Co-operative Bank Reviews

Click here if this is your business
★★☆☆☆
1.9 / 5
214
25% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Ease of Use

  • Customer Service

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Co-operative Bank - Ask a question now

Media Gallery for Co-operative Bank

Co-operative Bank

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Yup I'm off too”

Written on: 20/10/2017 by fatalbertuk (1 review written)

Ok you have finally done it -- Yup, I've been with the Coop for 10 + years but the last straw was the internet banking being down for 2 days and after the mandatory 17 minute hold a sickly sweet condescending "agent" suggested I use the App. No offer of compensation and then no concern when I said I would close the account. Current account balance was £11,000 Bye bye you have lost the plot-I'm off to FDirect… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Account Closed, Poor Customer Service”

Written on: 16/10/2017

I had my account closed due to missed direct debits. There was no call before this action was taken which prevented me from making alternative arrangements to receive wages and pay my bills. As a result of this I missed further direct debit payments that month. I called the Coop and explained that my situation was caused by my employer getting into financial difficulty and not paying my wages on time. They confirmed this by looking into my payment history and reversed the decision. Why they… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“20 years of customers loyalty makes no difference”

Written on: 29/07/2017 by Alanio385 (1 review written)

Have been a customers of the Cooperative Bank for 20 years. Today went to use my card in a shop it was declined. Had checked my balance the day before via my online banking so was some what surprised. Came home and checked my account. The coop and withdrawn my overdraft facility. I was told that I had been told this via a letter sent out 10 days previously. This I had not received. I pointed out that as I had an online account why didn't they message me on my account to tell me that the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Dont bother”

Written on: 13/06/2017

Even trying to register for online banking is a joke. If you want to waste valuable time then don't bother with the Co-op. Read other review don't take my word for it. I've had to make 2 phonically just to register for online banking. Now i'm in danger of ranting SO make your own decisions!!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“pathetic”

Written on: 22/05/2017 by Kimberly447 (1 review written)

I closed my account on 16 May & told I will not get my money until 26 May!.It is a disgrace Proper banks transfer money within 2 hours. The customer service is pathetic and condescending… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“THE ETHICAL BANK? NO A MORAL DISGRACE!!!!!!!!!! ”

Written on: 26/04/2017 by BradXT500 (1 review written)

The Coop publicise themselves as the ethical bank. Nothing could be further from the truth. They set out to exploit and take advantage of vunerable people and treat them like dirt. The Coop induced my friend to rent a property in Bryn Adar in Cardiff which had been unoccupied for 7 years dangling the carrot of purchase. However once it suited hem Coop issued an eviction notice. These actions were endorsed by the outgoing CEO despite appeals. My friend has been ruined financially by Coop is… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★☆☆☆

“Past it's sell by date ”

Written on: 12/02/2017 by 402Craig (1 review written)

The Coop banking Website (designed by a 9 year old)has been down for 2 days now due to maintenance that should have been sorted hours ago . The bank is not loyal to it's customers offer no interest or worst % on savings compared to other banks yet brag they offer £110 only for new customers My advice all existing loyal customers should change the service coop offers is rubbish and most of the banks have closed down years ago… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Hopeless !!!”

Written on: 06/10/2016 by NataliaCantrell451 (1 review written)

Placed a cheque to be credited to my account in the branch post box at the Old Market Square, Warrington branch on 25 Sept. The cheque did not get credited to my account so rang branch on 3 October to find out what had happened to it. They checked an found it still in the post box a week after posting - no apology given. What bank fails to check post on a daily basis, surely dealing with incoming mail should be a daily priority. Good job I was not desperate for the funds as they would no… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Defunct Online Facility”

Written on: 27/09/2016 by JaydaGrant171 (1 review written)

Severe lack of Branches which would be ok if the online Banking was any good. The introduction of a card reader to make simple changes to your online account is daft, particularly since I dont have a card reader. I have been unable to set up a direct debit to pay rent and now I wanted to change address and once again cant because I dont have a card reader. The only branch I know of is in Walthamstow which means a time wasting journey accross London just to do small things that should be done… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Disgusting customer care - useless bank”

Written on: 24/09/2016 by NeveahOrtiz (1 review written)

Am writing this after witnessing my 80 year old father's experience. He received a pin & debit card - used once then the pin came up as incorrect, however it's the pin number the co-op sent. Contactless was no better and didn't work either! Phoned customer care was basically told he was putting number in wrong and/or the card was damaged. Said it didn't look like the card was damaged but apparently I wouldn't be able to tell. Sent New card guess what it doesn't work. Dad can't access his money… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“New Private internet srvice terrible”

Written on: 04/07/2016 by fawcettbaron (1 review written)

New so called improved internet banking is terrible- locks you out all the time even if you can get in in the first place. Not particularly user friendly when you actually can sign in, Complained to Customer services, never got a call back, absolutely useless and could not care less- I will be moving both my accounts with coop Private and Business - The business banking internet is fine but want accounts in same bank as transfer money. No one cares at Coop about this… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“8 weeks in application - still waiting.”

Written on: 22/04/2016 by EagleEyed22 (1 review written)

I banked with Co-op for several years, then closed down the account when it was no longer needed. Now, after a few years, I need the account again. I was told I would need to apply again as a new customer, but was told this would qualify me for 18 months free banking so I was quite okay with this. Applications were submitted; documents produced and provided. After not hearing from them for six weeks I contacted them to be told they'd mispelled my email, and they needed three questions answered… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“timewasters”

Written on: 04/03/2016 by 52Lyons (1 review written)

I already have a current account with another bank and am looking for a BASIC bank account. Booked appointment with Coop and brought proof of ID and proof of address. I thought that's all I needed but no. They started a drill with ridiculous questions such as am I married, do I have a will, etc. I just shut them up and said that mine is an application for a basic bank account, not a job. They asked me about credit history. I was shocked, again I have read in top sites like moneysavingexperts… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Prefers to gossip than help customers in store”

Written on: 09/02/2016 by 191Hurley (1 review written)

Went in store to open an account, the lady was happy to take me aside to a computer and start opening my account. But because I had missing paperwork I had to come back. This time there were 3 members of staff available, the man that was dealing with my request just looks at me a little agitated as I was interrupting his little chat with colleagues and wanted to do something that would take him quite long. So he asks me my age, makes a face as if it's an issue and just gives me paperwork to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“They've given up.”

Written on: 01/02/2016

Lousy customer service, lengthy admin and application. Do not waste your time trying their switch option, it's a joke. Closing this account took equally as long as opening it… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“zero stars. appalling beyond words”

Written on: 01/12/2015 by Colts11 (1 review written)

I have banked with the Cooperative for over 5 years. My account is well managed and I am not one for defaults bank charges ect. This weekend my bank card declined when I called to enquire why (as I knew 100% I have plenty available) they advised me they had closed my accountaccount a couple of days beforebefore without my consent. I was shocked and extremely confused. Their explanation "we have closed your account due to recent business policy criteria changes" 4 days on and still I do not… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Take your money through giving out false info”

Written on: 26/11/2015 by rnrrob (1 review written)

We went to see a mortgage advisor she told us to pay £150 for a valuation of our property in order to remortgage from NatWest to them. We paid this then had our house under valued by them at £160000 therefore we did not meet the 85% loan to value we needed. They then told us the fee that we paid was not for a valuation after all like they said but was a "product fee", perhaps you should train your staff to give out correct info then. We then went with a decent bank/mortgage provider who were… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“I am so over this bank, they send misleading...”

Written on: 02/11/2015 by Jaxson52 (1 review written)

I am so over this bank, they send misleading information through the post have no record of it in their possession then they make promises about resolving issues and I still end up having to be the one to call back about things all the time. Once I clear my overdraft with them I'm closing my account. I wouldn't recommend this bank to anyone. How can they not do graduate accounts but they have the nerve to do student accounts. Useless bank… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“DO NOT GET A MORTGAGE FROM THEM”

Written on: 08/10/2015 by stevec111 (1 review written)

You will be rejected if you plan to pay the mortgage off early, they will reject your application to port your mortgage if you are moving home. They do not care if you are a loyal customer or new customer, all they are bothered about is making as much money out of you as possible. There are plenty of better deals/banks out there. There is no wonder they are in so much trouble. If you have money with the coop, take it out, its only a matter of time till they go bust… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Insulting staff over phone”

Written on: 28/08/2015

I was offered the chance of joinging, I think, reward saving account. When I asked what would be benefit of joinging their 'new' reward saving account, i was asked if i understood what 'interest' means. That is when i was talking to her in, what i think, perfectly good English. Not too sure, if she suddenly thought that i did not understand English or that my IQ was minus zero that I did not understand what the word 'interest' meant. Obviously Coop's staff are not trained to serve customers… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
overview