Woolworths Reviews - www.woolworths.co.uk

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
1.4 / 5
13% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Woolworths - www.woolworths.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Woolworths - www.woolworths.co.uk

Woolworths - www.woolworths.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

★☆☆☆☆

“Woolworths what a farse!”

Written on: 11/09/2013

I recently found some items online I wished to purchase I selected to pay in full as I didn't want to have a credit account as far as i was concerned the order had gone through with success an email had been recieved and my debit card had been debited, a few hours later I received an email saying my order had been unsuccessful ( credit rejected) this I couldn't understand as payment had been made in full I immediately contacted the company and there reply was I'd failed to meet the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Take money from you then deny actually taking it!”

Written on: 01/09/2013 by newmancp (3 reviews written)

AVOID LIKE THE PLAGUE! First time I have used Woolworths.co.uk. Ordered an item and paid through Paypal. Later on in the evening I decided to phone to cancel the order (there is now option to do this on the website) only to be told that the order was pending authorisation/fraud detection. Only problem is they actually charged my Paypal. Now when I am trying to cancel the order they are saying that it is cancelled but they never took any money! This will be my first and last use of… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Aj1314's Response to newmancp's Review

Written on: 07/11/2013

The same thing has just happened to me! Did you manage to resolve this with them in the end? I am absolutely furious

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“dont wait around delivery day!!!”

Written on: 13/07/2013 by anthony0888 (1 review written)

Absolutely frustrated with thee delivery. Took a day off and waited around delivery day with no success. Organised family to be home the following day, again delivery was a no show. I've placed the order a week ago now, and all I've recieve is one email stating it would be investigated and would contact me soon. Really bad experience given I have just spent £650 this is not what I would have expected. Safe to say the item will be returned or if I do keep it I will never use woolworths again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“already a customer refused credit ?”

Written on: 13/07/2013

Although a customer with £600 credit limit with woolworths when i tried to order some towels i was refused credit on them and i have only used half of my credit limit and not overdue on payments... i had an item on order that was due to be delivered on monday so i cancled that and wont be bothering with them again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“ITEMS ARE NOT IN STOCK AS STATED”

Written on: 09/07/2013

I am appalled with the customer service from them. Items ordered in April. Matching cotsworld lounge furniture. Items in stock as stated on website yet i was given a 12 week delivery period. I'm assuming its on order from India and there is actually no items when you order. A month after expected delivery date and endless calls to trace two of the items. I get a email to say oh due to company policy if we cant trace the items by the expected delivery date then we cancel the order.But not too… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Charge too much interest, confusing website. DO NOT USE!”

Written on: 09/07/2013

I've not long started using Woolworths online but it doesn't show when a minimum payment has been paid or full transaction history, leaving me wondering if I've paid the minimum for the month (I have started taking notes now.) I also choose the 'Take 3' option and am still charged interest even though the take 3 option says if it's paid over 3 months you don't get charged, the interest is ridiculous and this way of doing it you end up paying over double the cost, I would recommend a catalogue… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Do not use !!!!”

Written on: 08/07/2013 by Shelleydaveabbie (1 review written)

Worst customer service iv ever experienced , they don't know what they are doing and delivery service also diabolical ... Please stay clear of this company… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Not surprised most people have had a bad experience”

Written on: 05/06/2013

I just popped on here to read what sort of a reputation Woolworths have, after being left completely shocked by the terrible way they have treated me and I´m not surprised to read that many people have had similar experiences. It would take you all an awfully long time for me to write out the full story of what has been done to our family, but they have treated us worse than any company we have ever come across. I would never deal with this business again. They are negligent, incompetent… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 09/06/2013

Hi, we are really sorry this has happened and that you feel this way. We would be more than happy to look into your issue for you. If you could email your details we will pick up your query and deal with it as soon as possible.

Many thanks
Andy
Woolworths help team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 10/06/2013

Hi,

We're very sorry to hear that you have experienced this while shopping with us and would like to help.

Please could you email us with details of you complaint and we will be able to look into this for you.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Sarajane231's Comment

Written on: 11/06/2013

We have emailed you our complaint and telephoned you numerous times. When we call, we wait on hold for a long time, repeat our problem, and you invariably reply that we have to write in and that no one on your complaints line can help us. Which questions the point of a complaint line!

When we email you or write to you, your replies either literally make no sense, indicating that you have not read them at all, or you ask repeatedly for account details and information which we have already put on our original complaint.

It´s blatant delay tactics, hoping that you will drive people to such exhaustion after spending so many hours simply trying to make contact that they will give up.

We have had two horrendous experience with Woolworths, and I can see here that most other people do too.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Comment

Written on: 11/06/2013

Hi,

We're really sorry to hear you feel this way.

If you would like to email us we will be able to look in to this directly for you. (This is a different address to our general Customer Services).

As soon as we receive your email we will do our very best to resolve your issues for you.

Many thanks,

Sara
Woolworths Help Team.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 4 Comments
★☆☆☆☆

“Worse experience ever”

Written on: 13/05/2013 by Sarah_scute (1 review written)

I ordered wallpaper from Woolworths on 19th April, 2 rolls for £47. Their estimated delivery is now 22nd May. At no point during purchasing the wallpaper did they say it was not in stock or take OVER a month to deliver. I wrote to their customer services to complain but they just confirmed my delivery date and ignored my compliant. If I didn't like the paper as much I would get a refund. I ordered wallpaper from B&Q on the same night and it arrived 2 days later. I will not use them again and… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to Sarah_scute's Review

Written on: 13/05/2013

Hi Sarah_scute,

When you put the items in you basket and went to checkout, an expected delivery date will have been given.

You would then receive an email confirmation with the expected delivery date on also.

We do make every effort to deliver goods on the dates specified however, these dates are only expected and not guaranteed as per our Terms and Conditions. The wallpaper could be delivered before the date that you have been advised, however we couldn't guarantee this.

We do sincerely apologise that there has been a delay and if there is anything else you would like us to look into please email us at Help@Woolworths.co.uk and we'd be happy to look into it for you.

Many Thanks

Lizzie
Woolies Help.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Sarah_Scute's reply to Woolworths_Representative's Comment

Written on: 13/05/2013

Thank you for taking the time out to copy and paste your bog standard customer services reply. If you think that 5 weeks is a good delivery for wallpaper then your even more disappointing than I first thought of your company. As I said B&Q managed a 2 day delivery. Unless you are actually hand making the wallpaper and hand delivering it from China then you cannot justify the 5 week delay...!!!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's reply to Sarah_Scute's Comment

Written on: 14/05/2013

Hi Sarah_Scute,

We do not stock wallpaper in our warehouse and we get wallpaper from a supplier.

The dates that are given to us are based on what the supplier has provided. As they're giving a 5 week wait on the wallpaper then our particular supplier may have been having issues getting that stock ready for delivery which is why there is a delay.

Once again, we do apologise that there is a delay and we'll be sure to pass on your feedback.

Many Thanks

Lizzie
Woolies Help.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 3 Comments
★★☆☆☆

“Website down, inability to order. ”

Written on: 11/05/2013 by AngusYep (1 review written)

I tried to order a fridge repeatedly and was denied due to the inability of telephone operators to ammend my address details. 4 phone calls to change an address! My most recent gripe is the fact that their website is down so I cant check on my order status. All I can say is im glad its on credit as I will not be handing any money over until I have the items in front of me!!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Contact Rip Off Britain.”

Written on: 08/05/2013 by SBrookfield (1 review written)

I have had a bad experience with this company and have contacted rip off britain on the BBC. I advise any one else do the same. They have contacted me via phone and left a message for me to ring them back. Which I definately will do !… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to SBrookfield's Review

Written on: 10/05/2013

Hi SBrookfield,

We're really sorry to hear this.

We would like to help.
If you could email us at Help@Woolworths.co.uk with the details of your query and putting 'query' in the subject field. We'll do what we can to help.

Many Thanks

Lizzie
Woolies Help

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Waste of time”

Written on: 01/05/2013 by 84turner (1 review written)

Do not shop here!! I've tried to order twice in the last week and half. Both times they have instantly taken my money via paypal (over £500) and then not got in touch. When i get in touch with them they say i haven't ordered anything?? Eventually get a refund and try again and the same happens again. Will never shop with them again as it's been such a waste of time… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to 84turner's Review

Written on: 03/05/2013

Hi 84turner,

We're really sorry to hear that you've been having issues placing an order.

If you'd like to email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'order' in the subject field we'll look into this for you.

Many Thanks

Lizzie
Woolies Help.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Never use them”

Written on: 21/04/2013 by oilydavid (1 review written)

Ordered a Bosch Wallpaper Steamer on the 17 April for delivery on the 18th to Collect and Drop store. Rang on 19th and was told it was with the courier and would arrive soon. Rang on 21 and was told it did not qualify for Collect and Drop delivery and was back at their Depot and it would take 14 days to refund me!!! It takes seconds to take your money but 2 weeks to give it back. They admitted they were having problems.. this was my worst ever online shopping experience… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to oilydavid's Review

Written on: 26/04/2013

Hi oilydavid,

We're really sorry to hear of your recent experience with us.

We do not have your account details so we are unable to see what the issue was. The item does seem eligible for Collect+ delivery and it could be that the store refused the delivery due to the size of the item and if it fit in their storeroom or not. Or their could have been an issue with the label, meaning Collect+ wasn't selected (this could have been down to our system issues at the time).

We do need to allow for the item to come back to us and be scanned into your account in order to raise the refund. The 14 days we advise is only a guideline and we do find that it is returned quicker.

Once again, we do apologise for the inconvenience this has caused and we do understand your frustrations regarding this and your refund and we will be sure to pass on all of your feedback.

Many Thanks

Lizzie
Woolies Help.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Terrible. Don't use them”

Written on: 19/04/2013 by lentybeerswife (1 review written)

I placed 3 orders with Woolworths in one one evening whilst shopping online. Paid my money (2 transactions via PayPal and 1 on my visa debit card). I didn't receive a confirmation from Woolies but did receive the transaction emails from PayPal. Clearly the items had been advertised with the incorrect price BUT I did pay the price they were advertised at. I contacted Woolworths via email the next day who told me that the transactions had failed and I would have to purchase the items again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to lentybeerswife's Review

Written on: 26/04/2013

Hi lentybeerswife,

We're sorry to hear of the issues with your payments.

Whilst it is our intention to keep our website up to date and error free, product description or pricing errors may occur and a contract is only formed on despatch as per our Terms and Conditions, therefore we would be unable to honour the price that the item was at that time.

When you submit an order to us on our website you will receive a 'bounce back' confirmatory email of this order saying that we are processing your order. You will then receive a second email from us acknowledging your order and giving you estimated timescales for delivery. You should check both emails for accuracy and let us know immediately if there are any errors. Neither of these emails constitute acceptance of the order by us. Your order will be accepted by us (and a contract will then be formed between us) when we despatch the goods to you. Title to the goods will pass to you on delivery.

If you would like to email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'payment' in the subject field, we'll look into your account regarding the payments and speak to our Payment Queries team to see if the payment has been received at our end and regarding your refund.

Many Thanks

Lizzie
Woolies Help.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lentybeerswife's reply to Woolworths_Representative's Comment

Written on: 28/04/2013

Not very helpful!

I feel that all your company is doing is hiding behind legal points rather than being a straight up an honest retailer.

Perhaps your policies need reviewing? Who knows, maybe you should even consider bring them in line with other major retailer like Asda or Homebase who admit when they make a mistake and honor the price displayed and sell it to the customer at the advertised price. Guess where I will be spending my money in the future?

I am in the process of writing a full complaint to Woolworths detailing all of my contacts via email and the payments made via PayPal to yourselves. I am very shocked that your customer service has had these details twice already and not resolved the issue. Quite poor in my opinion.


Shall not being buying from Woolworths again.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Don't bother”

Written on: 10/04/2013 by Chase543234 (1 review written)

Absolute nightmare, did read some reviews and thought I might be one of the lucky ones........ Ordered 3 items in different stages of stock, one was in stock, one was a few days for delivery and the last one was awaiting stock. Was hoping atleast one of them would be delivered within a week. When we ordered the ottoman that was in stock we went for the next day delivery, a week later we still haven't received it. The wardrobe was supposed to be delivered monday, still haven't received it… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to Chase543234's Review

Written on: 26/04/2013

Hi Chase543234,

We're sorry that you have experienced a delay.

All of out delivery dates that we specify are expected and not guaranteed as there are some factors that are out of our control.

If you are still waiting for the delivery then please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'delivery' in the subject field and we'll chase this for you.

Once again, we do apologise for the delay and appreciate your comments and we'll be sure to pass on this feedback.

Many Thanks

Lizzie
Woolies Help.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Delivered within 24 hours of ordering”

Written on: 06/04/2013

Read a lot of bad reviews here - I've had no problems. Ordered a microwave, best price on the internet, received it next day as promised, good communication via text etc. Microwave works fine, no probs at all. Excellent service all round, don't be put off by the bad reviews from what I've experienced… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jonnylhorsley's Comment

Written on: 06/04/2013

WOW! You must be one of the lucky few!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Dougiewoo's Comment

Written on: 09/07/2013

Or an employee trying to boost the ratings?

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“Worst internet buying experience of my life!”

Written on: 06/04/2013 by jonnylhorsley (1 review written)

What a joke this company is. I was told my new fridge would be delivered between 0845 and 1245 today. I waited until 1300 and still nothing, so I called the carrier myself, only to be told the order had been cancelled. When I asked who by they had no idea. I then called woolworths themselves to see what was going on. I was fobbed off and assured that delivery was today but they would chase it up with thecarrier and call me back. An hour later and no phone call. So I called woolworths again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to jonnylhorsley's Review

Written on: 09/04/2013

Hi Jonnylhorsley,

We're very sorry to hear that your fridge was not delivered in the expected timeslot. Our couriers should have contacted you to confirm when this item would be delivered and again if they were any issues preventing them from making this delivery in the arranged slot.

We can look into this with our couriers if you would like to email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Order' in the subject field.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jonnylhorsley's reply to Woolworths_Representative's Comment

Written on: 09/04/2013

I thought I would get the stock Woolworths suggestion of an email! No thank you. I ended up ringing the courier myself and was told that the item was a washing machine instead of a fridge! You tell me how you get those two household items mixed up. Anyway, I have since cancelled the item and once my refund has gone through with my bank I will be closing my account with you and NEVER dealing with your company again. I will also be letting my friends and family know of the shoddy service that I have received throughout this whole process.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Sarajane231's Response to jonnylhorsley's Review

Written on: 05/06/2013

They did the same (but far worse to me) Exactly as you describe, except on FOUR days. I took FOUR days off work for them to deliver my sons bed and on all four occasions they didn´t show up. We even had to cancel our holiday as I used up all my holiday days Can also agree, it has been the worst shopping experience of my life.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“Worst service ever!”

Written on: 05/04/2013 by MCollin (1 review written)

Ordered a microwave and paid extra for it to be delivered in certain window of time. It never came. Arranged another date and when it arrived it didn't work at all. After several lengthy phone calls arranged date for return. They never came. Am still waiting for it to be collected. Absolutely useless… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to MCollin's Review

Written on: 09/04/2013

Hi MCollin,

We're really sorry to hear that your purchase has developed a fault. Please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Returns' in the subject field & we will be able to chase up our couriers regarding your arranged collection.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Incomplete, 16 days, still no refund”

Written on: 05/04/2013 by sypex (1 review written)

After buying incomplete Quinny Buzz Travel System, sending back, still waiting for my money! No response for email after 48h !!! … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to sypex's Review

Written on: 09/04/2013

Hi Sypex,

We do advise to allow up to 14 days from the date of return for any items to be credited from your account. This is extended to 21 days for electrical or furniture items to allow a little longer for inspections.
If it is now over 21 days since you returned the Travel System then please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Returns' in the subject field and we will be able to look into this for you.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“used chainsaw sent from woolworths”

Written on: 22/03/2013 by geordiebumpkin (1 review written)

I was stupid enough to order a lovely new shiny chainsaw form woolworths. After being told there was a delay in delivery due to "van breakdown" it arrived in a box that had previously been opened and re sealed. I asked the yodel driver where to sign and he said "no signature required" I opened the box and inside was a used chainsaw and not even the same model i ordered. I contacted them and arranged return. The yodal man did not come and i contacted woolworths, yodel then turned up reluctantly… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Woolworths_Representative's Response to geordiebumpkin's Review

Written on: 09/04/2013

Hi Geordiebumpkin,

We would like to look into this if possible with our suppliers and couriers and also our Returns Compliance team who will have handled your initial return of the item.

Please email us at Help@Woolworths.co.uk putting 'Returns' in the subject field and we would be happy to help.

Many Thanks

Dave
Woolworths Help Team

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
overview