Chums Reviews - www.chums.co.uk

Click here if this is your business
★☆☆☆☆
1.4 / 5
9% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Chums www.chums.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Chums www.chums.co.uk

Chums www.chums.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

★☆☆☆☆

“Rickety table and no response to my email”

Written on: 04/05/2012 by Catherine_London (1 review written)

My elderly dad asked me to order him a mobile table from Chums. I ordered it and the item was rickety and sloped forward so there's was no chance of a cup of tea staying upright. Unfortunately he had binned the box so I could not return it. I did try and email the company but I did not receive a reply (awful!!!) so that's £30 down the drain. In future I will check all companies before ordering. Avoid this company… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“According to other reviews, 'Another fine mess'!”

Written on: 01/05/2012 by Goldcap (15 reviews written)

The dear old mother-in-law gave me a copy of the Chums catalogue as she knew I wanted a couple of items and had seen some in the book. Off went I signed up and placed my order. Some three weeks later I e-mailed them to find out what had happened to the items, only to be told there had been a problem with my order at the warehouse. 'Never mind we will send them priority' and fair enough they turned up two days later. Unfortunatly, both items were too large so off they went back to Chums via one… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Returns are impossible”

Written on: 12/04/2012

Items are paid for at the time of ordering, returns are impossible, could not contact the company left message got no reply. We are stuck with two pairs of shoes which don't fit. Don't use this company… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Disappointed”

Written on: 02/04/2012 by Rosemary2 (1 review written)

I orderd a skirt in Brown for my mother as she can't get out to the shops. They sent Taupe which was another colour that they made it in. I sent it back and only received the cost of the skirt not the postage and as they sent the wrong item I think they should have refunded it all. I wouldn't use them again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Decent products but buyers beware”

Written on: 09/01/2012

I have ordered twice from them and they delivered both products within a reasonable time. The first product I was happy with but the second product did not quite fit properly so I sent it back within 7 days. Unfortunately I was refunded for the product, but not the postage costs. This policy for me contradicts the 'spirit' of the Distance Selling Regulations, which is disappointing. Thus beware that you will not be refunded postage for returns unless it is faulty or damaged… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Paid for goods but.....No goods received!”

Written on: 12/12/2011 by TracyEly (1 review written)

29th October place an order for a globe decanter for my Dad's birthday on the 4th November. Realised it could take up to 10 days for delivery which was fine. After 10 days, no delivery! Emailed them and was advised it was out of stock but stock would be replenished in a week and then sent. At the time of ordering their website did not state it was out of stock, otherwise I would not have ordered it! Emailed them again and was advised it was dispatched and would take up to 10 days for… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“hidden charge to give Chums my business and money”

Written on: 31/10/2011 by raheny47 (1 review written)

As usual,delivery time was as promised and prompt,but,BEWARE!!! the 10p per minute call charge to place your order. After 5 attempts on the 18th October to actually speak to someone,2 of which were just cut off in mid-call,i've just checked on my call charges for my phone,and the calls cost £8-00!! When this is added to the cost of the order.i.e.£59.97+£4-25p&p= ££64-22 a total of £72-22 is arrived at. Why,in heaven's name,are people being charged 10p per minute to give ANY company… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“I really don't know why so many people have had...”

Written on: 15/04/2011 by jackfinn (1 review written)

I really don't know why so many people have had problems with Chums. I have shopped for years and only once had an issue which turned out to be no fault of theirs (the item was actually left in my greenhouse but no-one told me). I've just bought a sofa and chair and we are very happy. Its hard to get old-fashioned quality at a decent price. Try yourself before believing all these negative comments… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Nickc1's Response to jackfinn's Review

Written on: 15/04/2011

I found this review very helpful because...I wanted to order something for my mother but had never heard of Chums before. I read this review and thought I'd give them a chance because their stuff seems very reasonable. I placed my order by phone and the adviser was very helpful. Order had to be paid for there and then but I chose express delivery and it will come tomorrow. Very pleased with experience up to now.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Errorofthetongs's Response to jackfinn's Review

Written on: 15/04/2011

Fair comment, Jack - but I just hope your sofa and chair don't shrink like my underpants have! :-)

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★☆☆☆☆

“RE: Chums ”

Written on: 04/04/2011 by ErrorOfTheTongs (1 review written)

RE: Chums

When I first started using Chums, they were OK, but in recent years, they seem to have gone down the pan. I ordered some cotton trousers some time back but the stupid thing about them was that the tie cord fastens at the front INSIDE the trousers, which means that the waist band of the trousers themselves bells OUT at the front. Earlier ones I bought from them had the cord tying on the OUTSIDE of the trousers, so that the waistband was held IN. Another annoying factor is that the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Guest's Response to ErrorOfTheTongs's Review

Written on: 02/01/2012

If you look at SAYNOTO0870 , there is an ordinary number for Chums.
I always look for an 01 number, as my calls are all included in my phone tariff.

0151 549 0320

C.Nixon

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Hi, I'm a Team Mger at Chums and i'm sorryfor he...”

Written on: 29/01/2011

Hi, I'm a Team Mger at Chums and i'm sorryfor he negative comments on here about our company. We are striving to give a better service and have now implemented a new phone system in to deal with calls quicker. We really apreciate ALL orders we recieve… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Guest's Comment

Written on: 09/12/2011

That's a joke - nearly a year later and it's not much better - I placed an order on the 25th November 2011 - sent 3 emails to you and NO RESPONSE - you have my moeny I have no goods!!!!!!!!!!!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Bobjan1's Comment

Written on: 14/01/2013

January 2013.
Two years later and still the same old story. They've taken our money and haven't supplied the goods after waiting over a month. Now they say that they have no record of our order and won't refund the payment.
I'm quite sure that , in the words of the above team manager, the company appreciate all orders they receive - they take the money immediately from the customer's account and don't supply the goods.
I wonder if they would like to explain how this differs from theft?

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Guest's Comment

Written on: 19/06/2012

A Team Manager and can't even spell.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Rosemary2's Comment

Written on: 02/04/2012

Yeah, you got £5 out of me for sending the wrong goods. Some improvement.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 4 Comments
★☆☆☆☆

“THIS IS THE WORST COMPANY I HAVE EVER DEALT WITH.And I...”

Written on: 09/01/2011

THIS IS THE WORST COMPANY I HAVE EVER DEALT WITH.And I have dealt with many as I am chronic ill and only shop online.

Beginning of November 2010 I ordered some chair cushions for myself. These eventually arrived. Were not great quality but were a special offer so not expensive and do the job for now.

I aloso ordered some armchair cusions for my mother and her neighbour, clearly staing the delivery address which is a few hundred miles away from me. After a couple of weeks two for my mother… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“IF ONLY I HAD LOOKED AT THIS SITE FIRST!!! ”

Written on: 30/12/2010

IF ONLY I HAD LOOKED AT THIS SITE FIRST!!!
Ordered several items, they took the amount from my card IMMEDIATLEY, 26 Nov. Part of the order arrived just prior to Christmas. Many e-mails later, they phone me, 30/12/10, saying that overdue items will not be stocked or never were! and will send me a cheque for the balance which I should receive in 10 - 14 days. They CANNOT credit the card they took it from!!! I now have to pay off my card for something I do not have. So they will have had MY money… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Wish I had found these reviews first! ”

Written on: 10/11/2010

Wish I had found these reviews first!
Beware what they advertise is not true.MOPS should be ashamed.
Premium phone line, beware!
Never think of sending money to this outfit.
Have a look at Jolliman,delivered in 48hours… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“I ordered a coat for my nan in July still not had...”

Written on: 29/10/2010

I ordered a coat for my nan in July still not had called spent around £10 in calls said they do cheque trace they never received the cheque because when they get orders they all get put on one pile and cheque just get cashed . yes take my money first so sometimes orders go missing what a awful way to run a business, and I know someone who worked for this company BEWARE CON ARTISTS they take your money and that is all they are bothered about, the profit margins are sky high. Dont be ripped off… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Ordered two items. One picked incorrectly (corduroy...”

Written on: 28/10/2010

Ordered two items. One picked incorrectly (corduroy trousers sent instead of fleece lined waterproof), the other an unacceptable substitute sent without first seeking acceptability.

An appalling introduction to this company. I shall not use them again.

It remains to be seen how quickly they refund… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“i bought two do not know the name you call i call...”

Written on: 20/09/2010

i bought two do not know the name you call i call them apron coats they what women round the house when cleaning i paid them over the internet the had taken the out my bank account; i receied them they were to big so i used their returns service and sent them back to replace medium size on 28th of july 2010 i have not heard from them since; i have the proof of post slip… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“I ordered two pairs of trousers for my husband on 6...”

Written on: 12/09/2010 by patsycarol (1 review written)

I ordered two pairs of trousers for my husband on 6 July. One pair arrived and was advised the second pair would be despatched shortly. Despite several e-mails I am still waiting. I have requested to cancel the order and have asked for a refund. I am still waiting. I really wish I had read the reviews on this site before ordering from this Company. The trousers are for my husband who is severely disabled and I am unable to take him to the shops for clothes… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“*******BEWARE OF THIS COMPANY******* ”

Written on: 20/08/2010

*******BEWARE OF THIS COMPANY*******

Most online traders do not take your money until the goods are despatched. 1 month later, it finally arrived. They sent the wrong item. It is now another month, they haven't collected nor refunded. This item was for my Mum who is a disabled pensioner just out of hospital recovering from a serious illness. Customer service is not highly rated in this situation - God help the rest… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“My pensioner father ordered some trousers and despite...”

Written on: 04/08/2010

My pensioner father ordered some trousers and despite spending another £6.20 on calls to them has still not received anything! They ignore my e-mails too!
He just cannot afford to loose this money from his pension!

Useless company!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“I placed an order on 4th of July and sat back and...”

Written on: 29/07/2010

I placed an order on 4th of July and sat back and waited, paid the £4.00 for postage so didn't expect to wait for too long. By the 10th, still no delivery so I sent an email to enquire on the progress, received a reply on the 14th saying that my order was in THEIR warehouse and would be leaving shortly for delivery.
On the 15th I received another reply, from a different member of staff, to the same email first of all getting my name wrong then asking for my postcode. The postcode was on the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview