Thomson Holidays Reviews - www.thomson.co.uk

Click here if this is your business
★★☆☆☆
2.0 / 5
24% of users recommend this
Click here if this is your business

Summary

Thomson Holidays provides flights (for thomson fly, see thomsonfly.com), hotels, cruises, package holidays, villas, car hire, city breaks and ski holidays. Their holidays are further split by Premier Collection (4 & 5 star hotels), A la Carte Holidays, Gold Holidays (for couples), Small & Friendly Holidays, Sensatori Holidays (5 star luxury resorts), Platinum Holidays (Affordable luxury), Family Holidays and BeachClub Holidays (Sun, sports and spas).So for hotel reviews from Thomson you have come to the right place!


? Ask our helpful community of experts about this product or company
Thomson Holidays www.thomson.co.uk - Ask a question now

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Bad Hotel and Thompsons are even worse”

Written on: 12/09/2014 by RoyPoulter (1 review written)

We booked a 7 day holiday with Thompson’s holidays on the internet. The holiday was for the Hotel Excelsior in Amalfi arriving on the 13th June 2014 We left from Manchester Airport flying with Thompson’s airline. On arrival in Naples the problems started. There was no Transfer bus to meet us and we had to walk a good half mile in blazing heat with our cases to a derelict coach park. On arrival their still no transfer coach and we had to wait 1 hour in the heat with no shelter or liquids… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Appalling Flights and Airport Reps”

Written on: 12/09/2014

Had so many bad experiences with Thomoson, but this time is the last. I'm never using them again. Flew to Majorca in June from Manchester. The flight attendants were rude, the service was slow, the stock levels hopeless and the attitude awful. Then it got worse. Arrived at Palma airport. We were travelling on the Simply Travel brand, staying in a villa. The airport rep dismissed us on arrival with the line "You're a villa one, not our problem". When we asked if the villa rep was there he… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Taxi Transfer”

Written on: 08/09/2014 by Dearden2014 (1 review written)

Do not pay Thomson extra for taxi transfers,it is likely you get sent a minibus. Thomson sent minibus not taxi - not suitable for anybody who has difficulty climbing stairs. Thomson says this is clearly stated on website but I am unable to locate this. All references are to taxis not minibuses. Minibus arrived 3.25 hours before flight and we were at airport 3 hours before flight. check-in not yet open… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“WEDDING PACKAGE DISASTER,BEWARE, AVOID, HOLIDAY RUINED ”

Written on: 02/09/2014 by BrynnBaxter216 (1 review written)

After you have paid Thomson they hand your wedding package to another company called LOMAS TRAVEL. They don't tell you this before you pay, they then just palm you off to a completely incompetent company who pretty much ruined our entire holiday for which we paid around £6000 for 2 weeks in Mexico - El Dorado Royal Spa Hotel The amount of stress we suffered I would not want anyone else to go through. * wrote incorrect names on our marriage certificate! * Once you have paid you are handed… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Gold villa not”

Written on: 02/09/2014 by Chelsear234 (1 review written)

Gold villa that ,thomsons sub let off a florida rental company . Broken and filthy sun loungers , dirty bathrooms and bedrooms upon arrival ,rusty pool furniture ,lights that don't work ,broken kettle that scalds you and a great big crack across villa floor that cuts your feet .took them four days to swap kettle and we had to clean villa ourselves .there were notices everywhere telling you what you could and couldn't do and even one telling you to put the towels in the washing machine… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Ignored after a problem”

Written on: 28/08/2014 by Isaiahe194 (1 review written)

An excellent cruise except that my camera was stolen after I left it in a restaurant that was closing. I was not too worried as I thought I could collect it the next day, no such luck, just denials that a member of the crew would have taken it, - who else could have? Nobody on board would take me seriously and on return I contacted Thomson on 29 June 2014. Well past there 28 day reply promise I still have not heard from them except for another promise they would reply within 28 days. Do not… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Website won't ever take payment! ”

Written on: 27/08/2014

Every time over the past 3 years the Thomson website will never take payment - when go to Pay after putting all debit card details in the site just goes straight back to the same screen erasing all the details. I've tried many different PCs/browsers all the same. Then you try to get someone to sort it out by calling expensive call lines & they all send you round in circles. It must be a really common technical problem, it can't just be me! Absolutely hopeless & a complete waste of time… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“booked holiday online and charge more than stated”

Written on: 21/08/2014 by Caitlyn183 (1 review written)

booked a holiday to Rhodes total cost of 396.00 inputted my detail and bankcard detail clicked book. when it came onto next page they had taken 464.00. phoned them on a number of times they Said it was a wed issue and someone would call me back that was over 36 hours ago. i have book most of my holiDays online with thompsons and dont think i will be again. it would of been nice if they had phoned back to say they are still looking into this .but no dont think thompson care. beware when booking… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Terrible service”

Written on: 16/08/2014 by Holidaynightmare (1 review written)

Booked a weeks holiday to bulgaria for myself,10yr old daughter and elderly mother.arrived at bourgas airport to find my case missing,filled out forms at airport and sent on my way. Arrived at hotel with the clothes I arrived in these where my clothes for the next 5.5 days. To cut a long story short my case was sent to India for 5.5 days of my holiday I was given 132 lev compo after 4 days to buy things with had numerous conversations with rep but was more interested with selling trips. Have… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“hotel panarama fantastic!”

Written on: 12/08/2014 by Anderson411 (1 review written)

great hotel, friendly helpful staff, tasty different food every night. we have just returned from our 2 week stay at the Panarama and could not fault it in anyway, the entertainment was brilliant and entertainment leaders were great and worked so hard! Will be going again, best holiday we have had!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Simply the BEST”

Written on: 31/07/2014 by Bossie (1 review written)

Wow, what can't I say about this resort. Just returned after 2 weeks from 2nd to 16th July 2014 to the Sirenis Aura. From the time I arrived at the resort to boarding the aircraft 2 weeks I couldn't find anything to complain about. The Staff on the Reception Desk were extremely friendly and happy to help in any way they could. The room was big, bright, airy and clean. Bedding changed every 2 days and towels changed daily. Rooms serviced every day except Monday. Plenty of sun beds around the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“false advertising”

Written on: 27/07/2014 by Hannahbull (1 review written)

Thomson have been adverting the resort of Agia Marina on their website using a photo of the beautiful harbour of Agios Nicholias which is a different resort on the otherside of Crete… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Package holiday rip off in Crete, Greece”

Written on: 27/07/2014 by Cityboy82 (1 review written)

My partner and I currently on holiday from hell in Crete, Greece due to a package holiday sold online by Thomson Holidays. We paid £400 each for a one week stay but have been put in a hole without running hot water, no change of towels, bed linen or cleaning of toilets. On the Thomson website it was described as a 3 star one bedroom apartment but in actual fact the place is barely 1 star, our bed is just two roll away beds put together and the apartment is just a tiny single room with no… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“CANT CHECK IN ALTHOUGH IT SAYS YOU CAN ON WEBSITE”

Written on: 24/07/2014 by Pateld (3 reviews written)

DO NOT BOOK WITH THOMSON HOLIDAYS, WE HAVE PAID OVER 5K FOR THE HOLIDAY AND WE ARE TOLD WE CANNONT GET SEATS UNTIL AT THE AIRPORT THOUGH IT SAYS ON THEIR WEBSITE THAT EVERYBODY CAN REGARDLESS WHETHER THEY ARE PRE PAID OR NOT. ALSO TOLD THERE IS A CHANCE THERE MAY NOT BE ANY SEATS AND THEREFORE CAN BE REFUNDED THE AMOUNT. SCRE* YOU THOMSON DAYLIGHT ROBBERY DONT USE… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“price increase on website”

Written on: 24/07/2014

I was in the middle of booking a holiday to Lanzarote on the website and discovered when I got to the personal details page that the price had increased by £12. I then realised I had put in the wrong date and needed to change the dates and was shocked to find that exactly the same thing happened. I therefore tried another travel company and was pleased to see they do not use the same levels of deceit and kept the same price throughout the booking process. I will NOT be using Thomson again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Pateld's Comment

Written on: 24/07/2014

I agree totally useless

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★☆☆☆

“Customer services: very polite and totally useless”

Written on: 23/07/2014 by Stanislava (1 review written)

"What is the procedure if I want to extend my vacation?" Simple question, right? Well, It took me more than 10 phone calls to find the answer. Every time I've been given a different number and no help at all. At the end we simply bought new tickets. The company should definitely improve the call centre services… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Thomson ignore contact e mails”

Written on: 20/07/2014

11 nights Jaz Aquamarine Hurghada 19th May 2014 All inclusive. My wife and I had booked double room sea view. At hotel we were told no sea view booked, the rep and manager were helpful but showed us the booking from Thomson admin... no sea view. Original price of holiday was £1252, we were charged £1588. If the extra was not for a sea view then what was it for? I have e mailed Thomson 3 times since we returned 50 days ago. Other than the auto reply there has been no answer. They refuse to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Long flight with two hours more poor service”

Written on: 12/07/2014 by Kyletoyou13 (1 review written)

Flight from Newcastle to cancun the 23rd of June boarded the plane it was to be the new Dreamliner it was not this is why we booked it then a crew member told us we had to fly to Manchester first not told this when we booked one hour down then one hour on the runway new crew fuel and food on board this was a ten hour flight but it was twelve hours on the return flight on the 8th of July still not a Dreamliner crew had no drinks of any kind not any tea we had payed for premium seats to get… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“avoid like the black death ”

Written on: 10/07/2014 by Robertsonlw1966 (1 review written)

not informed all inclusive ended at 12.00 left at resort for 8 hours no food. have been trying to contact customer services now for 58 minutes listening to drab music. Staff at hotel not sure of service provided after initial complaint… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Absolutely ludicrous service and constant lies”

Written on: 08/07/2014 by MikePrice58 (4 reviews written)

We have booked an ' A la Carte' holiday with Thomson, with convenient flight times and a nice 5* hotel. But the flight out is now with Norwegian Air, so we can't book seats / meals / extra baggage, etc. Thomson Customer Services (hah!) suggested we '...simply book extra baggage at the check-in desk - at £9.00 per Kg! So to take an extra 5KG each would cost £90.00! I said this was not acceptable, so they suggested I simply book the extra 5KG baggage with them on the return flight, not on the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Uk.traveler's Response to MikePrice58's Review

Written on: 08/07/2014

FYI If you pay for extra 5 kg of luggage with Thomson Airways you do not then have to pay for an extra bag.

Your booked allowance can be spread out as much as you wish. OR you can purchase an additional 20kg case for £25.

I also wouldn't say you have to "troop" around gatwick...as the connecting monorail takes 3minutes at the most to get you from north to south.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Mikeprice58's reply to Uk.traveler's Comment

Written on: 08/07/2014

Your reply (like most I receive from them) seems to totally ignore the important point I was making. Thomson grant you 20KG as your 'standard' allowance, they will then charge you £9.50 for an additional 5KG but, once you've bought it, you are informed that you can only load a suitcase up to 23KG maximum! The other 2KG either gets wasted or, as you say, you can buy another case (that weighs more than 2KG) and then pay extra again for ever more luggage allowance! If you think that is sensible, I would love to hear your reasoning - it sounds like a bit of a trick to me! Thomson state that the baggage handlers can only manage 23KG maximum, but these are the same baggage handlers who also deal with BA flights (maximum 30KG), unless Thomson have their own staff scattered around the world, looking for only Thomson bags and refusing to lift anyone else's...

You also state that it is not exactly having to 'troop' around Gatwick; for a fit person, maybe, however after breaking several bones in my foot this year, waltzing around different terminals is not my idea of fun. Neither is it convenient to have to get from one terminal to the other at the end of a holiday flight - that is why Gatwick provide parking at the respective terminals, due to the 'hassle' factor.

Everything I have encountered with Thomson has shown no sign of customer satisfaction or customer retention, there have been countless incidents where I believed the staff at the call centre have lied (putting me on hold for 10 minutes whilst they phone Norwegian; when I called Norwegian, they categorically denied that they had received a call from Thomson. Funny that, especially when they are charging premium rates for the call. Made me laugh....

Take a look on these pages; my experience appears to be far from a single case, there are PAGES and PAGES of customer complaints about Thomson, about them being the 'read the small print' champions and about terrible customer service. If I could, I would change our holiday to a reputable firm but it would simply cost me too much money, so I'm stuck this time. This time only, though.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
overview