Carbase Car Supermarket, Weston super Mare, Somerset Reviews - www.carbase.biz

Click here if this is your business
★★★☆☆
2.6 / 5
110
41% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer service

  • Value For Money

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“looking at feedback”

Written on: 21/04/2015 by Jabari273 (1 review written)

Left my details today was going to spend £14,000 on a car tomorrow but after reading reviews going to go elsewhere now… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Car bought ”

Written on: 20/04/2015 by xjCrockett294 (1 review written)

Put a deposit on a car and was great went up there showed us the car had a test drive said they did a RAC check so bought the car and drove home. 3 days later we found out the horn was not working and someone had serviced the car without stamping the book. Rang up some people put us pillar to post but overall great customer service Told us to bring the car back to fix the horn and they was going to do a free service for us all got done in less than a well Also there cars are great for the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“I was cheated”

Written on: 13/04/2015 by auFletcher1972 (1 review written)

After buying the car turned out that the car consumes too much oil (1.000 miles, 2 liters). I reported problem twice, were promised to fix the car, but has passed few months and silence.They sold me the car with the engine for repair.I was cheated… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“buyer beware”

Written on: 07/04/2015 by Bradynz229 (1 review written)

On 4th March I was persuaded to pay a deposit to secure a vehicle from this dealer. The vehicle was advertised on the Autotrader website but the dealer said the car wasn't at their premises but would be soon. 25th March I received a call to say the car had been prep'd and was ready for me to collect. The sales person was off the next day but he called me again on 27th and was trying to pressurise me into travelling to collect the car that weekend. "they really wanted to get this sale into… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“The original Seat car I bought from them had fuelling...”

Written on: 26/03/2015 by mikesp2306 (1 review written)

The original Seat car I bought from them had fuelling issues. After much discussion and returning the car for inspection and 'adjustment' they agreed for the car to be returned to them, and I bought another, an Insignia. In my opinion the original car should not have been on the forecourt. It is/was now a trade sale at the Brent Knoll centre. The replacement car was ok bar a couple of faults which were put right after a few failed attempts of Carbase trying to fix it by doing it on the cheap… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Rude sales person”

Written on: 09/03/2015 by MckenzieArcher (1 review written)

Myself and my partner stopped in at Carbase, Brent Knoll after having already seen a car on the web page which we wanted to take a look at. We had a good look around the car and then spoke to Duncan from Carbase. Duncan was rude, patronising and I would describe him as having severe little man syndrome. He told me the car wasn't ready to be looked at properly and we would need to call and make an appointment, I asked when the car would be ready for us to look properly and his response was… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“great aftersales service”

Written on: 18/02/2015 by goHolt294 (1 review written)

had to take my car back due to problem with the drives side door - only had 1 week left on my warranty, but it was sorted out without any problems and would defo use them again. Defo use them for servicing and for MOT… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“bmw 1 series”

Written on: 17/01/2015 by Clarkxe186 (1 review written)

I would just like to say I think car base have had a lot of bad reviews not sure if they are deserved. me and my partner brought a bmw 1 series great car good price salesman was great. so after a few months had a slight knocking noise coming from dashboard so they had it back had a look at it and tightened the engine cover up said it could be vibrating that didn't sort it so they had a technician come out on a drive with me he thought it might be a filter box lose wasn't that so they have paid… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Freddiemong's Comment

Written on: 25/01/2015

It wasn't a white one with leather seats LD62 reg?

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Freddiemong's Comment

Written on: 25/01/2015

Was it a white one with leather LD62

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Bogus mot”

Written on: 19/11/2014 by 254Head (1 review written)

Absolute terrible service the woman i was dealing with was very arrogant and pushy. I said the car seems ok but needs servicing in 200 miles she said they will service it for me and had a fresh mot from there inhouse mot centre. Ok sounds great......next day i parked on a slight slope and the car started to roll backwards. *alarm bells* i checked the legal amount of clucks on the handbrake it went well over and still did not hold still on a slight incline. On further inspection of the rear… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“witham”

Written on: 20/10/2014 by banjo123 (1 review written)

stay away cars are good.salestaff to pushy.still waiting for are tax refund to come. just getting lies that it is in the post.the wiper blades on the car were shot so much for a RAC check… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Awful customer service”

Written on: 18/08/2014 by Katelynn321 (1 review written)

Went to see a 09 vauxhall zafira but told it was awaiting a part for MOT so couldn't test drive it. Salesperson valued my car and offered a part exchange. Agreed a final price but didn't sign on the dotted line as I wanted to think about it. Went back to agree terms 2 days later but the price had changed to about £400 more! The boss was very rude and said take it or leave it, I should have signed 2 days previously. Asked 3 times what part was to be replaced for the MOT. Salespeople kept… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“really disipointed ”

Written on: 11/08/2014

I and a friend we found BMW. we went to see and take a ride and it was a cool car so we bought it. after 40 miles on the way home car starts making a massive awful smoke from exhaust. I called back and been told that I cannot get the car back as no comeback and warranty????.however the man said technician will have look at it. Never had that you cannot bring the car back. We traveled only 40 miles and the car went wrong ( we dont even make it home). Now waiting for the respond from them with… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Pushy - Rude - Appalling customer service”

Written on: 28/07/2014 by DeaconSomerville (1 review written)

Went to look at a car the other day with good intention to buy. Greeted by a very pushy salesman. He thought he had a sale before we had even seen the car! Took car for a test drive, car fine but bodywork poor - lots of scratches. He assured us this was because it was a used car! - they come as standard do they!? He glossed over of the point that there was many scratches and that they could get rid of them no problem but couldn't promise they wouldn't come back (thanks for the honesty!)… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Far Too Pushy”

Written on: 17/07/2014 by Annoyed_and_Frustrated (1 review written)

I am looking for a replacement Audi A4 for my current model which admittedly is looking its age. Test drove a great car which my wife and I both loved, returned to the garage and after being kept waiting for 30 mins we were then told the manager doesn't want your car and then offered us £500 p/x. What a joke for a car that's trade value is between £1250 - £1700. Then the cost of the new car rose from £8400 to £8999 and after discussing with my finance company they valued the car at £7600… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Mr.gee's Response to Annoyed_and_Frustrated's Review

Written on: 17/07/2014

Dear Reviewer, I am very suprised at the experience you have posted and with this in mind I would like to discuss this personally with you .Could you please give me a call and ask for Nick Gee ( Sales Manager Weston Branch ) I look forward to hearing from you .

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★☆☆☆

“dissapointed”

Written on: 26/06/2014 by rtdavies (1 review written)

bought a 2011 passatt at £10500 part ex my insignia 09 plate arranged for refund of new tax disk ,was told by their sales rep to send tax disk to dvla for refund ,did this waited 5 wks only to be told by dvla carbase had already transferred tax back to insignia whilst transferring plates,phoned car base they said they had the tax disk and would forward it to me ,i explained that it was no fault of mine but I now stood to lose 2 months refund,just an apology from carbase,even tho it was clearly… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“car didn't even make it home”

Written on: 19/06/2014

been looking for a vw polo for several months & spotted this 1 overall condition was good for the age of the car and the salesman was pleasant but no conviction when asked about history and was told it had been through there garage for checks to make sure its safe & roadworthy.had a test drive & all seemed fine so bought it. no sooner was i on the M5 and the gear stick kept popping out of 5th had to physically hold it in, in the end gave up & drove the rest in 4th gear. took it to local garage… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Someoss's Comment

Written on: 29/06/2014

FULL RETRACTION
after writing this review i was contacted in the morning by 1 of the managers at carbase who apologised for the inconvenience caused and offered to put right ANYTHING that was wrong with the car and they did !
they fixed the gear box and put in a new clutch kit at the same time to make sure it came back with a 12 month warranty.
i must emphasise that car base did all this as a good will gesture and all at there own expense. how many other car dealers have you heard of doing this !
we'll definitely use carbase again and can't recommend them highly enough specially there aftersales commitment

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Customer Service”

Written on: 03/06/2014 by pathar (1 review written)

I bought a car from Carbase and what a mistake that was. The salesman did not answer my queries truthfully and made me go to them to see the car (190 miles, he did not let me see the logbook as it had a hire company's address. A week later, I sat in the car and just tried to adjust the interior rear view mirror and it came off it mechanism. I called Carbase and was asked to take it to a local VAT registered garage for a quote. They did not want to pay for it. Then we took it to another garage… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Brent knoll branch - won't be buying from there! ”

Written on: 27/05/2014

Went to the Brent Knoll branch to have a look at a few cars I'd seen online, never experienced a more patronising unhelpful salesman. I'm surprised any cars ever get sold! Definitely won't be buying from here. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“money grabbers”

Written on: 14/05/2014 by ReillyLong413 (1 review written)

The whole experience was awful. The car salesmen were arogant and were only interested in taking are money and getting a quick sale out of us. The car we went to view was a mazda 2 2010 plate and the car was lovely to drive and in very good condition but when it came to negotiating a price for are 2007 clio with 45,000 on the clock we were offered 800 pounds. I know as a mechanic myself that are car is worth around 1600 part ex. When we tried to bump up the price he sniggered at us and said… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Above and beyond”

Written on: 28/04/2014 by Ddraigglas (1 review written)

Drove from Cardiff to view car seen in AutoTrader. The salesman agreed to stay on after official closing for us to view the car properly and when we decided to buy it spent ages moving the other cars around for us to take the car with us there and then. Very helpful throughout - shame I'm not allowed to name him but he knows who he is. The car seems to be running well although there is a chip on the windscreen that I am having to repair. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview