Opodo Reviews - www.opodo.com

★☆☆☆☆
1.2 / 5
394
6% of users recommend this
? Ask our helpful community of experts about this product or company
Opodo www.opodo.com - Ask a question now

Media Gallery for Opodo www.opodo.com

Opodo www.opodo.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Cheating conditions”

Written on: 31/08/2016

The service terms are worse that the worse insurance company. I bought tickets with reimbursement insurance. According with your site, in case of cancellation I could use such insurance. What a surprise when I have to cancel and I was informed that if I cancel I have to pay 60 Euros due to "cancellation fees" and you will reimburse only the equivalent to taxes (around 20 Euros). When I asked your employee about the insurance, he just told me to go straight to the insurance company, which after… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Refund taking longer than 3 weeks ”

Written on: 28/08/2016 by gunnerdjb (1 review written)

My sons money was taken from his account for a couple of flights, but the flights were not confirmed. He was told the money would be refunded within 24/48 Hrs, this was 3 weeks ago and still waiting. Everytime I call customer services in Delhi I'm told to patient the money is being processed, this is a young lad who cant afford to wait. I've been lied to on each occasion I called customer services, when I ask to speak to supervisors or anyone else who can help, they say someone will call me… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Charged 200£ over agreed price and being completely...”

Written on: 22/08/2016

I did a simple booking, the price was £330 (with a confirmation email confirming that price) but then I got charged £530 on my account. After 2 weeks and 10 calls with the worst possible customer service, I've not had a refund at all and I'm being absolutely ignored. The experience could not be worst, pure frustration through the whole process… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Avoid Opodo at all costs!”

Written on: 19/08/2016 by Avoid_Opodo (1 review written)

Never done RC Review before, but felt it important to pass on my terribel experience with Opodo which seems to be the norm (-Wish I done my research first!). I was buying a return flight (London-Italy). Usual issues that I am seeing with loads of customers: - They charge extra without telling you. - They don't send confirm email. - Both flights failed to book (easyjet & Meridiana). - They cannot fix/sort it manually, and can only offer to refund, and ask you to rebook yourself! - Refund… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Shocking awful customer experience”

Written on: 08/08/2016 by Lizyian (1 review written)

Booked flight a few months back. Realised my return flight baggage allowance was not in confirmation email. I have called at least 8 times to get my baggage added to flight. The number your asked to call takes you through however you get a silent tone...... I then call the 0871 who tell you they can not help as only for new bookings asked to transfer through after a 45 min hold I get cut off..... After reading the reviews on here I am feeling rather nervous about the whole holiday… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“NEVER EVER USE OPODO”

Written on: 31/07/2016 by Marquiset471 (1 review written)

in march i booked a trip to OZ for my niece wedding thru opodo, got long confirmation email with itenerary, cost, as per usual. a week before i left i thought i would check our luggage allowance, and found to my utter disbelief my booking was cancelled, they said what i had was unconfirmed. after the shock horror, booked via phone now to make sure, again i get confirmation but also the work unconfirmed appears. i call them, they claim issue with my card. i try another card, same happens. then i… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“DISHONEST!!!!!!”

Written on: 27/07/2016 by Broussardxv132 (1 review written)

I booked a ticket through Opodo! Half of the ticket's money went through and the other half was declined, with more than enough money in my account! I phoned them up immediately to ensure the other half go through. They told me they had to book a whole new ticket that would be more expensive. I asked them to refund me my money because I could have then found better deals at other companies. They then told me my money would only be back in my account in 7-10 days, which mean I might not be… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“NEVER EVER AGAIN, ”

Written on: 27/07/2016

We booked flights with Opodo to Australia as we had been invited to a very close friends daughters wedding. Very very sadly our close friend had a massive heart attack and died 10 days ago. Naturally the wedding is now not taking place next month. I approached Opopo for a refund to be told it is a non refundable ticket,no where on my booking does it state that. I approached Opodo to ask under the extenuating circumstances if they would consider a refund. I was told they would contact BA and I… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“NEVER AGAIN”

Written on: 25/07/2016 by CarolinaMurphy-Alt (1 review written)

First of all, my issue has STILL not been taken care of. What is ridiculous is, when I first called (four days ago) I was told they would call me back WITHIN 24 hours. I get NO CALL BACK. I call them and ask why they didnt get back to me, now all of a sudden it is "24-48 hours".. Guess what? Its been more than 100 hours since I first called them and my issue is STILL NOT RESOLVED. I have been calling this company EVERY DAY, more than once, and I have spent more than 20 euros calling them, it… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“You are only made aware of non-refundable when trying...”

Written on: 22/07/2016 by AlexiaWarren114 (1 review written)

I booked flights with Opodo: London-Istanbul-Dubai-London At no point during the reservation process, nor in my confirmation emails, I was made aware that this was non-refundable. Considering the incredibly unstable situation in Turkey, I emailed them to cancel and refund. Was told that this was not possible because of the above mentioned non-refundable tickets. As I tried to explain this, I was never apologised to for unclear cancellation policy. I was told to call and ended up having the… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Check your baggage booking”

Written on: 13/07/2016

I have booked return flights for myself and family to Lanzarote. Required 3 of the 4 passengers to have 20kg check in baggage. Opodo booked on the return journey but not the outbound. I've had to pay a further £122 booking fees with Thomas Cook Airlines so we have check in baggage on the outbound flight. I contacted Opodo following the receipt of the booking confirmation and they refused to believe it was their website at error. It was apparently my fault. Why would I book return baggage but… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Take money and refuse to acknowledge fault”

Written on: 02/06/2016 by ImmanuelSchaefer (1 review written)

Opodo booking system is faulty, it gives you a message to say payment is not processed wth no confirmation then still proceeds to take money from your account and they refuse to refund for their error. Disgraceful customer service, generic responses or holding and toe the party line of 'we don't give refunds' despite their errors. Don't use this app. … Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Terrible ”

Written on: 11/05/2016

I will never use them again. Had a bad experience once before but was prepared to give them a second chance, now I wish I hadn't. Trying to change the inbound flight I was kept holding for 15 minutes before being answered by a person who then proceeded to do a lot of keyboard tapping and then asked if I would be put on hold - big mistake, he never came back to me and after a further 45 minutes of holding I put the handset down and rang the airline direct. Wish I had done this in the first… Read Full Review

Opodo's Comment

Written on: 13/05/2016

Dear client,

Thank you for bringing this to our attention as your feedback plays an important role in the future evaluation of our product and service and we appreciate the time you have taken to contact us.

Please note that for changing a flight, we will need to check first the fare conditions of your ticket which may take a time.

We would like to apologize for any inconvenience caused due to this issue.

Yours sincerely,
John - Opodo Customer Care

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Disappointing!”

Written on: 01/05/2016 by Self363 (1 review written)

I was trying to change my flights over the phone which was a nightmare. Each time I managed to get through to someone, I was put on hold and eventually disconnected (about 30 times). I am dreading to receive my phone bill as I was calling from abroad. Eventually I managed to speak to someone but the connection was terrible and full of background noises, which made even more difficult to understand the person on the phone with a strong foreign accent. After having gone through all that, I was… Read Full Review

Opodo's Comment

Written on: 06/05/2016

Dear Self363,

Firstly, we would like to apologise that, on this occasion, your experience of Opodo was not entirely satisfactory.

We must inform you that the Opodo Standard Service offers the possibility to make changes and cancellations without paying service fees. However, the airlines penalties and any applicable fare difference still apply. Please note that our Terms and Conditions state that your ability to cancel and change your booking depends exclusively on the airline's fare conditions.

If you wish to make any change to your booking, please kindly provide us your booking code and one of our agents will be glad to inform you how to proceed with the change, if the airline permits so.

We hope to have you advised accordingly and we remain at your complete disposal should you require further assistance.

Kind regards,

Lucy - Opodo Customer Care Team -

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Forgot to book my tickets”

Written on: 19/04/2016 by 114McKay (1 review written)

Don't book with Opodo. They send me a confirmation email but when I did my check in the company told me that the tickets wasn't book by Opodo. I had to pay for another tickets and full price... I then called the customer service and told me that they actually never confirmed my booking and that I had to call them to confirm it. I did receive the confirmation and the payment of the ticket... Anyway, avoid this company. They will try to rip you off. The customer service is very unhelpful and… Read Full Review

Opodo's Comment

Written on: 22/04/2016

Hi,

We sincerely apologise for the distress suffered and inconvenience caused. Naturally, we are disappointed that our level of customer service has fallen below your expectations.

We want to make sure that we get this taken care of. Could you please provide us your booking code so we may assist you accordingly?

We hope to be hearing from you soon.

Kind regards,

Lucy - Opodo Customer Care Team -

Reply to this comment

Shawnapanter's Comment

Written on: 25/06/2016

I too just booked a ticket. they proceeded to take money from my account (more than the actual ticket price) and did not send me a confirmation. I called the airline and they said they do not have any information on my flight at all. I am immediately calling my bank and disputing this transaction!! terrible company!

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Never book with Opodo can give unrecognise reference...”

Written on: 10/04/2016 by na-chiafranciscomaior (1 review written)

Once you are a victim then one will certainly wake up from a dreadful dream. They don't refund my tax after unrecognised reference left with no boarding pass the airline email me a refund but 16 months Opodo still does not credit my bank card, they provided me the unrecognised refrence again that left me stranded two days at the airport. l was sick and cancelled my flight the airline refund my tax according to company policy but Opodo fibs here and there nearly 2 years not receiving my money… Read Full Review

Opodo's Response to na-chiafranciscomaior's Review

Written on: 14/04/2016

Dear Customer,

Thanks for posting your review and bringing this matter to our attention.

We sincerely apologise for the distress suffered and inconvenience caused.

Can you please provide us your booking code so we may check why you have not been refunded yet?

We hope to be hearing from you soon.

Kind regards,

Claire - Opodo Customer Care Team -

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“ worse customer services”

Written on: 01/04/2016 by Holdenhs422 (1 review written)

The worse customer services department in the whole Travel business, they do not respond to your query, they acknowledge you correspondence but never reply to it and if you try to contact them by phone, they keep you hanging on and after 30 minutes of frustrating conversation they simply cut you off! they tell you they tried to contact you but they never do simply the most inefficient unprofessional customer services ever DO NO TOUCH … Read Full Review

Opodo's Comment

Written on: 11/04/2016

Hi,

We sincerely apologise for the distress suffered and inconvenience caused.

Naturally, we are disappointed that our level of customer service has fallen below your expectations.

We want to make sure that we get this taken care of. Could you please provide us your booking code and explain us the nature of your query?

We hope to be hearing from you soon.

Kind regards,

Lucy - Opodo Customer Care Team -

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Disgrace, will never use Opodo again”

Written on: 31/03/2016 by ewgbrady (1 review written)

I have been shocked at the appalling customer service that Opodo have delivered. First when I made the booking in January, they double charged the service fee. It was so painful trying to deal with the call centre that I gave up and swallowed the cost, but was angry. To go from a minor error to a huge issue, my fellow passanger's mother has just been diagnosed with cancer and is now receiving treatment for a brain tumour. We are meant to be flying to India this Saturday coming. Opodo REFUSE… Read Full Review

Opodo's Response to ewgbrady's Review

Written on: 11/04/2016

Hi,

We are so sorry to hear about your mother's health issues and we hope this is taken care of and that a speedy recovery is made.

Our Customer Care Team will be glad to review your case and check if there is something else we can do in order to assist you with your refund. Unfortunately, if the airline does not offer any waiver in case of illness, we cannot process any refund. Please note that it is stated in our Terms and Conditions, that changes and cancellations are strictly subject to the airline's Terms and Conditions.

Besides, we would like to also check the double charges mentioned and if applicable, we will process the corresponding refund.

Please kindly provide us your booking code so we may assist you accordingly.

Kind regards,

Lucy - Opodo Customer Care Team -

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Absolutely disgusted! ”

Written on: 21/03/2016 by Sarakarz (1 review written)

The worst company I've had to deal witth! When selecting my flight I chose a specific date due to the kids having school, and I purchased my flight for a cost of roughly 872 pounds only to recieve a confirmation email to say that I've been charged 962 pounds and the the flight has been changed! Now the kids will have to miss two days of school! Also, I contacted opodo, and they had asked me for a screenshot, in which I gave. Opodo emailed me to say that it was my fault!?!? I keep calling opodo… Read Full Review

Opodo's Response to Sarakarz's Review

Written on: 31/03/2016

Hi,

Firstly, we would like to apologise that, on this occasion, your experience of Opodo was not entirely satisfactory. We do pride ourselves on providing excellent customer service and were concerned to hear of the problems you encountered with your booking.

In order to check the facts mentioned, we kindly ask you to update this review and provide us your booking code so we may advise you accordingly.

We hope to be hearing from you soon.

Kind regards,

Lucy - Opodo Customer Care Team -

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“extra charge 115 euro for nothing”

Written on: 17/03/2016 by c3pod (1 review written)

i booked a flight in the evening and got the return flight 7 days too early, just clicked one line too high. after having made the booking, i couldnt contact opodo as their customer service was closed - only open from 8:00 -18:00. called turkish airlines, they told me they cant do anyhting abt it. when i contacted opodo i was told they cant do anything about it too because i didnt contact them on the same day. 60 euro fee for changing the flight with turkish, 50 euro fee for changing the flight… Read Full Review

Opodo's Response to c3pod's Review

Written on: 31/03/2016

Hi,

Thanks for posting your review here and giving us the opportunity to advise you on this issue.

Firstly, we would like to inform you that Opodo business hours are clearly displayed in our website in order to make our customers aware of the time they will be able to contact us in case they need our assistance.

Furthermore, we inform you that your ability to cancel or modify a booked product depends exclusively on the airline's fare conditions.

Please note that the fees charged are stated in our Terms and Conditions, read and agreed during the booking process.

However, in order to check your case and advise you accordingly, we kindly ask you to provide us your booking code by updating this review.

We hope to be hearing from you soon.

Kind regards,

Lucy - Opodo Customer Care Team -

Reply to this comment

C3Pod's reply to Opodo's Comment

Written on: 01/04/2016

1809447981 if you want to look into it - what I really didnt understand was the fact that i was told from opodo, I should have contacted turkish airways, which i immediately did, and their answer was they cant do anything because i booked with opodo...

Reply to this comment

Opodo's reply to C3Pod's Comment

Written on: 15/04/2016

Hi,

Thanks for your reply.

We understand your concern. However, our business hours are clearly displayed in our website in order to make our customers aware of the times they will be able to reach us.

We are sorry to read that Turkish Airlines did not provide you any assistance. However, it is also their duty to assist their passengers.

In this case, the procedure followed to make the change was according to Opodo's Terms and Conditions.

If you need further assistance, please do not hesitate to contact us back.

Kind regards,

Lucy - Opodo Customer Care Team -

Reply to this comment
Report this review Read 3 Comments
overview