Bannatyne Health Clubs Reviews - www.bannatyne.co.uk

Click here if this is your business
★★☆☆☆
1.7 / 5
274
16% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Bannatyne Health Clubs www.bannatyne.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Bannatyne Health Clubs www.bannatyne.co.uk

Bannatyne Health Clubs www.bannatyne.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

★☆☆☆☆

“Beware of signing up a contract”

Written on: 22/06/2014 by 355Boyd (1 review written)

It is an overpriced gym. Though it has many facilitates such as Spa, pool, classes etc, if you are mostly interested in using gym equipments, your money will be used to subsidise other facilities. Once you realise this, you would want to leave, but then you realise that in their contract they have mentioned that you have to give a calendar month of notice. So, even if you inform them on 2nd of June, you have to pay for the whole of July !! It is extortion. Just beware of this gym… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Contractcomplaints's Comment

Written on: 18/08/2014

once again i will repeat the comment i made earlier:

When you signed up for the contract i am sure you signed saying you agreed to the terms and conditions of the club? How can you then blame the company for not following the cancellation terms of your contract, which you agreed with when initially joining?? therefore the only person to blame for having to pay the extra cost is yourself.

For the record, i do not work for bannatynes, nor have i, just fed up of people complaining about contracts, when they have had every chance to read and ask questions about them before they sign them.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“I feel dirty coming out of the pool.”

Written on: 06/06/2014 by Gallagher82 (1 review written)

Bannatynes Quay Street The gym is nice. The pool is an absolute disgrace. The murkyness of the water really does make me question if it is cleaned at all. When swimming lengths I am able to touch the end of the pool before I can physicslly see it, and I have very good goggles. It is not an enjoyable experience. I wouldn't dare open my mouth underwater. I'm sure its not the result of other people in the pool either as I have experienced this at all times of the week… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Filthy and overpriced”

Written on: 30/05/2014 by 304Meyer (1 review written)

I took out a monthly membership for £42 a month. On my first visit someone had deficated in the showers and the whole place was filthy. The men in the jacuzzi told me that it was for men only so I just had a swim in the pool. The floor had hair all over it and there were people washing their private parts in the sauna...unbelievable! I went straight back to ask for a refund to be told that I had to give them one month notice in a letter. I've been a member at many gyms in the past and this is… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Totally NOT recommended !!”

Written on: 27/05/2014 by xiGonzalez492 (1 review written)

Really excited for me and my sisters relaxing spa day at Bannatyne in Bristol. Or so I thought.....So disappointed.my treatment should of lasted 1hr 10min min with 3 treatments and my sister had booked herself a top pedicure for 1hr 15 min Not relaxing at all. After totally messing up our booking. My treatment only lasted 40min with 2 very short treatments. Massage was little to be desired for my kids could of done better. After complaining of my short treatments we found out that My pregnant… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“selfish customers-cancelled lessons”

Written on: 01/05/2014 by 99Lloyd (1 review written)

spent my birthday there as a gift from my daughter was in great need of the massage by the end of the day as I was wound up by selfish woman ,one spent hours laying in the sauna taking up half the room,when I asked her to sit up got abusive I complained to member of staff who did nothing,water aerobics cancelled, spinning class cancelled,steam room out of action for the entire morning and two women put their towels and bags on two of the outside sunbeds(only 4 anyway and left them there while… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Dirty and run down gyms. ”

Written on: 23/04/2014

Really run down gyms, rude staff with a can't be bothered attitude. I cancelled my membership and will not be setting foot in one again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Overpriced and bad service”

Written on: 20/04/2014 by Barnsley87 (1 review written)

Well pay 43 pound a month n forgot my own towel other day at barnsley bannantynes , was told I had to pay to loan a towel ??? So I pay 43 pound which is way more expensive than any other gym and u have to apparently pay more to have the option off using there towels . Surely 43 pound off that robbing bloke is enough to supply us with one . I explained to women behind desk it was a common mistake n I needed a towel to dry off and only had a pound for locker . She just laughed n said not my… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Do not waste your time or money (Luton ) ”

Written on: 12/04/2014 by Julia166 (1 review written)

What a shambles, staff are not qualified or trained properly, Duncan bannatyne spa, it's a no from me , I don't have a lot of money but I wanted to save and treat my wife and her friend to a spa day, and I couldn't of picked a more unprofessional load of tripe of a spa than this sorry excuse. Please do not send your loved ones here, because I guarantee disappointment. Instead of squirreling away your money mr bannatyne, try paying out and preparing your staff and facilities. 0/ 5 from me… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Join at your peril”

Written on: 31/03/2014 by ttgott (1 review written)

After being a member of the russell sq branch, i decided to leave. After giving my notice I was then told i had to pay a further months charge. Ended up paying for 2 months i never used. It was worth it though as i did not have to try and communicate with there service team who were worst than worse.They are now pulling the same trick with my wife, who has had to cancel her direct debit. I guess theyll send her a threatening letter next. Pooor… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Mark832667's Response to ttgott's Review

Written on: 02/07/2014

I agree with your comments about the staff at Russell Square branch. I've found them to be absolutely appalling too. Unhelpful, lazy, bad mannered and no skills for dealing with customers.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Contractcomplaints's Response to ttgott's Review

Written on: 18/08/2014

When you signed up for the contract i am sure you signed saying you agreed to the terms and conditions of the club? How can you then blame the company for not following the cancellation terms of your contract, which you agreed with when initially joining?? therefore the only person to blame for having to pay the extra cost is yourself.

For the record, i do not work for bannatynes, nor have i, just fed up of people complaining about contracts, when they have had every chance to read and ask questions about them before they sign them.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★★☆☆☆

“3yr old not allowed in to use the toilet waiting at F/desk”

Written on: 28/03/2014 by Richeastbourne (1 review written)

Arrived at the front desk in eastbourne Bannatynes yesterday. When trying to enter my daughters membership was on hold. I paid by card for the first month a week before as she has reached the 3yr old £10 PCM stage. 15 mins later she asked me "I needed a wee". I asked to be let in & I would come back to resolve - their admin error. NO - wait this should take to long. 5 mins later I asked again & was told to wait. " please can I take my daughter in the club & resolve this as soon as… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Membership Issues”

Written on: 12/03/2014 by ZanderCoffey (1 review written)

I am writing to express my frustration and share with you all the issue of Bannatynes Chingford Gym who have changed their membership notice period to one month for everyone (not that they bothered telling everyone that I just happened to be part of a conversation when we were discussing the notice period with one of their Managers there) and that you had up to and including the 1st of the month to hand in your notice, if you handed it in any other date after the 1st of the month, you had to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“treatment ”

Written on: 28/02/2014 by Norris438 (1 review written)

I recently booked a 2 for 1 package at bannatyne spa at fairfield.The massage was not good at all!! My therapist only effleurage and didn't put any effort into it and i felt liker she couldn't be bothered .The massage didn't flow as my therapist kept taking her hands off to get oil which was not near to the bed.My friend and i had the double room so was hoping to enjoy the treatment together but the therapist would make eye contact and giggle to each other and every time they did their hands… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Luton gym poolside area”

Written on: 06/02/2014

I have been a member here now for some time . I need to let you be aware in case you have bought a day visit pass . The boiler has always been a problem over the years . The knock on effect today 4feb is that the showers were cold, no hot water. This is not a new thing! I have seen people today in the sauna areas using wash gels and then getting in to the pool. I have reported it and hopefully they will be acting on it. If you have bought a pass for the day ring up before you go to and make… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Great friendly gym Livingston”

Written on: 28/01/2014 by pink-jelly-bean (2 reviews written)

This gym is good value for money, and the staff are very friendly. It is always clean and tidy and the showers are always hot, even when its busy. The classes are varied, hard work, and enjoyable. I have been a member of other big name gyms and this is the best value for money and service I have experienced. I really enjoy my membership and it is worth every penny… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Disappointed”

Written on: 23/01/2014

Purchased a day pass for Hastings and wish I had just gone to the local leisure centre. Place was packed - hardly a free locker. Pool too crowded for a decent swim; couldn't get into the jacuzzi and one of the outside ones wasn't working, the other was full. No hot water to have a shower which meant nobody was bothering to shower between using facilities - ugh… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Overpriced and inconvienent”

Written on: 15/01/2014 by JohnABC (1 review written)

My stay at Bannatynes gym felt unwelcome and an inconvenience to all staff serving me. I regret purchasing a yearly contract, which seems to be the same price as a non yearly contract, with no advantages. I would not recommend this service to anyone looking for a gym membership at this time, you will waste your money and time. I was also appalled at their lack of customer service, when asking for advice they are vague and will NOT reply to any emails sent. Although I have been extremely… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Bannatynes Fairfield Park”

Written on: 27/12/2013 by Rodney7 (1 review written)

I have read the comments on the site and they are nothing like my experience of my local club, I suppose only those who have a complaint come on here so probably thousands of satisfied customers. I have only had one issue that was with the jobsworth parking attendant , I park in the disable bays as I have arthritis and have a blue badge, as soon as I parked on the first two occasions he was straight at my window before I had a chance to display it, questioning me, the third occasion he decided… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Most unprofessional service ”

Written on: 20/12/2013

This gym is dirty, unprofessional and offers the worst service. I was a member at nuffield before moving house and they were amazing. This gym however is far from that. Do not join this gym, the staff are rude and very young. The reception desk is very rarely manned, you can never get through on the phone. If you try cancel your membership they seem to go out of there way to make it difficult and do not return your calls. Itt is also out of date and needs a good clean… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Unhelpful staff”

Written on: 05/12/2013 by Doolf (1 review written)

I had a towel stolen after attending a aqua class in the Aberdeen Bannatyne Gym. Annoying but what was really horrendous was the attitude of the staff. I requested a loan of a towel so I could get dry but this was refused and I was told I lost my towel. But I did not lose it it was stolen and the staff member could not care less. It was cold and snowing but she evidently thought I should just put on my clothes. I am a 65 year old grandmother. And I have never had such a lack of concern from… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Manchester branch - filthy and unprofessional”

Written on: 03/12/2013 by LSW2013 (1 review written)

A Red Letter day gift voucher for a present. When we arrived we were handed some very feint forms which had been copied once too many times to complete - not the most professional impression to begin. We were handed to padlocks and keys for the lockers which require a deposit of £1 per person which is not mentioned in the pack pre issued "What you need to know. The changing rooms not pleasant there is mould and mildew present the tile grout is dirty and gives an impression of a filthy… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview