AlphaRooms- Reviews - www.alpharooms.com

Click here if this is your business
★★★★☆
4.3 / 5
2096
88.5% of users recommend this
Click here if this is your business
? Ask our helpful community of experts about this product or company
AlphaRooms- www.alpharooms.com - Ask a question now

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“NOT WHAT THEY USED TO BE”

Written on: 14/07/2017 by Rapunzel123 (1 review written)

Have been using alpha rooms to book holiday apartments for years. I go away at least 4 times a yr and often book holidays for friends and family. Every year I book for my husband and 4 friends to go to Portugal, same hotel usually same dates. Tried to book 5 rooms but could only book 3 and was directed to " group bookings " Put through to call centre in India where the agent proceeded to do one booking for three rooms and another for two. I could have done that myself !I subsequently find out… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Response to Rapunzel123's Review

Written on: 20/07/2017

Hi Rapunzel,

Hi Janey,

We are really sorry to read what happened her, please can I have your itinerary number so we can look into this further.

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Rapunzel123's reply to Alpharooms's Comment

Written on: 20/07/2017

My itinerary numbers are 310357193493 and 154378491613

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“OMG, I am very worried now that I see these reviews!”

Written on: 11/07/2017 by JaneySutty (1 review written)

Booked a holiday to take family on holiday for my 60th birthday in Nov/Dec. There will be 8 of us ranging from age 2 years old up to 88years old, so thought all inclusive should suit everyone. Initially booked through alpharooms.com on 4.6.2017, paying only £1 deposit (well £1.02 actually through paypal because I was having trouble getting my visa debit to work as we had recently moved house and I realised hadn't given my new address to the bank - hence card wouldn't work). There was… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Response to JaneySutty's Review

Written on: 20/07/2017

Hi Janey,

We are really sorry to read what happened her, please can I have your itinerary number so we can look into this further.

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Cancellation fee!!!! Terrible customer service ”

Written on: 03/07/2017 by Thompfio123 (1 review written)

Alpha rooms Reserved a room for £1 as a potential surprise holiday for October 2017 for my mums 70th birthday. Called alpha rooms 5 days after reserving to cancel as due to medical conditions she's now unable to fly. After 32 minutes on hold the advisor said I had to pay £60 that day to cancel. I completely agree to loosing the deposit but £60?? He called me again this morning and said it's now £90.00!!!! Seriously alpharooms? … Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Response to Thompfio123's Review

Written on: 04/07/2017

Hi Thompfio123,

We are sorry to read your review. Do you have a 12 digit itinerary number so we can investigate the issues raised and contact you directly?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Thompfio123's reply to Alpharooms's Comment

Written on: 04/07/2017

474218267368
Thank you

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Terrible if you have a problem”

Written on: 29/06/2017 by Ashlee431 (1 review written)

Took 6 weeks of constant phone & email to get something sorted. Customer relations phone I think is based in India & all they do is fog you off. Alpha charged me extra for a landview room & the hotel even told Alpha that they don't charge extra for this type of room, but still Alpha insisted that they were right & still charge extra. I did eventually got a goodwill payment… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Comment

Written on: 04/07/2017

Hi Ashlee431

We are really sorry to read your review. Do you have a 12 digit itinerary number so we can investigate the issues raised and contact you directly?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Shocking .... did not book hotel ”

Written on: 06/06/2017 by mrDowling235 (1 review written)

alpharooms We have turned up on the 3/06/17 which is today at resort at 10pm to find that you have not booked this hotel for us and they have heard noting about the below reference details after you sending us confrontation its book when it's not but you have charge us for it and we have no where to stay and we are in the middle of no where and I have tried contacted you but your not excepting emails This is total out of order as we are stuck in Morocco How is this possible ? How can this… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Comment

Written on: 09/06/2017

Hi Mr Dowling,

We are extremely sorry to read your review. We have passed this to our Customer Support team who will investigate the issues raised and respond to you accordingly.

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Do Not Use This Company!”

Written on: 03/06/2017 by DaliaConnolly (1 review written)

Do not be fooled by the £1 deposit scheme on Trivago when booking - it goes through a company called Alpha Rooms and they charge you £30 per person to cancel the booking - even on the same day. I reserved a booking for a pound and then clarified my holiday dates only to find that I'd have to cancel 3 hours later - losing a pound? no problem.... Not that easy, Alpha Rooms are charging me £30 per person on the booking to cancel within hours… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Comment

Written on: 08/06/2017

Hi,

We are sorry to read you are unhappy with the cancellation fee charged. Please can we have your details so we can arrange for you to be contacted directly.

Kind Regards

Alpharooms

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Do not use this company!”

Written on: 21/05/2017

I booked a weekend away (flights & hotel). My hotel was not booked when I got there. Worse still, Alpharooms told the hotel I hadn't paid! I phoned Alpharooms to get it sorted and was told that I had to phone their supplier myself (who is in Brazil!). Due to the time difference it would be 6am on a Sunday morning in Brazil - and I was checking out!! I complained and asked to speak to a manager and only then the woman said she would phone their supplier - I was left on hold for 39 minutes. I… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Comment

Written on: 23/05/2017

Hi,

We are really sorry to read your review and for the service received. If we could please have your details we will arrange for a senior member of staff to look into the issues for you and contact you directly.

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Queenie999's Comment

Written on: 03/06/2017

This is a truly dreadful company to deal with.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Welshman100's Comment

Written on: 03/06/2017

alpharooms

We have turned up on the 3/06/17 which is today at resort at 10pm to find that you have not booked this hotel for us and they have heard noting about the below reference details after you sending us confrontation its book when it's not but you have charge us for it and we have no where to stay and we are in the middle of no where and I have tried contacted you but your not excepting emails
This is total out of order as we are stuck in Morocco
How is this possible ?
How can this happen ?
And looking at your review it's not the first time ... it's left us so upset and spoilt out holiday on the first night
Contact me asap on welshWoody@hotmail.com and you gave me details below
This is not exceptible
Thank you for using alpharooms.com

Booking Request - 874389155502
You're on your way!

Thanks for booking with Alpharooms!

You'll receive your booking reference within 24 hours or give us a call on 0114 251 5070 if you have any questions.

Booking Details

Itinerary number: 874389155502
Booking name: wayne gray
Booking date: 22 May 2017
Total booking amount: £542.74
Amount paid to date: £542.74
Flight Details

Number of passengers: 2
Direction: Outbound
Departure time: 03 June 2017 15:35
Arrival time: 03 June 2017 18:30
Flight number: EZY8149
Departure airport code: LGW
Departure airport name: London Gatwick
Arrival airport code: AGA
Arrival airport name: Agadir

Direction: Inbound
Departure time: 08 June 2017 10:10
Arrival time: 08 June 2017 14:50
Flight number: EZY8150
Departure airport code: AGA
Departure airport name: Agadir
Arrival airport code: LGW
Arrival airport name: London Gatwick

Accommodation Details

Accommodation name: Sol House Taghazout Bay - Surf
Accommodation address: Station Touristique de Taghazout KM 19 Taghazout Morocco MA 80023
Check in: 03 June 2017
Check out: 08 June 2017
Number of rooms: 1
Number of nights: 5
Board: Bed & Breakfast
Room: House Room - Non Refundable
Number of guests: 2

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Welshman100's Comment

Written on: 03/06/2017

alpharooms

We have turned up on the 3/06/17 which is today at resort at 10pm to find that you have not booked this hotel for us and they have heard noting about the below reference details after you sending us confirmation its book when it's not but you have charge us for it and we have no where to stay and we are in the middle of no where and I have tried contacted you but your not excepting emails
This is total out of order as we are stuck in Morocco
How is this possible ?
How can this happen ?
And looking at your review it's not the first time ... it's left us so upset and spoilt out holiday on the first night
Contact me asap and you gave me details below
This is not exceptible
Thank you for using alpharooms

Booking Request -
You're on your way!

Thanks for booking with Alpharooms!

You'll receive your booking reference within 24 hours or give us a call on if you have any questions.

Booking Details

Itinerary number:
Booking name:
Booking date: 22 May 2017
Total booking amount: £542.74
Amount paid to date: £542.74
Flight Details

Number of passengers: 2
Direction: Outbound
Departure time: 03 June 2017 15:35
Arrival time: 03 June 2017 18:30
Flight number: EZY8149
Departure airport code: LGW
Departure airport name: London Gatwick
Arrival airport code: AGA
Arrival airport name: Agadir

Direction: Inbound
Departure time: 08 June 2017 10:10
Arrival time: 08 June 2017 14:50
Flight number: EZY8150
Departure airport code: AGA
Departure airport name: Agadir
Arrival airport code: LGW
Arrival airport name: London Gatwick

Accommodation Details

Accommodation name: Sol House Taghazout Bay - Surf
Accommodation address: Station Touristique de Taghazout KM 19 Taghazout Morocco MA 80023
Check in: 03 June 2017
Check out: 08 June 2017
Number of rooms: 1
Number of nights: 5
Board: Bed & Breakfast
Room: House Room - Non Refundable
Number of guests: 2

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 4 Comments
★☆☆☆☆

“TERRIBLE DO NOT BOOK !!!! ”

Written on: 15/05/2017 by HelenSmith1976 (1 review written)

Booked a holiday and been trying to get someone to answer my query since first week of December , left over forty messages , sent over twenty emails and called 47 times and all I'm told is that they will speak to the hotel and call me back but they don't . I've read hundreds of reviews similar to mine and if I don't get a response from them in the next two days then I promise I will open a Facebook page about their terrible customer service . My son has over 24 million followers so word will… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Response to HelenSmith1976's Review

Written on: 23/05/2017

Hi,

We are extremely sorry to read your review. Do you have an itinerary number so we can look into this for you?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“attempting to contact by phone”

Written on: 20/04/2017 by CaseyConrad (1 review written)

absolutely diabolical service. been on hold for 21 minutes and counting… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Comment

Written on: 21/04/2017

Hi Casey Conrad,

Thank you for your review. We are sorry to learn you where on hold for so long, can we please have your itinerary number so we can arrange a call to you?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“No Hotel Booked”

Written on: 19/04/2017 by Jazlynnj441 (1 review written)

Recently returned from a package holiday to Tenerife. Arrived at the airport to find my flights had been booked. Arrived in Tenerife to find my transfers had been booked. Arrived at the hotel to find there was no rooms booked and the Hotel had emailed Alpha Rooms 1 month before our departure to tell them that they had no rooms available. Alpha Rooms solution was to refund me my money whilst I was left trying to sort accommodation for myself, my wife and my 4 kids!! Thank you very much. No… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Comment

Written on: 21/04/2017

Hi Jazlynnj441,

We are really sorry to learn you have difficulties on arrival at the hotel. Can we please have your itinerary number so we can arrange for our Customer Relations department to contact you to discuss this matter further.

Kind Regards

Alpahrooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“AVOID, AVOID, AVOID Rooms not booked, no refund”

Written on: 14/04/2017 by christianxxxxxxxxx (1 review written)

Decided to use having seen cashback offer on Halifax Bank website. This has proved to be a HUGE mistake. Have google mapped their offices since  Worth a look! Booked 2 rooms (at the non refundable rate). 48 hours later (after they have taken the full amount from my account), I received e-mail saying 1 room is not available and they had tried to call. They had not tried to call. Email is below: "Thank you for placing an order with alpharooms.com. We have tried to call you today with regards to… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Response to christianxxxxxxxxx's Review

Written on: 21/04/2017

Hi Christian,

We are extremely sorry to read your review. Do you have a 12 digit itinerary number so we can look into this and contact you directly?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Last minute cancelled ”

Written on: 13/04/2017 by dawno99 (1 review written)

Cancelled my holiday accommodation 1 week and 1 day before we were due to go .... said the accommodation had gone up in price or was no longer available .... they couldn't say which one !! No decent alternative accommodation offered at the Same price ..... managed to get the same hotel ( last room ) with Expedia thankfully same price same dates !! ..... still waiting for my refund .... rang twice ... said there was a technical error !! Do not use .... I was very lucky to get a room in… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Response to dawno99's Review

Written on: 21/04/2017

Hi Dawno99,

We are really sorry to read you have not received your refund. Do you have a 12 digit itinerary number so we can look into this and contact you directly?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Rubbish company”

Written on: 22/03/2017 by Harvey1916 (1 review written)

Booked and paid in full for two rooms on 27/12/16 got an email from alpha rooms 7 weeks later telling me hotel is overbooked​ but they moved me to hotel miles away , phoned alpha to be told take it or cancel,too late to book anywhere else resort busy,phoned alphas customer service who told me i was in original hotel and to download my confirmation ,got hotel to be told no room they had lots of complaints about alpha,woman at hotel got us a room 4of us ,two males two females in one room,and… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Response to Harvey1916's Review

Written on: 29/03/2017

Hi Harvey1916,

We are really sorry to read your review. Do you have a 12 digit itinerary number so we can look into this and contact you directly?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Dawno99's Response to Harvey1916's Review

Written on: 13/04/2017

Evactly the same , cancelled 1 week and 1 day before going and still not had refund appalling company don't use !!!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Do not book”

Written on: 06/03/2017 by MarelyGray (1 review written)

Not happy with alpha rooms as they informed us too late that the pool on our holiday would be closed off as they are having a refurb done. They were able to upgrade us to all inclusive plus which meant we could get a "pool view" from our hotel room, so a view of the pool we can't use for a week. They put me and my partner on hold for 2 hours as we wanted our money back as we didn't want to paid full price for a hotel which all the facilities were not in use. We received half the payment back… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Comment

Written on: 15/03/2017

Hi MarelyGray,

We are really sorry to read your review. Do you have a 12 digit itinerary number so we can look into this?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“DO NOT USE”

Written on: 06/03/2017 by tracyb622 (1 review written)

I placed a booking with Alpharooms on Thursday 02nd March 2017 to which payment has been taken in full entering a legal contract. After not receiving my booking number as promised within 24 hours nor any contact from Alpharooms to make me aware of any problems I contacted there office on Sunday 05th March 2017 promising a return phone call within an hour to which has been to no avail. Again today Monday 06th March all of the contact numbers are going to voice mail and no return phone call… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alpharooms's Response to tracyb622's Review

Written on: 15/03/2017

Hi,

We are really sorry to read your review. Do you have a 12 digit itinerary number so we can look into this?

Kind Regards

Alpharooms.com

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Wont Cancel Hotel Room (4th Request)”

Written on: 25/02/2017

Do not Book With This Company !! I booked with alpha rooms for a hotel only Aug 2017. We have had a change and need a hotel cancellation. I have an alpharoom account logged in and asked for a refund on 3 separate occasions,via my account and haven't had a response. I have since called them, they have now changed from UK Sheffield to an overseas contact centre. The agent keeps assuring me they will request a cancellation with hotel provider and email me once done. Guess what no emails and no… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Iawful customer service ruined our large family holiday ”

Written on: 23/02/2017 by rvSchofield359 (1 review written)

I booked a hotel in the wrong country to join my family on a big holiday. To the cost of £1005. They said they're call back in 2 hours. Nothing. Callled back, no information anywhere, guy kept lying about why I didn't get a call back and was caught out. He said they're speak to a supervisor and for me to call back in one hour and ask for him, (his name apparently, considering the call center is in Asia I doubt it). Called back got out through to agent and it was another guy with a totally… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Non return of money taken from my bank account”

Written on: 18/02/2017 by GisselleOrtiz1952 (1 review written)

In January I booked a holiday with Alpharooms hotel and flights.Due to an error on my behalf had to change dates of travel and accomidation. I paid alpharooms the charge for this and the charge for changing booking to booking.com as they did not do the accomidation I wanted although they advertised same.In Febuary they took 88 euro and some pence from my mastercard and having made various phone calls to them and mail to their my account they still have not returned my money.I have told them if… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Transfer did not turn up ”

Written on: 10/02/2017 by Holly666 (1 review written)

From sbh jandia to airport. I phoned emergency number of holiday taxis.com no answer. Phoned their office. 9am they answered. Half an hour after scheduled pick up. They answered and said get taxi to airport. Cost €95. 8 people left stranded. No reimbursemention offered. No support from alpharooms. Beware if they do not turn up then you pay for taxi. They do not reimburse you… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Appalling ”

Written on: 25/11/2016 by Zoey484 (1 review written)

Booked two rooms with Alpha Rooms as have before with no problems. However, booked for Benidorm ifor October 16 for 7 people back in April and paid at time of booking, received payment confirmation email. We get to Benidorm in October only to be told our room has been cancelled as we have not paid! We had to fork out again for a room we had already paid for! We contacted Alpha on return to U.K. who promised refund. Now they are only willing to pay us back at today's rate of £20 each!… Read Full Review

Visit Mark Warner Holidays for Summer Sun 2017
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview
Summer Sun 2017 - Mark Warner