National Plastics Reviews - www.nationalplastics.co.uk

★★★★☆
4.0 / 5
75% of users recommend this
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
National Plastics www.nationalplastics.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for National Plastics www.nationalplastics.co.uk

National Plastics www.nationalplastics.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

  • Average Rating Over Time
  • Within the last month ***** (From 0 reviews)
  • Within the last 6 months *** (From 0 reviews)
  • Within the last 12 months * (From 0 reviews)

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Swansea branch”

Written on: 12/10/2016 by telling9731 (1 review written)

Try phoning this branch you can't try email to head office no reply from there help line not happy!!!… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“National Plastics Online Ordering”

Written on: 06/10/2016

I ordered the continuous Dry Verge system which included a couple of straight connectors I need. The company quoted a 7 day delivery time which suited, with free delivery. However nearly 2 weeks later I recieved an email saying that due to staff shortages they were running behind on orders and there was a delay. I tried to contact the company but you cannot get a reply on the phone and they do not reply to messages and emails. Having sent a complaint email my items turned up a week later but… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★☆

“Yes, Very good”

Written on: 27/09/2016 by RileyGalloway (1 review written)

I ordered with National plastics basically because of the price. Delivery times are not brilliant, mine took 2 weeks and delivered by Tuffnells undamaged. It was for a semi detached bungalow, guttering and downpipes which I did myself in a couple of days. It was all floplast materials and exactly the same quality which you would buy from anywhere else… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“nothing good at all”

Written on: 18/09/2016 by drummingmad (1 review written)

ordered black ash facia and soffits, delivery time is terrible 7 days any other firm ive dealt with half of that, came all damaged have continually phoned emailed left messages no reply 3 weeks been waiting for areply avoid at all costs bad firm no excuse for this, are one of the cheapest, but the worst… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★☆☆☆

“Zero customer service!! Poor returns policy!!”

Written on: 18/06/2016 by M.E.T (1 review written)

National plastics were recommended to us due to their reasonable prices compared to other places. Having built up from a bungalow into a house, we required Geo panels for our bathroom and en suite. Visited the shop/warehouse in Llansamlet, didn't find it very appealing, some members of staff seemed ok, collected samples and to be fair we were offered the online prices. Having chosen what we wanted for the bathroom we returned only to be told that what we wanted was now discontinued. We chose… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“No Quality Control”

Written on: 08/04/2016 by Renting214 (2 reviews written)

Ordered some J profile finishings at 6m length. They arrived 'protected in a sandwich of soffit material. The soffit pieces were undamaged but the profile lengths were all kinked and one was almost snapped in two. The only conclusion I can come to is they deliberately packed damaged items. Similar to others on here, I have emailed 4 times, telephoned twice and finally asked to speak to a grown up. Their CS is non-existent… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Swansea depot staff”

Written on: 07/01/2016

I would like to thank the gentleman in the Swansea depot of your company, he deals with the windows and doors. A genuinely lovely guy who was more than happy to help me with my queries. Despite only being a d.i.y customer, he gave me all the attention i needed and helped me out no end. It's nice to see that good customer service still exists, i purchased a small window for my house for an excellent price and the whole service was faultless, it was delivered to my house within 10 days, as… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Great service from Christchurch store”

Written on: 27/11/2015 by Brodief137 (1 review written)

Went in here for some gutter to match the one on my house. The guys were really helpful and went out of their way to find a match for the colour and shape. I only spent about £40 but they seemed so keen to help that I am going back next week for some fascia boards that they showed me as well as some nifty gutter brushes that I didn't know existed until they showed me. Great enthusiasm and product knowlege - a rare thing these days!… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Not impressed..... Could it be changed?”

Written on: 18/08/2015 by LDH1 (1 review written)

Placed an order which was processed very quickly and send out (was happy). Order arrived I followed there guidance on checking the order (was minding my you do daughter at the time and couldn't check order straight away so signed as damaged just incase, this is what there website says to do). Checked the order within 3 hours and found half of it was damaged and unusable. So far I'm 5 days in 2 emails and 18 calls and 2 voicemails left and I'm still waiting to hear from them or even speak to… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★☆☆☆

“customer services”

Written on: 20/07/2015

Bought some plastic fascia and soffit from National Plastics on line.Items were delivered in two days and were of good quality. Because of the good delivery decided to buy a lot more fascia and soffit also online.These items were delivered in three seperate loads all on the same day causing me some confusion as to what i had received, on the invoice some items were marked (to follow) so I waited, and waited, and now find my installation held up because of none delivery of these items,already… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“dissatisfied ”

Written on: 17/04/2015 by 36McKenna (1 review written)

I bought 8 windows & 3 doors in 2013. Since then one door has been replaced after 6 months of rangling the second has been repaired. All the window cill are curved and one window will not shut without fiddling. Exeter branch blame there supplier. Supplier won't act until instructed by nAtonal plastics. My next move is an inindependent survey and solicitors action… Read Full Review

Slcheltenham's Comment

Written on: 26/02/2016

I have had a similar problem. My depot of National Plastics in Cheltenham will not resolve a problem with my doors from the supplier and have become "off" with me even though they agree that the problem is unacceptable.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“BAD CUSTOMER SERVICE”

Written on: 11/03/2015 by PaolaHickey (1 review written)

Went to purchase some facia from the Corby branch and while i was standing there waiting to get served.I heard one of the chaps in the office talk to his member of staff like he was dirt under his feet,very rude,i personally would have not tolerated that,very unprofessional.I felt sorry for the staff that work with that chap.When the same person took my order he seemed very abrupt and his mannerism was harsh towards me. The product was great and got the job done.Will not be using National… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★☆☆

“Poor customer service”

Written on: 05/03/2015

Called in to the llansamlet store for a few things,was greeted with a grunt by a member of staff. Explained what I was after and was given the price,although I could'nt really understand what was said,as he was struggling a bit due to a mouthful of something he was eating. After taking payment my goods where dumped at my feet and off he went without another word! I must add that I am more than happy with the goods,but the staff need to up their game when it comes to customer service. Next… Read Full Review

Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“first class company”

Written on: 19/11/2014 by ibmc44 (1 review written)

just had 2 orders from national plastics delivered , first class service, great comms and fantastic delivery. its a nice change to have a decent company you can trust, and deliver the goods on time. I would not hesitate to recommend this firm to anyone wanting good materials and fair prices also free fast delivery over £25. I will be using this company again when my next project gets underway. WELL DONE NATIONAL PLASTICS… Read Full Review

Nationalplastics's Response to ibmc44's Review

Written on: 20/11/2014

Thank you for reviewing our service. It is great to hear you were so please with your order and would recommend us! We look forward to seeing you again when your next project begins. In the meantime, good luck with this project - feel free to send us some pictures, it is always great to see the end result! DS

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“lazy/rude delivery driver”

Written on: 07/11/2014 by 144Reese (1 review written)

delivery driver (Greek man) from the corby depot was very rude and wouldn't get out the van to help me unload the truck (IM 68 year's old)the delivery was also late ,Product was very good… Read Full Review

Nationalplastics's Comment

Written on: 07/11/2014

We are very sorry you had a bad experience with our delivery driver when receiving your recent order. We treat these matters very seriously and this has been escalated to the area manager of the Corby depot. We are pleased that you rated our products and we hope you will still shop with us in future. If you need further assistance please feel free to contact us directly through our website. DS

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Great service”

Written on: 24/10/2014 by Brenthebuilder1 (1 review written)

I recently dealt with National Plastics at Christchurch as first I purchased Fascia and soffit plastic .I was impressed with the service I received straight away when I called into the branch.They had everything I required and then offered to deliver it all. Drove back to Lymington and about ten minutes later my delivery arrived.perfect.Next I required guttering so a phone call and it was all sorted and it was no trouble to add on something I'd forgotten.And that was delivered as soon as they… Read Full Review

Nationalplastics's Response to Brenthebuilder1's Review

Written on: 27/10/2014

Thanks for your review! We're very glad you were pleased with our service and will certainly pass on your comments to the team at Christchurch. Thanks again, we hope to deal with you again in future. CB

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Slow, inaccurate & unreliable.”

Written on: 13/10/2014 by IanKitch (1 review written)

Next day delivery took 3 days. Website showed goods in stock where they wern't. Delivery note showed all items picked and delivered, when out of stock item was not sent. Now a week on from original order still waiting for missing item. Despite being promised Sat AM delivery!!!!!! Phone constantly busy, just an answerphone… Read Full Review

Nationalplastics's Response to IanKitch's Review

Written on: 14/10/2014

We are very sorry that you had a poor experience with your recent order. Due to the large volume of orders to fullfil at that time we did experience delays in despatching goods. I trust that you have now received your order in full.

Again, we are very sorry for the delay in getting your full order to you. If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind regards, D Sidoli

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Good Web, Rubbish Service”

Written on: 08/10/2014 by MalcolmMcGougan (1 review written)

Having submitted and quote from improved pricing and completed the sent account application form for my business, I have not heard a single word from National Plastics, even though their web site sends me reminders every 5 days that my quote is just about to expire. My first contact was the 14th of September which is nearly a month ago. I have chased up several times, but have no idea where the account application went or which branch should be dealing with this. Come National Plastics, the… Read Full Review

Nationalplastics's Response to MalcolmMcGougan's Review

Written on: 08/10/2014

Thank you for taking the time to review us. We are extremely sorry that on this occasion our service fell short of what we aim to deliver.

We have looked into your quote and you will receive a call from a member of our team to resolve any outstanding issues.

If you have any other queries or concerns please do not hesitate to contact us.

Once again, we are very sorry for the issues you have experienced.

Kind regards, D Sidoli

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★★★★★

“Great”

Written on: 13/08/2014 by Leicesterliz (1 review written)

Although there was a slight problem it was sorted out very quickly, they provided a fantastic service and the goods we purchased are of excellent quality. A good service all round. Brilliant!… Read Full Review

Nationalplastics's Response to Leicesterliz's Review

Written on: 13/08/2014

Thanks for your review! We're glad we could help and very pleased that you're happy!

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“All bad unfortunatly”

Written on: 11/08/2014 by Jesus1961 (1 review written)

Delivered goods 8 days later. all sheets(4 nos)I bought were damaged. clearly the damages were done prior to rap them as there was no sign of a damaged from out side rapping. 48 hour to report the damages is not logical as the goods were delivered on Friday afternoon.(48 hours falls with in weekend)… Read Full Review

Nationalplastics's Comment

Written on: 11/08/2014

Thank you for your review - we are very sorry to hear that you have had such a poor experience. From time to time items are damaged although we would never expect goods to be sent out damaged, and so we will look into this. In the meantime we hope that you have now spoken to the relevant person regarding your complaint, but if there is anything else we can do please don't hesitate to contact us quoting your order number. Again, please accept our sincere apologies for this.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 1 Comment
overview