House of Fraser Reviews - www.houseoffraser.co.uk

Click here if this is your business
★★★☆☆
3.3 / 5
173
59% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

Summary

House of Fraser is a large department store with over 1,000 brands to shop from.
? Ask our helpful community of experts about this product or company
House of Fraser www.houseoffraser.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for House of Fraser www.houseoffraser.co.uk

House of Fraser www.houseoffraser.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“All good. ”

Written on: 17/07/2015 by WilliamDoyle416 (1 review written)

Ordered items on a Saturday, dispatched on Monday received on Tuesday morning. Wasn't in so packet was left with neighbour. Fast delivery and no complaints about service… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Worst delivery service”

Written on: 25/06/2015 by 486Thomson (1 review written)

They don't agree to leave the parcel in a safe place and I kept getting cards saying: Not home again. Can't take a day off to wait for post, still haven't received my item. Closest depot is not even in my town etc Have emailed them and the staff got my name wrong, they obviously don't pay attention, Will never order again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Appaling, best avoided”

Written on: 03/06/2015 by BoPreston256 (1 review written)

I purchased over £1200 of duvets and bedlinen on a Saturday afternoon and paid extra for a delivery Sunday 6-10pm by UK Mail. I received a text from an entirely different carrier to inform me the items would be delivered on Monday, when I am at work! After 20 mins waiting and speaking to "customer services" I was told the text was an error, which begs the question how Parcelforce got my mobile number. Needless to say, the items were not delivered and after another 20 wait and phone call I was… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“ordered a top at a reduced price but was charged full...”

Written on: 31/05/2015 by Tiptop150 (1 review written)

ordered a top at a reduced price but was charged full price. Rang customer services who told me they reserved the right to charge the price at checkout, regardless of what the online sale price said. Looked again at the site and almost everything is marked at a sale price that doesn't exist and draws you in. Shameful behaviour for such a big store. They should be fined under trading standards… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Nothing good to say”

Written on: 12/04/2015 by Phillips101 (1 review written)

Poor customer service, scripted almost automated email responses. The HoF international delivery policy is a disgrace. They are effectively charging their international customers more (the difference is exactly the same as VAT) so essentially they get to keep the extra profit while their customers like me are required to pay "tax" twice - the UK VAT (which is their profit) and tax in their home country. What they are doing is legal, but like most UK based online retailers they should deduct the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“BE VERY CAREFUL!”

Written on: 27/01/2015 by hannahmassy (1 review written)

If you order online you are given only a set period to return your purchase or you will get a credit rather than a refund. If you then use your credit to make a furthe purchase and pay even a small amount by card, any returns you make will be by evoucher! Paid £150 for light using evoucher and £20 for a cushion I returned but can only have £20 refund by e voucher! Not impressed!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Refunds are pitiably slow”

Written on: 14/08/2014 by 484Carter (1 review written)

I would advise anyone not to shop with HOF online, especially if they have to return goods and then wait for a refund. I sent for two garments online that did not fit, returned them the same day and then had to wait a fortnight before the money was refunded. This was despite the fact that I repeatedly sent e-mails asking where my money was. The answer was always that it could take some time for the goods to be 'processed' and the money repaid. My question is WHY? Could it be that the longer… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“we recently purchased carpets from the Solihull...”

Written on: 08/07/2014 by mistyjack (1 review written)

we recently purchased carpets from the Solihull branch, the service we received was excellent, the staff members could not have been more helpful, they showed a genuine interest in helping us to choose colours quality and costing etc they were really pleasant to deal with. The fitters arrived at exactly the arranged time, what a great couple of guys they were, you could safely recommend them to anyone, they were both friendly and professional the fitting was superb… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“no refund!!!!!!!”

Written on: 23/06/2014 by 5meee (1 review written)

Brought a hat online and returned them by post. Received only an email but no money or even a evoucher. I have never been treated in such a bad way. I will never shop there again!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Unprofessional staff, abhorent attitude”

Written on: 30/05/2014

I was on a day out with my two young kids and we drove 45 minutes to New Castle Metro Centre and entered House of Fraser. We were very excited and were looking forward to a day of shopping. Unfortunately I picked a belt and not finding any sales person on the shop floor went to the counter within the bags/ sunglasses and accessories section to ask for the price. There were three sales persons, two females that were sat and a male assistant that was stood whom I asked for the price on that… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“House of fraser loyalty card”

Written on: 10/05/2014 by McCartneykx143 (1 review written)

I have had a house of fraser loyalty card for a number of years and wonder why I give it purse space as I have spent hundreds of pounds and never so much have I benefitted by a single penny ... It's a waste of purse space !!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“NEVER go the mac counter ”

Written on: 22/03/2014 by Sarahkayyy (1 review written)

Me and my two friends went to go get it make up done before a night out for my 21st, I got mines done it was okay but I had to ask for eyeliner and I was never offered to get my eyebrows done which I never asked her to do because it all seemed to mug of a effort for her I asked for eyelashes and once she had done my eyeshadow which was quite nice she then said "do you still want the eyelashes or do you just wanna leave it ..." As she clearly couldn't be bothered so I never got it done. My other… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Don't buy online!”

Written on: 21/01/2014 by Lasvegas47 (1 review written)

Brought two t shirts on line for Xmas presents for my son, retuned them by post. Received a e voucher for £150 instead of refunding my credit card. Have received the usual emails in response to my complaint and house of Fraser say that it's there policy and they don't get any complaints. I am taking this matter further and would love to hear from any one else who has also been treated in such a bad way. I won't be buying any more Xmas gifts from hof and will try and spread the word not to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“RIP OFF MERCHANTS - Terrible does not describe the service”

Written on: 20/11/2013

I purchased a coat from HOF at a cost of £179.00 and did not like it and returned it, surprised I received an evoucher rather than a refund but HOF said I had not returned it with in 14 days - OK, not happy but I except this. A few months later I ordered 3 dresses to try on at home (a plus of internet shopping or so I thought) they were in excess of £350.00 and used the £179.00 evoucher. I decided to keep 2 of the dresses and returned the cheapest and received another e voucher despite… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“skopes shop”

Written on: 25/10/2013

The store in Leicester always well presented and staffed, so few stores seem to have human beings help. Sheer delight to be treated like a human and helped to find good fitting and styles to try… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Cafe Zest over-charging”

Written on: 30/09/2013

I've looked at my bill, and you charged me twice for Tuna & sweetcorn. I was with a friend, so the bill shows 2 drinks but 3 meals. Transaction No: 57495 Date 27/09/2013 Till No 1 Time 12:57 Casier Tee I know this was just a mistake. It was a very busy day. I was over-charged by £5 :25p We enjoyed our meal and our visit to your store… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Fantastic staff....”

Written on: 07/08/2013

Went into Phase Eight in Leamington Spa today tried on this lovely blue Lacey dress which fitted perfectly unfortunately there was a catch in the material. The two ladies that worked in the shop were most helpful and tried to phone around to see if they could get one in my size, they managed to find one in Solihull which I said I would pick up the very next day and off I went .....As I walked through the town I could hear someone asking me to stop and it was one of the assistants from Phase… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Return Policy means I will never return”

Written on: 03/08/2013 by postapal (2 reviews written)

The 14 days for a refund is out of date. Every other reputable store allows 28 days and so do the concessions if you go directly to them. Why bother with HofF online when you can go directly to the companies and get better terms and conditions… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Barbour Jacket”

Written on: 30/07/2013

House of Fraser list a Barbour jacket at 79 pounds but when you get to checkout it is 119 pounds. Customer service say only two of the colours are available at the special price but still advertise the black one on the page. Disgusted… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Maidstone shop”

Written on: 26/07/2013 by Georgiejolley (1 review written)

I went to Maidstone with the intention of buying some towels and bed linen and I found exactly what I wanted. I was working my way towards the counter to pay for the goods when I dropped them on the floor (I walk with a stick and am not too steady on my feet). Anyway one of the girls rushed forward and picked all my goods up. The two girls then packed my goods so that I was well balanced. Good Linen department, nice staff. I will certainly go there again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview