WMS Group Ltd Reviews - www.wmsgroup.co.uk

Oxford House, Oxford Road,, Thame,, Oxfordshire,, OX9 2AH,
★★★☆☆
3.5 / 5
63% of users recommend this
  • Value For Money

Description (provided by business)

The WMS Group are a leading business-to-business automotive warranty provider, supplying extended warranties to over 3,500 dealerships nationwide. Before posting a review, please ensure that comments are accurate and qualified. All reviews will be monitored and we reserve the right to take legal action against any slanderous or false comments. In the rare event that you are unsatisfied with our claims decision, please telephone our engineers in the first instance.
? Ask our helpful community of experts about this product or company
WMS Group Ltd - www.wmsgroup.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for WMS Group Ltd - www.wmsgroup.co.uk

WMS Group Ltd - www.wmsgroup.co.uk
WMS Group Ltd - www.wmsgroup.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“I have previously used WMS and they were great but...”

Written on: 11/12/2018 by Ryang216 (1 review written)

I have previously used WMS and they were great but recently, with my current car, every attempt to make a claim has been refused due to "wear and tear". This policy is a complete waste of money. The attitude of the customer service staff can be summed up as "computer says no"… Read Full Review

By Wmsgroup

Written on: 11/12/2018

Hi,
We are sorry to hear that you were not satisfied with the service that you have received from the WMS Group. Please can you email your agreement number and contact details to us with 'Customer Review' as the subject line so that we can look into this as a matter of priority.
Kind Regards,
The WMS Group

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Doesn't cover diagnosis - Never explained or on any docs”

Written on: 23/10/2018 by Chris878 (1 review written)

Avoid at all costs. They do not cover diagnosis work which I have just got a bill for without any warning or giving approval to do paid work on my car. Even if you do choose to pay for that work there is no guarantee that they will pay for the parts and based on my experience to date I have every confidence they would get out paying anything. End result have the diag for my car from a overpriced dealership and still have the issues on the car… Read Full Review

By Wmsgroup

Written on: 23/10/2018

Hi,
We have some contracts that cover diagnosis and some that do not, but it is clear in the documentation as to whether this is covered or not.
Once a diagnosis is made hopefully the fault will be covered by your policy.
Kind Regards

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Waste of money”

Written on: 15/08/2018 by Valeria225 (1 review written)

Yeh never pay.your policy always covers something else,but not the fault you have.if your steering is faild your electical part is not covered, your mechanical part is not covered. What other parts are in a car, electrical and mechanical.i have the 4 package which says steering is covered, but not whn its comes to claim. None of the. Is covered.if yu soeak up they will cancel your policy without refund and any notice.. so i think after a few review my policy without isn't exist anymore… Read Full Review

By Wmsgroup

Written on: 16/08/2018

Dear Valeria225
Thank you for taking the time to review your recent experience with the WMS Group.

After looking into your recent claim further, regrettably your fault is not covered under your warranty repair agreement. You have a four star warranty repair agreement for your vehicle and unfortunately this level of agreement does not cover electric motors that are associated to the steering rack or steering column. Also oil and fluid leaks are specifically excluded from your warranty agreement, as is clearly stated in the Terms & Conditions of the agreement.

Finally I would like clarify that your policy has not been suspended and you will be able to make a claim against your warranty agreement in the future for a covered mechanical breakdown issue, if you wish to do so.

Best Wishes,
The WMS Group

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Far from a 5 star product”

Written on: 19/07/2018 by JamesHat (1 review written)

I had a 5 star warranty but sadly it is not a 5 star product. The water pump on my vehicle was highlighted as red during a recent main dealer service, and the mechanic noted it required replacement. No problem I thought I have a WMS 5 star warranty and water pump is listed as covered on even the more basic policies. So to my utter surprise the claim was rejected due to the pump not failing completely and it being classed as wear and tear. Strange as the water pump is not listed as a routine… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Purchased 5 star warranty. Worthless”

Written on: 27/06/2018 by Garretto (1 review written)

I purchased a vehicle from a reputable dealer for peace of mind and the reassurance that they were providing a warranty. When the noise started, I took the vehicle to my mechanic. He took it for a run and assessed correctly as it turns out that the gear box was failing. I did not feel comfortable to drive the vehicle after that and got it back to the dealer. They were keen to get me back on the road and were very good to me, but from the start, the feeling was that WPS won't cover the gear… Read Full Review

By Wmsgroup

Written on: 27/06/2018

Your partner purchased a used van from one of our approved dealerships, and as such it came with a used vehicle warranty. The Five Star product you received offers an excellent level of cover for mechanical breakdown and electrical failure.

You contacted our claims department to advise of a potential clutch issue on the 14th May. Four weeks later, we received a call from the supplying dealership who advised there was a gearbox noise.

Another two weeks later, we received a further call advising that the fault lay with worn bearings. This was supported by images. Wear & tear is excluded from the Five Star plan, unless added to the agreement by the dealership at the point of sale. Unfortunately this option was not included on your cover, although sensors were.

We are sorry that we were unable to help you on this occasion but if you would like to discuss the matter further, please call our claim engineers.

Kind regards,
The WMS Group

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Brilliant and painless Very helpful and pleasant...”

Written on: 08/03/2018 by 381Egan (1 review written)

Brilliant and painless Very helpful and pleasant Thanks … Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Avoid like the plague”

Written on: 23/02/2018 by Frenchie0968 (1 review written)

I have never had a 3rd party warranty before as i have always taken up warranties directly from manufacturers. I was offered this bunch from the independent dealer who sold me my current vehicle and boy oh boy oh boy my gut instinct was spot on. I spoke to them on Tuesday about a faulty prop shaft and was advised to take it to a garage to get the vehicle assessed and after giving the male advisor my postcode i was given the name of a garage they use even though my local mechanic whose garage is… Read Full Review

Frenchie0968's Response to Frenchie0968's Review

Written on: 14/03/2018

I will review my review and give WMS Group a better review.
I have been contacted by a nice man who wanted some more information about my claim and he agreed to pay half the amount of my claim which amounted to £408.
Thank you WMS.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 1 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Hassle free service . ”

Written on: 09/02/2018 by BradyJackson (1 review written)

My experience was I got excellent service & advice . All payments processed through warranty & garage no money outlay for me . Thank you… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★☆☆

“Massive stress to claim”

Written on: 07/02/2018

Got cover for my first car but when i had to make a claim the man seemed disinterested in telling me how the procedure works and what to do. Took the car to my favourite garage where they fixed the issue then they were having problems with getting the follow up of the claim through to the person on the phone and the garage did a better job if expmaining everything to me than the person from the warranty company! Still waiting to be reembursed for what i had to pay… Read Full Review

By Wmsgroup

Written on: 07/02/2018

We are sorry to read your review. Please could you forward your agreement number and contact details, along with any further information you feel relevant. We can then follow up your concerns immediately. Kind regards, The WMS Group

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★☆

“Excellent service ”

Written on: 05/02/2018 by Pennington264 (1 review written)

Had no hassle just took my car to the garage they informed wms of the cost go ahead given no cash to pay when car picked up excellent… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Car repair warranty”

Written on: 03/02/2018 by Beck498 (1 review written)

Following the initial phone call, our car was booked into a local workshop as instructed. The mechanic phoned the warranty company following diagnosis of fault and a cost was agreed. I paid this on completion of the works and a check was sent to me within 3 days from the warranty company. A very prompt and efficient service. I really liked the ease of use of the warranty with the only downside being that not all the cost was covered. I would definitely purchase the warrant again… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Terrible customer service would avoid at alll costs”

Written on: 01/02/2018 by Hux25 (1 review written)

My son purchased the 4 * cover as recommended by the dealer. We normally avoid warranties but the dealer said this was a great warranty that covers everything so we thought we would go ahead. We were advised by dealer that we had to get car service by VAT registered garage which we did. The car then started to keep flagging up coolant level low and was using a bottle of coolant a week. So we contacted the company they were very pleasant said take to a local VAT registered garage and they can… Read Full Review

By Wmsgroup

Written on: 02/02/2018

In response to your comments in respect of your agreement.
We take all comments very seriously, and we do apologise if you feel that the customer service has not been to your expectations.

The Agreement you purchased from the Dealer is a 4 Star Agreement, the terms and conditions confirm in your agreement booklet that this agreement is a listed item agreement.
The booklet confirms that as a listed item agreement, only the parts listed under the 4 Star Agreement are covered items, any parts not listed are not covered. It also confirms that this agreement does not cover diagnostics.
We can only advise you on the agreement that you have purchased.

You were not advised to use a VAT registered garage but asked if you had a local garage to look at the car, which you confirmed you did have.
There was no mention that you had your own personal mechanic.
You were then advised to authorise them to diagnose the problem and call claims with a report before carrying out any repairs.
This they did but unfortunately the part that had failed a coolant housing was not listed under your agreement and we were unable to assist with any claim.

After listening to the calls I do not agree with your comments that the customer services advisors were rude or patronising, they were only trying to advise on the terms and conditions of the agreement which as you confirmed you were not aware of.
Your comments regarding the Manager are also inaccurate, what he confirmed was, as we could not assist with the claim that any repairs would be the responsibility of the agreement holder.

Until we have had a technical report from a repairing garage we cannot assess any liability towards a claim.

Regards,
WMS Group

Reply to this comment

Mandyhuxtable's reply to Wmsgroup's Comment

Written on: 02/02/2018

We were advised to use a VAT garage yet more rubbish from your company, but it is what I expect from your company. I also see from your comments that you failed to listen to the part of the call that did not advise that if not covered customer would pay for the diagnostic check. That's what I expect from the comments you have made. Poor customer as per my original post avoid this company at all costs. I can see a lot of customers agree with me and I will continue to post negative reviews...

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 1 1
Read 2 Comments
★★★★★

“Quick and Efficient”

Written on: 30/01/2018 by Woodard481 (1 review written)

My car had a broken spring that needed to be replaced. I contacted the warranty and everything was quick and smooth. They authorized the job right after a phone call from the car mechanic, confirming the problem and the repairing quote. I sent the invoice via email on that evening (Thursday), and I got the cheque in the post Saturday morning. Excellent customer service: the people I talked to were all very nice and helpful, and they guided me through the different steps. I am very pleased with… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Amazingly fast and efficient service.”

Written on: 29/01/2018 by TrevorL235 (1 review written)

I experienced a problem with the central locking system on my Range Rover Evoque, which needed a replacement door latch fitted to the front passenger door at a cost of £255. I contacted WMS who immediately authorised me to book the car into a repair centre of my choice. I had the repair done on Thursday, paid the repair centre (as per agreement procedure) and sent a copy of the invoice by email to WMS Group. I could not believe it when their cheque for the full amount arrived in the post the… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Excellent ”

Written on: 24/01/2018 by Rjhondda018 (1 review written)

No problems with the service the advice given to me regarding the terms of the warranty was first class … Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“VERY BAD INSURANCE DOES NOT COVER ANYTHING”

Written on: 06/01/2018 by PETER2000 (1 review written)

This Insurance is only paper for fraudulent car salesmen. They tell you that it is a very complete agarantia and it is all false. They tell you that it covers you in the whole United Kingdom and Ireland and even Europe and everything is false. The car broke down shortly after buying it in Ireland and they were not responsible for anything since they bought the car in Belfast. A company ruin… Read Full Review

By Wmsgroup

Written on: 25/01/2018

We are sorry to read your review. Please could you forward your agreement number and contact details, along with any further information you feel relevant. We will then pass your concern to our complaints department.

Kind regards,
The WMS Group

Reply to this comment

Peter2000's Response to PETER2000's Review

Written on: 30/01/2018

It is not necessary your purchase is fraudulent and in Ireland there are no coverages.
The car salesman told me that in Dublin there was coverage and it is all false.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 2 Comments
★★★★★

“Great Service - Quickly dealt with ”

Written on: 01/12/2017 by richard.rainbow (1 review written)

This is the first time we have used our warranty on our car. The claims process was easily dealt with through the garage and the people on the end of phone at WMS were most helpful in advising how the process works as previous experience with other firms have been rather complicated. However Car fixed, claim dealt with and cheque out the same day! Couldn't ask for better service… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“excellent response to claim”

Written on: 30/11/2017 by RyleighPope326 (1 review written)

Excellent response to claim. Settled in less than 24 hours. Garage that did the repair also commented on service and response from WMS. Said what a pleasure they were to deal with. Would readily recommend WMS as provider of extended car warranty… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Reliable,efficient and truthfulness ”

Written on: 30/11/2017 by m.midas (1 review written)

Best company ever. Called in about mechanical problem with my van and I was told to give it to any nearby mechanic who was reluctant to checkout out the problem and to give them a feed back. Mechanic was accessed and given the go ahead to fix the vehicle. I was asked if possible to meet the cost and they will send me a check as a reimbursement. I received fully paid check within 3 days. Everything about this company service is perfect from staff to solving problems. Thanks VMS… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Great service ”

Written on: 25/11/2017 by HaileyArcher (1 review written)

Had issues with my new car, the garage were great, picked it up and sites in a couple of days with a courtesy car… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview