Love Me Do Brides, Surrey Reviews - www.lovemedobrides.com

Click here if this is your business
★★★★☆
3.9 / 5
75% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Love Me Do Brides, Surrey www.lovemedobrides.com - Ask a question now

Media Gallery for Love Me Do Brides, Surrey www.lovemedobrides.com

Love Me Do Brides, Surrey www.lovemedobrides.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★☆

“Beautiful dress, lovely staff”

Written on: 28/09/2014 by 438Sutton (1 review written)

I just got married a month ago. The dress looked amazing and everyone asked where the dress was from (they thought it must be more expensive than it actually was!). I was very pleased. The service was very friendly and all the staff helped me chose the right dress. The only downside was how long it took to arrive and the fact that you can't buy made to measure. You have to buy a standard size and then get the dress altered (at extra cost). I'm sure this is the same procedure in all shops but… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Comment

Written on: 01/10/2014

Congratulations on your marriage! such a lovely review thank you, i will pass it on to the girls. Yes we share your frustration on the delivery! Something the designers are looking at all the time to improve without cutting corners. There are made to measures out there, but quite rare these days, as you will still need to have it tailored when it comes in as your body shape changes all the time, plus the cost is actually more to have it made to measure then it is to order standard and tailor when its in believe it or not! If you have any spare photos of you in your wedding dress, dont forget to drop them in for our wall of love! xxx

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Fantastic experience”

Written on: 26/09/2014 by Ljen2 (1 review written)

Just want to say what a lovely experience I had in your walton store, I tried on only five dresses but I knew straight away what dress was for me, you knew what dresses suited my shape and encouraged me to try allsorts on! Even after paying for my dress you were there all the way up to the wedding and also letting me pop in and try the sample on as much as I wanted for reassurance. The only thing I would say was that when I told you I was loosing weight I still had to commit to buying a larger… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to Ljen2's Review

Written on: 01/10/2014

Firstly congratulations on your wedding! and thank you so much for a lovely review it means a lot. And 60lbs!!!!!!!!!! wowzers! that is amazing you must be so proud!

With regards to the sizing of the gowns, as iam not sure who you are i can only be general. we can only work on the measurements we have, and of course girls do like to loose some weight before the wedding, however to what they will loose is a guessing game really, there is the option of ordering down a size but again this is a big risk as you dont know if you will loose the weight. Now what i will say is that all gowns do need to be tailored to fit, and the more fabric she can work with down the seams the seamstress can pin a better fit, then if she only had a slither - i hope this makes sense! Our alterations are done at cost so there would have been no shop add on costs for you.

With regard to the extra amount of money to pay - this is the designers request, as they offer sizes 4 to 34 at some point there does need to be a break in cost because the fabric used for a size 4 to a size 22 is going to be alot more. We dont make any money on this extra charge.

And FINALLY! you can always renew your wedding vows! :)

Wishing you a very magical marriage, and if you have a spare photo, dont forget to pop it into the store for our wall of love! xxx

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Outstanding Service !!!!!”

Written on: 30/06/2014 by AliaQ (1 review written)

From start to finish I had the best service anyone could ask for. The owner, not only one of the nicest people I have ever met, but extremely helpful and friendly. My story. I had my heart set on a dress from the day I saw it, however silly me left it too late and went dress shopping at the end of April for an august wedding. Every shop I went to was telling me that I cannot order that dress as I have left it too late and would need to come and choose a sample piece and alter it to my… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to AliaQ's Review

Written on: 16/07/2014

Oh wow! thank you so much for such lovely words! Its our pleasure my lovely girl, hoping you have the most amazing wedding ever! xx

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Do NOT use this company”

Written on: 03/06/2014

My experience with Love me Do Brides has been stressful and unsatisfactory and still I haven't ended up with the shoes I wanted for my wedding day! I found the shoes I wanted on their website slightly cheaper than elsewhere and enquired about coming to pick them up in store. I was told to order them online as it was free delivery and I could order more than one pair and return the shoes I didn't want in person to save on the postage. There is a reason the shoes are slightly cheaper because… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Comment

Written on: 16/07/2014

We do operate a policy in store of exchange only, so if you did want to order several pairs its advisable to order online.

The free gift of heel stoppers are sent out once the customer has confirmed they are keeping the item they have purchased. The offer of free postage again is only applicable if you keep the item. All stated on the terms and conditions which the customer has to agree to before purchase - nothing hidden and certainly not ripped off.

When I did return the unwanted pair I was given no form of receipt in store. I had to keep chasing the refund as they didn't mention that it takes up to 30 days for a refund to be processed. In actual fact it turned out to be over 5 weeks before I received the payment and they had deducted £6.95 for the postage that they had told me I would be able to avoid.

If the customer requested a receipt this would have been done. Again mentioned on our terms and conditions are the fact of 30 days, we state this because the payment is done on-line using protx which is a secure gateway for payments, and stops fraud, we dont hold or have customers card details. Without knowing who this customer is i can not comment on why it was longer, however i will say that refunds are done by us the same day as receipt.

Regarding the 2nd pair again without knowing who i can not explain.


As to the mark up, yes of course there is a mark up, this is a business. Where we can to speed up delivery we will always pay more to have them shipped direct out of the designers warehouse.

As to the heel stoppers, if you have not received them please email us and we will be happy to send.

It is never our intention to upset any bride, we do acknowledge that organizing a wedding is very stressful and we do apologies if we got it wrong regarding the delay in delivery.

Warmest regards sharon

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Best In Town!”

Written on: 20/05/2014 by MrsB2014 (1 review written)

After finding the dress I wanted in another store I rang round other stores that stocked it to check on prices. Love Me Do had the dress for £200 cheaper! I went along to the Walton store & was greeted with such enthusiasm & smiling faces! My dress was even on the mannequin in the window. I knew I had found the right place to buy my dress. The service received was first class from the initial measuring up & collecting at Walton to meeting the seamstress & final pick up at the Kingston… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to MrsB2014's Review

Written on: 16/07/2014

Thank you so so much for such a lovely review, wishing you many years of wedded bliss! x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Beautiful dresses and wonderful people!”

Written on: 14/05/2014 by Jackiestanding (1 review written)

It was my daughter who was the bride and we would recommend Love Me Do Brides to anyone. All the staff were wonderful. They were always quick to reply to emails and so helpful. There is a wonderful range of dresses in both their shops. It was a seamless process with no problems and a wonderful dressmaker fitted the dress. I was only sad when we collected the dress before the big day which meant we wouldn't need to visit the shop any more!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Lovely experience”

Written on: 20/04/2014 by catb88 (1 review written)

As a high street size 16 I struggled to find a wedding dress store that stocked anytjing that would fit me. This really is beyond me seeing as my soze is the most common in the UK but it seems everyone stocks an 8-10 !! I did a ton of research amd came across Love me Do Brides. As soon as I called them they were helpful and friendly and told me their dresses were generally a 16-18- how refreshing. My mum and I went this weekend and I found my dress !! The ladies were friendly and helpful… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to catb88's Review

Written on: 14/05/2014

Wishing you a wonderful wedding, thank you for the lovely review x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★☆☆☆

“DONT BUY ONLINE, YOU'LL BE SORRY IF YOU NEED A REFUND”

Written on: 27/03/2014 by 2beOrNot2be (1 review written)

Basically bought 4 pairs of shoes online totalling £491.92 received 1pair direct from the shoe company and the other 3 came in one parcel from Love me do brides. Shoes we're unsuitable so brought them back into there Kingston shop for a refund on 22Feb14 thinking they'd refund my card straight away but the lady was nice and said it comes from head office she'll email them straight away and i should get it in the next few days. A week later no refund so chased up by calling their Walton on… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Robertwill85's Response to 2beOrNot2be's Review

Written on: 21/04/2014

i cannt agree with u,mate,cuz there still are many good online shop.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

2Beornot2Be's reply to Robertwill85's Comment

Written on: 06/05/2014

I know they're are lots of great online shops just NOT lovemedobrides.com!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to 2beOrNot2be's Review

Written on: 14/05/2014

We do state that refunds do take upto 30 days on our website, this is on the instruction of the card and payment platform that was used, as when you buy on-line you go through safety checks via your card company and your payment platform to keep safe your card details.

The items were purchased are on a promotion of free postage if you keep the items as the items were return we reserve the right to claw back the postage - you must have to remember that we are not the manufacturers of these items and do not pay pennies for them to be made, our profit is very low on shoes, so if we did not charge for postage then we would be making a loss. if you bought the items with you paying the postage you would not expect to be refunded for them, its the same difference, the shoes weights are heavy and most cost more the £6.95 to post.

As for the delay in someone coming back to the customer she bought on-line not in store, however i can confirm that the customer was emailed on the day she questioned it after the store emailed the internet department.

This is stated on the website prior to buying and also on the terms and conditions which are agreed to prior to buying, so the customer was aware before purchasing.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 3 Comments
★★★★★

“Very friendly”

Written on: 18/02/2014

I went with my daughter and two of her bridesmaids to the Walton store yesterday. It was the third shop we had visited and most definitely the best experience of the day. Right from the start the sales assistant made us all feel welcome and her advice and expertise immediately put my daughter at ease. Our visit to another bridal shop earlier in the day had been quite an upsetting experience as they had been very rude and very unhelpful. It was lovely to see my daughter enjoy the experience of… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Comment

Written on: 14/05/2014

Oh wow, thank you so much for your review, actually made me well up, can not believe why anyone would be rude to anyone in a wedding shop, its a lovely environment. wishing you and your daughter a lovely wedding x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Incredible service and care!”

Written on: 18/11/2013 by Beckiefinch (1 review written)

After purchasing a dress at the Love Me Do sale in October I become worried that I had grabbed a dress that I didn't truly love. I emailed Love Me Do voicing my concerns about my bridezilla moment (the dress was beautiful, I just felt it wasn't "the one") and I received a lovely email back saying I could come to the Walton store and try on new dresses and exchange the dress I bought in the sale. Further emails were sent that were friendly and thorough (they needed my dress size and wedding date… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to Beckiefinch's Review

Written on: 14/05/2014

AHHHHHHHHHHHH Bless you! Think i might know who you are and no way were you a bridezilla! have an amazing wedding day! xx

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Beckiefinch's reply to Lovemedobrides's Comment

Written on: 15/05/2014

You do know because my partner left me 6 days before my wedding and you wouldn't refund me for my veil even though I had the receipt and it hadn't even been taken out of the packaging. My mum rang you up in tears and you were so stern with her.

This plus the fact your seamstress tried to charge me £300 for basic alterations and you did not believe me when I said her flat stank of cats urine, unfortunately means if I ever meet the right person to marry again, I will not be using lovemedo.

You could easily have resold the veil full price and saved you ordering it in if someone else liked the design and my mum even asked if we could return it for half price.

No compassion.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★★★★★

“Brilliant professional and extremely friendly service”

Written on: 09/10/2013 by KLCurtis (1 review written)

I would highly recommend Love Me Do Brides! I unfortunately didn't buy my dress from Love Me Do but when I had a problem with the dress I did buy from another store(about 6 weeks before my wedding), the person from Love me do booked me in at last minute to try on dresses in both stores. She spent so much time with me and looked at various solutions to help me in my predicament with finding a dress so last minute. Long story cut short I ended up keeping my original dress but it was such a… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to KLCurtis's Review

Written on: 16/10/2013

So pleased your wedding went ok, you have been on our mind! Congratulations on your marriage, may it be filled with lots of laughter and love x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Fantastic service ”

Written on: 07/10/2013 by Lizi87 (1 review written)

I can't praise the staff enough in Love Me Do brides. I popped into the Walton branch after having seen them in a fashion show at a wedding fair. I went in to enquire about the price and booking an appointment and before I knew it I was picking out wedding dresses to try on. They welcomed me with open arms and relaxed me straight away. The staff member who looked after me listened to what I was looking for in a dress and the style of the wedding. She picked out a number of styles as I… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to Lizi87's Review

Written on: 12/11/2013

Thank you for such a lovely review, it means so much to us :) wishing you an amazing married life xxx

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lizi87's Response to Lizi87's Review

Written on: 27/01/2014

In addition to this comment I wouldn't not put up about my experience with an appointment we had on Saturday in the Walton store.

We went in for a bridesmaid dress appointment. The store has recently been refurbished and this meant we had a whole section of the shop to ourselves.

I had 4 bridesmaids plus my sister with me so the lovely assistant had to deal with 6 rather loud girls! She was absolutely perfect. So helpful and polite.

Once again thank you for a fantastic experience. x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★★★★★

“Unique bridal store”

Written on: 29/09/2013 by ReneeQuigley01 (1 review written)

I can not recommend Love me do brides enough. From the minute we went in there I was given first class treatment. The lovely lady that helped me get in to the millions of dresses I tried on never complained and was more then willing to help me till I found that perfect dress. A real defining factor about this store for me was that everyone that works there seem to get along well together and have created a really warm and happy place to try on dresses. I left the store with a huge smile on my… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to ReneeQuigley01's Review

Written on: 30/09/2013

Thank you so much for a lovely review, i will pass it on to the girls, it will make their day! wishing you a very happy wedding day x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Love me don't - unhelpful and poor customer service”

Written on: 14/09/2013

My bridesmaids and I had a difficult time finding dresses offered both in the USA & UK as we are an international group. We finally ended up going for Alfred Angelo (lovely dresses by the way!) and Love Me Do was the 4th shop we visited. We were initially impressed and so after they took measurements, my 3 UK bridesmaids and I decided we would order through Love Me Do despite the 1 1/2 hour drive from us... instead of going through a shop closer, we wanted to give our custom to the shop we… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Comment

Written on: 19/09/2013

As with all reviews, its always a personal opinion, but it is always important to make sure that for the person reading it, that all the information is correct and no bits are left out. i hope in this reply that you can see that we have done everything correct in this case. If anyone has any questions we would be more then happy to answer them for you. Thank you for taking the time to read our response.


All our gowns are priced at Alfred Angelo's RRP, we even price match all our products to ensure you get the best price possible. At no point did this customer mention the price.

We did not try to get them to use our recommended alteration service, most bridal companies tie you into a contract to use their alterations service, we do not! When our customers buy gowns from us we give them a information sheet which has a step by step guide to what happens from when they order to when they take the gowns for the final time. On the reverse of this is a list of Seamstress contact details who are spread through London and the home counties. All our alterations are done at cost price there is no add on for the store, even if the bride chooses to have them done in store rather then going to the seamstresses studios. It does not surprise us that her alteration lady was shocked, she made double the money in the tailoring of them! She is hardly going to say anything different!

Here are the sizes of the girls and here is the sizes of the gowns ordered, and also the notes we sent the bride when she complained, as you can see we have ordered the correct sizes. When the girls were measured, the bride and the bridesmaid were present when choosing the sizes, Not only that but we emailed over the measurements and the sizes options for the bride, who then choose the sizes! If the girls had gone into the sizes that they are now suggesting, then it would have put enormous strain on the zip and seams and would have 100% resulted in the zip or the seams coming open. All gowns will need tailoring to fit correctly, this is common place in bridal and the bride was aware of this.

This bride has also neglected to tell you that one of the girls actually lost quite a bit of weight after ordering!

The dress was pinned at the hip on our sample. The 14 did do up but it was with a little force and our sample would have been tried on, the last thing you would have wanted on your wedding day would be to have the zip to break because it was under pressure. the dress ordered for her is correct, we ordered the dress based on the biggest measurement which was her waist the was 32.5 and the dress on the 16 was 33, her hip was a 42 and the dress is a 43.5 so it would be bigger on the hips. her bust was a 39 and the dress a 40.

Measurements for her
39 bust
32.5 waist
42 hips

Dress for her
40 bust
33 Waist
43.5 hips

The dress she bought was this one [removed] as you can see its a tight fitting dress


[Name removed] dress was pinned at the bust and lower back, she was governed by her hip and waist measurement, her hip measurement was 42/42.5 (is remeasured as a 41 when she was in) the dress is 42 on the hip, her bust was a 37 the dress is a 38.5. her waist was a 31.5 (she remeasured when in at 29.5) the dress is a 31.5.

Measurements
37 Bust
31.5 Waist
42/42.5 Hips

Dress
38.5 Bust
31.5 Waist
42 Hips
This is the dress, as you can see its a tight fitting dress [name removed].



[Name removed] was actually over on her hip into the 13 (hip on this size is a 40.5) as her hip was a 40, the dress ordered was a 40.5 her bust was a 35.5 the dress is 36 her waist was 29/29.5 and her dress was 29 so again she should have gone over to the 13.

Measurements
35.5 Bust
29/29.5 Waist
40 Hips


36 Bust
29 Waist
39.5 Hips

We were not difficult in getting information to the bride or did we contradict ourselves. We emailed over the girls sizes and the gowns sizes so she could see for herself why the gowns were ordered in the sizes she wanted. We don't have any size 12's in the store in bridal or bridesmaids, we pride ourselves that our samples range from 14-24 in store so we can fit arrange of girls, The tag she refers to is a US size not a UK size which we have explained to her. We answered all emails promptly and often out of hours and factually

The girls did try the gowns on in the shop and although a couple of them did do up, the sample gowns would have stretched from trying on and they were very tight! which we explained at the time of ordering, and after when the bride emailed. The bride was also not present at the inspection day. This bride has also contradicted herself in this review by saying that she went with the sizes recommended by us, but then she says in the same paragraph that they took them down a size!

All our gowns are lightly steamed for us to check, its important not to over steam them as they will soften too much and will not hang nicely for the wedding, we then they are sealed back into the bags to protect them. As the gowns will have been handled a lot before the wedding through transporting, storing and alterations we offer a free steam service just before the wedding, if the girls are not local, its normally common practice for the seamstress to do it. All this is again explained in the notes on ordering, and in this case explained in the shop, the bride was particularly keen to know the procedures at the point of sale.

The bride did ask for her alteration costs to be paid, however in this case as you can see from the measurements to what we ordered, we have actually done nothing wrong, so why would we give her money? The cost of the alterations were double the price because she used someone who was very expensive, if she had chosen from our vast list or contacted other people for a quote, she would have been charged the correct amount of money for the right amount of tailoring that would have been needed for the girls.

Customer services is in deed key to a successful business, and as you will see from all the other reviews we have, our brides are very happy. Of course with any business you can never keep everyone happy, especially when someone wants money out of you and you say no, then they write reviews to attack a lovely company which has now been trading for 11 years. The bride is out of pocket because she choose to use an alternative service.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jax083's Comment

Written on: 21/09/2013

Please note that the alternative alteration service closer to us did not charge any more than the average amount you quoted for your preferred alteration services. You are remembering the total amount I told you for all three dresses; the amount per dress was about the same and we did not pay double.

Additionally, when I spoke to the employees over the phone they told us that it was illegal to tell me or the bridesmaids their sizes when measured the second time. Yet when I called again it was fine to release that information. And the dresses were very wrinkled despite being told they were fully steamed. Only after querying did the employee finally admit to my bridesmaids that they were only partially steamed (not as it was stated in the release form they had to sign when taking the dresses). Also, when the bridesmaids discussed the sizes in shop on pick up and when I discussed them over the phone, the size the dresses are ordered by kept changing. Hence my comment regarding conflicting information.

Furthermore, we did not select the sizes in store; only the measurements were taken on that first visit because we were not sure where we would be ordering them from yet. We decided the final sizes over the phone, not via email. Initially the sizes were even bigger which we were worried about and only after a second phone call did we agree to the sizes you suggested. I did not pick them myself nor did I contradict myself above. We were told one set of sizes. I said that seemed a bit big. The shop phoned back and gave another set of sizes (1 size smaller). We still said we were worried they were a bit big but were told that was normal bridal practice by the shop so we trusted your recommendations. No contradiction there.

Lastly, I feel that it is very unprofessional and inconsiderate to be copying in our personal email correspondence (which includes my bridesmaids sizes) for the public to see. Your response clearly demonstrates the argumentative approach we have faced ever since raising the question of the sizes. Regardless of whether the sizes ordered are correct or incorrect, we have moved past this point and merely want to point out the poor customer service we have received in response to this issue. It is fantastic that other brides have had a good experience with your business. However, when encountering a query from a customer, it is not good practice to become defensive and argumentative as it only exacerbates the situation. We are not money hungry, ignorant customers, just ones that expect good service with a smile. This could have been explained and resolved much more calmly and less defensively with the same outcome and we would have been very happy customers.


Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Comment

Written on: 24/09/2013

It is not normally our policy to respond a 2nd time on post, but feel it’s important to address your post. It is by no means to distress you or to argue with you, as I agree with you that it can only it is not good practice to become defensive and argumentative as it only exacerbates the situation, however when they do post on a national review site it is important that we put our side of the events on for viewers to make their own opinion.
We have never been argumentative with you, however when you are being accused of a wrong doing, it is natural for anyone to defend themselves.
My apologies for stating that your alteration lady charged you double; this was an error on my part after reading your post. You say that the total for the 3 dresses cost you the same as it would have if you used our seamstress which underlines that the normal amount of tailoring has been done in this case, so really perplexed as to why you would want us to pay for the alteration costs if you thought it would have been the same, and one of your girls had lost quite a bit of weight which you had clearly stated when we spoke.

However I do need to point out to the email conversation we had previously. When initially questioned on the alteration cost
“The alterations costs with us would have been approx £30 each, some less and some a little more depending on the design, but we do ours at trade price, not shop price.”


your reply

“The dress alterations are £170 total not each:
[Name removed] £45
[Name removed] £65 (because of the pockets)
[Name removed] £60 (because of the pleating detail)”

So you can see the prices are not what they would have been if you did them with us.

Because of protection she was correct on this point, however as you had signed the order form and because of the nature of the complaint it was important that we demonstrated the measurements against the sizes ordered, this was cleared with our legal team before I called you.
As for the dresses being partially steamed, I can only go over what we have already discussed over the telephone and on this review, and as per the paperwork given to you with your order. The gowns are partially steamed to ensure that we have checked the fabric, it’s important that the gowns are not fully steamed at this point as you will lose the crispness of the fabric. The gowns are handled a lot before the wedding, so it makes sense to have them steamed fully a few days before the wedding. If you wish to have the gowns fully steamed we would have done so if you had requested it, there is no charge for steaming with us.
Sizes were discussed in the store because I was present to this, we did highlight the fact that one of your bride maids thought the dress was a perfect size and we did say that it was tight to get the zip up and there was overhang slightly. Yes there was another phone call with different sizes because Alfred Angelo had just bought out new sizes, which takes an inch of the bust and puts on the waist and hips making fitting a bit better. At the time of deciding the sizes we did discuss it over the telephone, but you were party to all the information and the choice was yours on what sizes to go for, but you did go with our suggestions which you were correct to do so.
As regard to the fact we have listed the girls sizes, and emails, (we have not printed full names or disclosed email addresses) it was important to demonstrate that we are not at fault here, and this was the only way in doing so. You must remember that if you are attacking someone on a public review site it is natural for the other person to defend their selves.
It is never our wish for any of our customers to feel that they have been treated badly or unfairly, and sometimes it is un-avoidable if the customer truly feels that they are in the right – no one wins in this situation, but it is important for the viewers of these posts to see both sides of the debate.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 3 Comments
★★★★★

“Making brides happy”

Written on: 17/07/2013

I purchased some "just married boots" for my daughters upcoming wedding, lovemedobrides was the best price that I found on the net, I did have to wait until they had stock but the company kept me up to date of the expected delivery. Very friendly service; advice about the products was freely given and accurate, I would not hesitate to recommend lovemedobrides in the future… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Comment

Written on: 22/07/2013

That was lovely thank you so much, will miss our email chats! x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★☆

“Very happy bride ”

Written on: 13/07/2013

Ordered my dress in march 2012 as it was due to be is continued it arrived in September and I loved it. I also ordered my bridesmaid dress from there to match the colour on my dress. Both dresses came up very big so needed altering. Everyone loved both dresses. Also ordered material to make sashes and cravats for the wedding party very pleased with all the purchase and very reasonable pricing… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Comment

Written on: 14/07/2013

Thank you so much for your comments really do mean a lot, wishing you a fantastic marriage of fun, love and laughter! x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Very happy bride-to-be”

Written on: 03/07/2013 by D00d1e8u6 (1 review written)

After disappointing experiences in other bridal shops (just not the excitement and help expected when wedding dress shopping) I was so relieved to do the experience properly at Love Me Do. The advisor was very helpful and most importantly honest! If it didn't look good she told me it didn't. The wall of love was so lovely to see, they seem genuinely enthusiastic and thrilled to be part of the biggest day of each couple's lives. Several women came in while I was there who had had their weddings… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to D00d1e8u6's Review

Written on: 11/07/2013

Thank you so much for a lovely review! dont forget to add your self to our wall of love! x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Highly recommended”

Written on: 12/06/2013

My fiancée had to get a last minute dress for our wedding after a hitch with the original dress. I found 'love me do brides' on the Internet and from start to finish they were fantastic. I emailed them and very promptly Sharon replied giving me immediate reassurance not to worry and that they would look after my fiancée. I then got an email from Jo as she would be the lady looking after my fiancée when she visited the shop. Even by the emails the customer services was top notch as I felt we… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Comment

Written on: 03/07/2013

Thank you so much for a lovely review, have a wonderful wedding and an amazing marriage! Dont forget to post some pics on our facebook page so we can see you both on your big day!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★☆

“Great Customer Service”

Written on: 12/06/2013 by FayElsheikh (1 review written)

I was very pleased with my visit to the store. The staff were very helpful & sweet. I went through dress after dress, as they proposed more dresses for me when they realised what matched my personality and my preference. Overall I was very satisfied :)… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to FayElsheikh's Review

Written on: 03/07/2013

Thank you so much for a lovely review, i bet you can not wait for your big day! dont forget to post pics on our facebook page x

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★☆☆☆

“Nice dresses but”

Written on: 05/05/2013 by fifi1990 (2 reviews written)

I popped in to see about booking an appointment and was ignored. I appreciate it was a saturday but they were not especialyl busy. Me an my mother gave up after 20 mins and walked out. FYI I got my dress else where in the end and my shows from girlsofelegance (google them) as they had an amazing range and lovely service… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lovemedobrides's Response to fifi1990's Review

Written on: 09/05/2013

Hi really sorry to hear this, and without knowing the full details its really hard to comment.

When someone walks in we do acknowledge the bride and i know most stores don't do this but we do let the brides browse, we don't crowd them, which most brides fell over whelming and off putting, we are not a hard sell company.

All our appointments have a one on one with all our dress fitters as choosing your gown is one of the most important times in your wedding planning so its important that they get our full attention at all times and as you said it was a Saturday, which are always fully booked.

We hope that you have an amazing wedding and really sorry we could not have helped you. All reviews are taking seriously and customer service is a priority to us so thank you for your comments.

If you wish to discuss this further please feel free to email me at sales@lovemedobrides.com or pop in again to discuss.

Warmest wishes sharon

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
overview