Sofology Reviews - www.sofology.co.uk

★★★★☆
3.5 / 5
2197
65% of users recommend this
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

Summary

Note from Review Centre: Sofaworks rebranded to Sofology in February 2016.
? Ask our helpful community of experts about this product or company
Sofology - www.sofology.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Sofology - www.sofology.co.uk

Sofology - www.sofology.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Horrific start to finish. Never again!! ”

Written on: 07/09/2017 by krose-1 (1 review written)

Solihull Sears retail park used 11 weeks ago to buy sofa. Pushy sales guy rushed told that option for back cushion sofa fine and then later said can't do that. So had change sofa. Picked another sofa told that could get in my flat and was told sofa spilts in two pieces. As foundout it doesn't spilt and can't be delivered. Now I'm left with a bill. While waiting sofa be delivered had to chase solihull store as two weeks later still not changed my address details and 10 weeks later when told… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Fabric rippling on seat and arm of sofa”

Written on: 12/08/2017 by LindaG059 (1 review written)

After 18 months fabric was rippling on one seat of sofa. First technician said the cause was due to my husbands bodily fluids, as male sweat is different to that of females. I complained about this excuse and was Subsequently told the fabric is not covered on warranty but As a goodwill gesture they would fit a new cover. Four months after being told they would be in contact the replacement came but was a different colour. Six weeks later, Technician from Homeserve came but had the repair down… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Shocking treatment ”

Written on: 14/07/2017

Do not purchase a suite from sofology Edinburgh. I was not informed how high maintenance my suite was. Complained as cushiond were sagging. Only had suite for 2 months. Told it was normal and nothing could be done. I suggest they put in foam cushions as this would solve the problem with it. Was categorically told NO and goodbye. SHOCKING TREATMENT… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Customer service is non existant”

Written on: 14/07/2017 by ptowers (1 review written)

Having now spent enough time trying to resolve a problem with This appauling company ,I have reported them to trading standards,and The retail ombusman, Its no wonder they rebranded they had an appauling reputation when they were known as Sofaworks, CSL, on there Facebook page they claim to be a 5 star reviewed company by trust pilot when in fact they have 669 1 star reviews which is basically untrue which the company does on regular basis .when I wrote a complaint on there facebook page I… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Customer service and product”

Written on: 13/07/2017 by desirwin58 (1 review written)

The most appauling customer service I have ever come across,sofa is rubbish and what ever you do DO NOT purchase a cleaning kit ,like chucking down the drain,blocked my wife on there fB page and removed my complant… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“DO NOT TAKE A WARRANTY!!! ”

Written on: 09/07/2017 by Ximena1980 (1 review written)

Please make sure you don't waste money on the warranty. Check out the reviews on the company that they use... castelan. They make any excuse possible to not carry out any repair work. This company needs to be investigated!!!… Read Full Review

Deets69's Comment

Written on: 27/08/2017

Sorry but in my experience , the warranty from Castelan and the claims process start to finish was 1st rate. I claimed under a significant area of damage due to a single accidental mishap. I.e. I fell into back of leather sofa causing a 18 inch long and 1cm wide deep 'graze' in the leather. Clear claim process and kept informed at each juncture. Initial repair not acceptable. This wasn't an issue - just emailed pics and left it with them. An offer of money or whole panel replacement repair was made. I opted for the panel, but the manufacturer could not batch colour match the panel, so I was offered a cash out sum, or a lower sum and retain balance of warranty ( 1 yr) or a credit note for original full purchase cost to use against a new sofa at Sofology. So no brainier --- credit note please for £1699.00 !! Warranty cost me £350 ... I had had sofa for 4 years and used it daily and I got to keep original sofa ....sold on for £200. So in reality I got £1699 + £200.
If anyone can tell me how this is rubbish , I'll eat my hat, yours and do an Irish jig on the back of my shiny new sofas .....whilst wearing a new hat.
The entire process was of little effort. They kept me well informed, gave clear instructions as to what was expected of me during the claims process and also gave me choices by way of redress and solution at every suitable point in the claim process. If you try to have them off , they'll know and jog you on. If you try to exaggerate a claim they'll know and you'll get nowt. If you lie in any way shape or form , you will eventually slip up - they will throw the claim out , cancel your warranty without any costs refunded and may even take you to court.
So if your on the level and suffer a genuine accident then you'll find they are worth their weight in gold. 5 yrs cover costing less than a monkey, for a sofa likely costing at least a couple of bags. The peace of mind is worth 10x that and more. If like me your on a limited income, ext warranties give you the safety net of free repairs and or replacement products. Products that I could neither afford to repair or replace myself within the ext warranty period- if ever. I can prove all that I claim and I am prepared to do so if asked. I'd recommend Castelan a cover to everyone and their uncles dog too!!

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Avoid Sofology worst service ever !!! Liars”

Written on: 05/07/2017 by Neonstars (1 review written)

Hi I thought I had to share my experience I have had with this awful company . I had purchased a new Sensation 3 seated sofa and armchair costing just under £1900 cash . It arrived damaged . Foam on both pieces were heavily dented and scratches to the fabric in numerous places on both items . My armchair still has the imprints of the bubble wrap all over the front . This has been left like this for over 3 months now . The sofa had just been discontinued so a replacement wasn't an option… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Not worth the money”

Written on: 27/06/2017 by DerickAlvarez (1 review written)

Waited 16 weeks for our centre piece sofas 3 days after receiving them the button came off both sofas, had to call to complain wasn't given the option to send back even tho it was within the 14 day period, had to take time off work for someone to take photos I could have sent them myself still waiting for them to be repaired was told to expect this with hand made sofas after our purchase but not before or else I would not have bothered better off with eBay, complained on social media to be… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Awful company”

Written on: 26/06/2017 by Willie402 (1 review written)

I had bought a sofa set worth about £2500,initially I was all excited but problem started from the day it was delivered,, they damaged my property when bringing the 1st piece in, then the main driver who hardly knew how to speak English didn't want to take responsibility..complained & send pictures of the damage..then I had this rude person calling me from the top level,she took it as some kind of joke..she asked me to get quotes from vat registered builder then she'll look into it..no… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Not expected this!”

Written on: 22/06/2017 by Caleo462 (1 review written)

If you are reading this review this is to have your attention on sofology Insignia range. This is one of the top sofa they are selling with price tag of £1599 for a 3 seater. This sofa has an old style of recliner which leaves a gap for a tennis ball to get in when fully reclined and caused my son hurt his elbow to sharp corner beneath the gap. On calling customer service the reply i get is why don't you look at the display furniture carefully with no regards/concern for the customer… Read Full Review

By Sofology

Written on: 22/06/2017

Hi there I am sorry to hear you are disappointed with your furniture. Please can you send me your order details so I can look into this further for you? I have sent you a private message with my contact details.

Thank you

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“great friendly service,”

Written on: 17/06/2017 by Marsh317 (1 review written)

very friendly service.good quality goods.sales person was very informative on the product… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Will not return my calls after £4000 sofa is faulty ”

Written on: 02/06/2017 by Garethwaters1 (1 review written)

Recently purchased a sofa which costs £4100. Had it less than 2 months and bottom cushions gone completely flat. Technician had been now just over 2 weeks ago and still no response. Spoke with the manager of the Cardiff branch which has promised me she will get back to me at the end of the day. That was 4 days ago now. Phoned her and she says the same thing everyday. Be aware when buying as Their a nightmare to come a rectify a problem. My next protocol is to stand outside the Cardiff branch… Read Full Review

By Sofology

Written on: 22/06/2017

Hi there I am sorry to hear about your experience. Please can you send me your order details so I can look into this for you?
I have sent you a direct message with our contact details.

Many thanks

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Sell you a useless warranty”

Written on: 29/05/2017 by GillWray (1 review written)

I purchased a sofa, cuddle chair and footstools on 5/12/2015. Delivered 10/2/2016 Saleswoman was very nice but told me I could buy the 5 year warranty which would cover absolutely anything that could go wrong. How wrong was she? Fast forward to this week, the cuddle chair has split on the front piping on the seat, I contacted sofashield (or castellated group, who are apparently the insurers) I received a letter saying it was not split but the stitching has come undone (from the photo I sent)… Read Full Review

By Sofology

Written on: 31/05/2017

Hi there

I am sorry to hear you are disappointed with the Sofashield cover. I have sent you a direct email with my contact details, please can you respond to me directly.

Thank you

Reply to this comment

Chrissi7869's reply to Sofology's Comment

Written on: 16/07/2017

Oh my word. I bought a suite from soafoligy 1 and a half years ago. I bought the belfrie and all the warrenty. I'm getting a new one now and was just looking at the Karma suite but having read some of these reviews i think i will look elsewhere

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Poor quality”

Written on: 19/05/2017 by jaimeshort1 (1 review written)

Sofa arrived, in a few days unhappy with the build quality. Terrible wrinkling of the back of the sofa. Engineer was booked and was told they would sort it. Engineer came 3 weeks later and was expecting to replace broken button. Told me nothing he could do, and it just happens. Sofology promised to ring, and didn't. Finally they did. I explained I was unhappy with the sofa. She tried to terminate the call by saying she was glad we had resolved the matter - Not resolved one bit. Asked for next… Read Full Review

By Sofology

Written on: 31/05/2017

Hi there
I am sorry to hear you are disappointed with your furniture. I have sent you a direct email with our contact details so that you can contact me directly.

Many thanks

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“dont buy”

Written on: 13/05/2017 by 2boys1girl (1 review written)

after sitting with the sales person for a hour,in the store regarding which sofa was the best 1 to get in to my victorian terraced house,,as the sofa needed to be taken apart to get into my room,,,,the sofa was my 3rd choice as the 2 otheres wouldnt come apart enough to get into my narrow passage way,,the sales person looked on his ,,ipad and said yes the back and arms come off this sofa and the delivery men will put it back together again,,,,HAPPY NO ,,,,we got the confirmation email askin if… Read Full Review

By Sofology

Written on: 18/05/2017

Hi there

I am sorry to hear we have let you down. Please can you send me your order details so I can look into this further for you? I have sent you a Direct Email with our contact details.

Many thanks

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“After sales service is an absolute joke.”

Written on: 11/05/2017 by jejb001 (1 review written)

After sales service is an absolute joke. Ordered a 2 + 3 seater leather sofa £3+K back in January. You deliver the 2 seater in April and tell us the 3 seater is delayed another month. Here we are a Month later a full 5 months after we ordered it with a half empty lounge and still no delivery date for the 3 seater. I've spent god knows how long on hold with your GENERIC callcenter number, spoken to about 5 different people who have to go through the same rigmaroll of questions as you can NEVER… Read Full Review

By Sofology

Written on: 18/05/2017

Hi there

I am sorry to hear we have let you down. Please can you send me your order details so I can look into this further for you? I have sent you a Direct Email with our contact details.

Many thanks

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“False Selling ”

Written on: 11/05/2017 by Rodriguez328 (1 review written)

Bought a 3 seater and footstool from ex display. Said it came with headrest but when I asked was told there was only one..so lady on phone said oh I will check and get one in torello taupe to match. got delivery date for sofa i paid £100 for the extra headrest .however when sofa arrived the extra headrest was missing... contacted sofology to be told it was on order and would arrive in 3 MONTHS. what a joke..if I had been given this info on the phone I would not have ordered as the sofa is so… Read Full Review

By Sofology

Written on: 18/05/2017

Hi there

I am sorry to hear we have let you down. Please can you send me your order details so I can look into this further for you? I have sent you a Direct Email with our contact details.

Many thanks

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Need to learn about customer service.”

Written on: 09/05/2017 by MarkinBurton (1 review written)

I am horrified at the level of customer service I have received at Sofology in both the Nottingham store and from the customer service department since then. To start at the beginning I ordered my lounge set at a cost of £3500. We were asked on size on doorways and we came in with all measurements. We were told it was fine and we even went home and measured and whilst on the phone to the store we were told " don't worry" it comes in bits and when delivered it will have a tradesman from the… Read Full Review

By Sofology

Written on: 10/05/2017

Hi there

I am sorry you have not had a response from us regarding your concerns. I have sent you an email with our contact details so we can look into this further for you.

Many thanks

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Horrendous customer service”

Written on: 03/05/2017 by wes17alex (1 review written)

Received a damaged sofa with a hole in the back, pulls in the fabric and a dirty mark We were originally offered a repair but declined (We felt the offer of repairing 3 areas of a new sofa was unacceptable) This was our journey from there on... 23rd January 2017 – Rang to explain damages etc. We were asked to send pictures via email 24th January 2017 – Sent pictures via email – 2 emails sent – As requested 31st January 2017 – No response to emails, so a follow up email was… Read Full Review

By Sofology

Written on: 04/05/2017

Hi there Wes

I am sorry to hear about your experience with us. I can see you have contacted us across a few channels and your concerns have been passed to our complaints department. They will be in touch today.
If you would like to speak to us in the meantime, please use the email address provided on our original conversation.
Many thanks

Reply to this comment

Wes17Alex's reply to Sofology's Comment

Written on: 05/05/2017

Can I ask why you feel the need to remove a copy of this post from your Facebook page? And subsequently block me from re-posting!?
Many thanks

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“9 Months to fix a sofa and it is still not fixed!”

Written on: 29/04/2017 by spud32ulike (1 review written)

My sofa broke in August 2016, since then I have had an engineer out who said it needed replacement parts, I paid for these parts in September 2016, after many many phone calls and emails I was told that the parts had been ordered and would be with us soon, Christmas came and went again I emailed with no response, January 2017 I phoned and again was told a load of lies about shipping problems. March 2017 I phone again and am told the parts had only been ordered in February 2017, at this point I… Read Full Review

By Sofology

Written on: 02/05/2017

Hi there. I am sorry to hear about your experience so far. I have sent you a direct email with my contact details. If you could respond to me directly, I will happily look into this for you.

May thanks

Reply to this comment
Report this review
overview