TLC Electrical Wholesale Reviews - www.tlc-direct.co.uk

★★★★☆
4.2 / 5
79.8% of users recommend this
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
TLC Electrical Wholesale www.tlc-direct.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for TLC Electrical Wholesale www.tlc-direct.co.uk

TLC Electrical Wholesale www.tlc-direct.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“What a great company”

Written on: 20/12/2018 by Sheffneil (2 reviews written)

I just wanted to say thank you for tha part you played in construction of my daughters home, I’ve had about £10000 electrical equipment over the last 15 months and I only had 2 minor problems but they were dealt with immediately. I always recommend your company as it’s the way a company deal with problems we’ll that makes it stand out from the rest. Once again many thanks… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Great service”

Written on: 20/08/2018 by Kathyknights (1 review written)

Went into Coulsdon store to try to replace smoke alarms, had great service from the person I dealt with, pleased with my purchase and price, was also impressed by his colleague who was helping an elderly gentleman to replace a kettle lead, will definitely recommend to friends and visit there in the future. … Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“AVOID THIS TRASH AND BE VERY CAREFUL W/ YOUR PERSONAL...”

Written on: 03/04/2018 by tqMcDougall93 (1 review written)

AVOID AT ALL COSTS: Pure and utter rubbish service at the wembley store. The guy who "disserved me" was unbelievably RUDE. For a £2 CASH purchase he insisted on getting all my details. When I asked why, as he is under the law, I believe, supposed to inform me HOW the info will be used, HOW it will be protected, WHAT it is for that they ask for it all, and HOW I can make sure it is deleted. He then became even more rude. "This is how it is, he said, information and you get the goods, no… Read Full Review

Roboshea's Comment

Written on: 04/04/2018

Dear Sir.

I am really sorry that the service you received from us fell short on this occasion.

I have spoken to the staff at Wembley and it seems there has been a misunderstanding and the staff have now undergone re-training.

To clarify : We ask for customer details so that we have a record of your name and address on your invoice and should you have a faulty product, the item can be exchanged or refunded under warranty.

Should you wish to not provide us with this information, we can bypass the request for your name and address and simply complete the sale for you without it.

The staff at TLC Wembley are now aware of this.

I would be grateful if you could make contact with me so that I can compensate for any inconvenience that has been caused.

Regards,

Rob OShea
Manager - TLC Head Office

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 1
Read 1 Comment
★★★★★

“great service”

Written on: 19/03/2018 by Edoo (1 review written)

I ordered a Dimplex wall heater on line Sunday evening 18th March It arrived Monday AM. Superb service. Many thanks. Heater up and working well. Will buy again from TLCo … Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 2 0
★★★★★

“Quick friendly service.”

Written on: 06/02/2018 by Elecman666 (1 review written)

Excellent service I’ve used for over 10 year fantastic prices always extremely helpful and the manager is very knowledgeable with staff always happy to help. … Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★★★★★

“Simple, fast and just what I wanted”

Written on: 05/02/2018 by GodmanchesterJohn (1 review written)

Wanted to replace the under cupboard fluorescent lights. Working under kitchen cupboards strains my neck, so I didn't want to faff about. Bought 4 replacement LED lights, KBUCLED9, and they arrived the next day. At the weekend I fitted them. Expected to take about 2 hours, but actually assembled tools, removed the old units and replaced the lights and cleared up in 25 minutes. Well impressed. I didn't expect the units to arrive the day after ordering and I didn't expect the fitting to be so… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★★★★★

“Excellent”

Written on: 02/02/2018 by bernhouton (1 review written)

Ordered before three pm, arrived before twelve next day. Would recommend highly, will be using for all electricals in future !… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★★★★★

“Great service, great price.”

Written on: 12/01/2018

Easy to order, good description of product. Arrived in less time than promised. Well packaged. Documentation with contact number included along with Colour brochure. Product as promised all in working order and at a price less than paid 3 years ago. Excellent will use again for all electrical requirements… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“LATE FAULTY ARROGANT!”

Written on: 15/12/2017

Placed an order and paid for express deliver. I fed back to TLC as the good arrived late and out of the time frame. I had been messed about by carrier for over four hours on phone but eventually tracked goods and had them delivered. So fed back to TLC whom sent arrogant email stating NEXT DAY IS NEXT DAY 08:00 -18:00 etc and advised to leave more time in-future etc etc. No apology even though delivered goods hours outside the next day 08:00-18:00 time slot. So very poor service but it doesn't… Read Full Review

Roboshea's Comment

Written on: 21/12/2017

Having spoken to you, we understand that you placed a next day delivery order that was indeed delivered next day.

The upset was caused by the fact that Parcelforce had sent a text during the day advising you they would deliver .. but in fact delivered later that evening.

We have spoken to Parcelforce about this and they apologise as they are having problems offering a good service during their busy Christmas period.

This situation was made all the worse by the fact the fan turned out to be faulty.

You said in your email that you were upset as you wanted to fit a fan that day for an elderly customer of yours and as good will gesture TLC have refunded the price of that fan for you and supplied a fan free of charge so that it be supplied free to your customer.

We trust this has gone some way towards rectifying the situation for you.

Best regards,

Rob OShea

Reply to this comment

J01Nnm's Comment

Written on: 23/12/2017

Just thought I'd add an up date as I have used TLC for over the last ten years without a problem, and these issues were caused by a manufacturing fault on the part out of TLC's control and they replaced the item quickly and efficiently with no issues to me. The main issues and why I wrote to them was all down to the delivery service to be fair which they have compensated me for and have also gone on to refund the money for the FAN.

So would I use them again YES would I recommend them YES would I recommend their chosen carrier probably not. Also when I have spoken to them they have been nothing but Courteous and helpful through out every order and this one issue. So thank you

Reply to this comment

J01Nnm's Comment

Written on: 22/12/2017

Yes having spoken to me you agreed it was not delivered as per your next day service?! You apologies for the miss information and for my waisted four hours chasing a parcel which didn't arrives as per your terms and payment. You also apologies for the arrogant email and agreed my comments were justified. So why have you posted contradictory comments? Perhaps it wasn't just a one off or mishap as you previously stated.

You haven't supplied a free fan either? You did offer to refund £40 pounds if I would consider to remove my comments and feed back and yes you have sent a replacement which again didn't arrives as informed. But does actually work so thank you. For the fan to be free it you would need to refund £92 and not £40.

So I have paid for for the fan at full price and for the next day deliver at full price and you asked for the faulty one to be returned ? You also advised you would arrange for collection and it is still here.

So to re cap. You haven't provided anything free merely fulfilled the original order in brief and posted some flannel update for I guess future customers to make it seem like customer service. Which is a shame.

As for my elderly customer... they are happy as per my original email to you I didn't charge them for next day as it wasn't delivered next day. I also fitted the fan for free and I re fitted the replacement at no cost to them as they had been messed around. Which is only fair I think.

Also when I emailed you re the poor service and goods I didn't ask for money back or a free fan. I just notified you of the poor service and goods and expressed my disappointment . I asked for a refund for the next day deliver in my second email after receiving your arrogant patronizing response and I also notified you of the items failure to work as described.
Like most customer I would rather you rectify situation rather than just going part way or some way to rectify them.
So you claim to have sent a free fan ? then you should do so and provide the full refund ? Currently you have provided less than half.. a refund with strings attached .. my maths makes ... £40 < 1/2 of £ £92.

I won’t hold my breath waiting to receiving the rest of the refund! But thank you for sending a working fan in the end. All the best x

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 1
Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“Dont deliver on the day ”

Written on: 23/11/2017 by Caldwell248 (1 review written)

You are email and told your delivery will arrive on a certain day between 9am and 5pm so u wait in all day for your items and they Dont turn up. Very un professional.. Time waisters… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Very quick and efficient”

Written on: 27/10/2017 by Smartness (1 review written)

This is the first time I have used this company and i was very impressed my light bulbs were packed well and delivered the next day.Would definitely recommend. … Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Customer services full of TLC”

Written on: 22/10/2017 by KatherineGilbert1965 (1 review written)

TLC Electrical certainly lives up to its name . Fast well packaged delivery of quality products and all at a competitive price .From initial order to delivery the whole experience reflects a Tender Loving Care to customer service and communication on a very personable level and not as with many other online companies as a mere transaction number. I will definitely be using this company again as a first stop when seeking any electrical items and shall recommend it unreservedly… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“excellent service”

Written on: 30/07/2017 by Roccos259 (1 review written)

Ordered 3 ceiling fans from TLC recently, i have to say the price and service was exceptional. Would have no problems using this company again… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Speedy service both ways”

Written on: 22/06/2017 by 257Dwyer (1 review written)

I ordered an extractor fan to replace the one in my bathroom. My new Icon 60 arrived the next day and I fitted it that evening. Unfortunately it impeller blades rubbed on their housing making them noisy initially but then stick. I called TLC the next day and their service was very good. I was to be issued a returns address label via email and better still, a replacement was issued and dispatched at the same time. This replacement arrived the next day and installed satisfactorily. The service… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Not that good after all”

Written on: 05/04/2017 by Mitsosgr (1 review written)

Went to collect and I thought I was lucky to be served by two people as I was the only customer at the time. But when I got home I found that one part was missing. I called them and the outcome was that I should drive back there to collect it. So I wasted MY time and fuel for their mistake. But they said they were sorry. NOT professional managing… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Sold a product not fit for stated use, big fire risk.”

Written on: 15/12/2016 by Jaydong98 (1 review written)

Sold a product not fit for stated use, big fire risk… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 1
★★★★★

“Product and delivery”

Written on: 14/12/2016 by 199Salisbury (1 review written)

I've just bought TWO Security lights, the product and instructions were brilliant and the delivery was so quick (ordered 15:00 on Tuesday and delivered 09:45 on Wednesday) I thought they had used the 'beam me up' equipment from the Enterprise to get them to me. The Lights are now fitted and working - it shows you the value of quality fitting and operating instructions… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Excellent service”

Written on: 26/11/2016 by Brady1976 (1 review written)

While cleaning kitchen realised we hadn't changed cooker hood filter for far too long (over 10 years). Went online to track down spare - easily found on TLC site. Ordered a spare at 12:30. Order process straightforward. Confirmation email sent quickly. Within 2 hours notice of shipment email sent with delivery tracking. Next day at 10:30, parcel arrived. By 11:30 new filter fitted. Less than 24 hours - well done. Excellent service… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Excellent returns service”

Written on: 14/12/2015 by Lamont1955 (1 review written)

Product replaced under guarantee when it broke after 3 years use. It only took a 3 minute phone call. Immediate email confirmation, sent first class post… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★★★★★

“Good price, quick delivery”

Written on: 13/04/2015 by Brocksar (2 reviews written)

Very impressed with the price and speed of delivery… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview