Countrywide Residential Lettings Reviews

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
1.0 / 5
97
2% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Countrywide Residential Lettings - Ask a question now

Media Gallery for Countrywide Residential Lettings

Countrywide Residential Lettings

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“It could not be worse...”

Written on: 10/07/2015 by MaximoMcClanahan (1 review written)

Good afternoon, We have had the worst experience with this agency and its Hamilton branch. We have rented a house with them and it's all been a disaster. It was a fully furnished property and two days before signing the lease, we were reassured that all necessary repairs had been finished. After signing the lease, we went to the house and upper floor furniture had been removed, there were no beds to sleep!! Lamps were on the floor, blinds on the sills, the house was filthy beyond words… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Absolutely appalling!!!!”

Written on: 06/07/2015 by rmSmith194 (1 review written)

I was originally with another lettings agency and Countrywide took them over. They are the worst people i have had the unfortunate pleasure of dealing with. Firstly, i took a day from work to have the 6 monthly visit, ans despite waiting in all day with a promise that he is on his way - no show. A day's holiday wasted! I renewed my tenancy for 6 months at a cost of £60.00 - 5 months later the renewal had increased to £125.00 with no explanation, other than that is what you pay if you want to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Renewal of Tenancy”

Written on: 19/06/2015 by tripleteen (1 review written)

What an absolute rubbish company. would never recommend to anyone. Basically got told from the Estate agents (Gascoigne Pees in Basingstoke) that although the tenancy was a 6 month agreement it would be longer as it was a business. 6 months came up and they asked for an arangement fee and the next 6 months money. Ireceived a letter from countrywide saying the landlord would like to offer me another 6 months tenancy. I had already paid the previous 6 months upfront. Because I was asking both… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Please check the negative reviews before making your...”

Written on: 06/06/2015 by Ramosbu241 (1 review written)

Hi, I made a huge mistake using this company without looking the reviews. It took me a while to write this one but I thought that people need to know that Countrywide is the worst company I have dealt with so far. Recently I have sold my flat through them but it was a tremendous mistake. They are so unprofessional and you have to keep asking them for any kind of information related to the selling since they do not contact you at all. You speak with different person each time which is… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“utterly useless”

Written on: 01/06/2015 by kzPennington306 (1 review written)

As a tenant looking for a flat they are appalling. Takes an absolute age for them to get back to you and all they do is take all your details and then make another promise to get back in contact...they never do. On one occasion they booked in a viewing for the wrong flat so the one we wanted was gone by the time they realised, another time they told us they would get back to us about a viewing time and we had to chase them again for any information. The final straw was when we had a viewing… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Avoid at all costs”

Written on: 17/04/2015 by Crabbysod (1 review written)

six months to get money from them. Over half e mails ignored. Appallingly stupid staff. Had to threaten debt collectors and legal action and the press before they paid money agreed. No apology. Rude cretins… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“useless it is the same in every branch walthamstow e17 ”

Written on: 10/04/2015 by gumleygumley (1 review written)

Dont ever go with this letting agent. Do not want to know if anything goes wrong never phone you back Managers just the same as the staff. Have now moved out and i hope there is no problem getting my deposit back I cannot believe landlords trust them to manage their property… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“useless and totally inefficient”

Written on: 12/01/2015 by McCormick362 (1 review written)

My dealings with this company unaware have proven that the right hand is totally unaware of what the left is doing. Dependant upon who you speak to you get different answers. This company is totally inefficient and I would never recommend dealing with them… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“avoid at all costs!!!!”

Written on: 30/10/2014 by farooqio (1 review written)

We went through Frank Innes estate agents, upon viewing the house we were told the fees were £125. We decided we would take the property and paid the non returnable £125 fees. After which we were informed that if we wanted the property we had to pay even more fees! I argued this as I felt I had been tricked into paying the £125! This got me absolutely nowhere and I ended up forking out almost £600 in just fees! We moved in in Dec 2013, upon arriving I noticed several dangerous maintenance… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Roboman09's Response to farooqio's Review

Written on: 05/04/2015

The CEO should be made to read all these comments and then take corrective action or resign.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Not helpful at all!”

Written on: 23/10/2014 by Moobear212 (1 review written)

I had a few problems not long ago when trying to get my boiler fixed. But that was sorted so I calmed down and left it l. Now I'm fuming. My rent was supposed to come out a few days ago but there was a problem. So I've rang today as it is actually due today and I was told the machines weren't working so to call tomorrow. So I tried to explain that my rent would be late and I to ask of my landlord can be informed that this isn't my fault, but I could not get a word in the snobby woman kept… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“NEVER USE ALDER KING!”

Written on: 13/10/2014

Literally the worst people ever. Lied to us, didn't reply to emails, didn't bother getting our references (in spite of the large fees we paid specifically for this purpose). It was very touch and go whether or not we'd be able to move into the flat on the day we were meant to at all, purely due to their own incompetency. Service was terrible, they were rude, would say one thing to your face then another through email, and had the nerve to claim that I was the one who'd been "impossible to get… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Countrywide are the worst agent I've ever used”

Written on: 07/10/2014 by Tristen268 (1 review written)

Do not use Countrywide. They are incompetent in handling the simplest of tasks and have a habit of over-charging. As a landlord of numerous properties, with various agents, they are without doubt the worst. You have been warned… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Don't go anywhere near these people”

Written on: 15/09/2014

I rent my property out through Palmer Snell in Westbourne who are absolutely fantastic. However, the renewals and accounts part goes though Countrywide Lettings. They made a mistake with my rental that will cost me around £250 this year. They have refused to accept responsibility, have blamed one of the staff at Palmer Snell and I have yet to receive an apology. I have requested not to deal with them in any way in the future and for all correspondence to come via Palmer Snell. Very… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Careless incompetent swindler”

Written on: 27/08/2014 by MauricioColeman51 (1 review written)

We were letting a flat in Bath with Palmer Snell agency. During short lenght we stayed in the flat, they completely disappear. They did not answer phone calls, emails, they even moved their office without notice. While any interventions like fixing the boiler or the fridge should have been taken care of by them, we had to deal with that and the costs inquired ourselves. They reappeared to ask if we wanted to renew our contract for another 6 months ( for 110 pounds fees) and we declined. That's… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Terrible customer service and communication”

Written on: 21/08/2014 by JesseBeasley (1 review written)

I have moved flats across England several times in the past and never have I experienced such terrible customer service. I am trying to get my deposit back and despite being told it would definitely be on my account by a certain date, I am still waiting. I have not received a response to any of my emails and am always told the person I am dealing with is busy when I call. They are lazy and take no initiative to resolve any problems. I would not use them again, even for the nicest home in… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Absolutely dreadful and disgusting company ”

Written on: 05/08/2014 by Malachi411 (1 review written)

Countrywide are without a doubt the worst estate agency in Britain. Here is a breakdown of only a small selection of their worst crimes for the year I rented from them (the full list would require a series of novels) They continuously sent sensitive and private information to the email address of the previous tenants, not us, and we were lucky that we know the previous tenants because countrywide continously made this error. When we moved in to the property, not only was it filthy but it was… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Still deposit not back”

Written on: 22/07/2014 by AkiraLucas426 (1 review written)

We left our flat over a month ago and still not any word about our deposit, while countrywide told us we would get a message a two weeks later. While if you are late with paying them you get a fine. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Happypenguin's Comment

Written on: 05/08/2014

Have you got your deposit back yet? We are having the same issue although it has been 10 weeks and they are ignoring us

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Basboom's Comment

Written on: 05/08/2014

Finally after calling them multiple times, they redirected us to this website: mydepositsscotland for which you should have a code.

We called to this website and they need 1 month to do the processing, according to them nothing was done yet by either agency or landlord. We are still waiting for the deposit.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Debaroonie's Comment

Written on: 20/10/2014

The same thing has just happened to me .. Handed the keys back on the 20th of September and still waiting on our deposit ... All countrywide say is they can't contact the landlord .. But they managed to contact him for the new tenants moving straight in after us ... Now the tell us to start a dispute with mydeposit. Absolutlely rubbish ..

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jharris636's Comment

Written on: 21/08/2014

I am currently having the same issue. I was told my deposit would be in my account by a certain date, it never arrived. I have contacted them multiple times but get given various excuses each time. I will be raising it as a dispute with mydeposits. Very poor service and terrible communication.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 4 Comments
★☆☆☆☆

“awful”

Written on: 19/07/2014 by Kameron154 (1 review written)

They are very bad. slow, cannot resolve any issue… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Avoid like the plague”

Written on: 11/07/2014 by 147Carney (1 review written)

I was with Countrywide for 10 years as a landlord paying them full management fees , they tried to charge me for everything even an email once ,the used to tell me the figures for the tax man over the phone then it was gbp50 for an email – then it was ! have you joined our tax scheme! Gbp170.00 ! I have since gone to a better agency.I would not recommend them… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Traceycatherinehurst's Comment

Written on: 02/06/2015

I'm sorry to hear that. I have used them for 5 years and have had nothing but problems. I had to give a section 21 to the tenant to leave as damaged property so much, probably cost over £5000 to repair and months of void. The agency never even let me know that there had built up over £2000 arrears, and never followed up on arrears and basically have just left me to deal with it on my own now the tenant has left. I feel like I have paid them thousands for management and they have not done their job properly and left me with these huge costs now. I'm not a professional property investor just have kept my old house as an investment for my 2 young boys to hopefully be on the property ladder one day so this is causing us real financial stress now. I'm going to take it further legally. Wish I'd read these reviews 5 years ago.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Absolutely appalling! ”

Written on: 19/06/2014 by JaylynChapman1975 (1 review written)

I cannot believe this company is still allowed to trade! Never experienced such bad customer service til I dealt with these. Staff are very rude and unhelpful. They don't seem to know what they are doing. Took over 5 weeks to get my deposit back as they were blaming the landlor, and trying to make out I had damaged the property which they were going to charge me for. Until I told them to check all the inventory evidence and pointed out the so called damage was already present when I moved in… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview