Chemist 4 U Reviews - www.chemist-4-u.com

★★☆☆☆
2.4 / 5
33% of users recommend this
  • Quality of service

  • Layout of shop

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Chemist 4 U - www.chemist-4-u.com - Ask a question now

Media Gallery for Chemist 4 U - www.chemist-4-u.com

Chemist 4 U - www.chemist-4-u.com

Refine your search

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Awful, cancelled order without explanation. ”

Written on: 17/06/2022 by Chvfhchhbdvjbyv (1 review written)

Terrible company, awful service. Would not recommend anyone use them!

Robyn.customer.care's Response to Chvfhchhbdvjbyv's Review

Written on: 18/06/2022

Hello! I'm so sorry to hear we have cancelled your order without letting you know.
Please contact us with your order number.
Thank you.
Kind regards
Chemist4U.

Reply to this comment

Robyn.customer.care's Response to Chvfhchhbdvjbyv's Review

Written on: 18/06/2022

Hello!
I am so sorry to hear you had such a poor experience with Chemist4U. Please accept my sincere apology for the lack of communication. Our wonderful developers have no fixed the out of stock email and customers will now receive emails to confirm refunds and the reason why.
If you would like to discuss this, please contact us.
Take care.
Kind regards
Chemist4U.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 0 0
Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Rubbish service and communication”

Written on: 18/05/2022 by Silver29 (1 review written)

Placed an order for 5/6 different items on 12 May, payment taken from my card same day which is fine. Was given delivery date of 16th May which worked well for me. No sign of delivery on 16th, checked status of order online; now it’s saying 18th for delivery - which would still have been ok if it had arrived! Post came and went on 18th, no delivery. Tried 3 different methods of contacting customer service to be told that my items were out of stock. Really? All 6 of them?? I am still waiting for an email to inform me of this - have had to do a last minute dash to get holiday supplies. Rubbish company, poor service, appalling attitude! I dread to think how long I’ll have to wait for my refund

Robyn.customer.care's Response to Silver29's Review

Written on: 18/06/2022

Hello.
I am so sorry to hear about your poor experience with Chemist4U.
Please pop us a message with your order number.
Thank you
Kind regards
Chemist4U

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 1 0
Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Terrible lack of service”

Written on: 09/04/2022 by STUMPS62 (1 review written)

Used once but never again. Requested they delete my account and my details, but i5 appears 5he6 even failed on that too! USELESS SET UP!

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Instructions poor”

Written on: 30/08/2021 by Pearce101 (1 review written)

The literature and information that came.with my package was unclear and has meant that I can not use it. The cost of over £250 should have come with a clear set of instructions regarding the packaging .

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★★★★★

“Fast prescriptions ”

Written on: 27/02/2021 by ChemistLover (1 review written)

Ordered my prescriptions from my doctors on Monday AM and got it delivered on Tuesday AM to my door. Couldn’t believe how efficient the service was!

Report this review
Was this review helpful? 0 1
★★★★★

“Efficient service”

Written on: 23/01/2020 by Mooneyno395 (1 review written)

Excellent communication, fast delivery and get all round service.

Report this review
Was this review helpful? 1 1
★★★★★

“Fabulous!”

Written on: 22/01/2020 by Ramseyza456 (1 review written)

Great service, friendly customer services and fast delivery. Highly recommened!

Report this review
Was this review helpful? 2 1
★☆☆☆☆

“Disgracefull”

Written on: 18/05/2019 by asifbashir (1 review written)

NO COMMITMENT CUSTOMER SERVICE KEEP ON MISLEADING EVEN COMPLAINED TO THE MANAGER BUT STILL GOT MISLEADING STATEMENTS ORDERED FOR A PRODUCT ELECTRONIC TOOTH BRUSH ON 9TH MAY BUT KEPT ON HEARING EXCUSES TILL 17TH MAY FIRSTLY SAID SYSTEM ERROR THEN OUT OF STOCK THEN WAS TOLD TWICE WILL BE DELIVERED SHORTLY IN THE END WAS TOLD CANT DELIVER AND HAVE TO WAIT 3 DAYS TO GET MONEY BACK AND THERE WEB SITE SHOWED IN STOCK TILL 17TH MAY MORNING WONT RECOMENT TO ANYONE

Report this review
Was this review helpful? 1 2
★☆☆☆☆

“Awful experience - Left my 73 yr old mother without...”

Written on: 06/05/2018 by anon12371 (3 reviews written)

DO NOT USE THIS COMPANY ! This has just been an awful experience and I will never use this company again. I asked this company to contact my mother to consider getting her prescriptions delivered as she does not drive and cannot readily get to the pharmacy. What did they do- without her consent, took her prescription from the GP surgery and when my mother had gone to her supermarket to collect her tablets were told this company had her prescription. They did not phone her, they did not ask her permission - they just took the prescription and left her without any medication at all. She has to take blood pressure tablets twice daily. She has not tablets, their offices is closed and I have been fobbed off by the managing director who has effectively told me to call 111 for them to give my mother an emergency supply. they have no intention of giving my mother her full prescription. They just took it and they look like they are going to retain it. As a consequence I now have to make an emergency appoint for my mother to see a Dr after the Bank holiday to get her prescription made out again. Atrocious company and I doubt that many of these positive reviews are even authentic. As far as I am concerned, they have put my elderly mother's life at risk. How does that make them a good company or a competent company. I have asked them twice when they intend to deliver my mother's full description. They refuse to tell me - because they do not intend to deliver it. Update - I have re-emailed them yet again to ask them when they intend to give my mother her tablets - they are now ignoring me. I am going to seek legal advice next week for this company placing my mother's life in danger.

Kr2022's Response to anon12371's Review

Written on: 03/05/2022

I have had the same, the took my prescription without my consent and my medication that is life saving for me.

This is a breach of data protection.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 6 1
Read 1 Comment
★★★★★

“Great Pharmacy Free Delivery”

Written on: 21/03/2018 by Careyeq1954 (1 review written)

I use this pharmacy for my prescriptions. Every month they text me, reminding me to order by prescription and then let me know when it’s ready and post via tracked delivery to my workplace. Great to see ecommerce in healthcare

Report this review
Was this review helpful? 1 0
★☆☆☆☆

“Shambles!”

Written on: 20/10/2017 by Rory378 (1 review written)

Do not use this company! Ordered some Piriton and money was immediately taken from my card but no email notification of order. One week later, nothing. Contacted their Customer Services and was provided tracking (why wasn't this sent automatically?)Tracked the package to find it had been delivered to an address over 100 miles away. Contacted CS again and they apologised and said a replacement would be sent. Another week later and nothing. Contacted CS again! The replacement hadn't been sent!! Requested a refund and three days later still nothing even though the guy on Customer Services said they'd process it immediately. I will continue to chase up the refund and report the company to Trading Standards. DO NOT USE THIS COMPANY!

Report this review
Was this review helpful? 2 0
★★☆☆☆

“Disappointing experience ”

Written on: 03/08/2016 by DimeBar1969 (6 reviews written)

I placed an order, 22nd July, the items were all showing as IN STOCK. Payment was taken immediately. Two days later I received a refund for one of the products as it was OUT of stock. Several more days passed and no communication from Chemist4u and my order status was still displaying "processing". I contacted the company and was told my order was being delayed because of another "OUT OF STOCK" item which should be with them tomorrow. Tommorow came and went and status of account was still "processing". I finally lost my patience and asked for order to be cancelled and refunded. Today 29th July, I got a reply from Chemist4u informing me there was a I.T. problem with their system and all orders status weren't being updated. Apparently they despatched my order a day ago, 28th July. Not being funny or anything, the delay was frustrating but the IT fault and lack of communication was down right annoying. I may as well have spent a few more pennies and bought from "any other high street chemist". Edit. My review was censored by Chemist4u (twice) because it broke guidelines as they have no record of my custom and I happened to mention the name of a high street chemist. For the record. Other High Street Chemists are available and I would like to point out it was you (Chemist4u) who invited me to complete this review. Ps. At the time of writing this, I am still waiting for my order to be delivered via Royal Mail tracked. Pss. The 'tracked' order was delivered to my next door neighbour ???!!!!! No signature either. REALLY?

Dimebar1969's Response to DimeBar1969's Review

Written on: 04/08/2016

Don't bother leaving Chemist4u a review on TrustPilot. They (Chemist4u) have a uncanny habit of removing negative reviews.

Reply to this comment
Report this review
Was this review helpful? 2 0
Read 1 Comment
overview