Unique Chic Furniture Reviews - www.uniquechicfurniture.co.uk

Click here if this is your business
★★★☆☆
3.3 / 5
56% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Quality of service

  • Layout of shop

  • Value For Money

Media Gallery for Unique Chic Furniture www.uniquechicfurniture.co.uk

Unique Chic Furniture www.uniquechicfurniture.co.uk

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Oh dear - could have been a wonderful experience”

Written on: 25/07/2014 by ElisabethOlson279 (1 review written)

I have read some of the reviews and agree with one in particular. I too tried to pay online and my card was declined despite adequate funds. I called the customer service number and was basically told if you don't have money don't attempt to buy!!!! In all my time shopping online I have never been met with such a rude and unprofessional girl who did sound quite young - not that that means anything but I hoped maybe she was new or inexperienced on how to deal with customers. I called the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Promises, promises...”

Written on: 14/07/2014 by zvBruce242 (1 review written)

Promised delivery for 20th June. Receive weekly updates putting arrival of furniture in to docks booked in; then new update the next week pushing out by another week. Just received update pushing delivery to dock in another two weeks. Always offering to cancel the order and give our money back never apologising. They are middle men & have no control on products. Be careful & check delivery options before making order… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Poor quality customer service”

Written on: 04/07/2014 by McGeeeg316 (1 review written)

I tried to call to place my order but couldn't get through. I emailed twice to ask if I could order over the phone and never got a response. I ordered online eventually and was then told the item was out of stock. I have never found it so difficult to order from a website and found that although the girl I spoke to seemed very nice she was a bit simple and didn't really know what she was doing. Overall one of the worst experiences ever and I do not recomend… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“terrible terrible terrible”

Written on: 02/06/2014 by 488McDougall (1 review written)

never again I ordered 5 items when they came all 5 had some thing wrong with it.the 2 wardrobes was made very very badly then tried to blame me for the damage of the items asking did I give delivery men money to take it upstairs because there not aloud to take it up there?then had a terrible time getting my money back £2,000 had to text every day in the end they wouldn't get back to me and was very rude… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Missturville's Comment

Written on: 09/06/2014

I am afraid that this report is untrue, I have investigated this complaint and cannot find anyone that has had an order for this amount and had any issues at all, I am afraid this appears to be a malicious review
I believe from an ex employee after she has set up her own website selling exactly the same items as ourselves after gaining all the companies and suppliers information from when she worked for us
I request for this to be removed, or the complaintant to give forward her full name and address so I can investigate as I cannot find anything relating to the situation that has been explained

Miss Turville
UniqueChic Director

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Louieandred's Comment

Written on: 12/06/2014

well miss turville its your post that's not true I orderd two wardrobes 2 bedsides and a tallboy I have never worked for you and don't wish too.but I have photos of the damage of the items if you want me to put the link on here I can.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★★★★★

“Fast delivery, great quality”

Written on: 09/05/2014 by Jenny212 (1 review written)

Ordered dining set and side unit. Very helpful pre-order advice. Fast delivery within a week and excellent quality of furniture. Arrived well packaged and assembled securely. Would highly recommend… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“EXCELLENT”

Written on: 12/02/2014

Ordered my victorian bedroom furniture from Uniquechic, after seeing their advert in House Beautiful magazine. Spoke direct to the sales office and they kindly sent me a colour sample in the post It arrived , along with details of the range I placed my order for £2900 got 15% off and then was contacted by the delivery team, 2hour time slot given and I was then called about 50 mins before by the driver. Delivery came, was taken into my bedroom up three flights of stairs, delivery men… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Rubbish”

Written on: 27/01/2014 by Guest-Donna (1 review written)

Spent an awful lot of money with this retailer. Told me items where out of stock then offered to exchanged but ended up paying more money. Was charged for fitting and my partner had to the put things together as they was done wrong. Stuff got delivered damaged or was dropped during fitting and was refused an exchanged. Was asked do I understand the meaning of Shabby Chic which is shocking. Absolute disgrace. Very very poor customer service for a small company. Expected much better quality for… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Missturville's Response to Guest-Donna's Review

Written on: 09/06/2014

I am sorry, please could you contact our office as I am unable to find any order in your name.
Firstly , if items are out of stock, we do not take any payment, so not sure why you paid more.
We do charge for fitting, but only on wardrobes and beds as most other items are fully assembled, fitting is carried out by our inhouse fitters and I am unable to find anyone that had had a fitting and the customers have complained about how the furniture has been assembled.
Furthermore, after calling all customers that had orders which included shabby chic wardrobes,for around £1900, we are unable to find any customer that relates to this complaint. If you are a geniune customer, please call us.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Guest-Donna's reply to Missturville's Comment

Written on: 10/06/2014

It was around 12 months ago which may be why you can't find me.. But to be honest would be an absolute waste of my time contacting the office as when I did u sent me a spray can to spray the damages on my furniture and guess what the spray didn't even match the colour of the wardrobe so they are two different colours having contact you again about that yet again I got no where after sending pictures and emails etc etc.. So decided to just except that I got ripped off after saving and saving to get my dream furniture I now wish id of saved more and gone elsewhere. I also got a different wardrobe to what I ordered as I ordered a half mirrored wardrobe but got a full mirrored one. I contacted the office as you say I should do and got no where again. So yes I am genuine customer and further more I haven't recieved a phone call. Thanks for your comment. If I need anything further I will contact trading standards.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★★★★★

“Great Price Great Services Quality Product”

Written on: 20/11/2013

Office staff could not do enough for me, good telephone manner and communication skills This company was so helpful, I was surprised with the delivery service contacted the night before with a 2 hour delivery window then contact again in the morning with a 30 minutes delivery time: Very Good. The price was the cheapest on the market the quality of the product was excellent. Would recommend this company Thank you Great business… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Highly recommend ”

Written on: 09/11/2013

This company provided an excellent service, were very helpful and delivery was fast. We had small parts missing for the bed when it arrived and these were sent within two days of the company being notified. We had furniture from the Banbury Collection which is good quality and looks stunning. The delivery men were helpful too. Overall, excellent service and would highly recommend. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“DO NOT USE - abhorrent service, did not honour order, ”

Written on: 07/11/2013

DO NOT trust the customer contact message that that Unique Chic 'understand how frustrating it is when you are unable to contact the company that you have placed an order with. Even with the age of electronic thing and emails that, it is nice to know that there is someone to take your call and discuss any queries at all with you.' or that they're available 7 days a week 7am-8pm. They're not. In fact they can't really be bothered to do such a simple thing as answer a call, respond to a… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Banbury Bedroom Furniture”

Written on: 31/07/2013 by sarahp472 (3 reviews written)

Fantastic product and fantastic service The whole process..from start to finish was brilliant !Ordering online was simple..quick and easy. The delivery drivers were friendly and worked very hard . I would like the whole bedroom set as I love it all . Unique Chic Furniture is our first choice and would recommend you to family and friends. Thank you … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“an absolute joy!”

Written on: 29/05/2013

I contacted Uniquechic after a bedroom suite was featured in my house beautiful magazine. Not being sure of the colours, I rung unique chic for advice, I was spoken to Abbey and she helped me through the vast array of furniture choices and styles and we narrowed it down to three ranges. She then said she could send me colour samples, for no charge, these arrived the next morning I placed my order for the Victorian range, which I considered to be excellent value, less than £1500 for a complete… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Love my bespoke painted kitchen dresser”

Written on: 17/05/2013 by KEASTON2 (1 review written)

I ordered a beautiful large kitchen dresser and found out that I could get it painted in ANY colour I wanted, I chose Moroccan sands and it was painted and delivered direct to my kitchen. I'm decorating my Lounge soon and will be back for more items. Thankyou so much. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Splendid range and splendid service”

Written on: 10/05/2013 by JaneP127 (1 review written)

Fantastic range of furniture, I ordered the Bergere, it's beautiful, very happy,delivered within 5 days too! … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“Very Helpful”

Written on: 18/03/2013 by MelissaJ2012 (1 review written)

I needed bespoke furniture for my spare room, in Gilt Gold with matching handles, the ladies were very helpful, my furniture was made to order and it looks fab. The delivery team I cannot fault, helpful and polite I will use them again. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Unique Chic Furniture - Rude & Dishonest”

Written on: 15/11/2012

I would be very reluctant to order anything from this company. I ordered and paid for a sideboard that after 8 weeks still hadn't arrived. I was fobbed off being told the item was ready and would be shipped a couple of times and then after 9 weeks, was told the item would now be another 4-5 weeks but even then there were no guarantees. I was quite frustrated and contacted the supplier myself directly to find out why it was all taking so long, I was told the shipping was always going to be… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Missturville's Comment

Written on: 13/12/2012

As the owner of UniqueChic, I must say that we do have some very very lovely customers.
This particular customer was beyond rude to my staff and then called our suppliers direct and shouted at a lovely lady that works there, who was beyond baffled to what she even called the suppliers.
It appears that this 'customer' had also ordered a coffee table from a retail store from where she lives and that retailer ALSO was receiving abuse from this customer. The item was painted to order for her.
We do not tolerate abuse here, we are more than pleasant and polite to all our customers and suppliers.
This is a copy of a letter sent to the customer after she was abusive
Your order has been cancelled by myself.

I have the Director of the Company and having been contacted by our suppliers, after your disgraceful telephone call, I have decided not to provide you with this sideboard.

We do not and will not tolerate behaviour like yours.

A recorded delivery letter was sent to your home address on Monday.

Stating the following;

13th November 2012

I have just received a call from our suppliers, who has just received a call from yourself.

To confirm, we did not authorise you to call our suppliers, nor did we give you the details to do this.

After speaking with the person that you decided to call, I have made the decision that your behaviour is far from acceptable and will not be tolerated.

I have therefore refunded your order, cancelled your sideboard and your custom is not welcomed with our online stores, both Limehouse and UnqiueChic.

Any further orders will be declined.

Your refund slip is enclosed.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
overview