Base Reviews - www.base.com

★★★★★
4.7 / 5
95.7% of users recommend this
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Base www.base.com - Ask a question now

Media Gallery for Base www.base.com

Base www.base.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

★☆☆☆☆

“Purchase of The Hobbit: Desolation of Smaug”

Written on: 14/12/2014 by BoySteve (1 review written)

Bought and delivered om time… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of Forza Motorsport 4 (Kinect Compatible)...”

Written on: 07/12/2014 by McDougallyh1969 (1 review written)

My product hasnt arrived? Not been sent i want a refund or the product… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Out of stock yet say's "available"”

Written on: 02/12/2014 by 290Barton (1 review written)

Ordered 2 games for christmas, both still now say available on their website. However the order status says "back ordered". I emailed to ask what was happening and was told that it is not in stock, they are trying to get stock and that I can order it elsewhere if I wish. It still says "available" on their website now, even though I ordered them a week ago and still they are 100% not available. Maybe their definition of available means they may get to you sometime within the next year? So I… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“base.com”

Written on: 24/11/2014 by Kasonj127 (1 review written)

Ordered box set 12 days ago and still not received, Base are not interested until 14 working days have passed.Very poor… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of Playstation TV”

Written on: 24/11/2014 by Sabutai (1 review written)

I have given this 1 star because I still have not received my item even though it was shipped out to me on the 12th and I still have another 2 days to go before I can contact them and let them know I have not received it yet providing that it does not turn up in those 2 days if i am able to do a follow up review based on the outcome then I will however if it does turn up then delivery time is dreadful… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of Killing Them Softly”

Written on: 20/11/2014 by Jalen483 (1 review written)

Chose wrong address by mistake. Contacted customer services almost immediately but was told it was too late to correct the address. No idea why as surely they hadn't already sent the item… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of The John Wilson Orchestra - Cole Porter in...”

Written on: 03/11/2014 by rjBird149 (1 review written)

Telephone answered promptly. Helpful response to my inquiries relating to the CD which I subsequently purchased online. The sales kept me informed of your policy of not taking monies until the item was sent and then told me when the item was dispatched. Please not that I do not want the above to be published in any form… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“OPurchase of Blue Murder - Complete Series 1-5”

Written on: 01/11/2014 by Volvoman3 (1 review written)

When you play this DVD the subtitles are on turn to off the play then subtitles come back on we have tried on two DVDs but the same again… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“DUDE, WHERE'S MY STUFF!?”

Written on: 30/10/2014 by O'Keefe1991 (1 review written)

This is the first and most likely the last time i use Base.com as I ordered 24 live another Day on blu ray and I thought I'd check to see the status of my order only to find there is no outstanding orders.....Hmmm has it been sent....NO! No order history, no outstanding orders..NADA! Well I am worried as they have my credit card details. I will be keeping a close eye on my credit card statement. This is a massive disappointment as it was a present for my brother. I won't be recommending them… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of Drive Club (PS4)”

Written on: 27/10/2014 by Wareeh102 (1 review written)

This has not been delivered, been over 10 days, No game and no money. would never use this site ever again, only used it because it was a little cheaper than 365 game, but will go back to 365 game, because they do send me the game… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of FIFA 15 Ultimate Team Edition (Xbox 360)”

Written on: 07/10/2014 by AVOIDAVOIDAVOID123 (1 review written)

more than two weeks on I am still waiting for my pre-order game. I could have saved myself much time and effort - not to mention money - if I just waiting and bought it from a reputable retailer after launch. Base.com will not entertain my request for a refund untill the end of this week (nearly 3 full weeks since I ordered it) which is terrible customer service - so be warned!!… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of FIFA 15 (Xbox One)”

Written on: 05/10/2014 by Smartbean (1 review written)

After (pre-)ordering FIFA 15 on the 21st of September 2014. Base.com shipped it on the 24th of September 2014 via First class post by Royal Mail. And until this day (5th of October 2014 - 7 working days later) I have not received my (pre)order. I would have to wait another week and a half to comply with the 14 working days rule, before I can ask for another copy to be sent, but that means that I have to wait for a total of 3 weeks after launch of FIFA 15(IF delivery via First Class post by… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Rubbish”

Written on: 15/09/2014 by leebes (1 review written)

Don't believe the glowing reviews.. Customer service is pretty bad- Am still awaiting delivery of two items one i ordered two weeks ago and was delivered to the wrong address, another product 5 days ago and has not arrived either. They state delivery times as 2 or 3 days, when you call to chase up you are given an explanation of delivery times taking up to a week and also 14 working says to report missing- so more like 3 weeks. Really annoyed as i could have purchased elsewhere for maybe a quid… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of Nicola Benedetti - Homecoming: A Scottish...”

Written on: 04/08/2014 by Peteralb (1 review written)

22 nd July Purchased for birthday present and from this company for first time to try to avoid non-tax paying Amazon. After a week it had not arrived and I had to buy another in a store. Complained to company to get a refund and told I had to to wait 14 working days to be able to claim. CD still not arrived and now at day 9 working day!… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“They lie about when it'll arrive and they dont take...”

Written on: 18/07/2014 by OneTimeDeal (1 review written)

They lie about when it'll arrive and they dont take any responsibility for their orders. When it doesnt turn up they tell you itll take 14 days before it counts as lost. I'm afraid, NO, thats bs and I'm not taking it. THEY SUCK. USE AMAZON… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Angry boys”

Written on: 14/07/2014 by Joseph293 (1 review written)

This is the first time I have ordered with base.com. I ordered 2 DVDs, angry boys and summer heights high. DVDs arrived on time but the angry boys DVD didn't work. All of the the four DVDs were jumping. Really not happy with this. Very disappointed… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of Tom Clancy's Splinter Cell Trilogy HD (PS3)”

Written on: 03/05/2014 by dickytwo (1 review written)

Haven't received it and got to wait 16 working days before I can formally log it as not received....hardly great customer service. Amazon would have shipped another immediately… Read Full Review

Visit base.com
Report this review
★☆☆☆☆

“Purchase of The Decoy Bride”

Written on: 21/12/2013 by Slowdeliveryeasillyavoided (1 review written)

Took about a week to arrive, other companies can deliver next or within 2 days.Very disapointing… Read Full Review

Visit base.com

Seanhunter1984's Response to Slowdeliveryeasillyavoided's Review

Written on: 21/12/2013

Because they don't have it in stock. They list themselves as cheapest, but they don't have the item. Why this isn't illegal I do not know, but it does untold damage at Christmas when you are waiting for gifts to arrive for your kids with no chance of getting them in time. This is a scandal. Worse still they do NOTHING for you directly as a customer when you contact them, but come on this review site claiming that they care. If they employed the hapless individual who comes on this site to say they want to help actually in the warehouse ordering what they say they have so they have it in stock, us poor ripped off customers wouldn't be on here complaining. I'm STILL waiting for them to resolve my case. Thank God for Reviewcentre.com.

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Wait Forever!”

Written on: 20/12/2013 by IOWLady (2 reviews written)

CD ordered 6 December at 12:01. Shown as despatched 17 December at 14:04. Still not received by end of day on 20 December. No chance to post this CD to the intended recipient before Christmas… Read Full Review

Visit base.com

Seanhunter1984's Response to IOWLady's Review

Written on: 21/12/2013

You have been ripped off because they did not have this item in stock. That is how they operate. They list themselves as the cheapest but they don't have the item. You are left waiting and Christmas comes and goes. When you try to contact them, they ignore you. When you complain on here, they come offering apologies. What a way to run a business. Scandalous.

Reply to this comment

Iowlady's reply to Seanhunter1984's Comment

Written on: 21/12/2013

Thanks Seanhunter1984 for your response. Glad to know I'm not the only one who's been frustrated and annoyed by this. First time I've ever known a CD take so long to arrive, having ordered from other sites I mistakenly presumed they were all the same!! Item actually arrived this afternoon - 21 December 2013. I haven't even bothered to contact Base, because I just felt I would be fobbed off with excuses and my life is too short to go through the hassle!

Reply to this comment

Seanhunter1984's reply to Iowlady's Comment

Written on: 21/12/2013

I wouldn't be so worked up about it lowlady but for the fact that I was getting this item for a young boy's Xmas present, a young boy who doesn't actually ask for much and I was ashamed to let him down. I suppose I should have been suspicious that their price was so low, but the worse thing about this was it was so near to Xmas there was hardly time to get a replacement and my credit card was maxxed out with the money they'd taken. I buy and sell things on the Internet occasionally myself, and I wouldn't dream of treating someone like that. Good luck with getting either your money back or the item off these guys and merry Xmas.

Reply to this comment

Iowlady's reply to Seanhunter1984's Comment

Written on: 22/12/2013

Hi Seanhunter1984. I'm so sorry about the disappointment of a young boy at Christmas. As I wrote in my previous message the CD was delivered on 21 December, so I do actually have it now. It's for my son-in-law and he has a birthday in January, so it will do for then. I'd already got him some other gifts, as well as money, so he shouldn't feel too hard done by. I wish you, the young boy and family a joyous Christmas and nothing but good things for 2014. King regards, IOWlady.

Reply to this comment
Report this review Read 4 Comments
★☆☆☆☆

“AWFUL - The "sell" items not actually in stock - AVOID”

Written on: 18/12/2013

Had the most awful experience with this company. Basically they "sold" an item that they did not have in stock. They had listed it on Play.com as being far cheaper than the alternatives in order to grab the sale - but they didn't have the product. After stalling by saying there was a problem with my credit card (there wasn't - 5 phone calls to the credit card company confirmed this) they finally admitted they didn't have the item. Then they took my money! Took me days to sort this out - had to… Read Full Review

Visit base.com

Basecustomerservice's Comment

Written on: 19/12/2013

We are very sorry to hear that you have had a poor experience. Would you be kind enough to contact us at help@base.com with your order number and we will investigate this for you.

Reply to this comment

Seanhunter1984's Comment

Written on: 19/12/2013

UNBELIEVABLE. I spent the best part of 4 days trying to get you to "investigate" this and all you did was pass the buck, blaming Play.com. You sold me something you didn't have in stock and you didn't give a damn about the inconvenience, lost time and the extra cost of having to find a different supplier later. Your customer care was ZERO and now because I have made my experience public on here you NOW claim you want to help??? Pathetic. I hope my experience warns others from using your service and being so misled and badly treated like I was. If only you had dealt with my problem as quickly as you've jumped onto this board for some desperate damage limitation! WORST EXPERIENCE I'VE HAD IN 15 YEARS OF ONLINE PURCHASING.

Reply to this comment

Basecustomerservice's Comment

Written on: 19/12/2013

We take service to our customers very seriously Seanhunter1984, which is why we invite and review feedback. I would be grateful if you would email me your order details at help@base.com so that I can look into this for you. If you do not wish for me to investigate then I can only repeat that I am sorry to hear that you have had a poor experience with your purchase.

Reply to this comment

Seanhunter1984's Comment

Written on: 19/12/2013

You had every opportunity to deal with my problem privately and directly but you left me high and dry. If you cared so much you'd be actually dealing with my complaint (it's still "open" as far as I know) but IU can assure you and everyone else reading this that that's not happening. That's why I went to a review website - to make sure other people are aware of my experience and hopefully help them avoid the mistake I made by shopping Base.com. We're not talking a great deal of money, just precious time wasted in the run up to Christmas because you are advertising stock you do not have. I asked and asked and asked for help and clarification and got zero concern in return. Perhaps you should spend less time making a public show of caring on a review site and spend more time dealing with customers problems directly as they arise. I am very, very angry at the way I was treated - both by yourselves and Play.com as you passed the buck back and forth. It was abysmal and I'll stick to Amazon from now on.

Reply to this comment

Seanhunter1984's Comment

Written on: 21/12/2013

Just to finalise this: I waited all week for Base.com to get back to me and sort out my wasted time and wasted money but she and no one esle did - even though someone from Base.com has been busy on these boards pretending that they care. They reply to these boards, but they don't reply to actual emails you send them. I can see from the latest reviews that this is the way they operate, and I only hope that no one else has suffered at the hands of these people the awful inconvenience of presents not arriving in time for Christmas. Thankfully, Amazon saved me at the last minute. Personal advice - don't ever, ever use Base.com, don't be tempted by the low prices. I can offer anything on the Internet if I don't stock it... but that wouldn't be honest would it? Ever have the feeling you've been cheated?

Reply to this comment
Report this review Read 5 Comments
overview
base.com