Comwales Reviews - www.comwales.co.uk

Click here if this is your business
★★★★☆
3.8 / 5
74% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Customer Service

  • Quality of website

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Comwales - www.comwales.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Comwales - www.comwales.co.uk

Comwales - www.comwales.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“Braun oxy jet”

Written on: 15/09/2014

Wow this blast between your teeth leaving them great much better than flossing. I could not find this model in the uk and was a bit cautious over the price seemed too goof to be true. I rang them up and made some other checks before ordering. They said they don't take orders over the phone for security so ousted the credit card option on the PayPal part of their site. After 5 days my item turned up well packaged new and sealed… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Toshiba i3”

Written on: 13/09/2014

Just took delivery of my net laptop was a bit apprehensive of buying a used one but it's got a guarantee. Booted it it and it's all setup ready to go the unit is spotless and as new so bargin… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Terrible. Item not delivered and no contact”

Written on: 09/09/2014 by Fournier496 (1 review written)

I chose comwales because they were cheap. And I'm in Wales, it seemed a good choice and mostly the reviews were OK. Well 9 days later I have no item, no contact from the company, despite emailing them and trying to call them. I was fobbed off on the phone and promised a call back which did not happen. My order has not changed from 'pre authorised' and after speaking to paypal, it is clear they haven't even bothered to accept the payment yet. I am in the process of trying to get paypal to cancel… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Ipad repair”

Written on: 16/08/2014

I needed my ipad screen battery and charging port repaired Comwales too two weeks but sorted all good as new for £120! cheaper than a new one… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Bought epson from ITJ I was sent to these guys for repair”

Written on: 14/08/2014 by Tyler409 (1 review written)

Bought a multifunction from ITJ and it stopped printing due to the rubbish cartridges they supplied. After many calls ITJ and epson sent me to comwales to ask for a repair. They fixed it same day and it did not cost me a penny plus they are well cheap on the inks so I know where I'm off when they run out… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Improved”

Written on: 14/08/2014 by Bransonk56 (1 review written)

This is My second purchase. My first was late with bad communication, but as I wasn't in a rush to get this coffee maker and this was the best price around I decided to give them another go. They surpassed my expectations, I was kept up to date on the progress from start to finish and I received the machine in under a week as expected. If they keep this up I will be a regular customer… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★☆

“Thomas wet dry vac”

Written on: 14/08/2014

Was a bit suspicious due to the price but the vac turned up new and complete in a few days all good would use again… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Speediest and best price in Cardiff ”

Written on: 14/08/2014 by ypRhodes449 (1 review written)

I ordered my Braun juicer at a fantastic price and I had it within a day… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Will not accept orders unless you meet "secret" criteria”

Written on: 25/04/2014 by MElectronicBuyer (1 review written)

I travel abroad for work, I have limited time to order products that I might like to spend my $ on. I tried to order a product whilst in a European office of mine, they declined it by automated email for "security". The first guy I spoke to didn't have a clue, just kept going on about "failing security checks". I had to phone them back to get an answer as they never sent a promised email. Apparently as I am "disguising my IP by using a VPN", errrmmmmm, I am on a company system, that's the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Good products”

Written on: 17/03/2014 by Neveah151 (1 review written)

Order arrived as promised. My new coffee machine works very well. Second item bought from them… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Excellent pricing and customer services”

Written on: 07/03/2014 by Scott329 (1 review written)

I have used comwales before with no issues as their pricing is excellent. My recent order however had a problem it was out of stock. But comwales informed me of this immediately and refunded me straight away. Things like this happen I get that so I am judging them on how quickly they delay with it. I will not hesitate to use them again :)… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Slow, unhelpful and make things up”

Written on: 06/03/2014 by bobtheserverguy (1 review written)

I ordered a piece of server software because it was one of the few places that stocked it. Ordered it late one Friday and despite some issues with paypal not accepting I managed to get the order through. One week later I'm still waiting. I have called twice and been told 2 different things. The first time i was told its on its way it should be there tomorrow. 2days later and this time a grumpy assistant told be 5-7 day (despite the site and invoice saying 3-5). I ordered from them and not a… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Comwales's Response to bobtheserverguy's Review

Written on: 06/03/2014

Invoice says despatched in 3-5 days and checkout says delivered in 3-7 days its really not that complicated.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Bobtheserverguy's reply to Comwales's Comment

Written on: 07/03/2014

And suprise suprise the order is cancelled. How an order can be cancelled when i was told twice it had been posted is interesting.

If despatch is 3-5 days then it would have already gone before you could cancel it. Rather than help you have simple confirmed everything i said. Closing the account just comes across as petty and unprofessional.

I'm not suprised you have a new 5 star review. They seem to follow every 1 star review.

Instead of abusing customers you should be looking at the recurring theme. Bad communication and poor shipping. Your time would be better spent addressing those issues.

For the sake of being petty you have lost a sale. I'm sure that won't bother you but with luck these reviews may make others think twice.

If you care to prove me wrong and actually sell me the software in a timely and professional manner then I would be happy to change my comments once i have been proved wrong. However i doubt that is going to happen.

In the mean time to anyone that wants anything other than a kettle AVOID THIS COMPANY.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★★★★☆

“Just what I needed.”

Written on: 26/02/2014 by PaulKidd1950 (1 review written)

Been looking everywhere for this coffee machine it was far cheaper than Amazon and makes a lovely cup!… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Worst Service Ever!”

Written on: 26/11/2013

I tried to order an electric kettle online; the order was accepted, then rejected by e-mail: "We have had to cancel your order. Please reorder using the correct card information". The card was OK: I have used it subsequently. I re-ordered with another card, and got the same rejection. I checked with the card supplier: the card was OK, and money had been set aside to pay Comwales. I have used it subsequently. I phoned them to find out what was going on. Absolutely no help, but promised to… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Comwales's Comment

Written on: 22/01/2014

How rude try reading and using the correct billing information for your payment method. This stops fraudulent orders possibly like yours!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Reviewermp's Comment

Written on: 22/01/2014

Every word I wrote was true: if that is rude, it's your fault, not mine.

I followed every step of your payment procedure (twice!), completely accurately. The second card company acknowledged that the money had been set aside to pay you, so there was nothing wrong with the card or my attempt to buy an item with it.

And you never phoned me back as promised. I note it has taken you almost two months to reply to my comments!

There was no attempt at fraud: please check your facts before making potentially libellous statements about my completely proper attempts to place an order with you.

I repeat: DO NOT USE THIS BUNCH OF INCOMPETENTS. SAVE YOUR TIME AND TEMPER - GO ANYWHERE ELSE.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★★★★★

“Fantastic service on my epson”

Written on: 10/11/2013

I had a problem with my printer and epson told me to contact these guys. I was unable to get the printer to them so they arringed the collection repair and return all in a few days. All back up and running now and I would define fly by my next printer through these guys cutting out the middle men… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Worst online store ever”

Written on: 02/11/2013

Ordered Asus homeplug. Received wrong item. Told by customer service i will get right straight away. Week after wrong item has been returned just being told same every day: will be send today afternoon. One month from date of oryginal purchase still nothing, no refund no item. Manupulating ur account order history. Thanks I have email confirmation. Slowest delivery ever seen all seems take ages. Last phone call to customer service been told will be done 100% tonight and gues what-nothing… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Comwales's Comment

Written on: 09/11/2013

I can see that there was a mix up with the part numbers and that's why you were sent the wrong one. You were given the option for a full refund but you wanted to wait for another order of the correct item this was delivered to you on the 8th in parcel no WP6859398. If you are still unhappy with this them please return for a full refund as we said before we are sorry you received the wring part originally but there was not a lot more we could do than pay for return and ship you your correct item when it was available.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Dishonest about postage costs. ”

Written on: 05/09/2013 by klimos2121 (2 reviews written)

Company deliberately manipulates search results to make it appear as if they offer free delivery on all items. Then during checkout they added another £7 on the cost. I'm sure they've caught a lot of people out already using dirty tactics like this. What a dishonest little firm… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Comwales's Response to klimos2121's Review

Written on: 18/09/2013

Unfortunately at present only certain areas have local free delivery available which is currently around 1.5 million customers, if you live outside these areas then our system will apply the best shipping rates available to you. We hope to extend these areas over the coming months and years.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Klimos2121's reply to Comwales's Comment

Written on: 22/09/2013

You're not upfront about postal costs. Nowhere are they mentioned on your site.

To see them you must register with the site, provide address, telephone number, email, name etc.. Then after divulging this personal information, right at the last minute before submitting payment details, postage costs get sneaked into the total. I believe this is done to trick people who don't double check the figures.

Sort your site out and stop manipulating search results.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Comwales's reply to Klimos2121's Comment

Written on: 09/11/2013

The postage cost are clearly displayed in the basket if you put your postcode in.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

H548Gur's Response to klimos2121's Review

Written on: 21/09/2013

If you live in Somerset and reading this review then stop now and save yourself the time finding out.... YOU WILL BE CHARGED £7.00 FOR DELIVERY.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Comwales's reply to H548Gur's Comment

Written on: 09/11/2013

I think you will find that postage to Somerset starts at £4.50 its got to be a really big item to pay more than that.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 5 Comments
★★★★★

“New system - delivered and installed -excellent service. ”

Written on: 22/06/2013

New system - delivered and installed -excellent service… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Doesn't make shipping costs clear”

Written on: 10/06/2013

Doesn't make shipping costs clear - pet hate. Tactic to ramp themselves up the google shopping list and shipping not even found anywhere on their website - tried to slap an extra £7 on a £5 order… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Comwales's Comment

Written on: 13/06/2013

Shipping is free to certain areas, if you live outside of these areas then charges will apply. Google does not give us the facility to give you shipping by postal code so you have to check that on the checkout or basket.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Sjsref's Comment

Written on: 20/08/2013

I also had £7 shipping added to my order of £8 for a very light Lego base. You have to divulge your name, address and phone number in order to find this out, by which time you also have an account!

It's clear that the "certain areas" referred to in the reply means Wales. Three cheers for racism, anyone? I live on the mainland and just 90 minutes' drive from a "certain area" that has just plummeted in my estimation of its people. Well done!

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Comwales's Comment

Written on: 09/11/2013

Well its not racism just the fact that our own drivers cover our free delivery areas. Outside of them you will pay even if you are Welsh.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Sjsref's Comment

Written on: 09/11/2013

I'm an hour's drive from Wales. You can drive in another direction from your address and still be in Wales. So thanks for confirming my theory.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 4 Comments
★★★★★

“Cheap+local = perfect”

Written on: 30/05/2013

Never heard of these guys before, found them while trying to find a particular kitchen appliance, impressed that they were cheaper than *ahem* another large global eRetailer, plus the fact that I like to support small local businesses when ever possible. Order process was smooth, with emails advising as to status changes being sent regularly. The only hitch was a slight delay in dispatch (few days, nothing major) but then there was a bank holiday and they did dispatch with a 24 hour courier… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview