Laithwaites Wines www.Laithwaites.co.uk Reviews - www.laithwaites.co.uk

★★☆☆☆
2.2 / 5
96
28% of users recommend this
  • Quality of Selection

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Laithwaites Wines www.Laithwaites.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Laithwaites Wines www.Laithwaites.co.uk

Laithwaites Wines www.Laithwaites.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Binfield Store in Berks ”

Written on: 04/12/2015

The manager has allowed this store to go downhill. Poor in 2014, but has plummeted in 2015. Not bothered if you come into the store to spend hundreds of pounds. No help or interest in customers, just trying products for themselves. Moaning about their work. Incompetent, untrained and uninterested shop staff. Poor stock levels of what you need. Never mind, doubt the customer will be missed..except this store may lose more than just 1 customer... this experience is trending with numerous… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Don't buy from laithwaite wines”

Written on: 11/11/2015 by CristalCarpenter (1 review written)

They like to say you will get a free gift of wine glasses if you order so much then they switch without asking to something I would never use. I called twice and twice I was told they would ship still have not received them. then they said "well we ran out." Not acceptable!! A bait and switch in my book. You cannot talk to a supervisor and even when you write in on the Internet or call in you are not turned over to a supervisor and when I said cancel my account they didn't even care… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 19/11/2015

We are sorry to hear about your bad experience with us. We would like to discuss this further with you. Please either e-mail us or call us and we will investigate this issue for you.

We look forward to hearing from you.

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Dodgy Sales Practices”

Written on: 20/10/2015 by nheather (5 reviews written)

Had used Laithwaites a few times before but stopped because I simply wasn't getting through the wine. Since then get regular cold calls from them. And I always tell them that I'm not interested. However, it happened again a little while ago. Once again I told them that I wasn't interested but she was insistent saying that they had a great offer and promising that I wouldn't receive any wine unless I asked for it. So as the 'celler' stock was a little low I gave in based on that promise… Read Full Review

Laithwaiteswine's Response to nheather's Review

Written on: 19/11/2015

We are sorry to hear about your bad experience with us. We would like to discuss this further with you. Please either e-mail us or call us and we will investigate this issue for you.

We look forward to hearing from you.

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★☆

“Reliable service and good wines”

Written on: 21/09/2015 by wilford (1 review written)

I have dealt with Laithwaites for many years and am completely satisfied with the quality of wine and the service. On the one occasion I had a bottle of poor wine they replaced this with a more expensive one with no quibble… Read Full Review

Laithwaiteswine's Response to wilford's Review

Written on: 19/11/2015

Thank you for your kind comments.

We do strive to provide the best service possible and we are glad to hear that you are happy with the wines and service we provide.

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Avoid, Avoid, Avoid”

Written on: 07/09/2015 by vicx123 (1 review written)

I attempted to purchase a case of wine on line as a gift, when this kept failing I called the company as I was unsure if the order had been made or not. I transpired that the order had not gone through and i then placed an order with them over the phone. I received no email conformation, as it was a gift and going to an alternative address i called again. When the order was eventually located it was confirmed as dispatched. At this point it was confirmed that i was not signed up to any plan… Read Full Review

Laithwaiteswine's Response to vicx123's Review

Written on: 19/11/2015

We are sorry to hear about your bad experience with us. We would like to discuss this further with you. Please either e-mail us or call us and we will investigate this issue for you.

We look forward to hearing from you.

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“JUST STOP CALLING ME”

Written on: 09/08/2015 by Richard501 (1 review written)

Despite being promised when they called a couple of months back that I would not receive any further calls from Laitwaites we received a call yet again trying to sell wine I don't want. This has been going on for years now and every time they call the salesman assures me that I won't receive any further calls. The complete disregard for the Data Protection Act and the use of phone numbers for marketing purposes is clearly endemic within is business. When I left a review on another review site… Read Full Review

Laithwaiteswine's Response to Richard501's Review

Written on: 19/11/2015

We are sorry to hear about your bad experience with us. We would like to discuss this further with you. Please either e-mail us or call us and we will investigate this issue for you.

We look forward to hearing from you.

Laithwaites Wine

Reply to this comment

Richard501's reply to Laithwaiteswine's Comment

Written on: 19/11/2015

Thank you for your cut and paste response that you today appear to be placing on every negative review that has been left on this site over the past few months.

I don't wish to discuss my bad experience with you I simply want your sales people to follow the instructions I have given them every time they have called which is so stop calling me. In the meantime each time my request is disregarded I will continue to post by bad experience to review sites such as this to warn others away from you.

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“where is tell you what you like?”

Written on: 28/07/2015 by wasteoftimethis (1 review written)

I would love to review the wines I had recently on the Seasons case. However, can't access the site to leave any sort of report. Laithwaites need to get this right. This is a poor service.Needs to be improved… Read Full Review

Laithwaiteswine's Response to wasteoftimethis's Review

Written on: 19/11/2015

We are sorry to hear about your bad experience with us. We would like to discuss this further with you. Please either e-mail us or call us and we will investigate this issue for you.

We look forward to hearing from you.

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Unwanted wine and charging without permission ”

Written on: 02/06/2015 by DesiraeMaxwell138 (1 review written)

They sent me wine and charged my account without permission and approval. Caused real problem as my credit card was over charged and I had to explain to my credit company that they have charged me without permission. Creating problem and wasting time . This is a real threat for consumer privacy and safety… Read Full Review

Laithwaites's Comment

Written on: 02/07/2015

We would like to discuss this with you further but unfortunately we are unable to locate your account from the details provided in your review. We would be grateful if you could forward your details to us. Kind regards, Laithwaites

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Liars and cheaters”

Written on: 08/05/2015 by KTink (1 review written)

At Christmas they mailed an offer for 1500 JetBlue points if you order a case of wine and join the 4 season club. I did just that.... I used the coupon and signed up with the promo code (I still have the card with the promo code). I never received the points, but I have encountered rude emails telling me it was my mistake because I used the wrong code. As I mentioned above - I still have the card with the code I used, duh! I was told to wait until the first of May and my points should be… Read Full Review

Ktink's Response to KTink's Review

Written on: 08/05/2015

Well, guess they are part of Virgin too. Maybe I will just buy my wine at the store!!!

Reply to this comment

Laithwaiteswine's Response to KTink's Review

Written on: 20/05/2015

I am sorry to hear about your experience. This review site is for UK customers, If you want to follow this up then please contact the USA Customer Service Team and they will be more than happy to help.

Kind Regards

Laithwaites WIne UK.

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“pest text messages!”

Written on: 21/04/2015 by paul99reviews (1 review written)

If you register they will send you some telephone messages that you didn't sign up for. The wine itself is average at best. So if you want average wine and being pestered afterwards join up. If not you are better off just buying your wine from a shop… Read Full Review

Laithwaiteswine's Response to paul99reviews's Review

Written on: 20/05/2015

We are sorry to hear about your bad experience with us. We would like to discuss this further with you. Please either e-mail us or call us and we will investigate this issue for you.

We look forward to hearing from you.

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“unwanted wine”

Written on: 11/04/2015 by 494Sampson (1 review written)

we received a case of wine that we hadn't ordered and 78.00 was taken from our account almost immediately.sharp practice… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 20/05/2015

Thank you for your review.

We are sorry for the service that you have received from us on this occasion and that you were not advised that the case was an introduction to a regular service.

If you wish to contact us, we can discuss this with you.


Best Regards,

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Steer clear - deliver wines you have not ordered.”

Written on: 16/01/2015 by 323McGraw (1 review written)

I ordered several cases of wine before Christmas 2014 and they were OK. However in January I received a crate of wine I never ordered and they took over £98 from my Debit card. When I contacted them they said it was part of my wine plan ? LOL never heard of such and certainly never signed up to anything. They have agreed to collect the case and refund my money but let's see how long they take. Will never use again… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 31/01/2015

Thank you for your review.

We are sorry for the service that you have received from us on this occasion and that you were not advised that the case was an introduction to a regular service.

We hope the case has been collected from you.

Best Regards,

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Nice wine, terrible delivery sevice”

Written on: 24/12/2014 by Hazeli212 (1 review written)

I have used Laithwaites for several years - wine is generally very nice BUT I have recently had a really bad experience with their delivery. I ordered some wine as a Christmas present for a family member in what I thought was plenty of time (I ordered the wine to be delivered on 13 December). As I work all during the week and can't be around to take deliveries, I ordered for a Saturday. I waited in all day, but nothing. Rang Laithwaites, who were apologetic and we organised for the delivery to… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 07/01/2015

Thank you for your review.

We are sorry for the service that you have received from us on this occasion, this is not our normal standard.

With City Link going in to administration, we are now using other carriers to fulfill our deliveries.

However, if you wish to discuss this further, please do not hesitate to e-mail us and we will look into this as a priority.

Best Regards,

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Total disappointment with a Mystery Case”

Written on: 10/12/2014

I was totally disappointed with the contents of my latest mystery case of mixed wines. It was full of inferior wines and a lot of cheap Australian and Chilean wines. I quote from Laithwaites' website :"And with more fine wines in the mix than ever before - Premier Cru Chablis, Gran Reserva Rioja, Sancerre and more - who knows how much you'll save?". Judging by this Laithwaites' misselling I got none of the good wines above and I certainly have not saved anything. I certainly will avoid… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 07/01/2015

Thank you for your review.

We are sorry for the service that you have received from us on this occasion, as our cases are picked at random, we can not guarantee what is in the case.

However, all our wines are covered by the 100% guarantee so we are more than happy to discuss replacements and a refund with you if you email us your details.

Best Regards,

Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“watch for the con....”

Written on: 25/11/2014 by PaytenMurray (1 review written)

be warned that they will retain your credit card details and take your money at will. you will then have to wait for a number of missed pickups to return the wine so you can get your money back. there is no way to cancel the agreement online... if you do this through an offer then make sure you get written confirmation that your account is closed. It may also be worth advising your bank as well. its cheaper and easier to go and buy good bottles of wine from the supermarket… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 07/01/2015

Thank you for your review.

We are sorry for the service that you have received from us on this occasion, this is not our normal standard.

We hope the case has been collected and you have been refunded. If not, please email us your details and we will look into this a priority.

Best Regards,

Laithwaites Wine

Reply to this comment

Nick8047's Comment

Written on: 02/06/2015

apparently, this is your standard check other reviews !

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Persistant Telephone Calls”

Written on: 22/10/2014

I am a previous customer of this company. In the last 3 weeks I have received in excess of 20 missed calls from the same number. I eventually answered the phone to someone who was extremely rude and he terminated the call when I asked why Laithwaites were continually calling to the point of harassment. Before he ended the call I did manage to request that my number was removed from their database but I doubt that these harassment tactics will cease. This company's sales philosophy is an… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 06/11/2014

We are sorry to hear about the phone calls.

If you could send us your details via e-mail, we will arrange this for you, immediately.

Mike
Laithwaites Wine

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★☆

“personal choice”

Written on: 12/09/2014

Having been a laithwaite's customer for many years, my advice would be to ignore the advertising blurb. Buy modest quantities of grape types that you normally enjoy and ones that friends recommend. Having found some you really enjoy, then stick to these. Mid range wines have proved to be the best. Their cheaper ranges are no better than supermarkets and are usually more expensive. As laithwaites tend to keep offering a number of the same wines year on year, there is no problem with buying a… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 24/09/2014

I am glad to hear about your good experiences, thank you for letting us know.

We will pass your comments on to the Marketing department.

Kind Regards

Rob F

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“promised 15 bottles delivered 12”

Written on: 11/09/2014 by Andre421 (1 review written)

I joined with the deal of 15 bottles for $69.95. I received 12 bottles. I called and they refused to send me the other 3 bottles. I cancelled my membership. Don't trust Laithwaite's wines they're a rip-off for 20% of my order… Read Full Review

Laithwaiteswine's Comment

Written on: 24/09/2014

I am sorry to hear about your experience. This review site is for UK customers, If you want to follow this up then please contact the USA Customer Service Team and they will be more than happy to help.

Kind Regards

Rob F

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Recent purchase of mid price wines”

Written on: 26/06/2014 by DavidandAngie (1 review written)

Recently purchased a mixed case of red wines from Laithwaites. Until now I have always purchased from so called up market brokers. I have studiously avoided main stream suppliers such as Laithwaites. The wines were very good, the sales team honest, helpful and knowledgeable. I would most certainly recommend Laithwaites to friends, family and colleagues… Read Full Review

Report this review
★★☆☆☆

“The only promise they keep is taking your money!”

Written on: 13/06/2014 by Oxfordshirecat (1 review written)

As a customer of theirs for quite some time, I can't help feeling I'm getting a rotten deal much as you would if you saw your bank or mortgage company offering promotional rates to new customers only. I have just cancelled my subscription to laithwaites and I feel a weight lifted, so too no doubt will the postman. Despite venting my frustration and asking my 'personal wine advisor' for them to stop, I have still been bombarded by magazines and vouchers not to mention the emails. Also their… Read Full Review

Report this review
overview