The Cotswold Company Catalogue Reviews

★★★★☆
4.1 / 5
82.6% of users recommend this
  • Value For Money

Comment from Review Centre

The Cotswold Company is under new management since January 2010, and has set about revamping all aspects of its service. A newly designed, feature-packed website has been launched (www.cotswoldco.com), where you will find all of Cotswold Company products alongside some new additions.
Because of the radical new changes, all reviews posted before 1st January 2010 no longer present an accurate representation of the Cotswold Company, but you can still access them by referring to The Cotswold Company (prior to 1st January 2010).


? Ask our helpful community of experts about this product or company
The Cotswold Company - Ask a question now

Media Gallery for The Cotswold Company

The Cotswold Company

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“Fantastic quality and service”

Written on: 10/07/2014 by Nikhil473 (1 review written)

I bought the Westbury large dresser as I have other items in this range which I love. Previous items were bought in the sale at a large quality department store. The prices were far more expensive even in their sale than from the cotswold company, so am really glad we found you on line. The quality of the dresser is superb and looks fantastic. The customer service is up there with the best. Every detail of the sale was first rate. Was delivered on time and they removed the very good packaging… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Fantastic quality product and service”

Written on: 04/07/2014 by AndreaV (1 review written)

I would like to express my thanks to everyone involved in taking my order, checking, picking. supplying and delivering my beautiful Caldecote console hall table yesterday. I ordered this Wednesday afternoon and received it at 12.15 yesterday less than 24 hours from placing my order. £9.99 well spent!!! I was given a 3 hour time slot and received a call 30 minutes before delivery. The delivery guy was excellent I am more than happy to order again in the near future. The service I have… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Fantastic delivery”

Written on: 29/06/2014 by cvPennington222 (1 review written)

I ordered a desk just less than a week ago, I needed it delivered on a Saturday so paid £9.99 extra. The delivery service was second to none, fantastic. They sent me emails, phone messages and rung me to ensure I knew exactly what time my delivery would be. And true to their word they was bang on time. The delivery person was a lovely polite man and considering the item was 50kgs he handled it with ease. The desk was securely packaged with foam to prevent damage and it is absolutely fabulous… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Item not delivered”

Written on: 28/06/2014 by Bolloforever (1 review written)

Ordered felt floor protectors. Three weeks and numerous emails later, still waiting. They keep promising they will send them but clearly they are lying to me. Nice. Now requested a refund. I imagine I may be waiting till christmas. Avoid, avoid, avoid… Read Full Review

By Cotswoldco

Written on: 03/07/2014

Hi,

Thank you for your recent review. I am sorry to hear that you never received your floor protectors.

We do ensure that all orders for floor protectors are despatched within 24 hours of purchase. These are sent via regular post, so should have arrived with you within a few days.

Are you able to provide me with your order number please so that I can investigate this matter further for you?

I look forward to hearing from you.

Kind regards

Philip Bloomfield
Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“Very pleased with service and quality of product”

Written on: 18/06/2014 by Trystan6 (1 review written)

I am really pleased with purchase from Cotswold company -i looked for similar product from Oak furniture but their delivery time is too long. They keep customer details so if you are ordering again,it is easy to deal with them and you get better deals on product. They take all the packing for small charge which is so good and this kind of service is not available with any other company. Product is so good- I bought a new flat and most of the furniture are from Cotswold and it is looking… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Value For Money”

Written on: 12/06/2014 by qlGuthrie232 (1 review written)

I made a visit from Hertfordshire to Norwich to see your furniture as I did not have the confidence to buy it on line ! I need not have worried as I was delighted with all 4 items that I purchased. One of the items I bought was the Lyon Oak low wide TV unit which had taken ages to find. It looks great in my lounge and all my family have said that it looks lovely… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Impeccable Service”

Written on: 22/05/2014 by Bailey1991 (1 review written)

Having reported a minor fault on my purchase of a Welsh Dresser I was immediately contacted by the Company and the matter resolved forthwith. Fabulous! The best follow up service I have received. Much appreciated. … Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Montague Oak Furniture ”

Written on: 21/05/2014

I have just purchased the Montague 2 door wine console sideboard, Montague Corner cabinet and Montague bedside table. Absolutely delighted with all three. They are finished to a high standard and look great. The corner cabinet in particular fits into the corner space as if it had been custom made. The bedside table is in the living room as an occasional table and works well. The wine console has plenty of cupboard space ad well as plenty of room for wine. The shelves are… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Excellent customer service”

Written on: 12/05/2014 by Clark7 (1 review written)

I bought a dining table,side table & a sideboard. Whilst the two tables were excellent quality with a beautiful finish, there was a small split on the inside of one of the legs of the sideboard. However the company were very quick to rectify the problem & offered to replace the sideboard, or receive a discount. They telephoned & emailed to make sure I received their message as they were very keen to rectify the problem to my satisfaction as soon as possible… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Pleasantly surprised”

Written on: 10/05/2014

The Caldecote Painted Dresser is lovely! This was our first purchase from Cotswold; until we received the dresser we had no idea how well made and sturdy a piece of furniture it would be. Additionally, we very much appreciated the two man delivery service, the lads were so friendly and helpful. When they unpacked the dresser we immediately realised that we could not have moved it into place on our own. The removal of the packaging was another bonus. Also appreciated the helpful customer service… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Oak CD chests”

Written on: 04/05/2014

The chests arrived on time. They are excellent quality and they look as good as the picture online. The whole process was very quick and simple to do and we were kept well informed by the company… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“new customer”

Written on: 04/04/2014 by Suarezew330 (1 review written)

Recent customer to Cotswold and VERY impressed both with product and excellent communication , before delivery and at delivery Very impressed and would recommend to anyone A.J… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Terrible experience - Do not use!”

Written on: 15/03/2014

After receiving my order I found the fixtures and fittings were missing. I emailed requesting a replacement and received an email back apologising and stating one would be sent out to me - great I thought. Two weeks later I was still waiting after numerous phone calls, promises of delivery or call backs to explain. I had different team members giving my different details - it was sent out straightaway, no it was four days later, it will be couriered next day, no it was sent in the standard… Read Full Review

By Cotswoldco

Written on: 17/03/2014

Hello
Thank you for taking the time to review your recent purchase. I am sorry to hear of the issues you have experienced.
We do have numerous procedures in place to ensure that all parts are present and correct, so it is disappointing to hear otherwise. If an item does arrive with any parts missing then we are more than happy to send these as soon as possible to the customer.
We do pride ourselves on providing a first class level of customer service. It doesn't sound like you received this level of service on this occasion. If you could please provide me with your order reference number and I will be sure to investigate this further to ensure this is not repeated in future.

Kind regards

Philip Bloomfield
Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“DO NOT PURCHASE FROM THIS COMPANY”

Written on: 05/03/2014 by JoanneBr (1 review written)

I have had a catalogue of issues with the Cotswold Company. I purchased a Bellevue TV cabinet and lamp table earlier this year, and have experienced the following probelms: 1. 1st delivery - TV unit was damaged 2. 2nd delivery - replacement unit had even greater damage 3. 3rd delivery - the replacement TV unit was so bad it was unusable 4. I requested a refund which was agreed and arranged a collection 5. They didnt arrive to collect the return despite confirming 6. They didnt turn up for… Read Full Review

By Cotswoldco

Written on: 11/03/2014

Hi,

Thank you for taking the time to review your recent purchase. I am sorry to hear of the issues you have had.

We do have numerous procedures in place to ensure that all items arrive with customers in pristine condition, so it is disappointing to hear otherwise. If an item does arrive with a customer damaged, we are more than happy to arrange for a replacement to be delivered.

It is extremely rare for a replacement item to also arrive damaged as well as a delivery and/or collection to not take place on the specified date, we will certainly investigate your order to ensure that this does not happen again in future. I can see that your collection has now taken place and a full refund has been issued.

As you have stated to us that there is no evidence that it was indeed our delivery team that caused the damage to your wall I am afraid we cannot take liability for this.

Kind regards

Philip Bloomfield
Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★★☆☆☆

“Poor customer service”

Written on: 15/02/2014

Ordered 3 pieces of furniture in November, received fortnightly updates on delivery date until this week. An automated e-mail informed us there was now no delivery date set, without giving a reason. After speaking to 3 people in customer services asking why there is such a delay, we have not been given this information and were given 3 different expected delivery date, one is a further 8 weeks away. Only one member of staff rang back with information. POOR SERVICE… Read Full Review

By Cotswoldco

Written on: 18/02/2014

Thank you for your review.

I am very sorry to read your comments; this does not sound like our usual level of service at all. Unfortunately I am unable to find any further information to see if I can help at all but it sounds like your order has experienced some rare and unfortunate delays; please accept my apologies for any inconvenience caused by this. I do hope my colleagues have clarified the situation but if there is anything we can help with, please do not hesitate to get in touch.

Kind regards,
Sara Davey
Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Delivery Failures and Broken Promises”

Written on: 30/12/2013 by tonygiambrone (1 review written)

I received a delivery of an order I placed on the 1st December 2013 on the 16th December, only to discover major pieces missing in the package. I was assured that the missing items would be delivered before Christmas as it was a Christmas present for my young daughter. As of today, we still do not have the said items. I have emailed Customer Services and Directors of the Company with NO REPLY FROM ANY. Aftersales service is diabolical. My daughter was very upset at Christmas which made all… Read Full Review

By Cotswoldco

Written on: 21/01/2014

Thank you for your feedback. I am very sorry to hear of the issues you have experienced with your order. I understand you have been liaising with my colleague Sean who arranged for the replacement parts to be sent to you directly from our manufacturer; sorry to hear there was a delay in receiving these. I understand Sean has since been in touch and confirmed you are in now receipt of the needed parts and I do hope your daughter is now happy with her present.

Kind regards,
Sara Davey
Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★★☆☆☆

“Poor customer service”

Written on: 25/11/2013

I ordered the item and was given a delivery date which was fine. Then received an email that I could have it delivered earlier if I paid an extra £9.99 - seemed a bit of a cheek as previous reviewers have pointed out, however I fell for it and paid up and chose my date. On the day of delivery I was given a two hour slot, but unfortunately the driver could not manage that and arrived 50 minutes late. On opening the package I found the item was damaged and have found it very difficult to resolve… Read Full Review

By Cotswoldco

Written on: 21/01/2014

Thank you for your feedback.

I'm sorry to hear you have experienced a number of issues with your order, this is not what we expect at all and it certainly sounds like your order journey has not been up to our usual standard of service. It is also disappointing to hear you were unable to reach us to discuss these matters - we pride ourselves on our customer care and this is very surprising to read indeed. I do hope these issues have now been resolved for you by our team.

Kind regards,
Sara Davey
Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“Really lovely sideboard .”

Written on: 22/11/2013

We just received our lovely cream and wood sideboard . We ordered it on Tuesday and it was delivered on Friday morning 8.30 . this is a real treat for me as I don't like waiting for weeks on end . We paid £9.50 for delivery which is very reasonable as other company's charge £30 . The quality of the product is lovely . Painted inside all cupboards and drawers . It was very well packaged . Last week we saw exactly the same sideboard in a shop for over £ 500 +£30 delivery . I did read a lot… Read Full Review

Report this review
★★★★☆

“great selection of products”

Written on: 27/09/2013 by AreWinfield (2 reviews written)

Really depends what your looking for but they do give a great selection of products to look through. I always prefer grabbing a few magazines rather than trawling through the internet. Least I know who I can trust!… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Nice furniture but not worth the time effort &...”

Written on: 10/04/2013

I have made 3 separate purchases over the last 6 months and each one has involved having to contact customer services over either failed delivery date promises or a defect with the item. Getting a response from them is impossible until I contacted the CEO but that was on the 2nd occasion and by the 3rd the poor level of communication has reverted back! It seems the delivery quotes listed on the site are not always accurate and my 3-4 week date became an 8 week wait accordingly to the… Read Full Review

By Cotswoldco

Written on: 21/01/2014

Thank you for your feedback. I am sorry to hear of the issues you have experienced, we pride ourselves on our customer service so this is very disappointing to read indeed. We do everything within power to ensure we meet all advertised lead-times and take it very seriously when our manufacturers go beyond these. I am unable to locate your account details, but I do hope your order is now with you and you are happy with your purchase.

Kind regards,
Sara Davey
Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
overview