Dandy's Garden Centre Reviews - www.dandystopsoil.co.uk

★★★★★
4.6 / 5
425
96% of users recommend this
  • Range of Products

  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Dandy's Garden Centre - www.dandystopsoil.co.uk - Ask a question now

Media Gallery for Dandy's Garden Centre - www.dandystopsoil.co.uk

Dandy's Garden Centre - www.dandystopsoil.co.uk
Dandy's Garden Centre - www.dandystopsoil.co.uk
Dandy's Garden Centre - www.dandystopsoil.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★★★★★

“Very good service”

Written on: 29/06/2015 by JulioHanley424 (1 review written)

Good ordering, good product, good delivery. The lawnmix topsoil, is a good blend at reasonable price. It has done the job well… Read Full Review

Report this review
★★★★☆

“Easy process, quality product”

Written on: 22/06/2015 by Evie75 (2 reviews written)

Ordering straightforward, delivery driver very helpful, soil quality great. This is the second time I have ordered topsoil from Dandy's and wouldn't hesitate to do so again… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Completely Satisfied Customer”

Written on: 21/06/2015 by Shieldsqy218 (1 review written)

Great customer service and delivery was as arranged.Delivery drive was very helpful with the kerbside delivery, a good ambassador for the company. Will be using them again for future garden projects. Better service and value for money when compared to local garden centers… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Great product, brilliant service”

Written on: 21/06/2015 by ClareDobson (1 review written)

Order 27420. The experience of ordering from Dandy's was extremely good. I needed 2 tonnes of compost for my new vegetable beds and Dandy's website was easy to find and easy to use. Ordering was quick and simple. I was able to choose my delivery date but as it happened, a delivery slot earlier in the week became available and I received a telephone call asking me if I would like the delivery earlier. I opted for this, but explained that I would be out and gave instructions for the driver… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Always excellent service”

Written on: 21/06/2015

I have now had four or five deliveries from Dandy's: every one has been delivered on time by helpful drivers. The products are excellent and the prices always competitive. Dandy's would be my only choice for garden products. If it ain't broke......!… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Black Gold is Gold!”

Written on: 19/06/2015 by dcr1958 (1 review written)

After researching I went for Black Gold and it is proving to be just that Gold!Arrived quickly in strong bag and looks great on my flower beds. I've gone back for more!It has a great texture with no pieces of wood or rubbish. Straight onto the flower bed which the plants seem to like… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Excellent”

Written on: 19/06/2015 by Irobins (1 review written)

Purchased 3 large bags of topsoil. Product was of high quality, price was good. Delivery was free with option to chose delivery day at time of ordering. Soil was delivered exactly when arranged. All-in-all perfect… Read Full Review

Report this review
★★★★☆

“Good Quick Service”

Written on: 19/06/2015 by targetdevltd (1 review written)

I have purchased a number of items from Dandy and have always received prmpt and responsive service… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Fantastic products, great company to deal with”

Written on: 19/06/2015 by JP74 (1 review written)

I order some Veggiegrow topsoil on a Wednesday morning and it was delivered on Friday afternoon, ready for me to use at the weekend. The delivery was a little offputting as it is described as roadside only but the driver was able to deliver onto the end of my driveway via the drop kerb so I was happy enough. The product itself is lovely stuff and it has brightened up my sad tomato plants no end. Ordering was easy as well, spoke to a lovely girl on a live chat and she put my order through then… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Unrelaible delivery”

Written on: 05/05/2015 by noshowdelivery (1 review written)

My order, promised in time for the bank holiday weekend was not delivered. I am now not able to do this project. i was not informed of any delay either. If you need something on time, go elsewhere… Read Full Review

Report this review
★★★☆☆

“Not the best”

Written on: 19/06/2014 by McConnelllm350 (1 review written)

Dreadful delivery man. Arrived in our rural area in a massive lorry that could have only ever delivered to an empty supermarket car park with broken pallet and pallet truck not fit for purpose. Left soil by road 200 m from our house. Soil is incredibly sandy and really not great. It weighed as much as builders sand to lift. On the plus side it had no stones or rubbish in it but overall Disappointed… Read Full Review

Amandaatdandys's Comment

Written on: 03/07/2014

Hello,

Thank you so much for taking the time to leave a review.

We are very sorry to hear that the delivery did not go a smoothly as it should. The delivery vehicles are very large, normally 18 tonners/6 wheelers, due to the size and weight of the frieght PalletForce haul for us the wagons have to be large enough to cope. As you live in a rural area did you request a smaller vehicle at all? We can on request ask the depot to deliver on 4 wheeler 7.5 tonne vehicles which can gain access to most residential areas. I appreciate it must have been difficult to move the topsoil 200m to your house at the roadside but unfortunately we can only guarantee a roadside delivery due to the fact that we can not always gain accesss to driveways etc. But if you can email me with your order reference number I will certainly look into this for you. Please can you also provide a statement about the driver and why he was dreadful? We can then pass this through to the local depot who will take the required action.

Our VegeGrow Topsoil is a mix of fine organic compost and a natural sandy loam and can therefore be a little sandy and of course dense. Some vegetables, such as root vegetables, carrots etc, prefer a sandy component to the soil structure in order to grow correctly. If our topsoil is not draining correctly in extremely wet periods then on very rare occasions extra sand is mixed through to improve the structure; this is very rare however and will not affect the fertility of the topsoil or the use.

Your feedback is really appreciated and will help to improve our service wherever we can.

Kindest regards
Amanda
Dandy's

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★☆

“Good quality service”

Written on: 08/06/2014

Ordered 2 jumbo bags of decorative chip pings. Excellent service from sample to order to delivery advice and time. Only reason for not 5 stars was that the pallets arrived partially smashed and only the skill of the driver got them off the vehicle. The pallets seem of minimum quality to carry a tonne and pass through 2 delivery depots on the way, so have to stand multiple fork lift movements. Despite the last comment, I would recommend Dandy's to others… Read Full Review

Amandaatdandys's Comment

Written on: 03/07/2014

Hello,

Thank you so much for taking the time to leave a review and we are glad to hear that you had a pleasant experience with us! We are very sorry to hear that the pallets had been damaged en route to you and of course this is something we will raise with our pallet supplier and our courier.

Your feedback is really appreciated and will help to improve our service wherever we can.

Thank you for recommending us.

Kindest regards
Amanda
Dandy's

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★☆☆☆

“unpleasant delivery driver”

Written on: 02/06/2014 by Reevespm428 (1 review written)

Delivery is free but as I needed to have it delivered at the weekend delivery was £30. Delivery arrived on time, the driver got out and after understanding it was me who ordered the wood chips launched into an angry list of things he doesn't or won't do. He then said if I don't get all of the (f-ing)cars near my property moved or he wasn't going to (f-ing) deliver anything. I live on a street where we are the only one's with off-street parking so everyone else parks where they can. Also it's… Read Full Review

Amandaatdandys's Comment

Written on: 03/07/2014

Hello and thank you for your feedback,

We are so extremely sorry to hear that the delivery driver was so rude and unprofessional. Unfortunately we out-source the delivery of our items to PalletForce who then use the local depot to yourself to perform the home delivery. This is certainly not the kind of service that we wish to offer and work closely with PalletForce so that our customers have a positive, speedy and professional experience when it comes to the delivery.

Your feedback has been passed onto PalletForce to investigate but in order to process the complaint against the driver please could you possibly email us directly with your order reference number? Please email me.

Thank you again for your feedback as this wil help to improve our service and ensure that none of our other customers will be faced with the same kind of attitude. We are very sorry that you were subject to this form of verbal abuse and please be assured that the views and actions of PalletForce members employees are not always that of Dandy's.

Kind regards
Amanda
Dandy's Topsoil

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Beware - Delivery DUMPED at roadside !”

Written on: 08/02/2014

Ordered a bulk bag of soil. Left clear instructions for the driver to leave the bag on my drive with a contact phone number in case of any problems. Found a massive bag left at the roadside one hundred feet from my gate. It will take me weeks to shift and during this time will present a risk to pedestrians and road users. Emailed the company on their transport and sales addresses but received no reply. A phone call to the company was met with a similar non- response. I would not recommend… Read Full Review

Amandaatdandys's Comment

Written on: 12/03/2014

Hello and thank you for your feedback,

We are very sorry to hear that you were not happy with the delivery and that it was not made to where you wanted it to be.

As per our delivery information and Terms and Conditions we use a palletised courier to perform our deliveries and due to the manner of offload we can only guarantee delivery to the roadside on a flat hard-standing surface such as tarmac or concrete; it some cases this means that the goods will be left quite far from your property, if for instance you have a long graveled or sloping driveway. The driver would only ever leave the goods in a roadside location if there was not an alternative.

Please can you re-send your email to us as of course it should have been dealt with; it may be that we have not received this email.

Kind regards
Amanda
Dandy's Topsoil

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“Soil full of gravel, sand, and plastic”

Written on: 15/10/2013 by Pumazoom (1 review written)

I wanted some good clean soil and compost and found that it was full of gravel, sand and bits of plastic - absolute nightmare trying to get rid of it. Some of the pieces of gravel were made of old house brick - so I am very concerned that the soil is polluted with heavy metals from old building materials. I have had no refund from Dandy's after sending them some photos which clearly showed the plastic pieces and so forth, neither have I had an offer to remove it. Absolutely outraged by their… Read Full Review

Katiefromdandys's Response to Pumazoom's Review

Written on: 12/11/2013

Dear Sir/Madam,
I am sorry to hear that you are unhappy with the quality of goods purchased - Dandy's is extremely proud of the quality of our topsoils and of our customer service, as is shown by our largely positive feedback on Review Centre - any problems that do occasionally crop up (no-one's perfect 100% of the time after-all) we try to resolve in a satisfactory manner as soon as possible.
Unfortunately, anonymous reviews regarding problems leave us little chance to correct any issues so we would kindly ask that you contact us to resolve the matter.

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“sterilised topsoil”

Written on: 30/07/2013

fantastic quality,could not be faulted.there were no foreign bodies, stones or any sign of weeds etc.I would recommend this product from your company to anybody wanting the best quality topsoil at a very competitive price. The delivery was spot on to the agreed schedule. Altogether a very satisfied customer… Read Full Review

Amandaatdandys's Comment

Written on: 06/08/2013

Hello,

Thank you so much for taking the time to leave a review and we are glad to hear that you had a pleasant experience with us! Your feedback is really appreciated and will help to improve our service wherever we can.

Thank you for recommending us.

Kindest regards
Amanda
Dandy's

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Excellent Service”

Written on: 19/06/2013

I recently purchased some top soil to level off a patchy uneven garden. I called the office to ask advice on what type of soil I needed and the lady was very helpful, offering advice on the best type of soil and how to apply. The website was easy to use and when the product turned up the driver again was very helpful in putting the bulk bag where I wanted it to go. Product great Service even better. Would definitely consider for future use… Read Full Review

Amandaatdandys's Comment

Written on: 21/06/2013

Hello,

Thank you so much for taking the time to leave a review and we are glad to hear that you had a pleasant experience with us! Your feedback is really appreciated and will help to improve our service wherever we can.

Kindest regards
Amanda
Dandy's

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Lawn in a Bag”

Written on: 15/06/2013

Delivered on time with a helpful driver. Product was terrific, easy to lay and green shoots within a week. Lush grass within a month. Much easier to lay than turf and a better final result. … Read Full Review

Amandaatdandys's Comment

Written on: 21/06/2013

Hello,

Thank you so much for taking the time to leave a review and we are glad to hear that you had a pleasant experience with us! Your feedback is really appreciated and will help to improve our service wherever we can.

Kindest regards
Amanda
Dandy's

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Well done Dandy's”

Written on: 02/06/2013

Ordered on the Thursday arrived Friday in time to get cracking over the Bank Holiday. Very pleased with the top soil no stones, very pleasant delivery man in all very satisfied… Read Full Review

Amandaatdandys's Comment

Written on: 21/06/2013

Hello,

Thank you so much for taking the time to leave a review and we are glad to hear that you had a pleasant experience with us! Your feedback is really appreciated and will help to improve our service wherever we can.

Kindest regards
Amanda
Dandy's

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“SIMPLY THE BEST”

Written on: 31/05/2013 by Frogzfrolic (1 review written)

Your website is great and easy to use. We ordered the basic topsoil and found it to be excellent quality. Half went into the raised bed I have made from old fence posts and the other half is stored to go in another raised bed once my strawberries have finished fruiting. My neighbour could not believe the quality of the soil as the load he had delivered from a well known national firm was extremely sandy. He will probably be contacting you when he next needs topsoil. The delivery time was… Read Full Review

Amandaatdandys's Response to Frogzfrolic's Review

Written on: 21/06/2013

Hello,

Thank you so much for taking the time to leave a review and we are glad to hear that you had a pleasant experience with us! Your feedback is really appreciated and will help to improve our service wherever we can.

Kindest regards
Amanda
Dandy's

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
overview