (1 review written)

Less2Build are a great company to deal with, and we will definitely be using them again. Their expert knowledge of the product we ordered (Lintels) we found to be really helpful. Timely delivery of all items and with the placement of stress line Lintel, which was unexpected, the guys went the extra mile in customer service. They put other building material suppliers to shame. Would highly recommend!… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Avoid Avoid Avoid”

Written on: 05/07/2017 by veButler1979 (1 review written)

Avoid Avoid Avoid.... Ordered timber and postcrete on the Tuesday and I was told delivery would be on the Bristol run on Friday morning. I told the guy who took the order that i had to have the stuff for the weekend which i was told would not be a problem. Friday morning i rang to double check it was out, only to be told that it had not got on the lorry as they had prioritised other customers! I explained that i had to have the products for the weekend. I was told that there was nothing that… Read Full Review

Less2Build's Comment

Written on: 15/07/2017

Good Morning Mr Cooke,
Thank you for your review,All be it well fabricated .
The order placed was infact on a 3-5 working day delivery time frame,Which you agreed to at the time of placing your own order.
You did make contact to ask if you could have this faster to which we informed we where happy to try our best to do so.
2 days later when the goods had not made themselves to you you called the office demanding a refund ,
The recorded calls do sate our accounts promised to do this for you by the close of business that day,
At 15.43 on the same day you opened a goods not received case via Paypal (even though the agreed delivery time frame had not even been acheived ).
On Monday you called and spoke to a member of staff calling everyone who works at less2build and I quote from the recorded calls "Liars"
stating you did not open a paypal request until saturday ,which as you know is incorrect .
I am sorry the service you agreed to was not as fast as you would have liked but leaving inaccurate reviews is damaging and not as things should be done ,Just because you did not get your own way.
This seems to be a pattern in all the other business reviews you leave on Trust pilot AND OTHER REVIEW SITES!!.
Kind Regards
Less2build

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Disgusting service including waiting 34 days for items...”

Written on: 31/05/2017 by MiahNoonan385 (1 review written)

Disgusting service including waiting 34 days for items ordered to arrive before giving up and cancelling the order, a further 3 weeks on and no refund has been received. Upon calling up to complain and request my money to be returned I was met with a barrage of abuse from 'manager' who behaved like a child and used extremely offensive language towards me… Read Full Review

Less2Build's Comment

Written on: 04/06/2017

And the telephone conversation is available for all to listen to.
You where intact abusive and very offensive,
Regards
Less2build

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“SPEED”

Written on: 25/05/2017

I tried for weeks to 6 Garden sleepers 2400x240x120mm Local depot (Half mile) in St.Albans. I'm told next week ; End of the week ,and by the week end, and we'll contact you. Less2build: Phoned Thursday similar price Delivered Tuesday 140+ miles, courteous driver. Well done, I'll visit you again. D.W… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Outstanding Friendly Service and Quality”

Written on: 16/05/2017 by M.M.M. (1 review written)

After a friendly, helpful and polite conversation on the telephone, I placed an order on monday afternoon, and was told delivery would be 5-7 days. Later that day I received an email to say items will be delivered next day!! What a service!! Excellent quality, very pleasant driver, Would definately recommend to everyone and will most definately use again. Value for money , Overall a Great service Thankyou… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★☆

“Friendly and helpful”

Written on: 12/05/2017 by Stanley300 (1 review written)

After reading a few critical reviews of this company I was a bit apprehensive about using them, but the prices were unbeatable locally so I went ahead with an order. Everything arrived as requested so I placed an order for the remainder of requirements. The first part arrived a few days before I was due to go on holiday so I contacted the company do defer the final deliver for a fortnight. Everything went to plan again, thanks to the cheery and helpful employee I spoke to… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★☆☆☆

“Disappointing Customer Service ”

Written on: 03/05/2017 by TWSCG (1 review written)

Order placed online and initially all seemed well. Unfortunately what was subsequently supplied to site was not what was ordered , you had taken upon yourselves to make a decision for us , not once were we contacted to make us aware of this and further emails and calls have brought no resolution. We have had to make do with incorrect items costing time and effort on site. It appears from our point of view that our concerns have been dismissed and there has been no wrong doing in your eyes you… Read Full Review

Less2Build's Response to TWSCG's Review

Written on: 10/05/2017

Good Morning ,
This does not seem like any thing we offer.
Can you confirm your order number for me so we can look further

Reply to this comment

Twscg's reply to Less2Build's Comment

Written on: 10/05/2017

Order number was 100094753 -

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 2 Comments
★★★★★

“Fantastic the best company I have used in a long time ”

Written on: 30/03/2017 by DanicaDickey91 (1 review written)

The best so helpful really reliable outstanding customer services well done to the team the drivers could not do more very very impressed… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Excellent price and free delivery”

Written on: 02/03/2017

Placed order for several single leaf lintels as prices were extremely competitive with free delivery.immediate response by email with delivery date parameters. Actual delivery was one day later than initially given but no problem as I was emailed to say delivery would be next day. True to word delivery was made, crew very obliging and placed items in secure area at back of house. Well pleased with the service. Will use again and recommend to friends… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Lintels/cavity closers”

Written on: 27/02/2017 by Suareziz337 (1 review written)

I am very pleased with Less2build the whole transaction was 1st class and I was amazed at the low price for the lintols and cavity closers.The delivery driver was very good I could not have asked for more,I will use them again and have already recommened them to friends. … Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Easy site to use”

Written on: 15/02/2017 by Grinyer (1 review written)

I found these were the cheapest lintels by about £30 each, needing 8 obviously was going to save me a fair bit of money. The builders wanted them ASAP so I was a bit worried about the delivery time but they turned up by 9:30am the next morning from norfolk(I'm based in Southampton) driver helped with the lintels too. Very impressed with the service on the phone as well , helpful and patient.Don't usually spend my time on reviews as service is usualy standard and not worth retelling my… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Very Abusive Staff Member!”

Written on: 01/02/2017 by Sloandu1980 (1 review written)

Ordered Insulation about a week ago. I waited in all day for the delivery today and it didn't arrive, so I call the company Less2Build and asked where my goods are and the sales manager stated that the delivery truck had broken down and that delivery would have to try again! I informed him that I had waited at home for the delivery and that if I don't get my delivery the next day or so, I would have to cancel and ask for my money back, he then laughed and swore at me and put the phone down on… Read Full Review

Ltfcboy1973's Comment

Written on: 24/08/2018

Totally agree I spoke to a rude obnoxious attempt of a man today from less2build I will never deal with them again

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“4.2 ig lintel ”

Written on: 30/01/2017 by tonyallenhare (1 review written)

Great price, really good delivery service ,the guys in the office extremely helpful and as for the van drivers can not praise them enough thanks for helping me carry the lintel round the back of the house. Keep up the good work guys, other merchants could take a leaf out of your books will definitely be using again many thanks… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview