Appalling!!!!

Click here if this is your business
★★☆☆☆
2.4 / 5
39% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Value For Money

Tarquin2's review of Streamline.Net www.Streamline.net

★☆☆☆☆

“Appalling!!!!”

Written on: 14/05/2013 by Tarquin2 (2 reviews written)

Dreadful in every way then they dont let you cancel and auto renew your bill and threaten you with debt collectors. Go to any review site and you will find out what this company is about!

  • Value For Money

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Tarquin2's Response to Tarquin2's Review

Written on: 18/05/2013

I posted a letter recorded delivery and got a reply the next day....

My letter included...

I have tried to log in to my account to cancel it and all future renewals, but am told that I must pay your unsolicited invoices before I can do this.
Having taken legal advice I consider that this contract is subject to the terms of the Unfair Contract Terms Act 1977 and the Consumer Contracts Regulations 1999.
As you will be aware Schedule 2 paragraph 1 of the Unfair Contract Terms Act 1977 makes reference to contracts irrevocably binding the consumer to terms with which he had no real opportunity of becoming acquainted before the conclusion of the contract.
Additionally the contra proferentem rule indicates that a contractual term which has not been individually negotiated shall be regarded as unfair if contrary to the requirement of good faith it causes significant imbalance in the parties’ rights and obligations arising under the contract to the detriment of the consumer.
By burying charges massively higher than I was made aware of I consider and am advised that these terms are in conscionable and unenforceable. Good faith requires that these terms be made known to me in the clearest terms at the time.
Please confirm accordingly that you have closed my account and are dropping the matter with immediate effect. If I do not receive this confirmation within the next 7 days, I will have no option but to make a formal complaint both to the Office of Fair Trading and the trading standards section of the local Council.
Dear Mr X,

Thank you for your letter.

I have checked the account and we have never received a request to close down the hosting with us which is why the fee has become due, this is as per the Terms & Conditions you agreed to and does not subject to the Unfair Contract Terms Act.

However, I have checked the ticket history and I can see we were contacted by a gentleman regarding your account in February 2013 regarding the hosting of your website. Whilst he did not ask to close I can see from the details that the intention was to transfer the hosting to another provider at that time.

I do feel the support team should have picked this up and that they should have provided the information of what was needed to cancel the hosting if that was what was required.

Due to this if you can confirm you are happy for me to delete all files/emails on our servers for xxx . I will close the account and waive the payment that has become due.

I have also sent this by post, in case you do not check the account for a reply.

Kind Regards

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review