AutoDoc Reviews - www.autodoc.co.uk

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
1.3 / 5
9% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
AutoDoc - www.autodoc.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for AutoDoc - www.autodoc.co.uk

AutoDoc - www.autodoc.co.uk

Refine your search

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“literally waste of time and money, don't use them....”

Written on: 18/08/2022 by autococks (1 review written)

literally waste of time and money, don't use them. waited 2 weeks for my part to be dispatched. they kept telling me "2 days" when I do got a hold of a support which takes a long time. don't get headlight from them or anything from these incompetent tards. you could start a family of 4 kids by the time they dispatch your item. and it will probably 9/10, arrive with the wrong part. yes it's cheap but not worth the pain. dog.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Waste of time :) ”

Written on: 17/08/2022 by nbBryant450 (1 review written)

This company is a joke with no customer service, purchased a clutckit from them to be held for over 3 working days without any information, once I asked for informations about why my part is not posted or no information about part been sent to me I receive information that they run out of stock after I purchased part and I can throw in extra 200 for alternative option, otherwise would be lied to by their " my order status" that part is "being packed" for god knows how long more without any legitmate information :) DEFINITELY HIGHLY NOT RECOMMENDED

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“Avoid at all costs ”

Written on: 03/08/2022 by JohnnySAFC (1 review written)

Without a doubt the worst auto parts company I have ever had the mis pleasure to deal with!!!! Their websites AUTODOC, carpartsuk uk and another, they all try and revert you to the AD app) gives you the parts you need if you put in the OEM number, after purchase the next day I checked in my orders after signing in and clicked on the part it told me it wasn’t compatible to my vehicle. Trying to get it sorted with AD after sales was impossible and despite twice asking them not to dispatch the item they told me they had the next day! According to EVri they haven’t received it but after reading another review before writing this I now realise they have sent it from Germany and Evri are waiting for it to land in the UK so I’m now having to wait for the part to arrive, then Evri to try and deliver before I can even think about a refund. What a joke!! Avoid at all cost! Updated - AD website and the other two websites with different names such as carpartsuk all give the impression your parts are sent within the UK. I used the OEM number provided by Mercedes Benz who used my vin number and registration to find the correct part number. At no point during my website search did I get a variety of different parts offered it came up with the bilstiens which I ordered! Furthermore this review is also about your pss poor after sales service. I hasten to add that I got a call yesterday, who looked into my complaints and completely agreed with my search and saw for himself that your site was wrong, today I got a call from the same London number this time from a woman who was very condescending, very rude, blamed me for ordering the wrong item, and told me I had every opportunity to cancel the order!!!! Despite trying to do just that 3 times before the wrong item was shipped!! I sincerely hope that everyone reading this takes head and finds someone else to supply their parts!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“THE WORST ”

Written on: 25/06/2022 by okanisov (1 review written)

THE ABSOLUTE WORST COMPANY I have ever had the displeasure of dealing with. I placed an order then most of the parts I ordered did not arrive. For 4 days I have been trying to get someone to do something about it. I am sending them photos of what they request and they later refer me to another customer support rep who asks for the same photos and starts an investigation that should have been started by the last one. I am calling them and the person who I talk to asks me to call in back tomorrow and ask for them as they are in for the entire day, when I call back the following day their colleagues tell me the person I am asking for is not in today. They are constantly thinking of new hurdles to place in front of me to make everything difficult or impossible for me. The cost of the parts I have not got is more than 750 GBP from an order that was something like 950 GBP. I have sent them literally hundreds of emails since the 22nd and have gotten back no more than 10 replies. Even when we are going somewhere then another person from the company comes in and sets me up back to the begging asking for the photos of the boxes which I have sent more than 5 times and for which I have proof. I also have their chat transcripts from one point on when I discovered they were taking me for an idiot and they show how they contradict themselves. The prices are low for a REASON this company is an absolute disaster that will take your money and run away with it. At least 10 times over the phone I have been reassured that I will get my money back only to be told no not before we look in to it further and be asked about the photos that I have set tens of times. I have never in writing received a reassurance that I will get my money back for the missing parts, maybe they dont want to leave that as proof. Do with this information anything a reasonable person would do. I am contacting consumer protection and will put an end to this any way I can.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“VERY BAD AVOID, WARRANTY SHOCKING, AFTER SERVICE BAD”

Written on: 17/06/2022 by 150Romero (1 review written)

I have been a mechanic for 30 yrs, ordered full service kit plus turbo for the same vehicle fitted all parts after 2 months customer came back using engine oil, found turbo was leaking. Notified Autodoc for warranty, apparently 6 weeks minimum waiting for expert to access.customer not happy,taken video evidence of oil leaking out of turbo. paid for a new one to replace faulty one, sent faulty one back,after 26 weeks apparently no fault was found with the turbo.So I am turbo,oil filter, oil and labour out of pocket. Now to have turbo returned to me it is at my expense! Different vehicle ordered 2 tyres 195/70/15C for a comercial vehicle, label addressed to me correct but the tyres were 185/70/15 for a car DANGEROUS! After 2 weeks still no result in collection or delivery of correct tyres! CUSTOMER NOT HAPPY BE WARNED! We are a business and we are treated this way! HOW WILL THEY TREAT YOU!!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Shop elsewhere”

Written on: 29/05/2022

Autodoc's customer service is tedious and infuriating. It took MONTHS to sort out my return of a defective item. You can expect a lot of waiting for updates and repeating information you’ve already given, whilst being left out-of-pocket the entire time. I don’t recommend purchasing their £3.95 ‘Safe Order’, especially since most other stores offer that as standard policy. It’s completely useless, non-refundable and doesn’t guarantee better service times. Despite mailing back the defective item for a refund, Autodoc spent weeks denying they’d received it. I strongly advise documenting everything, from tracked postage to taking photos of the parcel, shipping label and proof of postage. In the end, I only got my money back by filing a chargeback with mountains of evidence to support me. It is not clear enough that Autodoc are based in Germany, especially since most of their websites use .co.uk domains. These sites include 123spareparts.co.uk, autopartspro.co.uk, bestpartstore.co.uk, buycarparts.co.uk, euspares.co.uk, onlinecarparts.co.uk. This review applies to all these sites, seeing as they’re the same company under different names. In many aspects, it may seem like Autodoc has great prices but customers tend to be left worse off when things go awry. The time, hassle and stress is not worth the amount of money you think you’ll save.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“By the time the parts arrive you probably won't have...”

Written on: 20/05/2022 by albertskytour (1 review written)

I ordered a couple of things on May 8th. It was marked shipped in an email on May 12th. On May 20th I got this message in an email: " Due to technical difficulties at one of our warehouses, the dispatch of your order may be delayed by 3–4 days. We are working hard to ship your order as soon as possible. We apologise for the inconvenience. " I have no confidence that this will happen, and even if it does I doubt it will arrive in the next two weeks. Just check the online reviews for this business and then go elsewhere, I wish I had.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★★

“Excellent Customer Service ”

Written on: 01/05/2022 by Billygoatgruff (1 review written)

You can’t have your cake and eat it. Their parts are cheaper than most competitors as they’re based abroad and likely have hiccups whilst shipping. There was a delay in my order but customer services were genuinely very good about it and placed my satisfaction as top priority. I will shop with them again.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“I WILL NEVER USE THIS COMPANY AGAIN!!!!”

Written on: 14/04/2022 by nigelgoodwin (1 review written)

Purchased a complete set of brand new front and rear brake calipers, discs and pads for a Toyota Land Cruiser (in addition to many other items). One of the rear calipers was faulty out of the box and Autodoc's response is for me to complete a mass of "warranty" information, send endless photos and wait... A full day charged for a mobile mechanic basically wasted because he couldn't complete his work. I'm going to be out of pocket for the mechanic to return and complete the job, but I am STILL WAITING on Autodoc to get their act together and send me a timely replacement. I WILL NEVER USE THIS COMPANY AGAIN!!!!

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 3 0
★☆☆☆☆

“The worst of the worst.”

Written on: 05/04/2022 by DisappointedRichard (1 review written)

Possibly my worst experience in motoring. - Three weeks delivery to start with. - Ordered via a.co.uk website - mistakenly assumed I was dealing with a UK company, obeying UK law. - input my registration number and ordered a heater motor. - the one they sent is for a LHD car. - fitting is a 6 hour dashboard out job! - refitting the correct part is another 6 hour dashboard out job. - really poor customer service. No refund if part fitted. How are you supposed to know they’ve supplied the incorrect part unless you fit it? Bought on a.co.uk website and the part was supplied using my registration number. - if this company was in the UK we’d be going to court. AVOID, AVOID, AVOID. YOU HAVE BEEN WARNED. ( and why do I have to leave one star?, there’s no way they deserve this.)

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 3 0
★☆☆☆☆

“Do not buy headlights from autodoc if you live in the UK”

Written on: 04/04/2022 by CyrusDriver (1 review written)

I am a UK consumer, not a business I googled replacement headlights & autodoc came up. As it said UK at the end I assumed I would receive UK compliant parts. I checked the parts & paperwork to see if there was anything to say they L/h or R/h. I filled in all their required info regarding my car. I paid for the lights to be fitted for £120, at this point I was told they were left-hand drive parts. After contacting autodoc I found out they were a German company. They blamed me for not entering my vin number ( which is not made clear)& told me it was my fault as they are often requested L/h drive lights by UK customers. They have an incredibly litigious legal dept who will come up with every reason under the sun to deny liability, I would describe them as useless. I am out of pocket for over £240 due to them stating it is normal for UK residents to order L/h headlights. I have now over 40+ emails from them & am currently using EECUK to try to get my additional costs refunded, they are aware of autodocs dreadful reputation. NEVER BUY HEADLIGHTS from autodoc.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“listing left-hand headlights for a right-hand drive car ”

Written on: 04/03/2022 by MikeSoames (1 review written)

This company seems very professional at first glance, but there are flaws. On searching for a part, mine was headlights, you are given the option for entering your UK registration number, you are then given a list of compatible headlights for your car. From this list of over 15 headlights. Each item has a list of specifications and these can be expanded to show more details. Only one of the listed headlights actually stated it was for a Left-hand drive car, so you will assume this was a little mistake and that the rest of the list were in fact correct for your right hand drive UK registered can. No this is not the case, the majority of the light are more than likely left hand drive lights, as where the two I ordered. I did fit them as I was none the wiser, and at no time was there any information displayed that they were not UK spec, not on the order, the invoice, the delivery not or even the box. On turning them on I found out. I have sent a few emails about this to AutoDoc and in the end I opened a case with PayPal as autoDoc at no time took any responsibility for offering me a list of incompatible items for my car, to choose from. one day before Paypal would have refunded me I had a phone call from AutoDoc, after about half an hour of arguing my case, politely, the guy from AutoDoc agreed that they would refund me the cost and that there would not be a warranty claim if I cancelled the PayPal claim. I was happy with this and cancelled the Paypal claim. Within 10 mins AutoDoc had sent me a return label. I took the headlights out of the boxes and took extensive photos of them to show they were not damaged, then wrapped them up in industrial cling film like they were delivered in and repacked them. They were on their way that day. Yesterday I received an email from AutoDoc stating that my warranty claim had been rejected and could they have my address to send the headlights back to me. Oh, they also gave me the option for them to professionally dispose of them for free, and they I need to make this decision quickly as I will be incurring a storage charge. Please take care when dealing with this company

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★★☆☆☆

“Very poor service”

Written on: 07/02/2022 by JFK2022 (1 review written)

I ordered a Air Filter on line at a cost of £6.63. When the invoice arrived additional costs of £8.45 postage and a "security delivery" (what ever that is) of £3.95 were added, making a total of £19.03. When I tried to cancel the order I was told I couldn't because it was already in despatch. I will never use these again.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 1
★☆☆☆☆

“I paid £8 for delivery as specified on their website...”

Written on: 23/01/2022 by Saintslady66 (1 review written)

I paid £8 for delivery as specified on their website as 4-5 working days after the date of ordering. They made out they are UK based, well it turns out they are an online company, with all goods in Germany My order was 4 days late, as a result, I lost two days earnings Their excuse was covid and processing times. They refused my request for compensation but offered me a voucher for £5 off another purchase. However, why would I buy from them again? AVOID unless you don't mind a late delivery and awful customer service

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Hopeless”

Written on: 21/12/2021 by GrahamPP (1 review written)

My new shock absorber from autodoc failed in less than a month. Can't get money back off them either, even though I've sent the warranty and documentation back to them numerous times. Dreadful customer service

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“The worst company for parts in Europe - AVOID!”

Written on: 08/11/2021 by 285Morgan (1 review written)

This is quite possibly the worst company I ever ordered parts from. I'm 400 pounds out of pocket because they won't take a return on faulty parts. NEVER AGAIN. I ordered a clutch and flywheel, and have been trying to return them as they are faulty and not as described. A certified mechanic, whom I hired to fit the parts, told me and I quote "Quite frankly, if a parts company treated me the way they treated you, I would never use them again". Do yourselves a favour and go elsewhere.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 3 0
★☆☆☆☆

“AVOID AVOID AVOID”

Written on: 02/11/2021 by colonel63 (1 review written)

AVOID THIS COMPANY!! They sent me the wrong parts for my car (timing belt kit). I put in correct details of the car and they give me the option that fitted the car however the part they sent was not compatible with my car. Returns is a nightmare and expect you to post to Germany at your own expense (quoted £47!!) I'm writing this so you don't repeat my error - use your local parts guy rather than trying to save a few quid.

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 2 0
★☆☆☆☆

“76 Days & counting for delivery of parts I paid for”

Written on: 15/08/2021 by MGanguly (1 review written)

76 Days and counting - still waiting for parts !! 34 Days since last shipping update .... This is Autodoc.co.uk service standards. Rest I will leave that to your best judgement before you place an order

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★☆☆☆☆

“dodn't supply what they sell you”

Written on: 25/06/2021 by Gonzaleziw112 (1 review written)

I purchased pair of Hella headlamps as their site said Qty 2 but only one arrived and they said it was a misprint so I returned it and they promised full refund but charged me for return postage.Also the use a .co.uk website they are actually in Germany

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 0
★★★★☆

“Got what asked for ”

Written on: 08/06/2021 by Nxian (1 review written)

I asked them on chat for correct sizes and how long it would take to deliver before I placed order. I paid by credit card due to bad reviews. They said 6 days to be delivered and it took 6 days to deliver. Asked for bosch products and received bosch products. If u want quick then pay extra and go to UK based company. If u want to save money and wait abit then go for it. Use pay pal or credit card for abit of back up

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
Was this review helpful? 0 1
overview