Hotel Travel Reviews - www.hoteltravel.com

27/180 Chok Thip Villa, Chaofa Rd., Chalong, Phuket, 83130
★★☆☆☆
2.2 / 5
37
32% of users recommend this
? Ask our helpful community of experts about this product or company
Hotel Travel - www.hoteltravel.com - Ask a question now

Media Gallery for Hotel Travel - www.hoteltravel.com

Hotel Travel - www.hoteltravel.com
Hotel Travel - www.hoteltravel.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“terrible customer service”

Written on: by Roderickf350 (1 review written)

I booked a hotel on their website but received an email that my credit card was declined and I needed to submit a paper fax. I called my credit card company and they said that the card was in good standing and there was no indication of any charge being declined on their end. They said the problem must be with hoteltravel's system. I submitted the paper form despite all the extra hassle. Now it's been 24 hours and I haven't heard anything back. I tried to use their 24/7 online chat support… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear Roderickf350,
We are sorry to hear of your disappointment using our services.
Can you please supply us with your 7-digit Booking ID so that we can investigate this for you?
Many thanks & kind regards,
The HotelTravel.com Team

Reply to this comment
Report this review
★★★☆☆

“Something good, something bad.”

Written on: by RomeoLo (3 reviews written)

Actually I want give it 1 star because the cancellation is slow at beginning. I have sent my cancellation yesterday but got no reply with 24 hours. I just contact with HotelTravel on-line to cancel it. 5 stars are for Paolo, I got very good experience with him (or her? sorry I do not know this name.). … Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear RomeoLo,
Thank you for taking the time to post your review.
We are sorry to hear of the slow response you experienced and have taken note of this in order to improve our service in the future.
Kind regards,
The HotelTravel.com Team

Reply to this comment
Report this review
★★★★☆

“Trip to Adelaide”

Written on: by AlexandriaSimpson329 (1 review written)

We spent a week in Adelaide in the Adabco Boutique Hotel. The location was great, within easy walking distance to the centre of Adelaide, and then there were free trams to take you where ever you wanted to go, within the City, our room was nice and clean, the staff were great and made you feel very welcome, the complimentary breakfast was well presented, a bit crowded from time to time, there was also a guests fully equipped kitchen, our stay was very enjoyable… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Very pleased with booking in london Hilton green park”

Written on: by frankh (3 reviews written)

Very smooth booking at London Green Park hotel Will use this agent again… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Review of Hotel Travel ”

Written on: by Annalice (1 review written)

I'm a very unsatisfied costumer. I don't recommend any one to book with this hotel travel. I made a booking with this Hotel travel and they tolked the money from my credit card but later on they told that couldn't confirm my booking request becausethe following hotel rooms was fully booked at the discounted rate. I asked for my money back and the customer service told me this will take couple days to release back the money to my credit card. By the way my booking ref 4839664. Regards… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear Annalice,

We received your booking request on Monday, 9 February 2015 @ 23:43 for a check-in on Thursday, 12 February 2015. As the cancellation policy for this particular booking was within 7 days of the booking date we were required to authorise your card, in other words, block the funds in your account, which does not mean they were withdrawn.

Unfortunately, during the time you booked the room it became unavailable and we did a thorough search to seek the room for you once again, however, our efforts were not successful.

We received an email from you that requested we return the money for this reservation, which had been blocked in your account and we subsequently reversed the transaction.

It is now the responsibility of your card issuing bank to release the block from their end and return your money. Should your bank require any specific information from us, please feel free to request it and we shall assist.

We trust that you shall find this fully explains the situation.

Kind regards,
The HotelTravel.com Team

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“DONT BOOK WITH HOTEL TRAVEL”

Written on: by zkPritchard98 (1 review written)

There is a lot of negative and some positive reviews but from my experience do not book with hotel travel!!! I booked a room one month early for new years eve, I had confirmation emails and bank statements saying it was paid for. When I arrived the hotel said there was no reservation, I then had to call the office in who knows where and talked to them for over an hour I could not understand anything they were saying, extremely bad English Anyway I didn't get my hotel room, my new years was… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear zkPritchard98,
We are sorry to hear of your unsatisfactory experience using our services.
Can you please supply your seven digit Booking Number so that we can look into this matter further?
Kind regards,
The HotelTravel.com Team

Reply to this comment

Mihr's Comment

Written on:

Yes very disappointed with Hotel Travel.
Booking Reference: 4108221

Reply to this comment

By Hoteltravel

Written on:

Thank you.
We will investigate what happened and get back to you soon.
Kind regards,
The HotelTravel.com Team

Reply to this comment

By Hoteltravel

Written on:

Dear zkPritchard98,

We have now looked into your booking and can advise further as follows:

You made your original booking on 19 December 2014 for a one night stay on Wednesday, 31 December 2014, which was confirmed.

However, the hotel contacted us on 31 December 2014 to advise that they no longer had any rooms available and despite our attempt to re-confirm your booking directly with the hotel we were unable to provide you with confirmation.

We then informed you of the situation and advised that a full refund would be provided, which was accepted on 31 December 2014.
We apologise for the inconvenience this situation caused to you during the holiday period but we were only informed of it by the hotel on the day of your intended stay.

Kind regards,
The HotelTravel.com Team

Reply to this comment
Report this review Read 4 Comments Read Verified Business Response
★☆☆☆☆

“DO not use hoteltravel.com”

Written on: by wjMunro416 (1 review written)

On a Christmas holiday with my family to Florida. I called the hotel that Hoteltravel,com confirmed for me and had already taken my payment, to tell them I would be late. They had no reservation at all. I could not get someone in the US on the phone and online chatted to get the situation resolved. It took an hour and a half and they still could not get me another room. I was also trying to get my own reservation and had one on hold when someone from hoteltravel.com called me and said they had… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear wjMunro416,
We are sorry to hear of your unsatisfactory experience using our services.
Can you please supply your seven digit Booking Number so that we can look into this matter further?
Kind regards,
The HotelTravel.com Team

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“Don't fear the other reviews!”

Written on: by KevClark (1 review written)

I don't usually bother writing these, but always look at ones people have written. And I was worried about HotelTravel.com I struggled to find a hotel in Manchester City Centre on a specific Saturday night, for me and another for under £120 - this included Travelodges!So when I found a top hotel on their site for £80 inc Breakfast (£40 cheaper than the hotels own website without breakfast) i jumped on it, only later did I think to look at reviews, and oh dear, lots of negatives! So worriedly… Read Full Review

Jubi's Response to KevClark's Review

Written on:

Your REVIEW has made me feel a little better. I just booked through Hotel Travel for a holiday in Honolulu.

Praying I have the same experience as you!!

Cheers:)

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“I booked a room I called the hotel as i was going to...”

Written on: by Carolla (1 review written)

I booked a room I called the hotel as i was going to arrive late They informed me that they had no rooms and hadn't had rooms on the said date for weeks. The hotel confirmed this by e mail I e mailed easybook and received nothing for a week they then confirmed there was no availability (the week was after the booking date) I had confirmation that i would not be charged I have now received a bank statement with the company as Hoteltravel.com taking the full amount from my account. I have… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Fake rates/ untruthful ad”

Written on: by Miahs1975 (1 review written)

I've booked a hotel to Malta "Hotel Fortina Spa 5 * resort". When I checked in, the receptionist told me it was for Fortina 4* next to the 5* one. Looking at the result, it cost more...than the prices displayed on their website. I've tried to contact them, but until now no positive answer.Just;"We have expressed your concern to our IT Manager to know what happened" I need my money back!!! I will never give up!I will get with this until I get the result!… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear Valued Customer,

We are very sorry to hear of your poor experience while using HotelTravel's services and sincerely apologies for the inconvenience caused to you.

In order for us to investigate your complaint, you will need to provide us with your Booking ID. Once this has been supplied, we will be able to review the situation and provide further advice as to how we intend to solve it.

We always endeavor to provide a satisfactory service to all of our customers at all times and regret that you’ve not had such an experience on this occasion.

Kind regards,

Team-HotelTravel.com

Reply to this comment

Kljho663's Comment

Written on:

MUCH OF THE SAME

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★★★★☆

“Excellent value for money”

Written on:

I used hoteltravel to book a holiday to NZ, the deal I got saved me quite a bit of money. After reading all these negative comments I was a little concerned. So I email the hotel concerned one month before our arrival and they confirmed immediately to say they had our booking and everything was in order. We were travelling in a large group and upon arrival and all our rooms were allocated we were given the best room even though our travelling partners had booked directly with the hotel or used… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear Customer,

We thank you for the wonderful feedback shared. It is our constant endeavor to provide the best holiday experience for our customers.

Look forward to plan many more trips in future.

Regards,
Team-HotelTravel.com

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Fake Rates Not Honored By Hotels // and They Keep Your $$$”

Written on: by AliaWentworth350 (1 review written)

Hotels do not honor their rates. You assume that once you pay for you room that the room is yours because you get billed and get a confirmation. Then, like all the others, you get an email that your room couldn't be filled. They still have my money and wont respond to emails, chat board or answer the phones. THIS IS A BOGUS OPERATION! All they do is charge you for a room and then they call the hotel to try an strike a deal. Something that a 4 year old could do. STAY AWAY FROM THEM!… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear Customer,

At the outset, we sincerely apologize for the unpleasant instance.

With reference to your complaint, we request you to please share your booking Id, so that we can look into matter.

Regards,
Team-HotelTravel.com

Reply to this comment

Kljho663's Comment

Written on:

You are trying to save face here and nobody is buying it. You are not authorized to sell rooms at your advertised rates which is why people keep losing their rooms AND YOU KEEP THEIR MONEY FOR AS LONG AS YOU SEE FIT.

STAY AWAY PEOPLE... IF YOU DON'T BELIEVE A CUSTOMER THEY RIPPED OFF THEN SIMPLY ASK SOME MAHOR HOTEL CHAIN MANAGERS

Reply to this comment

Kljho663's Comment

Written on:

MUCH OF THE SAME

Reply to this comment
Report this review Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“Do Not Use HotelTravel.com”

Written on: by Dillony194 (1 review written)

Unlike other travel sites, HotelTravel.com will take your information and money first, then inform you that the hotel is actually fully booked. This is a waste of time and effort that is especially frustrating when trying to book during peak periods (when room availability changes by the minute). It also seems likely that they sell your personal information as telemarketing calls followed the next day. Do not use HotelTravel.com… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear Customer,

At the outset, we sincerely apologize for the unpleasant instance.

With reference to your complaint, we request you to please share your booking Id, so that we can look into matter.

Regards,
Team-HotelTravel.com

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Anulado pero cobrado.estoy esperando la devolución...”

Written on: by Kendall417 (1 review written)

Anulado pero cobrado.estoy esperando la devolución del dinero.Estaba confirmado el hotel,pero me mandan un correo a los diez días,anulando la reserva… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Dear Customer,

At the outset, we sincerely apologize for the unpleasant instance.

With reference to your complaint, we request you to please share your booking Id, so that we can look into matter.

Regards,
Team-HotelTravel.com

Reply to this comment

Kljho663's Comment

Written on:

MUCH OF THE SAME

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Cancelled - 1 week before holiday...”

Written on: by joiom (1 review written)

I booked a pre-cruise holiday to a swanky hotel for my family and my parents (visiting from abroad), for a special treat for us all. I booked it really early to get a good price and have the pressure taken off when the time arrived. 1 week before we were due to leave I received and email saying they had processed MY request to cancel. I immediately emailed and received very brief email back to say it was due to non-payment - not my request to cancel. However, I'd received confirmation of the… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Hi,

At the outset, we sincerely apologize for the unpleasant instance.

With reference to your complaint, we request you to please share your booking Id or email Id, so that we can look into matter.

Regards,
Team-HotelTravel

Reply to this comment

Joiom's reply to Hoteltravel's Comment

Written on:

Thank you for the apology. Booking Ref - 2084572

Reply to this comment

Kljho663's Response to joiom's Review

Written on:

ANOTHER 1 RATING

Reply to this comment
Report this review Read 3 Comments
★★☆☆☆

“Captain yannis santorini”

Written on: by Antonioq49 (1 review written)

Captain yannis hotel in Santorini was an awfull experience for me.Staff stole money from me and looked though my things which were in my cupboard.I cannot recommend this hotel to anybody… Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Hi,

At the outset, we sincerely apologize for the unpleasant instance.

With reference to your complaint, we request you to please share your 7 digit HotelTravel.com Booking ID/Reference Number, so that we can look into matter.

Regards,
Team-HotelTravel

Reply to this comment

Kljho663's Comment

Written on:

It would be nice to actually fix the problem before you get a complaint, but I see that you look to appear that you care. People are smarter than that!

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★★☆☆☆

“post hotel vienna.”

Written on: by segody (1 review written)

Very bad welcome.the room didn't go with the description and another one was more expensive.On an other hand trhe breakfast was correct. … Read Full Review

By Hoteltravel

Written on:

Hi,

At the outset, we sincerely apologize for the unpleasant instance.

With reference to your complaint, we request you to please share your 7 digit HotelTravel.com Booking ID/Reference Number, so that we can look into matter.

Regards,
Team-HotelTravel

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“I was looking for a room in Toronto for march 25th...”

Written on: by mariegai (1 review written)

I was looking for a room in Toronto for march 25th 2014 and did a search on Trivago and Hotel Travel was the first to offer competitive prices. The website looks so professionnal etc...that I promptly book my room and receive right away a confirmation. I booked on saturday 22nd in the morning and since it was my first time using this site, I decided to call to verify if my name was confirmed at the hotel and of course it was not. Called this agency and a guy who barely speaks english explained… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Unreliable room booking”

Written on: by Catherine999 (1 review written)

DO NOT USE HOTELTRAVEL. I had such a bad experience with them. I booked a deluxe room with them but there was no information on bedding configuration, both on the website and on my booking confirmation. So I contacted their online support staff to verify. They told me I got a room with a King bed. I requested for twin beds instead. They claimed they have made the request to the hotel but refused to send me a confirmation. I was a little nervous because someone else posted a review in the same… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“I booked a 5 star hotel in San Diego, 5 days before my...”

Written on: by mmassi6 (1 review written)

I booked a 5 star hotel in San Diego, 5 days before my scheduled arrival date, for a bit under 200$ a night. 3 days before I called the hotel to confirm and they had not received my reservation. I e-mailed hoteltravel.com to verify, as I was concerned since it was my first time using them and they had already charged my credit card. They responded saying my room was "100% guaranteed" and not to worry, as the name would only be given to the hotel 24 hrs before so they did not know about my… Read Full Review

Report this review
overview