Shades Window Blinds Reviews - www.shades-blinds.co.uk

★★☆☆☆
2.1 / 5
25% of users recommend this
  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Shades Window Blinds - www.shades-blinds.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Shades Window Blinds - www.shades-blinds.co.uk

Shades Window Blinds - www.shades-blinds.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★☆☆☆

“Poor quality”

Written on: 14/09/2018 by JaniceBo (1 review written)

Metal blinds rust when fitted in bathrooms so this means guarantee isn’t valid . Fail to tell you of that when fitting them and taking your money. Poor customer service and disappointing how loyal customers are treated… Read Full Review

Marriedkaren2's Response to JaniceBo's Review

Written on: 19/09/2018

Bought blinds from this company and it was a nightmare .wrong blinds ,bad workmanship ,terrible fitters ,don't turn up for appointments.
Wrong blinds ,blinds ,but no tools to fit them with with ,told them Wasn't paying for them ,they took the money from my account without my permission ,but was told they destroy your card details ,they do not .
they took my money and left me with no blinds ,awful workmanship,pelmets not attached ,belted me in the face and fell down when I touched them ,none of the blinds or pelmets attached or sit well.
Zero customer service ,don't answer phones ,wait in ,no fitters ,do not even think of buying from them
Went to check on my complaint on the review and surprise surprise it has magically disappeared .
Took them to trading standards as they were so bad ,esp as they stole money from my account

Reply to this comment

Janicebo's reply to Marriedkaren2's Comment

Written on: 19/09/2018

Think they stop you from making any comments on Facebook too. Just shows they know how bad their service is if they have to do that

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Awful”

Written on: 15/08/2018 by TianaWatson (1 review written)

Don't expect blinds to be fitted on scheduled time. Constant cancellations due to fitters being off sick and manufacturing delays have contributed to me waiting a month after submitting payment without the job being finished. Look elsewhere… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Shocking man management /customer service non existent”

Written on: 04/05/2018 by 294McGraw (1 review written)

I worked for this company for a year never seen so many fitters leave overall the man management is shocking and after sales is even worse the fabrics are seconds I can't believe the reviews are still shocking after all these years when I see a shades van makes me shudder… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Shambles DO NOT USE THIS COMPANY”

Written on: 04/07/2017 by Francesca74 (1 review written)

2 Roller blinds ordered, measurements taken perfectly square! Rollers fitted, both sloping to one side, one side touching the windowsill, the other still in the air. One blind has a dirty line right across it, half the eyelets are damaged and while one side of the blind is 1.5cm away from the wall at the top it's 3cm by the time it gets to the bottom. They keep pushing the point my window runs off however failed to mention that at the time of order and took square measurements?? Unhelpful… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Shocking customer service ”

Written on: 31/05/2017 by Ash0007 (1 review written)

This has to be the worst customer service I have ever received from a company , I have been 3 weeks for someone to come out and fix my blinds giving 3 appointments with no one turning up no call nothing , constantly chasing them , called this morning was told would get a call back I then call back at 3.50 to be told would get. Call back said I would wait on the phone waiting 10 mins then was told place was closing now so Would need to be tomorrow now for someone to speak to , dong know how… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Worst company and product”

Written on: 27/05/2017 by Jaden1964 (1 review written)

I was told I got the fourth blind free. Guy came to measure quoted me a price with no discount. Guy out blinds up Monday. Fell down two days later. Another came off the wall. Fitter came back and drilled new holes. They fell down again. Fitter never turned up when I had booked in twice. Sitting waiting on them twice like an idiot. I have asked for a full refund as he never showed up again last night. Sick of this. Do not use… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Terrible service”

Written on: 30/04/2017 by 149Johnson (1 review written)

Contacted Shades after seeing their advert. Someone came out. Advised blinds I wanted were not in sale but price quoted was ok Blind fitter seemed nice. Advised that the three bedroom blinds were too long and sticking. He phoned the manager in my presence who told him to remove the brackets. They were still too long. He phoned again in my presence. He was told that if he took the blinds back they would be shortened by 5 mans returned the next day. I agreed to that. When 2pm came the next day I… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Misleading - Would avoid”

Written on: 28/02/2017 by UK_Reviewer1 (1 review written)

Got a text advising they were doing 3 for £59 plus a 4th free. Phoned to book an appointment and was told the Berlin range was included in this. A measurer came out the next day. After measuring the price I was quoted was 6-7 times the amount of the text message.. Measurer advised the Berlin range wasn't in the offer. in any case the blinds are simply not worth what they're quoting. Check the material yourself. Called customer services but not helpful at all. I would not use this… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“IS THERE A NO STAR OPTION!?”

Written on: 20/02/2017 by Jamalx184 (1 review written)

I have NEVER had such foul and disgusting behaviour directed towards me as I did from a member of your team this afternoon. A member of your team tonight appeared at my house to collect the rest of the balance. The balance that was never paid because the job was never completed. The standard the fitter left the blinds in was absolutely comical. No introduction, no hello, nothing. Just sheer arrogance and attitude. I was harassed on my own doorstep for this balance for a job that was supposedly… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“go to a proper blind shop”

Written on: 09/02/2017 by JaquanEaton (1 review written)

this company is a complete joke 3 large vertical blinds and 1 venetian all wrong size or wrong colour 1st fitter couldn't even screw the brackets securely when complaining to their office they wanted to send the guy out to measure again but he was atotal idiot it was the second fitter that came who had to correct every thing but even had to come back as they sent wrong blinds again 3rd time lucky but if you look at the quality of the blinds very poor they have a company policy of blaming all… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“*******Worst company ever!!! please do not use!!!!...”

Written on: 03/02/2017 by Walkernd354 (1 review written)

I would never recommend this company. I got the box for the roller blinds and out of 10 of them there's only one that's in tact. I'm very upset as they were very expensive and the quality is disgraceful they are cheap and nasty. Phoned them numerous times but now in the hands of trading standards… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Shocking standard of fitting”

Written on: 19/12/2016 by euancraig (1 review written)

I just wish I could show some photographs of the botched job of fitting a straight forward blind I have been left with. Please take my advice and do not go anywhere near this company. They take for ever to arrange the fitting and when you complain they are very abrupt and quite rude to deal with. Its very much take what they deliver and shut up about it. Once I pointed out the damage they had done they are in no hurry to fit and see this as an inconvenience. Very, very poor customer relations… Read Full Review

Shades_Management's Response to euancraig's Review

Written on: 02/03/2017

Dear sir

Thank you for taking the time to leave a review on the service. I can see from our records that you had your 2 blinds installed on Tuesday 13th December 2016. You have then called on the Monday 19th December to report that you felt one of the blinds was fitted slightly out of line with the window fixture. An appointment was made for one of our installation team to call out on Wednesday 28th December and I can see that this has been corrected for you.

We are very sorry if you felt the response time to your concern was not quick enough but its was explained to you that our fitting team was fully booked for the final days before Christmas. You were however booked as a priority repair on the first day we could.

Shades Window Blinds recognise we have an obligation to our customers to provide the highest level of service at all times and this is why we will continue to provide fitting and repair appointments during the festive period. In most cases all repairs are carried out within 48 hours of reporting.

Yours sincerely

Shades Management

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“DISGRACEFUL COMPANY .... CHEAP MATERIALS”

Written on: 06/12/2016 by lynn.dwyer (2 reviews written)

Delivered wrong blinds - All 4 of them. Wrong colour, (sent white instead of cream) material was cheap see through, as thin as paper. The rails were to be silver, they sent white. The kitchen blind should have had 6 eyelets.... it had 3 large holes with no eyelets in them... When I called to complain was told that is what I ordered and the rep stuck by this.... called me a liar and said its what I asked for... Have two witness's that where here at the time. Still fighting with them… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“No show”

Written on: 05/12/2016 by KassidyCampbell (1 review written)

We ordered blinds when they came there was a chip out of a Venetian blind and the vertical blinds were different lengths .Tj They came back and agreed and we had an appointment for the fitter to com and change them .He didn't turn up and didn't let us know .had to wait another week for another appointment hope he turns up this time as I have to travel 100 miles to make sure someone's at the house as my daughter works all day .I wouldn't recommend this company to anyone as the customer service… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Fitter was excellent & very friendly ”

Written on: 04/12/2016 by EliezerO'Rourke (1 review written)

Absolutely brilliant job, friendly, happy & done a perfect job… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Avoid This Company”

Written on: 03/12/2016 by SidneyDunlap (1 review written)

Booked an appointment with 20% off nd further 10% when ordered.Paid deposit but calculation didn't add up phoned their office and girl had difficulty explaining how it was worked out. She was to call me back which she didn't do. Had to phone back and was given some nonsense about logistic charge for each blind.Went ahead as I'd paid deposit..wish I hadn't blinds are a little puckered at the bottom on inspection. Would never use or recommend this company again. Avoid!… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“AVOID AT ALL COSTS”

Written on: 02/12/2016 by GFerguson (1 review written)

Terrible service, a month later they still haven't delivered all of the blinds I paid for. Charged my card when they were not authorised to do so, ordered the wrong sizes of blinds. The fitters rescheduled appointments with less than 24 hours notice, turned up hours after their allocated slot. The blinds are poor quality and I could have gone to B&Q and got similar quality for much less money. I spent over £1,000 for 16 blinds. Biggest waste of money. I firmly believe that all of the… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Fitter was nice and cheerful ”

Written on: 02/12/2016 by FrankSweeney279 (1 review written)

Fitter was very friendly and cheerful singing throughout the service was great I would definitely recommend to friends and family reasonably priced too… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Fitter was excellent ”

Written on: 01/12/2016 by Leeod (1 review written)

Absolutely brilliant job, friendly, happy & done a perfect job… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“really pleased!”

Written on: 01/12/2016 by qmWilson384 (1 review written)

fantastic service, quality and friendly staff. would definitely recommend to others… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview