PlumbWorld UK Reviews - www.plumbworld.co.uk

Click here if this is your business
★★☆☆☆
2.0 / 5
26% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
PlumbWorld UK - www.plumbworld.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for PlumbWorld UK - www.plumbworld.co.uk

PlumbWorld UK - www.plumbworld.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“I wish I had seen this site before using Plumbworld”

Written on: 17/08/2014 by 452Sweeney (1 review written)

Absolutely awful, purchased a full bathroom suite but the back to wall pan had the fixing holes in the wrong place and the fittings in the hidden cistern were of such poor quality I had to replace them also the bath panel I ordered was not the one they delivered and was too long to fit, Customer Services not good as, if you ask a technical question they will not help and say they are an on line supplier only DO NOT USE these people!!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“THESE PEOPLE DO NOT HONOUR GUARANTEES”

Written on: 10/08/2014 by mikefiske (0 reviews written)

OK until something goes wrong. I bought a Franke sink from them, which turned out to have a manufacturing defect that was not seen until well after it was delivered. Spoke to Plumbworld customer services who refused to entertain any sort of claim for repair or replacement. Unless damage is reported at the time of delivery they won't do anything. This is OK until something fails due to faulty manufacture. Most companies will repair of replace if items fail within 12 months due to manufacturing… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Useless!!!”

Written on: 29/07/2014 by Fabiane99 (1 review written)

Ordered a bath panel & twice it was delivered badly damaged- even the delivery driver said "they do this all the time" customer service do nothing, I just wasted more time calling & emailing... There are far better bathroom companies out there, I would suggest you avoid this one… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“The don't deliver!”

Written on: 26/07/2014 by KylanDalton (1 review written)

Just had an awful experience with Plumbworld. Order a toilet and towel rail and they promised to deliver them twice and twice we waited in all day. We were told they would deliver from 7am until 9am only for me to have to call them a total of 14 times to speak to apologising staff who never then called me back once. Spoke to managers who said their courier company weren't performing but couldn't do anything about it!!! We ordered other products from Bathstore which arrived on time. Do not… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Absolutely awful.”

Written on: 19/06/2014 by Tongha1234 (1 review written)

December 2012, I bought online a bath panel where two of the panels came off to store items under the bath. After 6 weeks of being fitted, one of the magnets came off, so I emailed Plumbworld and waited about 2 weeks for a reply, which asked me to send them a photo of the faulty panel, which I did!! As I had guest staying and realising the magnets were only glued on, I did the job myself. Soon I forgot all about it until this year another magnet came off. I then emailed Plumbworld asking… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Plumbworld are dire !!”

Written on: 04/06/2014 by DeniseEdwards242 (1 review written)

Ordered via website, which told be all my required items were in stock. Placed the order and in a very short timeframe I received an email saying my items were not actually in stock and my order would be held until such time as they had stock. Estimated new arrival time in stock 10 days, plus the another 5-7 days to actually ship them to me. Customer services were "doing their best" but there was little the could do, 'we are very sorry'. I'm sorry too Plumbworld as that doesn't get you a… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Plumbworld are dire !!”

Written on: 04/06/2014 by DeniseEdwards242 (1 review written)

Ordered via website, which told be all my required items were in stock. Placed the order and in a very short timeframe I received an email saying my items were not actually in stock and my order would be held until such time as they had stock. Estimated new arrival time in stock 10 days, plus the another 5-7 days to actually ship them to me. Customer services were "doing their best" but there was little the could do, 'we are very sorry'. I'm sorry too Plumbworld as that doesn't get you a… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“AVOID”

Written on: 06/05/2014 by 266Coughlin (1 review written)

NIGHTMARE failed to deliver on agreed date! had to wait 53 minutes for the call centre to answer. Ended up collecting a shower tray myself. Courier was ARROW XL. tray was damaged when I collected it. Would not consider using plumbworld again due in the main to the horrendous service provided by the courier firm… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Never ever go near”

Written on: 15/04/2014 by Stewart353 (1 review written)

This is what I wrote to them and still no response - Hello I don't expect you to reply to me but it will help build a case for my lawyer to look at the case again you and the company plumbworld. I have sent you numerous emails regarding my order and delivery as well as all the calls I have made to which im sure you have recorded. (To which I am so glad). I have had nothing but trouble with your company from the of set and am appalled with the outcome. You refused to send me my bathroom… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Awful Awful Awful”

Written on: 11/03/2014 by markmountain (8 reviews written)

Beware of the company that subcontracts its customer services to a call centre! The call centre has nothing to do with Plumbworld and so cannot comment on anything to do with warehousing etc. You'll be lucky if they pick up the phone! Plumbworld only have a Sales telephone number and won't have anything to do with you once they have your money. This is a company that does things on the cheap, so the products are cheap but the service is atrocious. Use at your peril! I spent 2 months trying… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“TERRIBLE EXPERIENCE, WILL NEVER USE PLUMBWORLD AGAIN”

Written on: 03/03/2014 by ImproverWarks (1 review written)

This outfit (Plumbworld) has to be the worst company I have dealt with for purchasing goods online. Do not be duped in by the low prices, the after sales, supply chain and customer service is absolutely non-existant. I purchased goods for a bathroom refurbishment 2 weeks before the work was to commence (to allow for any late deliveries/issues). Plumbworld's website stated stock was due to arrive the next day, I therfore placed the order. 1 week later and I was still waiting for goods to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Great online order experience”

Written on: 28/02/2014 by Taniyaj17 (1 review written)

The plumbing trade is a fun one to be in and I've had the pleasure of using a HUGE amount of retailers, local and online in my years. Plumbworld is the only online company I continue to go back to which says a lot. Cheaper than most, great selection and consistent quality. I've made 100+ orders over the years I reckon and very few times have I had to talk to customer service (which has got considerably better in the last 2 years). Whilst email can take a day or two to reply to, I find it's… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“WASTE OF MONEY”

Written on: 23/02/2014

We brought a towel rail, 16 months ago and it no longer works, as it's outside the 12 month warranty it's now a useless piece of equipment and a waste of £138. Not happy at all that they are selling sub standard products with nothing the consumer can do !!!!!!! … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Wow ! what bad reviews, my experience good (not related)”

Written on: 16/02/2014 by rjh39 (3 reviews written)

My experience is so different to these bad reviews; ordered a shower and mounting plate over xmas, realising I had ordered a high pressure not low pressure I rang to ask if they could stop original order swap out, told they would, - this failed - I still got the high pressure, told happy to take back, it would be faster to order the low pressure, rather than exchange. Did this, got correct unit in 3 days, uplift took place on day I requested to fit around my day off work. Refund issued to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“No Im not related !”

Written on: 16/02/2014

I am so surprised to have found these bad reviews on Plumbworld. My experience was fine, infact better than fine. I had been let down by another online seller, and needed stuff quickly. I ordered a shower etc, then after placing order relaised I had ordered the High pressure not Low pressure option I needed. Initially I was given a little run around, we will do this and that, which never occured. I emailed the MD via the link on their auto email, this was responded to immedaitely, I explained… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Terrible aftersales”

Written on: 23/01/2014

Ordered a bath which arrived not packaged, no protection for bath interior and no grab handles. Spent 40 mins on premium rate number talking to rude cust serv rep who refused to pass me to supervisor. Wouldnt get handles to me next day, only other solution was full refund and remove bath. I had explained my builder needed to fit it next day and i needed the bath fitted so i could bath my toddler. One minute beore call centre closing he gave refund on bath, no handles! I rang to ask who supplies… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“The Worst Online Buy Ever !!!1”

Written on: 08/12/2013

Ordered 2 radiators and 2 TRV's 7 days ago, still no update regarding a delivery date, on hold for 30mins. Terrible Terrible customer services and buying experience Pay a few pounds extra and go to your local plumbing merchants. Update, refunds take ages to receive so be prepared!!!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Good purchasing experience”

Written on: 01/12/2013

Shower screen and tray ordered. Delivery timescale was within 7 days. Received within 3 days. Kept informed of parcel progress via citylink website and also notified by email 1hr after delivery on site. subsequent reminder emails that we had 7 days to check and claim if the items was damaged. No damage. Would I recommend this company. On the basis of the above. Definatly. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Dreadful aftersales”

Written on: 14/11/2013

I cannot even give them 1 star. Good delivery good prices but do not have any kind of problem with your purchase. You can only deal with this via customer services......WHAT CUSTOMER SERVICE. Can you believe this? Try calling head office on 01386 768079 and you will be cut off. BEWARE… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Joke”

Written on: 06/11/2013

They don’t commit to the standard delivery date. Plumbworld said it was in stock, but received an email stating, they need to get it to there warehouse. They lie when you speak to them over the telephone, saying it takes 7 days to deliver in second class, they where using royal mail, they deliver 2nd class post in 2 to 3 working days including Saturdays. Still waiting, hoping the product is what I paid for. Its a joke of a company… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview