Bestway Steel Pro Frame Pool Reviews

Click here if this is your business
★★☆☆☆
1.8 / 5
29
14% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Bestway Steel Pro Frame Pool - Ask a question now

Media Gallery for Bestway Steel Pro Frame Pool

Bestway Steel Pro Frame Pool

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★☆☆☆

“Terrible pump system”

Written on: 24/07/2017 by TraceMcDonald235 (1 review written)

We just purchased this pool. I wish I had read the reviews first! The instructions provided are terrible. Setting up the pool was not that difficult to figure out, but the instructions to setting up the pump did not help at all. There are two lines coming out of the pool leading to the pump. The two lines meet and are connected before leading into the pump. This design causes the lines to be extra heavy when filled with the water from the pool. The clamps provided are not enough to hold the… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Pool brilliant but covers incorrect”

Written on: 17/07/2017 by Brylow68 (1 review written)

The pool is brilliant once refilled and treated several times dur to not being able ro cover it which is where the poor score comes in that and bestway after sales... Due to buying 3 pool covers all packaged as 10ft steel pro covers but contents are fast set covers which i eventually found out from phoning bestway who admitted that the wrong contents were in the packaging but took no responsibility for me having to empty refill and retreat several times which doesnt come cheap for treatment… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Customer service ”

Written on: 17/06/2017 by Calliet10 (1 review written)

We bought a Bestway pool and right out of the box the pump did not work. Of course it is under warranty, but you have to wait for 8+ days to get a new one from the company. I called in and was filling out the warranty info at the same time. The guy on the other end of the phone saw all the pictures I uploaded and all the info they needed for the warranty before I even hit submit. Then he proceeds to tell me that it will take a couple days for review. After that I need to send in another picture… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Worst Customer Service Ever!”

Written on: 14/06/2017 by 134Ward (1 review written)

I purchased a $500 BestWay 18x9 pool at Costco on June 5th 2017. Set up the pool that day and it broke that day. I called customer service that same day on June 5th after closing and was instructed by the recording to submit warranty claims online. On June 6th I submitted the warranty claim including a copy of the receipt and a picture of the batch number of the pool and explained that my child leaned on it (she might way 40 lbs.) and it broke (the same day we purchased it). On June 8th a… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Worse company ever!”

Written on: 02/08/2016 by vxSharpe459 (1 review written)

I bought a pool brought it home for my daughter just for it to deflate. It was clearly a manufacturing issue yet the company refused to help me. They were terrible with responding and I could not believe how ridiculous the whole situation was. They kept trying my to blame the store ..... Clearly this company needs to learn how to treat customers. I'll never buy another product from this company and would NOT recommend it!!!!! If you do and if there's a problem expect to lose out on money and… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Poor quality pool and customer service”

Written on: 28/07/2016 by Davis2016 (1 review written)

I purchased this pool for our grandchildren..steel pro 15x4'. Had it for less than 6 weeks. Be sure to read all the fine print. I am CPO certified(certified pool operator) as stated by customer service.. You can only run the pump 8 hours a day. Which is redicilous! I did not follow these to a tee so the warranty is not good. The real problem is the pump is not sufficient for the size and amount of water. After reading several reviews on several sites this seems to be a consistent issue both… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“leak”

Written on: 08/05/2016 by 99Moreno (1 review written)

I set the pool up yesterday no one has gotten to use it and it already has a leak in the seam. It cost $150 to fill it now I have to drain it take it apart and return it.This pool has a high rating on Walmart.com that's why I bought it. … Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“WARNING! - DO NOT BUY A BESTWAY POOL!! - READ ON...”

Written on: 16/12/2015 by Abelu92 (1 review written)

I feel the need to urgently hurt this company financially - as they have done to myself, my wife, and my kids. These pools are sold by people with a ravenous appetite for cash combined with a total neglect for product and fellow human beings. You will never find a Bestway Pool in any of their backyards! We purchased a medium size Bestway pool only last Christmas - ‘2015’ and within 24 hours of setting up the pool, the pool-frame had buckled at two different positions. Fair enough, the… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Very hard to drain”

Written on: 15/10/2015 by 31Franklin (1 review written)

Very easy and fast to put together. Its impossible to take the water out once you are done using it. The drain outlet is so high that the pool wontn gent emty! … Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“very very late delivery and abysmal customer service”

Written on: 17/07/2015 by Ewing116 (1 review written)

Please do not make the mistake I made; do not deal with this company in any way. I initially bought various pool items and paid for express delivery. The items were delivered 10 days late. My second and last purchase was for pool water treatment chemicals again I paid for express delivery. The items were delivered so late that the pool water turned green. I e mailed the customer service department on several occasions and did not even receive a reply. I would not recommend this company to anyone… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★☆☆

“Missing parts”

Written on: 20/04/2015 by MalakiGentry (1 review written)

The product instruction say to inspect all parts. Do not continue if there are parts missing. I was missing 2 B top rail poles. I called customer service and would not send me the poles. They said to return product back to Costco. Kidding me. You know how heavy this is and pain to put back in the box and loading it up again. Unhappy with this company customer service. Pool is ok. Next time, i'll buy from the pool place with 15 yrs warranty. A bit more expensive but better quality… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Elorenzo's Comment

Written on: 29/04/2015

File a complaint with bestway and got a call from Customer service. She said they will me the parts after receiving a copy of my recpt last friday the 24th of April 2015. She called to confirm she received my email. Its now the 28th and no parts. I called again and they could not find my original record. Emailed the recpt again. Now a guy is saying that it will ship tomorrow the 29th of April. This is just plain ridiculous. Poor record keeping. Emailed them asking to confirm shipping address and providing me with tracking number. No reply yet. Now Im not sure if they will ever ship me the parts.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Frustrated in Canada”

Written on: 17/07/2013

Purchased a Bestway Steel Pro Frame from Canadian Tire in July 2012. Upon assembly the filter pump was defective and with receipt in hand returned to Canadian Tire and as it had 90 day warranty the filter pump was replaced. The pool was purchased for my 9 yr old grand daughter to enjoy. Living in the Province of New Brunswick in Canada we have harsh winters so the pool was taken down in early fall as per instructions cleaned and very carefully folded and put away. This pool was used for 6 weeks… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Myko1's Comment

Written on: 30/07/2013

I live in the UK. I also have an above ground pro frame pool. In my case it is the top seam that is coming apart, if it were to fail it could cause serious injury as this pool contains 10 tons of water. Bestway customer service are useless, as it's out of warranty they do not want to know. My advise.: DO NOT BUY A BESTWAY PRO FRAME POOL, they are a potential safety hazard. Just to add , this pool has been looked after properly and not abused.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Bestway pool company false advertising”

Written on: 12/07/2013

I bought a 10 feet by 30 in steel frame pool which said it came with a cover, maintenance kit and ladder and it did not. I called them and they said it was China's fault, that it was a misprint, I said sorry that China made a mistake but I would still like my stuff, they said they would send me a $20 gift card for Canadian Tire I said that would not cover the cost of those things that where missing, finally after multiple calls they said China was sending them a shipment of the missing items… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Bestway horrible customer service and false advertising ”

Written on: 05/07/2013 by VeeH (1 review written)

I bought a 10'x30" metal frame pool yesterday from canadian tire and on the box it says the pool comes with filter pump, ladder, pool cover, and maintenance kit. Came home and started setting up and there's no ladder, pool cover, or maintenance kit. Went to a different canadian tire and looked at a new box, same thing. I called bestway and all they can say is "sorry it was a mistake on the labeling. Canadian tire was suppose to cover it up." For big companies, the word sorry really does not cut… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Leanneplum's Response to VeeH's Review

Written on: 12/07/2013

I completely agree about the customer service I bought the same pool with the false advertising...and had them give me the run around! I also had someone hang up on me because I asked her firmly to listen to me. I finally got somewhere with them after a lot of hassles and being very firm they are going to send me the missing items in 40 days or more , I made sure to get a confirmation e-mail...I don't feel like this is over though. Bestway needs to have there customer service department reviewed and need to take better responsibility of there mistakes, we as paying customers should not have to pay for there mistakes!!!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★☆☆☆

“Bestway pool inflatable ring”

Written on: 10/06/2013 by Angrykids (1 review written)

After 2 summers and properly maintaining and storing for the winter, brought it out this spring and the infatable ring had discoloured and cracked in two spots. Canadian tire gave me bestway customer service number but they wont do anything about it. Payed 900 bucks for it and only lasted 2 summers! Pump was also too small for size and was a challenge to keeo clean. I would ever buy one gain!… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Mrsell's Response to Angrykids's Review

Written on: 02/09/2013

I had the same problem with my pool. The sun deteriorates the inflatable ring. Don't buy this pool!!!! Not designed for outdoor use. Lol.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Horrible customer service”

Written on: 01/06/2013

Bought this pool a year ago and filter pump is Broken. Warranty is a year but can't get any Help from the company for replacement. Canadian Tire where I bought the pool wouldn't help me either. Don't buy this pool, you'll regret it… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Myko1's Comment

Written on: 24/07/2013

I agree , customer service is non existent here in the UK. I have a 14ft x 7ft x48" pro frame that has a problem with the top seam breaking down after one seasons use. Bestway customer service have tried to fob me off saying it is my fault.
This is a manufacturing fault, this model of pool is dangerous to use, it contains 10 tons of water, if the top seam were to fail with anyone in it I I hate to guess what would happen.
DO NOT BUY THIS POOL

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“in and out take valves were split when we purchased...”

Written on: 31/03/2013

terrible product holes in liner wouldnt replace anything.hard to find somepne to help with the service nevcer again would i buy this … Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Bestway 13 X 22 rectangular steel frame”

Written on: 08/10/2012 by consumer1928 (1 review written)

Been reading some comments here. I've gotta say the Bestway steel frame pool we have has been great! We have had it for 4 summers now and have taken it apart at the end of each summer. This year we have decided to try leaving it out for the winter. The only complaint I have about it is that the skimmer bracket is flimsy plastic and has broken over this summer. Also the screw on couplers for the water control valves on the outside of the pool cracked after the first year. I glued them back… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“garbage”

Written on: 14/08/2012

Has not had even 4 months of use and the seams were not heat sealed properly in places and are letting go and they wont even discount a new liner, buyer beware, buy a different brand , Bestway products are junk!… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“worse pools ever made”

Written on: 05/06/2012

bought the rectangular pool within a month the seams were coming apart, company sent a new liner now it is worse than the first one. set it up on monday the seams were coming apart by thursday and this liner is tearing apart in the actual liner as well. cannot get any assistance from company, they will not return emails and you are on hold for hours on the phone. never will ever buy anything bestway again. $400 pool and can't even use it… Read Full Review

Click here for Amazon Home & Garden products
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview
Garden on Amazon