Woolworths Reviews - www.woolworths.co.uk

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
1.4 / 5
13% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Woolworths - www.woolworths.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Woolworths - www.woolworths.co.uk

Woolworths - www.woolworths.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

★☆☆☆☆

“Worst internet buying experience of my life!”

Written on: 06/04/2013 by jonnylhorsley (1 review written)

What a joke this company is. I was told my new fridge would be delivered between 0845 and 1245 today. I waited until 1300 and still nothing, so I called the carrier myself, only to be told the order had been cancelled. When I asked who by they had no idea. I then called woolworths themselves to see what was going on. I was fobbed off and assured that delivery was today but they would chase it up with thecarrier and call me back. An hour later and no phone call. So I called woolworths again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to jonnylhorsley's Review

Written on: 09/04/2013

Hi Jonnylhorsley,

We're very sorry to hear that your fridge was not delivered in the expected timeslot. Our couriers should have contacted you to confirm when this item would be delivered and again if they were any issues preventing them from making this delivery in the arranged slot.

We can look into this with our couriers if you would like to email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Order' in the subject field.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jonnylhorsley's reply to Woolworths_Representative's Comment

Written on: 09/04/2013

I thought I would get the stock Woolworths suggestion of an email! No thank you. I ended up ringing the courier myself and was told that the item was a washing machine instead of a fridge! You tell me how you get those two household items mixed up. Anyway, I have since cancelled the item and once my refund has gone through with my bank I will be closing my account with you and NEVER dealing with your company again. I will also be letting my friends and family know of the shoddy service that I have received throughout this whole process.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Sarajane231's Response to jonnylhorsley's Review

Written on: 05/06/2013

They did the same (but far worse to me) Exactly as you describe, except on FOUR days. I took FOUR days off work for them to deliver my sons bed and on all four occasions they didn´t show up. We even had to cancel our holiday as I used up all my holiday days Can also agree, it has been the worst shopping experience of my life.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“Worst service ever!”

Written on: 05/04/2013 by MCollin (1 review written)

Ordered a microwave and paid extra for it to be delivered in certain window of time. It never came. Arranged another date and when it arrived it didn't work at all. After several lengthy phone calls arranged date for return. They never came. Am still waiting for it to be collected. Absolutely useless… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to MCollin's Review

Written on: 09/04/2013

Hi MCollin,

We're really sorry to hear that your purchase has developed a fault. Please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Returns' in the subject field & we will be able to chase up our couriers regarding your arranged collection.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Incomplete, 16 days, still no refund”

Written on: 05/04/2013 by sypex (1 review written)

After buying incomplete Quinny Buzz Travel System, sending back, still waiting for my money! No response for email after 48h !!! … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to sypex's Review

Written on: 09/04/2013

Hi Sypex,

We do advise to allow up to 14 days from the date of return for any items to be credited from your account. This is extended to 21 days for electrical or furniture items to allow a little longer for inspections.
If it is now over 21 days since you returned the Travel System then please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Returns' in the subject field and we will be able to look into this for you.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“used chainsaw sent from woolworths”

Written on: 22/03/2013 by geordiebumpkin (1 review written)

I was stupid enough to order a lovely new shiny chainsaw form woolworths. After being told there was a delay in delivery due to "van breakdown" it arrived in a box that had previously been opened and re sealed. I asked the yodel driver where to sign and he said "no signature required" I opened the box and inside was a used chainsaw and not even the same model i ordered. I contacted them and arranged return. The yodal man did not come and i contacted woolworths, yodel then turned up reluctantly… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to geordiebumpkin's Review

Written on: 09/04/2013

Hi Geordiebumpkin,

We would like to look into this if possible with our suppliers and couriers and also our Returns Compliance team who will have handled your initial return of the item.

Please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Returns' in the subject field and we would be happy to help.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Absolutely Awful Service ”

Written on: 14/03/2013 by melaniebthatsme (1 review written)

I placed a order for 2 items on 12 march and paid online using a debit card, Woolworths took money from my card,later that day via email i was told that the order had been rejected due to stock issues and the money would be refunded.I found 2 alternative toys as gifts the following day and placed a 2nd order using paypal to make my payment, still assuming that i had been refunded, I hadnt and my 2nd order was again rejected due to stock issues and again the payment was taken, after looking at… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to melaniebthatsme's Review

Written on: 09/04/2013

Hi Melaniebthatsme,

We're very sorry to hear that your orders did not process through our system on 2 occasions. Payments are usually refunded back to your bank account within 10 days of the date of payment however of you have not yet received the funds back into your bank account then please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Refund' in the subject field then we would be more than happy to help.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★☆☆☆

“very bad customer service”

Written on: 12/02/2013 by arnold123 (1 review written)

the customer service for this company is appalling!! i spoke to one of there staff on the 8/2/13, the lady was so unhelpful and she could not wait to get me off the phone, whenever i try to get through them on the phone i have to hold for approximately 5-7 minutes then straight to dial tone. the website always crashes when i try to access my account. i'm sorry woolworths but i will (not) be a repeat customer… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to arnold123's Review

Written on: 12/02/2013

Hi Arnold123,

We're very sorry to hear that you have not enjoyed shopping with us. If we can help with any queries or issues that you would like to raise then please drop us an email to Help@Woolworths.co.uk putting 'Query' in the subject field.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Still waitng ”

Written on: 07/02/2013

Can't stress strongly enough how useless Woolworths hare tracking is pure fiction and my delivery date gets pushed out time and again. Amazon is much better I will not be buying from Woolworths again. Still waiting and they have had my money for nearly a month now!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 08/02/2013

Hi,

We're very sorry to hear that you have not yet received your order.

Please email us at help@woolworths.co.uk and we will be able to check your parcel tracking and chase this up with our couriers.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Horrific customer service experience”

Written on: 08/01/2013

First issue I had was on ordering from the site,I was paying by Paypal but found myself unwittingly filling out an unwanted credit form because the payment page is a little unclear. It wasn't until I was informed that in just one more step I would have a £1000 credit that I realised I wasn't going to be able to pay this way so had to flip the pages back to the start. Right at the bottom of the home payment page and in much smaller writing was the button to click for Paypal and credit/debit… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 14/01/2013

Hi there,

We're really sorry to hear this.

Please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'order' in the subject field and we'll check this for you.

Many Thanks

Lizzie
Woolworths Help Team.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Starchildren's Comment

Written on: 14/01/2013

Hi,
I have received a refund now after complaining again through enquiries at Woolworths but I did initially speak to Help@Woolworths when I was first having problems before I wrote the review and didn't find it very helpful to me.
I see the website is no longer showing the item as available and the issue is now resolved but I will not shop with Woolworths again.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“What a bad service!”

Written on: 04/01/2013

We ordered three items and they were supposed to be delivered yesterday (the 3rd January)... Nothing! I stayed home today and same thing, it has not arrived yet. We contacted them and they told us that if we have not received our items by the 17th January, we should contact them again. It is unbelievable! what a joke!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 14/01/2013

Hi,

We're sorry to hear of your delay with your order.

We do make every effort to deliver goods on the dates specified, however, we are unable to guarantee delivery dates as there are some factors that are out of our control.

Could you please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'delivery' in the subject field and we'd be happy to chase this for you.

Many Thanks

Lizzie
Woolworths Help Team.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Still waiting!!!”

Written on: 03/01/2013 by Scottish30 (1 review written)

Ordered a tumble dryer on 26/12/12. Been given 3 different delivery dates. Called woolworths and yodel at least 8 times only to be told they are only advisors. Wasted 2 days holiday at work booking off first two dates given. Disappointed that not one person can say " I'll get it sorted for you". The £30 I saved on the item has been spent on phone calls. 1 star, would be 0 if I could rate it that!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to Scottish30's Review

Written on: 14/01/2013

Hi Scottish30,

We're really sorry to hear that you have not yet received your order.

Could you please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'delivery' in the subject field and we'll look into this for you.

Many Thanks

Lizzie
Woolworths Help Team.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Awful !!”

Written on: 31/12/2012 by janny22 (1 review written)

I opened an account with woolworth and was successful. I then received a phone call on day of delivery of items to ask security questions, date of birth , age and address. I was advised that I got the answers wrong ! I thnk I know how old I am and where I live. I asked what I got wrong and they stated they are not obliged to tell me. Thank you Woolworth for messing up a most wanted Christmas present. Also they recorded the phone call without telling me , which I understand is a legal… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“CHRISTMAS RUINED - thank you very much!!!”

Written on: 24/12/2012 by eclectic (3 reviews written)

Placed an order for the only item my son wanted for Christmas. Item was in stock, order was accepted and a 'latest delivery date' was given of 24th December. Rang this afternoon (24th) at 3pm to ask for courier delivery times so that I could go out, only to be told the item was not in stock, would not be coming and the date I was given was only an estimate. Disgusting service and no doubt this online business will go much the same way as their stores. Too late now to find a replacement… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Davidc4's Response to eclectic's Review

Written on: 15/01/2013

It is a different company to the old one. The Woolworths who were on the high street no longer exist in any form, the website is Woolworths by name only and ran by Shop Direct who own Littlewood, Argos and Kays

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Disgusting service”

Written on: 18/12/2012 by Zielaue (1 review written)

I ordered a duvet cover for my grandson on 1-11-2012 the date now is 18-12-2012 and have still not received it. I emailed loads of times with every detail possible, (account number,item ordered, email address date of birth, address) only to receive one back unable to help as I never suppled enough information. It was a complete joke. Phoned several times, waited 50 minutes on one call waiting to get through. First time they give me a new date I would receive my goods second time I will… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Placed order, no email to tell me its not available -...”

Written on: 18/12/2012

I ordered dressing up outfit for my gran daughter in mid Nov for Xmas, received confirmation, waited for it to be delivered, nothing had arrived by due date so I tracked the parcel to find they had cancelled my order - phoned them, apparently their stock control isn't very good and so they cancelled it without bothering to email me. They had more in stock so I ordered it again. tracked the order after 2 days as I didn't trust them and guess what, it had been cancelled again without them… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Taken my money, no product, noone responding to my...”

Written on: 26/11/2012 by Cheri831 (3 reviews written)

Really wish I hadn't bothered using this company. I paid extra to be able to specify a date for my delivery (of 2 parcels), took the day off work and waited in all day. They said the parcels were to be delivered between 7am and 8pm. By 8.10pm I still hadn't received them. However when I checked the tracking it said that they had delivered them at 7pm. There had been no knock at the door and no parcels left. I emailed the customer service team and they responded that I would be contacted within… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to Cheri831's Review

Written on: 30/11/2012

Hi Cheri831,

We're sorry to hear of your delivery issues.

If you would like to email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'delivery' in the subject field and we will look into this further for you and we will also be able to pass on your feedback.

Many Thanks

Lizzie
Woolworths Help Team.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Cheri831's reply to Woolworths_Representative's Comment

Written on: 06/12/2012

I have emailed you numerous times and still 10 days later noone has told me what happened with my order or responded to my requests to call me or give me a refund. Your "help team" have been no help at all.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Worst service ever”

Written on: 26/11/2012

I ordered a Lego set and activity centre for my grandchildren and paid extra for the next day delivery before 12 pm. The order did not arrive so I contacted customer services. They said they would get the warehouse to contact me which they did a few hours later. They said the driver could not find my house and would delivery it the following morning before 12pm. The parcels still failed to arrive. As it was a Saturday I waited until Monday morning to contact them again, they gave me a number to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 30/11/2012

Hi there,

We do apologise that there has been some problems delivering your item.

If you would like to email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'delivery' in the subject field and we will look into this further for you.

Many Thanks

Lizzie
Woolworths Help Team.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“much of the same”

Written on: 23/11/2012 by 1980hingston (1 review written)

placed order over the phone for curtains and curtain poles and hold backs on the 13\11\12 and then paid with my debit card.i tried 4 times to place the order online but to be met with a blank white screen each time. the curtain poles and hold backs came within a couple of days,great! I checked online to see weather the rest was on the way.. delivery tracker informed me delivery by the 19\12\12.. i called and was told if i wasnt happy to get a refund..... that's it end of! no explanation nothing… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to 1980hingston's Review

Written on: 30/11/2012

Hi 1980hinston,

We are really sorry to hear that there has been a delay on receiving your goods.

We don't always sell items that we stock in our warehouse and we do get some items that come directly from suppliers which do take a little longer. We do make every effort to delivery goods on the dates we specifiy, however, sometimes due to issues that are out of our control, these dates are only expected.

If you would like to email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'delivery' in the subject field and we will look into this further for you.

Many Thanks

Lizzie
Woolworths Help Team.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“ORDER CANCELLED”

Written on: 15/11/2012 by pixiewood (1 review written)

Ordered a PS3 in Oct said it was due out for delivery 16th November, i had been checking order statuses and even monday said was still to be delivered. Check tonight and the order has been cancelled with NO warning. so i decide to ring them... 50 minutes of queueing on the phone it cuts off so i call back and am queuing for a whole hour and WALLA it rings oh and i get cut off again. What ever the explanation for this the phone service is unreal and non existent. i dread my phone bill. And… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to pixiewood's Review

Written on: 18/11/2012

Hi pixiewood,

We're very sorry to hear that your order was not received.

We can look into why this happened if you would like to email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Order' in the subject field.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Pixiewood's reply to Woolworths_Representative's Comment

Written on: 19/11/2012

If you aould like to help you can pay for my £19 bill of phone calls just to woolworths...... i didn't even get to talk to anyone either as i got cut off twice in the 2 hours of trying to get through.

I am not interested in ordering from you again thanks

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Pixiewood's reply to Woolworths_Representative's Comment

Written on: 29/11/2012

Funny i didn't think i would hear back once i mentioned my phone bill. not able to help with that are you?????

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 3 Comments
★★☆☆☆

“I am not happy with this company ? They make me laugh...”

Written on: 06/10/2012

I am not happy with this company ? They make me laugh when they say you can have £500.00 to spend and when you place and when you go and place the order and says credit rejected why don't get it explain a bit more why gives us a credit limit when we can t even spend it it's ridiculous even my partner as tried they have rejected him why it's a lot ot it's ago on I think it is to me … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 07/10/2012

Hi,

We can look into why your first order was not processed. This is usually due to security checks to ensure the order has not been placed fraudulently and a member of our Account Security team should have contacted you to confirm this.

If you would like to email us at Help@woolworths.co.uk then we can check the information on your account.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Alphabetgenious's Comment

Written on: 29/10/2012

Oh my God......why not grasp the English language before being 'let loose' on the Internet

Your grammar and language is atrocious....please tell me you are 5 years old then I may have some sympathy.....

Have you ever tried spending less time on the computer and going back to school to be taught the English language

It was VERY frustrating reading your review!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Wierd business model”

Written on: 26/09/2012

They will reject orders even after customer makes full upfront payment, just because customer doesnt want to disclose their date of birth! Have bought 1000s of items online, never have been asked for date of birth for upfront payment options. On top of that, when the customer service agent calls the customer to inform that the order is being cancelled, they are extremely impolite and bang the phone on your face when you ask them for an explaination for the reason for cancelling the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 26/09/2012

Hi there,

For security reasons and to ensure that we are speaking to the account holder they do have to pass security. This is how our systems are set up and to help protect our customers.

We are sorry to hear of the service you had received when being called by one of our agents and we will be sure to pass on all of your feedback.

If you have any further question, please do not hesitate to contact us Help@Woolworths.co.uk putting 'query' in the subject field.

Many Thanks

Lizzie
Woolworths Team.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
overview