Centauro Rent A Car Reviews

Click here if this is your business
★★★☆☆
2.7 / 5
43.8% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Centauro Rent A Car - Ask a question now

Media Gallery for Centauro Rent A Car

Centauro Rent A Car

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“Best in Rome”

Written on: 21/03/2019 by idahospud (1 review written)

I have rented from Centauro, Fiumicino two times in the last 3 months. Every time has been a pleasant experience with no surprises. The Staff is very accommodating. My Compliments and will definitely use again. USA… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to idahospud's Review

Written on: 22/03/2019

Good morning ,
Thank you for taking the time in leaving your feedback of your car rental experience with us. We are glad you have enjoyed your rental with us in Rome Fiumicino, and hope you continue choosing us for your future car hire :)
Kind regards!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“be aware of excessive charges for scratches under the...”

Written on: 11/02/2019 by RylandBurnham18 (1 review written)

I booked a car with full for full and when I went to collect it, it was 80% ( that what they said). I told them I want it full for full and they said we can give you a full tank or a partially filled one as it is what it says in the contract. So, read carefully. It is the first time it happens to me!. Then, when I brought it back and they charged me for the scratch ( That I didn't notice when I took the car) they didn't refund me the fuel but took more money ( to make the 200 euros) for a… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 12/02/2019

Good morning,
Thank you for your comments.
We have reviewed this case again, and we must confirm that our position on that matter remains unchanged, the Terms & Conditions were correctly applied to your rental.
We would like to stress that Centauro Rent a Car will always endeavour to reach a solution that is both reasonable and in line with the Terms & Conditions of your rental agreement.
Therefore, we trust you will understand that we are not able to proceed any further with your case on this occasion.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Nomad99's Comment

Written on: 12/02/2019

They know very well that the scratch was there when I collected the car. I am asking them to look at previous rental people and all incidents which will show that the scratch was there when I took the car. I am convinced if they check for previous incidents by previous rental people, they will see that I was right ( but they will not do it and they will carry on taking money from innocent people to get 'rich' quicker'. Also, they are no answering about the fact that they didn't refund me my fuel deposit first before charging me for the scratch.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 14/02/2019

Good morning,
As explained, we used the fuel deposit as part payment for the damage, so only one transaction was made to avoid any additional bank fees.
We are so sorry but in this case we cannot be of any more help. Kind regards

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Nomad99's Comment

Written on: 14/02/2019

Hi,

you shouldn't do that! It says in your contract that the money kept when collecting the car is refunded when the car is brought back with tank with same level when taken. It doesn't say that the money will be kept to partially paid for the damages. they are two separate contracts. you must refund the fuel first and then take money from the incident ( which in my case never happen!!!). You apply and do what you want! There are rules for you and rules for us!!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 4 Comments
★☆☆☆☆

“More mis-selling”

Written on: 08/02/2019 by AinsleyWatson (1 review written)

I cannot fault the car nor really our collect and drop experience at Malaga airport last September. My 1 star review is because I was mis-sold a product I didn't want or need - no doubt, along with many others. I took out separate excess damage insurance in the UK before we left for Malaga. Breakdown cover is included in the standard hire agreement so I didn't need that, however, on arrival at Malaga airport collection point, the agent told me that it wasn't included and refused to provide me… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 09/02/2019

Hi,

Thank you for taking the time in leaving your feedback of your car rental experience with us.

As our customer service department explained to you via email, the extra Road assistance is an extra we offer to customers, so in the case of needing road assistance that isn´t related to engine failure then the service will not be charged ( changing a tyre, jump starting the car).

The basic road assistance is included in the rental price. This extra cover is to give the customer full peace of mind when travelling, knowing that in any event the road assistance is covered in full.

Our staff explained you carefully this on arrival, abd we feel that all procedures were carried out correctly.

Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

John1890's Comment

Written on: 11/02/2019

Can you explain why your agent refused to give me any phone number in the event of a "basic assistance" breakdown?

Had he done that, I would not have taken out the extra cover - and I made this very clear at the point of my initial complaint to you last October.
This is the whole essence of my complaint. Its not about different vehicle breakdown inclusions or exclusions. I continue to believe I was pressured into buying an extra service I didn't need.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 11/02/2019

Good morning ,
Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us.
Please note as per our terms and conditions, If the customer requests assistance, he/she must pay the towing costs, or any other expense incurred by said assistance, except in cases where the assistance is required as
a result of a technical failure in the vehicle.
Our staff offered you the Road assistance extra on arrival, which covers this service regardless of the reason, and you accepted to add it to your rental as stated in your initial contract.
We feel that all procedures were carried out correctly.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 3 Comments
★★★★★

“Excellent service from friendly staff at Centauro Alicante”

Written on: 06/02/2019 by LizG2019 (1 review written)

I want to say thank you to staff at Centauro Alicante Airport for their friendliness and efficiency both while collecting my car on 31st January and returning it on 4 February. I was somewhat stressed on arrival as our travel plans had been changed because of a small crisis at home. My husband and I had planned a visit to Spain as part of my birthday celebrations. The crisis meant that, at the last minute, my husband was unable to travel with me. Naturally, we were both upset at this. Nuria… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to LizG2019's Review

Written on: 07/02/2019

Hi,
Thank you for choosing us for your car hire and for your great comments and rating of your car rental experience with us.
We hope to welcome you again very soon at Centauro Rent a Car :-)
Kind regards!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★☆☆☆

“Centauro just lost a potential lifetime customer!”

Written on: 02/02/2019

We agree - we will never use them again. Just returned from a week in Spain - we checked the car on picking up, took photographs and knew that there were no additional scratches at all on return. However, the attendant gave a cursory glance at the car and then suddenly honed in on the door-lock saying someone had tried to break in that way. Honestly, you couldn't see the damage! It was probably the only thing we didn't photograph so we cannot prove it was like that from the start. We used the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 04/02/2019

Good morning,
Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us.
Please note the damage policy is clearly explained in the rental terms and conditions. All existing damage is registered on the contract when collecting the car and any new damage will unfortunately have to be paid for. It is also specified on the initial contract that the lock of the car must be checked before leaving our installations.
If you have any queries, you can contact us and we will provide all the necessary information.
Kind regards.


Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 05/02/2019

Good morning,
Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us.
Please note the damage policy is clearly explained in the rental terms and conditions.
All existing damage is registered on the contract when collecting the car and any new damage will unfortunately have to be paid for as per our price matrix.
If you have any queries, please contact us and we will provide all the necessary information.
Kind regards.



Unfortunately, all customers are charged new damages regarding of how many rentals they have had. "
"Hi . Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us. Please note the damage policy is clearly explained in the rental terms and conditions. All existing damage is registered on the contract when collecting the car and any new damage will unfortunately have to be paid for. If you have any queries, you can contact us and we will provide al"Hi . Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us. Please note the damage policy is clearly explained in the rental terms and conditions. All existing damage is registered on the contract when collecting the car and any new damage will unfortunately have to be paid for. If you have any queries, you can contact us and we will provide all the necessary information.
Kind regards.



Unfortunately, all customers are charged new damages regarding of how many rentals they have had. "
l the necessary information.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 2 Comments
★★★★★

“Good value for money. Good time of car receiving and...”

Written on: 27/01/2019 by xxxKamil (1 review written)

I used Centauro quite a many times in Portugal (Lisabon and Faro) and in Spain (Malaga). Cars are always new or pretty new, clean and well prepared (this was not always my experience with budget rent a car company (like Drive On Holidays, where care were often old and even dirty). Waiting time very good outside of the holiday season, acceptable in the summer. Actually the transfer from the airport to Centauro place does not make the car receive process longer vs. rent a car companies located… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to xxxKamil's Review

Written on: 28/01/2019

Good morning,
Thank you for taking the time in leaving your feedback of your car rental experience with us.
We are glad you have enjoyed your rental with us and hope you continue choosing us for your future car hire :)
Kind regards!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Good choice to avoid waiting for a car at Malpensa...”

Written on: 25/01/2019 by sergeytinyakov (1 review written)

Very friendly staff! 10 min of waiting at the airport 7 min trip to the rental car office 10 min for getting a car 2 days rent, no problem again 5 min to give car back 7 min to go to the airport It's faster and cheaper then rent service inside the airport … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to sergeytinyakov's Review

Written on: 25/01/2019

Hi Sergey,
Thank you for choosing us for your car hire and for your kind comments and rating of your car rental experience with us.
We hope to welcome you again very soon at Centauro Rent a Car :-)
Kind regards!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Never Centauro again”

Written on: 16/12/2018 by moggsor (1 review written)

Rented Car with Centauro in Milano - Malpensa Where do i start? We took centauro because they claimed they were at or very close to the airport. We had to wait 45 minutes on a shuttlebus and no one wanted to give any information when we called and asked centauro support. When the shuttlebus finally arived it didnt have baby seats so we had to go with our baby in the lap (not ok), but we thought the rental was close to the Airport but he went on the freeway and went on for about 15… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to moggsor's Review

Written on: 17/12/2018

Hi,
We are sorry for the inconvenience caused on arrival.
Please note there are no hidden charges, all the information is clearly explained in the rental terms and conditions.
If you booked through a 3rd party and you wanted to pay with a debit card, then the Smart cover was required to avoid the deposit on arrival.
If you feel you have not been informed correctly, we urge you to contact your agency directly.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Moggsor's reply to Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 17/12/2018

I would have been ok with a deposit on arrival.
But that was not an option, i was forced to pay 250 euro.
And since We already had been driven so far away from The airport that There was no other car rentals close, standing with our newborn We had no other choice but to pay up to get going.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's reply to Moggsor's Comment

Written on: 18/12/2018

Good morning,
As per the 3rd party conditions, a credit card with enough creidt to leave the deposit on arrival was required for payment, this is stated in the booking voucher.
You did not comply this condition and presented only a debit card, so the full cover was required then to avoid the excess,
If you feel you have not been informed correctly, we urge you to contact your agency directly.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“Another victim of the Spanish car rental deception”

Written on: 15/12/2018 by tqMorse330 (1 review written)

Unfortunately, Centauro run an deceitful operation of the sort that is often reported in the press. We received a car with all manner of scrapes and dings and a form that had lots of marks on it to indicate the damage in 11 different places. Having read all the reports of Spanish car rental company activities, we took pictures of the car before accepting it. Even so, when it was returned, the representative found a small scrape that he claimed was not on the car when we picked it up. This was… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 17/12/2018

Good morning ,
Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us.
Please note all existing damage is registered on the contract when collecting the car and any new damage will unfortunately have to be paid for.
When a customer hires a car and does not take out the Centauro Cover, the customer has to assume the responsibility for any new damage to the car this is why deposits are taken.
We fully understand why you may feel so disappointed but our staff always follow this procedure.
Please send us your booking reference number via our website and we will investigate this further.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Bad experience ”

Written on: 10/12/2018

Very bad experience with Centauro. Rented it through EconomyBookings.com in October 2018 in Barcelona. The price was good - but they just attract clients with low prices. Then when we came to the office and found out that if you tae it for more than a week they have limited mileage - 100 km per day. And they take 15 EUR per day if you ride 100 km more. They take from 1050 to 2000 EUR as a deposit from your card!!! And return it 3 weeks later after you drop off the car. With the cost of car 80… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 11/12/2018

Good afternoon,

Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us.

Please note there are no hidden charges, all the information is clearly explained in the rental terms and conditions.

The mileage is limited from Barcelona and Madrid as per the table below, and we charge 0,15€ per exceeded kilometre.:

400 km/day for bookings 1- 3 days
300 km/day for bookings 4- 6 days
150 km/day for bookings 7 - 20 days
100 km/day for bookings for more than 21 days

We require all customers to either opt for our Smart cover on arrival, which covers all eventualities, or leave a 1050€-2100€ deposit, regardless of whether they have purchased private insurance prior to arrival.

Also the fine administration fee is explained in our terms and conditions. We identify the driver and provide all contact details so our customers can receive the original documents at their home address. The 40€ charge by Centauro refers to the administration fee of this service.

If you have booked through a 3rd party and you feel you have not been informed correctly, we urge you to contact your agency directly.

If you wish, you can also contact us.

Kind regards, Centauro Rent a Car

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“WARNING - AVOID”

Written on: 29/11/2018 by Supamac1957 (1 review written)

WARNING!! DO NOT USE THIS COMPANY! After 12 years as a Gold customer, yesterday they became as bad as many of the others. Last Sunday we rented a car and collected it just as it was dark. We were given a contract with no faults marked on the car - in other words they presented it as perfect. We went outside and using our phone torch (we always check) we were able to see that the aerial was missing and there was a white scratch across the passenger door. We inspected the rest of this BLACK car… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to Supamac1957's Review

Written on: 30/11/2018

Good morning,
Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us.
We are sorry for the situation, but as you have explained, you returned the car with a damage that was not reported when collecting the car, this wasn´t reported the next day either.
We have justified said charge and sent you photos and invoices. Please note one of our employees checked the car with you on collection, and indicated on your contract a scratch that was not registered. Then on return the office manager was who checked the car and followed the company protocol. Customers are responsible for any new damage made to the car, regardless of how many times they have booked previously.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★☆☆☆

“Car hire company same as all the rest.”

Written on: 15/11/2018

Picked up a Nissan Micra car on 10th. October 2018 from Alicante airport for 2 weeks hire. With just 3 days of my holiday left the car developed a warning fault showing with the automatic braking system, as I was only 5k from Javea I went back to the apartment and rang Centauro emergency number, what a waste of time that was, they transferred me to Alicante office who in turn put me through to the Benidorm office, all this eating into my available allotted minutes allowance, I was getting… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 16/11/2018

Good morning,
Thank you for sharing your comments of your car rental experience with us.
If you choose the Full-Full option, the vehicle will be delivered with a full / partly full tank of petrol. At the end of the rental, you have to replace the fuel you have used and we will refund you the amount you paid for it. We only refund up to the amount charged and this is why we ask our customers to return the car exactly the same level of fuel.
We are so sorry for the inconvenience caused during your rental, our customer service department is answering all emails in chronological order so they will reply to yours as soon as possible.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★☆

“VERY HELPFUL STAFF”

Written on: 19/10/2018 by TRAST (1 review written)

We got our car in milan, malpense airport in good condition and were treated nice and professional by assisten lady. She gave us explanations and very good feeling about our rent desisions. Thank the office staff! … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to TRAST's Review

Written on: 22/10/2018

Hi TRAST ,
Thank you for choosing us for your car hire and for your great comments and rating of your car rental experience with us.
We hope to welcome you again very soon at Centauro Rent a Car :-)
Kind regards!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“WARNING DON'T USE”

Written on: 28/09/2018 by Gallagher65 (1 review written)

Terrible service, the person I dealt with was rude and unhelpful.....I won't ever use again and will tell as many people as I can. Same issues as other reviews. They have no passion for their service and need to learn that WE ARE CUSTOMERS. I choose to go elsewhere... Well done centauro, another unhappy customer !!!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 02/10/2018

Hi,
We are so sorry to hear this. What happened?
Please send us your booking reference number via email and we will investigate this matter.
We will get back to you as soon as possible.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Damage Contra charge”

Written on: 26/09/2018 by padysan (1 review written)

When I returned the car to Alicante airport the employee who checked the car got down on his hands and knees and with his nose practically touching each of the panels used the torch from his smart phone to check for damage. He had a young girl who must've been training and perhaps he was just showing off to her, but when he got on his hands and knees by the rear bumper he found some scratches which he blamed on me and took €260 from my deposit. If you simply stand very close to the back of… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to padysan's Review

Written on: 27/09/2018

Hi,
Thank you for sharing your rating of your car rental experience with us.
Please note all existing damage is registered on the contract when collecting the car and any new damage will unfortunately have to be paid for. The car did not have that damage when you took out that car and had the damage when you returned the car.
When a customer hires a car and does not take out the Centauro Cover, the customer has to assume the responsibility for any new damage to the car this is why deposits are taken.
We fully understand why you may feel so disappointed about the charge we made but the procedure has been followed correctly
Our customer service team has sent you the invoice via email.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Padysan's reply to Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 02/10/2018

You completely miss the point. I'm not complaining about the principal of having to pay for damage that genuinely occurred during my rental period, but the disingenuous way in which your policy is enforced. Are you saying that you instruct your employees to get down on their hands and knees and inspect every centimetre of the bodywork with their nose almost touching the car when it is returned? If so, do you employees also scrutinise your cars in the same way before they are rented out?

He took about 20 minutes to inspect the car and would not let me leave despite the fact that I was disabled and kept telling him it would take me a long time to get to the check-in.

The damage to the bumper to which he referred for the purpose of justifying deduction from my deposit was completely invisible to anybody standing right next to the car. It was only when he got on his hands and knees and used the torch on his smart phone that they could be seen, so unless your employee who rented me the car went through the same process it is no wonder that it didn't appear on the condition report when I took the car away. I might add that because of my disability which was obvious at the point of collecting the vehicle I could not get on my hands and knees and inspect the bottom of the bumper even if I wanted to.

This is a disgraceful way to treat a customer and I have in mind utilising one of the many mediation forums to deal with this issue.

It is not a question of the amount of the deduction which I can well afford, but there are obviously many people less fortunate than myself and on a very tight budget who are seriously upset by a procedure that would seem to many people to be just a ground for squeezing the last Euro out of an unsuspecting client.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Wolverine51's reply to Padysan's Comment

Written on: 10/12/2018

Dear Centauro Customer (Padysan),

I had a similar experience at Alicante airport both in terms of car inspection and charge. It seemed that the man inspecting the car already knew of the damage (which was minimal) as he focused in on that part of the car after a once over. I challenged the charge with Centauro and received a response identical in wording to your own. If that is how Centauro treat Customers who do not take their excess insurance then that is a reflection of their business model.

Yours faithfully

Wolverine51

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“Appalling customer service”

Written on: 19/09/2018 by BrixtonRed (1 review written)

Where do I start? Poor communication upon arrival. An hour in blazing sun at airport car park waiting to be picked up. Aggressive drivers - resulting in a physical confrontation when one lashed out at my 60 year old wife TWICE! Neglectful treatment at car hire offices. Expensive deposit and insurance extras. Complete lack of after care to address the issues above. All in all, the worst car hire experience I have ever encountered. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to BrixtonRed's Review

Written on: 20/09/2018

Good morning,
We are so sorry for the situation.
We believe our customer service department is dealing with this issue directly with you via email, we thank you for your patience.
Kind regards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Best deal in Palma”

Written on: 14/09/2018 by Stewie123456789 (1 review written)

I have used Centauro for my car rentals in Palma de Mallorca for more years than I can remember. They are very competitive in price and I like their Comfort plan which gives me “no fault” insurance and no deposit. No fault means that if the car is damaged there is no excess to pay. I also find it easier to pick up their mini bus across the road (and to the right) and take the 5 minute ride to their depot rather than struggle out and back to the airport in traffic. Their depot is beside the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to Stewie123456789's Review

Written on: 15/09/2018

Hi Stewie,
Thank you for sharing your rating of your recent car rental experience with us.
We hope to welcome you again very soon at Centauro Rent a Car :D
Kind regards!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Hired a car in Alicante in August. Got hasssled when...”

Written on: 25/08/2018 by Wrighteu456 (1 review written)

Hired a car in Alicante in August. Got hasssled when collecting the car to take extra insurance and when I decided not to , as I had an alternative, Mrs Grumpy just mumbled at me about how if anything happens I will have to pay. Before returning the car I washed and hoovered it as I have been charged before for an unclean car and confidently took it back. Upon arrival a member of centauro staff took his torch and started checking the car. He was clearly looking at one area and I could not see… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 28/08/2018

Good morning,
Thank you for sharing your comments of your recent car rental with us.
Please note the damage policy is clearly stated in our terms and conditions.
All existing damage is registered on the contract when collecting the car and any new damage will unfortunately have to be paid for.
If you have contacted our customer service department via email, please note they are answering within 10/12.
Kind regards, Centauro Rent a Car

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Richardwatts's Comment

Written on: 28/08/2018

I accept damage must be paid for. However my point is that this was not damage. If I had not washed the car the mark was not visible and if someone had polish a few wipes and it was gone. There is no way I would have noticed this when I cillect d the car on arrival as it was so minor. I have photos and video if you are really interested?

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Comment

Written on: 29/08/2018

Good morning,
Please send all the documents you have to our customer service department and we will investigate this matter.
Kind regards, Centauro Rent a Car

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Richardwatts's Comment

Written on: 30/08/2018

Thank you. I have sent a photo and these review comments. I cannot send the video as it is too large unless you have somewhere I can copy it to. I have sent this to your email address.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 4 Comments
★★★★★

“Really helpful ”

Written on: 11/07/2018 by Warrenra (1 review written)

Not taken my car yet, will review again once complete. Prior to leaving I lost my wallet. I contacted Centauro via Facebook after being unable to get them on email or phone. They were really helpful and solved the issue. Very happy so far… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to Warrenra's Review

Written on: 12/07/2018

Thank you for sharing your rating of your recent car rental experience with us.
We hope to welcome you again very soon at Centauro Rent a Car! :)

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★☆☆☆

“If you have a problem, they NEVER answer any phone”

Written on: 10/07/2018 by fabriziogressani (1 review written)

I rented a car with Centauro for one week. Things were ok at the beginning a part from long enough waiting for the shuttle at the airport and more queues at their office, busy times I suppose. When I left the car though, I forgot my jacket in the car and realised it 15 mins after when I was at the airport. I called 4 numbers I had in the documents, including one I was given for emergencies in case of accident. Unfortunately I couldn't risk to go back and miss the flight. Nobody answered any of… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Centauro_Rent_A_Car's Response to fabriziogressani's Review

Written on: 11/07/2018

Hi Fabrizio,
We are sorry the lines were so busy when you tried to contact our Faro office.
Please note our customer service department is dealing with this issue via email.
We will reply to you as soon as possible.
Kind regards, Centauro Rent a Car

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
overview