Pine Solutions Reviews - www.pinesolutions.co.uk

★★★★☆
4.3 / 5
150
87% of users recommend this
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Pine Solutions - www.pinesolutions.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Pine Solutions - www.pinesolutions.co.uk

Pine Solutions - www.pinesolutions.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“Very pleased with my bedside cabinets as they are well...”

Written on: 13/07/2016 by DaliaCorbett277 (1 review written)

Very pleased with my bedside cabinets as they are well made with nice handles and they were VERY well wrapped. The courier was a dear man. I would call the colour stone rather than stone grey but maybe everyone will see the colour differently… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Nightmare from start to finish”

Written on: 06/04/2016 by Rpvb123456 (1 review written)

We have experienced a complete nightmare with pine solutions. We have received 3 different sets of Venice While furniture (their premium while furniture collection) and each has been to a terrible standard (not finished, cracked, paint flaking off). We have been in also constant contact with the CS team who have done very little to put the issues right. We have now taken a full refund. I would not normally complete online reviews but felt I should to warn others of the experience -… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Disappointed ”

Written on: 01/01/2016

The wood is good can't complain about that. The problem was the instructions they were not clear also none of the wood was numbered as it refers to in the instructions. The instructions says two people required to assemble in one hour , it took us 5 days because no numbers on any of the wood ,we got stuck on one part with the wardrobe of which we had to take photos of what we had done and email it to pine solutions for them to identify the problem which they did , we had two parts of wood in… Read Full Review

By Pinesolutions

Written on: 15/01/2016

Thank you for your recent review. I am sorry to hear that you are not happy with the service you have received. I am sorry to hear about the disappointing experience you have had with regards to the quality of the items received. So that I can look into your account and investigate this situation further, please can you let me know your order number. Once I have this I’ll be able to carry out full investigation and ensure that instances such as this do not occur in the future. I look forward to hearing from you shortly. Kind regards Anny Charles Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“U.S. Level customer Service”

Written on: 17/09/2015 by fortgtrj (1 review written)

PineSolutions has been OUTSTANDING!! Being from America, where customer service is first rate, they make me feel as if I am back home. They are a model of outstanding character! They are kind, patient and genuine, which is the main reason why I continue to make PineSolutions my first choice when purchasing furniture for our house… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Brilliant service, beautiful furniture. Highly recommend.”

Written on: 19/07/2015 by Lizhogan (1 review written)

Was kept well informed by company, then delivery company, who kept mevery well informed re the delivery. Delivery date given by Pine Solutions by email and phone call. Delivery men ring from half an hour to an hour with expected arrival time. They were fast, courteous and took all packaging away with them. The sideboard I ordered is gorgeous and beautifully made. Also it is far nicer and cheaper than anything I have seen in shops. I can not recommend this company highly enough. Should I… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Excellent quality and service”

Written on: 16/07/2015 by driver80uk (3 reviews written)

We ordered a dining table and four high back chairs from this company. The delivery was really quick and the table/chairs look fantastic. We also looked at Oak Furniture Land which would have come out at roughly the same price but the quality of product from this company looks better. There was a slight surface imperfection/mark on one of the oak sections of the table and rather than return I asked for a small bit of money off for which they were more than accommodating. Updates in relation to… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Lovely Quality”

Written on: 10/07/2015 by Bryson312 (1 review written)

I bought the Reclaimed Oak Kitchen Dresser from PS. Everything was good, was kept well informed about delivery. The quality of the product was amazing for the price, we normally buy furniture like Gplan where the insides are MDF and fall apart after a few years but this was solid wood. This furniture Should last a lifetime!… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Disgusted”

Written on: 06/05/2015 by peggy98 (1 review written)

we ordered 4 pine wardrobes, on arrival 2 were damaged. We had to wait 8 days for another delivery. The company agreed to erect the 2 wardrobes, but the delivery men were not aware, then spent a whole hour phoning between the 2 companies. Eventually they erected them. I would not use this company again nor recommend them>… Read Full Review

By Pinesolutions

Written on: 13/05/2015

Hi,

Thank you for your recent review. I am sorry to hear that you are not happy with the service you have received. I am sorry to hear about the disappointing experience you have had. So as I can look into your account and investigate this situation further, please can you let me know your order number. Once I have this I’ll be able to carry out full investigation and ensure that instances like this don’t occur in the future. I look forward to hearing from you shortly. Kind regards Anny Charles Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“Well satisfied with furniture ordered”

Written on: 30/04/2015 by Pwm1712 (1 review written)

We ordered a pine gateleg table and chairs via the Internet from pine solutions , the order was confirmed and we were kept informed right up to the delivery date, we had the option as to the delivery date, the price we paid we were more than happy with , the due date of delivery arrived ,the delivery personnel were more than helpful pleasant and courteous , I would give them 5 star rating as well , after unpAcking we stood back and admired the furniture , the quality and finish we were very… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Great Service, Great Packaging!”

Written on: 22/11/2014

I was extremely impressed with the prompt and efficient service of Pine Solutions. I was kept up to date with delivery progress and the driver rang me 30 minutes beforehand to say he was on his way. The packaging was excellent and not the slightest bit of damage was done. Thank you… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Absolutlely useless - couldn't be more disappointed”

Written on: 20/10/2014 by miriamdavies (1 review written)

I placed an order for a chest of drawers from Pine Solutions having read excellent reviews of them and their product. I couldn't be more upset or disappointed with the service I received. I had booked my delivery in for 8th of October and was told I would receive a call telling me during which time slot my order would be delivered. I never received a call so I called the day before to check myself. The person on the phone told me they hadn't yet had their delivery schedule but that she would… Read Full Review

By Pinesolutions

Written on: 18/11/2014

Hi,

Thank you for your recent review. I am sorry to hear that you are unhappy with your experience.

From looking at your account I can see that your delivery was with our 4 hour window service, who do provide a 4 hour delivery window the day before delivery. I can see that the contact number we had on file for you was incorrect, which would explain why you didn’t receive any of the delivery company’s calls or ours.

I’ve spoken with our Finance Team and a full refund has been processed, including the £15 charge and this will go back onto the card you originally paid with within 3-5 working days.

If you wish to discuss any of this further then please don’t hesitate to contact me.

Kind regards

Philip Bloomfield
Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“Fantastic Service”

Written on: 11/09/2014 by Drake70 (1 review written)

From the moment I ordered from Pine Solution right through to delivery of order, I was kept up to date with emails. Even though I accidentally wrote my phone number wrong on order form they manage to contact me with delivery slot before they arrived. Delivery men were very smart and polite with smiles on their faces. Furniture looks great… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Excellent customer service”

Written on: 25/08/2014 by LeoHawkins (1 review written)

We recently experienced a difficult problem, having received a damaged self-assembly package. (order 809457) I wish to record our sincere appreciation to your member of staff, who phoned me on a Sunday to discuss the situation. Thanks to her patient understanding and willingness to help, we soon arrived at an agreeable solution. In my latter career with a major company, I was a General Manager responsible to the Managing Director for settling all customer complaints in my area, So?I am well… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Landline number”

Written on: 23/08/2014

Despite being a loyal customer for many years and spending thousands, this company decided the only way I could be a genuine customer was if I called them from a landline. Since I don't have a landline (4 personal and home mobiles enough) it was recommended I call them back on a pub phone, public call box or from a friends house- any phone rather than the mobile registered in my name. Offered to run through my history of previous orders however they decided to cancel my order with me having to… Read Full Review

By Pinesolutions

Written on: 29/08/2014

Good Afternoon

Thanks for bringing this to our attention, as discussed with you subsequently the conversation you had with our team that day deviated quite a way from our fraud checking process and the individuals concerned have spent some time retraining in this area. We apologise again for the conversation you were subjected to and we are delighted that we managed to resolve this to your satisfaction and retain you as the valued loyal customer that you are.

Kind regards

Philip Bloomfield
Customer Services Team Leader

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“excellent after sales service”

Written on: 13/08/2014 by CARLDEERING (1 review written)

excellent service by the person in customer service, spot on resolved our problem in a couple of hours products were excellent… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Excellent Customer Service”

Written on: 05/08/2014 by MikeYork (1 review written)

I ordered and received a three door wardrobe, Two of the doors had slight faults and I wrote a review commenting on this but given the price paid I was content to live with the defects. However Pine solutions contacted me and insisted on providing two replacement doors. They arrived, are perfect and now fitted. Great customer service. Thank you… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Lovely oak table”

Written on: 16/07/2014 by NinaDK (1 review written)

I have purchased previously about 3 year ago from Pine solutions and I am very happy with my choice of supplier. This time I ordered the wrong table but the replacement was organised in a very professional and hassle free manner. Great Service, thank you!… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Totally satisfied with everything”

Written on: 28/06/2014 by baldwinandrew78 (1 review written)

Purchased and ordered the Rustic Oak bedroom set which is excellent quality. Very quick delivery and everything arrived in perfect condition. I then placed another order and had occasion to speak to customer services. The phone was promptly answered and everything was so easy. Since this call I have kitted out the living room in Salisbury and Sudbury Oak. Great quality. On the last minute I again called PineSolutions customer services to change an order. This was no problem and you made it so… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“A Perfect Purchase”

Written on: 16/05/2014 by 24Piper (1 review written)

We decided to Purchase a 2 door side board from Pine solutions, as we were very pleased with bedroom furniture from them 2 years ago, it made sense to deal with them again. We weren't disappointed. From placing the order to choosing a suitable delivery date it all went perfectly. Pine solutions kept us up to date with how the order was progressing with emails. The distribution company "BJS" also kept us informed at every step of the way. They sent us emails and on the morning of the delivery… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Fantastic service!”

Written on: 15/05/2014 by Brooke242 (1 review written)

Ordered furniture on Saturday and received it (having paid the £9.99) for quick delivery on the Following Tuesday. Furniture really good quality! The delivery team were also really helpful, keeping us up to date on delivery times etc right from the beginning. Excellent service all round!!!… Read Full Review

Report this review
overview