Outdoor Toys Direct Reviews - www.outdoortoysdirect.co.uk

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
0.9 / 5
9% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Outdoor Toys Direct - www.outdoortoysdirect.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Outdoor Toys Direct - www.outdoortoysdirect.co.uk

Outdoor Toys Direct - www.outdoortoysdirect.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“How is this company still running...complete shambles!”

Written on: 18/07/2014 by PHinett (1 review written)

I normally read reviews online about a company before ordering something expensive, the only time I didn't was this time I ordered the Mad Dash garden playhouse from OutdoorToysDirect.co.uk on the 1st July. On checkout I was able to choose a delivery date, the earliest was just under 2 weeks away which was the Saturday 12th July, perfect I thought as it was my daughters 4th Birthday present which is on the 13th July. Called to confirm a few days before that the delivery was still on… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Sub Standard Product”

Written on: 13/06/2014 by reviewer187 (2 reviews written)

This product was purchased as to save me time building a playhouse from scratch. However, I am not impressed with the quality of the pre-assembled panels. They are split in places, the wood used is exceedingly cheap, windows will let in water, and lots of rough edges for kids to get wood splinters from. The nails for doing the roof felt are ineffective and using chipboard for the roof is pretty naff. I also ordere a tongue and groove flooring. The two panels that arrived could not be joined up… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“never ever would i buy from outdoor toy world again”

Written on: 04/06/2014 by sofieallen (1 review written)

i ordered a swing from them for my son birthday it said next day delivery my son birthday has been and gone, i called them up 9 days later only to be told that they don't make this swing any more order another one then five day later still not hear got a text saying it will be hear with you between 4 and 6 and then it didn't turn up and i am still waiting for my swing my son was very up set that he didn't have it on his birthday as so was i i would never ever order from these people ever again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Wooden playhouse”

Written on: 02/05/2014 by qvDiaz490 (1 review written)

Very disappointing service. Item was due to be delivered we had received emails, phone call and text to confirm delivery date, it didn't turn up on that date. When I phoned to enquire was told 'it's not on lorry, we don't have any in stock and we don't know when it's back in stock' . We had given them 3 weeks notice of our order before the delivery date, and they had taken full payment on the date it was ordered. It has now arrived 1 week late after much chasing by ourselves involving numerous… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Keter Amigo Picnic Table broken ”

Written on: 04/04/2014 by myboyroy (2 reviews written)

refused refund - wanted photographic evidence and all I wanted was a refund and return - should have read reviews first… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Don't expect delivery on time”

Written on: 12/05/2013

I ordered a trampoline. I received a confirmation email saying on what day it will arrive and a time from 6am till 7pm, but when it hasn't arrived by 5.30pm that day I called Kybotech to check it will still get here by 7pm. I expected Kybotech to just call the delivery driver and check when (if) it will arrive. But Kybotech said that they don't have a contact number for the driver as another company does the delivery. So when I asked who knows where the item I paid for is, he said that they… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“APPALLING COMPANY DO NOT USE”

Written on: 04/05/2013 by RJP70 (1 review written)

Having been duped into purchasing a trampoline because it promised next day delivery I am still waiting ten days later. The money has left the account within hours and the corresponding communication from the company has been appalling...no accountability no responsibility. Intend on contacting trading standards. Wish I'd read the reviews before I'd bought the damn thing. Don't do it… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Order not delivered - keep getting excuses ”

Written on: 12/10/2012

Ordered a spiderman bike for gandson's birthday - still waiting for delivery 2 weeks after promised delivery date - keep getting fobbed off and saying is with dispatch company - avoid this company like the plague - will pursue repayment of costs and reporting them to watchdog!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Stu21's Comment

Written on: 12/04/2013

Did you get a refund in the end, I bought from this company only to read the Regis aft giving my credit card details!
So just wondering if you got it back and if so how long did it take and if you have any tips when dealing with them.
Wen speaking to a lady today from their phone lines, she said to email the normal address to cancel and I would get refunded within 7 days, but. These reviews make me think I'm going to be ringing and emailing for some time.
Please let me know how you got on.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Nikkidavis1234's Comment

Written on: 12/08/2013

you are exactly right waited 4 weeks for a little tikes truck and still didn't receive it I had to ask for a refund in the end I would never order from them again they are rubbish !!!!!!!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“WHERE IS MY ORDER?”

Written on: 31/08/2012 by mumsy21 (1 review written)

ordered a wooden playhouse for my grandsons to use in the summer holidays....still has not arrived...money was taken for it within hours..impossible to contact them as the phone line is automated, redirecting you to other numbers which is just nonsense....e-mail chat on customer services does not respond (except to say they will get back to you, which they don't).....seriously thinking of contacting trading standards authority over this company if nothing happens soon....have ordered , in the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Pirate Bay Waterslide - Item not as described.”

Written on: 28/08/2012 by charlygirl (1 review written)

I ordered the pirate Bay waterslide for my sons 8th Birthday. The description and pictures showed an excellent product and the video even better. I wanted a large waterslide as my son is eight so wanted it to last at least two years or more for him and at £399.95 expected something quite spectacular and as shown in the pictures. The delivery of the product was excellent i must say and arrived in time for my sons party. However on opening the product this is where it all went wrong… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“DO NOT USE THIS COMPANY OR KYBOTECH”

Written on: 23/08/2012 by pidely (1 review written)

PURCHASED (ATTEMPTED TO PURCHASE A CHILDS PLAY HOUSE) FROM THIS COMPANY BEFORE READING WEB REVIEWS, BIG BIG MISTAKE, MONEY TAKEN OUT OF ACCOUNT SAME DAY, RECIEVED EMAIL TO SAY HOUSE WAS TO BE DELIVED, ATTACHED TO EMAIL WAS ADVICE SAYING THIS IS A TEMPORARY DELIEVERY DATE AND THAT OUT DOOR TOYS DIRECT WOULD SEND AN EMAIL TO CONFIRM DELIVERY DATE, DID NOT RECEIVE CONFIRMATION EMAIL, SO TELEPHONED COMPANY TO ASK IF PLAY HOUSE WAS GOING TO BE DELIVERED WHILE WAITING ON PHONE, BEGAN TO SEARCH NET… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Never again”

Written on: 28/12/2011

Thought this Mad Dash Junior Playhouse would make a lovely Christmas present for our grandchildren. Did not arrive when they said it would, in fact I had to contact them to check when delivery was going to be, the person I spoke to had no idea and showed no interest as it was just "a standard off the shelf". I gave my phone number and asked for a call 15 mins before delivery so I could get home, they said this was not a problem. No phone call until delivery had been made and it was left… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Ordered a playhouse from Outdoor Toys on the Monday -...”

Written on: 18/03/2011

Ordered a playhouse from Outdoor Toys on the Monday - money came off card the next day and was told it would be delivered on the Thursday. When nothing arrived rang them to be told by a very rude man that it was out of stock and they had no idea when it would be in stock. Suggested maybe they should have taken the money once they actually had the product to despatch but my complaints fell on deaf ears. We then saw a similar playhouse for the same price on their site so asked for this instead… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“THIS COMPANY DESERVES ZERO RATING. ”

Written on: 07/12/2010 by synergi (1 review written)

THIS COMPANY DESERVES ZERO RATING.

This company is gr8 at taking your money and sending you the goods. But should you have any issues as I have done needing replacement parts for the trampoline within the warranty period...good luck. Phones are never answered. Just automated messages suggesting you are on hold and then automatically cutting you off. Noone replies to your email.

They suggested our replacement part was despatched in October. Its now nearly christmas and nothing. I have… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“PLEASE BEWARE OF THIS RIP OFF COMPANY, i purchased a...”

Written on: 27/08/2010

PLEASE BEWARE OF THIS RIP OFF COMPANY, i purchased a slide for my 2 small children which i paid £199.99, used it once, when put back up there were blisters all over it,i tried to ring him but you can only get through via email as he hasn't the guts to talk over the phone when there is a problem with being sold a faulty slide !! i had to pay to send it back, which was £40, the man said he would replace slide and postage,the slide he sent me back was a lot smaller, the original slide he had put… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“We ordered a sledge in the middle of the snowy...”

Written on: 12/01/2010

We ordered a sledge in the middle of the snowy weather. It was delivery chaos, but nevertheless, it was dispatched next day and arrived on time.
I would recommend to family and friends.
I liked the company's quick response. Thanks… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“kids quad bike delivered broken. Requested a...”

Written on: 01/09/2009 by Just Wills (1 review written)

kids quad bike delivered broken. Requested a replacement or refund and replacement was promised.I have made daily calls and sent numerous e mails. After 4 weeks no contact , no refund NOTHING. The Worst company I have ever dealt with - do not deal with Outdoor Toys Direct. Would not have given any stars but seems star system means I had to give something.TOTAL DISGRACE… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Terrible. Have never dealt with a company like this. ...”

Written on: 21/08/2009

Terrible. Have never dealt with a company like this. Firstly placed my order online, but checked by phone that delivery was, as shown 2-5 days. Outdoor Toys Direct confirmed. Expected the playhouse to arrive in good time for my daughter's birthday/party. Was told two days before the birthday that it was scheduled for delivery the next week (2 weeks after ordering, bear in mind their 2-5 days on website) Man I spoke to had absolutely no customer relations training and was rude, aggressive… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Took ages for shed to be delivered we rang up to chase...”

Written on: 02/07/2009 by khomer (1 review written)

Took ages for shed to be delivered we rang up to chase it only to find their phone number is a premium one and cost 2.50 for a 20 minute call. The play house from Outdoor Toys Direct when it came was of reasonable quality for the price. Relatively simple to build all the parts were there and in good order… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
☆☆☆☆☆

“Outdoor Toys Direct are an absolute bunch of cowboys. ...”

Written on: 10/06/2009 by joannaharthen (1 review written)

Outdoor Toys Direct are an absolute bunch of cowboys. Difficult in the first instance to get through on the telephone. Then when I requested that they collect the trampoline (which arrived in very battered packaging), they supposedly booked in a slot for collection - which did not happen. They also could provide no tracking number for the collection so that I could chase it up… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview