Bairstow Eves Reviews - www.bairstoweves.co.uk

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
1.4 / 5
12% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Bairstow Eves - www.bairstoweves.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Bairstow Eves - www.bairstoweves.co.uk

Bairstow Eves - www.bairstoweves.co.uk
Bairstow Eves - www.bairstoweves.co.uk
Bairstow Eves - www.bairstoweves.co.uk
Bairstow Eves - www.bairstoweves.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

★☆☆☆☆

“Clowns or worse?”

Written on: 14/05/2014 by rbChoate68 (1 review written)

Tried to contact Bairstow Eves Collier Row to view a property.I called on a Monday 5 times on 2 different numbers between 10am & 5pm Also Emailed the office. No reply to Email & no call back on the 5 messages left on their answerphone. No one to answer the phone in office hours during the week? Or as I suspect, are they screening calls to avoid showing properties to buyers so that they can sell them at knockdown prices to "special" clients? The review guide suggests mentioning what I like… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Once you agree to buy, they fail to call you back”

Written on: 08/05/2014 by Fitzsimmons236 (1 review written)

When the offers are being made they come back to you straight away, after that you call them, ask them for an update, they say they will call you straight back then do no. Over and over again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“staff at nottingham lettings ,,,dont what to know”

Written on: 07/05/2014 by Kayden198 (1 review written)

i have made several complaints to the letting office at the Nottingham city centre branch ,,about one of their tenants giving out anti social behaviour to all the residents on the close where i live ,,,their tenants children are kicking a football at the plants ,,trees,, and also parked cars that belong to the residents ,,,but when you phone up the city centre branch to complain about one of their tenants ,,,they just dont want to know ,,,, what kind of business do they run at the Nottingham… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Rude and uncaring”

Written on: 16/04/2014 by Spence457 (1 review written)

I lived in a property woth my two young boys paying rent on time for over 18 months. Due to illness i fell behind one month, i informed them i would catch up over next 30 days. They then issued me a eviction notice, which i called up about and queried. I was told not to worry and he would clear this with my landlord. 3 weeks later im told they have been trying to contact me for viewings!!! And that im due to move out in 10 days! With noone contacting me to let me know, and funnily enough it… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Why 4 times NO Bairstow eves.”

Written on: 06/04/2014 by Andrews125 (1 review written)

My name is C. and I contacted in March 2014, the agency Bairstow Eves, Nottingham to rent a proprietary, with 2 or 3 bedrooms for me and my wife. After they showed me several properties, I decided on one, they told me to pay application of 400 £, and we have agreed that in a few days to present all documents, to pay everything, and get the contract . I asked on the phone if I can come the next day, they said yes, and the next day at 9 am, they told me that the property is gone. After a few… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“aggressive and unprofessional and rude”

Written on: 04/04/2014 by 12Archer (1 review written)

they are inexperienced, unprofessional, uncaring and rude. They will say anything to make you use their own lawyers who are slow and terrible and bad mouth other lawyers. would never recommend… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“DON'T USE THEM”

Written on: 23/03/2014 by rignallray (1 review written)

Would not listen to clear instructions to put property back on market due the buyer prevarication but only wanted to argue why not a good idea! Eventually bluntly told just do it!! Next thing I'm told don't like my tone so withdrawing as agent!!! GREAT!!!!! BEWARE THE CLIENT DOESN'T COME FIRST, THE COMMISION DOES!!!!!!!!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“landlord”

Written on: 21/02/2014

The walsall branch looked after my property whilst I was abroad and rented it out. They have invoiced me for electrical work for which there is no cert or proof that it has been done. After agreeing verbally a refund I am still trying to get it 3 months later from the so called manager there. Do not deal with these people they have no idea and can,t control what goes on with your property. Avoid like the plague… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“RUDE, UNHELPFUL UNPROFESSIONAL ”

Written on: 16/02/2014

I have been trying to book an appointment with Bairstow eves acocks green since last year November to ask them to manage my BTL property without success. The manager of the BTL team was unhelpful and rude his customer service skills are so poor, i had just in one day called the branch 5 times for them to give me an update but they failed to call me. KEEP AWAY VERY VERY BAD CUSTOMER SERVICE!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Bairstowevesag's Comment

Written on: 12/03/2014

We acknowledged your situation and had numerous conversations in the branch regarding the BTL purchase of your property. We advised we could not book an appointment prior to completion of the purchase due to the current owners privacy and we respect this completely in line within the processes for sale. We had conversations with your partner regarding that you had found tenants privately for the property and wanted a company tenancy agreement to accompany this. We cannot provide a tenancy agreement for free, and there is a fee to charge for this which i advised of. I sent emails on 15th January and 28th January detailing our fee's and costs involved and had booked an appointment for you to attend the office on a wednesday evening - to which you did not show. You then agreed to move in your tenants without a tenancy agreement, and when i advised we could manage the property for you and that we would need to satisfactorily reference the tenants in order to do so, this was met with objections and frustrations when we could not provide a free tenancy agreement to you along with the tenants already being in arrears. I accept there was somewhat a breakdown in communication throughout the process, but i maintain that we cannot arrange a rental valuation appointment and market a property until legal completion coupled with the issues above, that this is not bad customer service offered, merely a breakdown in communication between potential landlords and Bairstow Eves, but I believe we’ve acted correctly and professionally.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Very Poor Service”

Written on: 31/01/2014

I've been looking to rent a property and contacted them on three separate occasions about potential places I'd seen. Each time the person I spoke to told me someone else would get back to me to book a viewing. Theses calls stretched over 5 days, and nothing. Another 2 times I tried to ring it rang out. Overall, very very poor!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Amt250's Comment

Written on: 10/02/2014

Ive had exactly the same experience! When I finally managed to arrange a booking, the estate turned up 20 mins late and then said he didnt have time to show us around and swore at me and my partner.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Elm Park branch does not care if a property is sold”

Written on: 17/01/2014

Wanted to view 3 properties in the Elm Park area which were listed on the Elm Park website. The agents noted my details and timing I wanted to view the properties but never called back to confirm times. Each time I called the agents back they informed me they didnt have the time to show the property. Pathetic service and suprised they still in business with this level of service. HOMEOWNERs wishing to sell your home via this agent- please dont- as they turn potential customers away!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Rude, unprofessional, incompetent”

Written on: 07/01/2014 by Irinushki84 (2 reviews written)

I have been renting properties in London past 10 years and I have never experienced such a appalling service previously as with Bairstow Eve's stratford office. They do not have just don't care attitude but are also extremely rude. I have moved in 14th of December and ever since I am experiencing problems with flat I live in and no one cares in the company. Had a leaking boiler where using the boiler was not even safe. They promised me they would provide new fridge upon move in day and they… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Amt2501's Response to Irinushki84's Review

Written on: 10/02/2014

I have also had a terrible time dealing/trying to deal with the Stratford office. They don't care about customers or customer service. They don't take buyers seriously. One staff member has been especially bad in my experience - some guy with slicked back hair who thinks he's far too important to spend time talking to his customers! Take everything they say with a pinch of salt or preferably, avoid completely!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Bairstow Eves Strood”

Written on: 06/01/2014

The team at the Strood branch are a real credit to the company. From the very first meeting to value our house right up to completion of our sale and purchase, the staff were brilliant. Nothing was ever a problem; they genuinely care about customer experience and were keen to remove as much stress as possible from us, with both of them going above and beyond what we expected when there were problems lower down our chain. We wouldn't hesitate to recommend the Strood branch of Bairstow Eves and… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Rude, unprofessional, incompetent. utterly disgusted!!”

Written on: 19/12/2013 by Dorgel (1 review written)

My girlfriend was renting a flat through this poor excuse for an estate agent. Firstly when my girlfriend moved in to the flat, it was not professionally cleaned, had light bulbs broken and no toilet seat. It took them over 2 weeks before dealing with these issues. My girlfriend lost her job and had to leave her tenancy early. We have an email from the lettings manager stating that we do not need to have the flat professionally cleaned, but instead to leave the flat in the same condition as… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Uncaring, unprofessional and money grabbing”

Written on: 12/11/2013

I have had an awful experience with this company (Romford Branch)- to begin, the moving in day was cancelled ON THE DAY of move and I was only informed when I turned up to collect the keys- the agent then said the renewal fee would be waved should I decide to stay post 6 months. Next, finally moved in and the landlords belongings were STILL in the flat- after 1 month(!) I calle dthe agent to ask them to assist as landlord was unresponsive/kept breaking arrangements- the agency begrudgingly… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“I will try to be balanced......”

Written on: 04/11/2013 by Finally_Sold (1 review written)

We had viewings arranged that we were not advised of, never kept informed of what was happening. Once we had agreed a sale the dates constantly changed and were told that even though we were on holiday that friends or family must move us whilst we were away otherwise the buyer would pull out! Surprisingly [sic] the buyer did not pull out when we said we couldn't move - it then transpires that the buyer wasn't ready anyway!! Someone was lying to us!! We will never use Bairstow Eves again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Unprofessional, Uncaring would definately NOT recommend”

Written on: 12/10/2013

Extremely disappoionted with South End branch - the Manager does not care for his clients. Sold a property and they increased the commission on the sale. Total disgrace and an estate agent to be avoided at ALL costs!!!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Unreliable and untrustworthy”

Written on: 28/09/2013

Do not use Bairstow Eves. Norbury branch are unreliable and untrustworthy. We were convinced to pay £90 + extra for 'enhanced marketing' and arrangements were made for the Manager of the branch to return the next day to take photos. After arranging the house especially, for the photos he didn't turn up or phone and his excuse was it was 'raining'!! Our photos eventually appeared on their website over a week later. Two weeks went by and we heard nothing except for a phone call with more… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Very unprofessional!”

Written on: 18/09/2013

I wanted to rent a property in Leytonstone, London, with Bairstow EVes and a I was very disappointed. After setting a viewing they called me to cancel it because nobody was in the office so we agreed to do it another day, they said they would call me, well they never did, so I started chasing them on the phone for 3days when finally someone bothered to set another viewing, I received a confirmation of viewing text. When I reached to the property no agent was there, I tried to call Bairstow Eves… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“DON'T USE THEM!”

Written on: 27/08/2013 by Aleks131 (1 review written)

Redhill branch in Surrey has very poor customer service. We found perfect house and we clearly stated to Vicky that we need answer about this property ASAP, we were holding other few agents. It was no reply, no contact at all for whole day when we should give our answer. My husband called Vicky few times but it was no response from her. Just next day! No curtsy phone call or email - we know they are obstetrical in life, but just ignore customer is not acceptable! We decided to go with Choices… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview