Penicuik Reviews - www.penicuik.com

Click here if this is your business
★★★☆☆
3.5 / 5
463
62% of users recommend this
Click here if this is your business
  • Value For Money

? Ask our helpful community of experts about this product or company
Penicuik - www.penicuik.com - Ask a question now

Media Gallery for Penicuik - www.penicuik.com

Penicuik - www.penicuik.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Waitingpatiently”

Written on: 20/09/2017

Still waiting for compensation for damage caused during this nstillation. A CLA has been raised twice for the amount promised. Not holding my breath after reading reviews today. Shocking after sales service. No one cares . Horrible company to deal with… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Appalling service”

Written on: 06/09/2017 by Jacob2409 (1 review written)

I had Windows and doors fitted end of June and still cannot get my cash back which was part of the deal. They have been back twice to adjust doors as they cannot lock properly. Today I phoned them again to be told the company was in administration! I was told 3 times last week the computer system was down (for a whole week!). Lied to all the time and no-one takes responsibility. They are a bunch of gangsters. Don't go near them unless you want to be lied to and fobbed off with excuses worst… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Lvelzian's Response to Jacob2409's Review

Written on: 12/09/2017

Hi I had Windows and doors fitted by this company 2 years ago. We had problems with three Windows (marking and scratches on glass) all was eventually sorted. Then last November I noticed fading on our front door. I phoned them Nov ember 2016 to be told someone would phone me back no one ever did. I phoned again and again in 2017 I was promised someone would phone me back no one ever did. I eventually got hold of someone on 6th september and was promised an engineer would visit today. They have just been. I have been told I need a new front door but I would have to pay for it plus a call out charge as Penicuik have gone into administration and although they are still trading as Penicuik the new company are not guaranteeing my Windows and doors.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jacob2409's reply to Lvelzian's Comment

Written on: 12/09/2017

We are having the same trouble but in fact are being told lie after lie. Most frustrating as we too have issues with our doors and the cement work round our patio door is appalling. They told me the new "parent" company would honour the guarantee but we will see. I am ha I got my lawyer write to the, as they must have known the company was going into administration when I ordered my windows and doors.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 2 Comments
★★★★☆

“cashback”

Written on: 04/09/2017 by ppWhalen117 (1 review written)

We are very happy with the windows.Having a terrible time trying to get our cashback which was part of the contract… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jacob2409's Comment

Written on: 06/09/2017

How right you are I too have been waiting since 30/6/17 to get mine only to be told today the parent company are now in administration.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Raffan's Comment

Written on: 06/09/2017

We were told the same today ,but we should still get our money back .

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jacob2409's Comment

Written on: 12/09/2017

We were told the same but there is no chance. You could try to revert back to your credit card company if that is the way you paid.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 3 Comments
★☆☆☆☆

“Avoid this company”

Written on: 04/09/2017 by Waitingpatiently (1 review written)

Had doors and windows fitted recenly. Property damaged and window finishes not completed. Have phoned Customer Services and Aberdeen office on numerous occasions and get fobbed off each time. Still waiting for them to calll back. Happy to take money but after sales a joke if problems arise… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“double glazing installation”

Written on: 02/09/2017 by walshmarie (1 review written)

19 weeks, still can't open fire escape window in bedroom, one window made 4" too small still waiting for replacement. Fitting is appauling and finishing is even worse. Very hard to get a hold of penicuik direct keep being pushed from pillar to post. Very difficult to get on the complaints procedure system, even told them going to ombudsman no response at all what so ever. Absolutely fuming, I have three children and I work with children from home. Wish I kept my old leaking windows in… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“DONT GO NEAR THESE PEOPLE ”

Written on: 11/08/2017 by dempsey24 (1 review written)

Don 't touch this company, government scheme phoned me re this over to improve doors ans windows, I asked for 1 front PVC door to be quoted, with the 40% off and the £500 grant I was quoted and wait for it £4250.00 OMG he thought this was a good price. They are ripping the elderly off encouraging people to sign up for payment plans, DO NOT TOUCH THEM, When there customer service called be about my experience I did tell them all and they hung the phone on me DISGUSTED PLEASE DO NOT USE… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Cold calling and high pressure sales techniques”

Written on: 10/08/2017 by Genevievey437 (1 review written)

This company's salesman knocked on the door of my 80+ yr relatives. They were taken in by the sales pitch and gave him a cheque there and then. Their windows did not need replacing. After talking it through they realised their mistake within the cooling off period. I spoke to trading standards and was advised they should get a full refund. My relatives called to cancel and were advised it would take a month to write a cheque. This company have applied an enormous admin fee for writing this… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Avoid like the plague.”

Written on: 02/08/2017 by Gillbo123 (1 review written)

From the start I wish I had read the reviews on this site and could have saved a lot of problems. The salesman promised a lot but delivered nothing.I could have got two chimpanzees from Edinburgh Zoo to do a better job fitting the windows.Four window sills deeply scored by I assume a stanley knife, one window handle a different colour,the kitchen window was scored on the outside right through the rosewood colour to a very noticeable white,on the inside tiles ripped from wall and a two foot… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Avoid”

Written on: 30/07/2017 by JessiePatton405 (1 review written)

Stay away from this company. The standard of installation is shocking. The after sales service is even worse!!!!! Spent endless time calling customer services with no reply. If you are lucky to get an answer they are full of promises that come to nothing… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Beware of no deposit option.”

Written on: 28/07/2017 by jxCalhoun266 (1 review written)

Was advised to take out HP agreement as it would be 8 weeks until the delivery. No deposit would be paid and we could cancel the HP agreement and pay for the windows when the windows were fitted. No extra charge would made for taking this option. This would be possible as HP contract did not take effect until the job was complete and we had 14 days to cancel. This is not the case. We have been asked to pay 2 months interest to cancel the HP. … Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Beware of hidden non-refundable £149 "Contract Admin....”

Written on: 19/07/2017 by KatelynnPerez368 (1 review written)

Avoid this dreadful company!- Reassured by the "refundable deposit" and 7 day cancellation clause, we signed up but had doubts and cancelled next morning. We were told nothing would be taken out of our bank account, but £149 was taken out some days later. We located a £149 "Contract Admin. Fee", hitherto unmentioned, with the aid of a magnifying glass. It used to be a reputable firm but was taken over by an American company. Have complained to Trading… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“BUYER BEWARE”

Written on: 18/07/2017 by Wellsda95 (1 review written)

Had a wonderful sales man call round with a no nonsense approach that I asked for. The windows looked good and the price was right. That was the only good thing I have to say about them. Windows where booked to be fitted 2 weeks later, (not be Penicuik I might add)by Job Worth Doing. Installer turned up without a ladder and 1 of our window surrounds wasn't the right colour. New window surround turned up the following day, but they forgot to add on the list of things to bring end caps for the… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Do Not Get Involved with Penicuik / entu ”

Written on: 16/07/2017 by Guadalupev1990 (1 review written)

I wish we had seen the reviews on this site before getting involved with Penicuik / entu . No customer service no communication pass the buck culture. promised 6 / 8 week install 6 weeks later not even a drawing. Best part of dealing with them was getting my money back. You have been warned… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.

Jhaughton's Comment

Written on: 16/07/2017

Completely agree, also wish I had read some reviews before buying. Should have a buyer beware attached to this company.

Reply to this comment
If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review Read 1 Comment
★☆☆☆☆

“AFTER SALES SERVICE NON EXISTENT”

Written on: 10/07/2017

standard of installation abysmal. Mastic like a 5yr old playing with plasticene. broken cement (grey) on existing window surround repaired with white mastic not cement. Large end gaps in trim just filled with mastic. Internal plaster repair poor. New stone window sills joined with cement which has cracked and allows water ingress (that should have been mastic or epoxy). Handles on patio doors badly tarnished in less than a year. at least 4 different managers had full list of faults, two been… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★★★★

“FANTASTIC COMPANY”

Written on: 07/07/2017 by Byrneib1967 (1 review written)

I had my 2 bay windows installed in February. I had a young chap knock at my door who was ever so polite. He arranged a appointment with one of his colleagues to come and give me my quote. I was amazed by the price and the high quality of the window. When I got them installed it was done ever so fast with hardly any upheaval. I have recommended Penicuik to family and friends and would use them again Mrs S.A.Lawrence… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Aftercare non existant.”

Written on: 04/07/2017 by Jaxxpurv (1 review written)

Windows and doors fitted end of may 2017. Fitters were great only one small piece of windowsill needs to be fitted. 6 phone calls and 2 emails still no reply from manager. Told in response to emails he would call or i could callback. This is now becoming a farce. Would like a callback to discuss my issues. Doubt this is goimg to.happem. will be taking it further. Have now written three reviews on trust pilot. Penicuiks facebook psge and now this page. Im not going to go away so may adwell deal… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★★☆☆☆

“Very Poor Customer Service...go elsewhere!”

Written on: 21/06/2017 by Boyd232 (1 review written)

Doorstep salesman persuaded my elderly parents to purchase windows and doors to which they agreed, much to my disgust! They decided they wished to change the order. They actually wanted to upgrade a door they had chosen to a more expensive one however despite reassurances from the salesman that he would be on the end of a phone for any queries he could not be contacted despite repeated attempts over days. They later attended at what they thought was a Penicuik office only to find it was a… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“vile company”

Written on: 13/06/2017 by Weejoke123 (1 review written)

Do not go anywhere near this excuse for company. Been harassing me with phone calls for weeks. Finally gave in and allowed one of their sales team come out to give me a price. Couldn't get rid of him. Trying to bully me into buying from them. After he was repeatedly told no, he called his cretin of aboss and passed the phone to me. He was vile, threating me over the phone. I still get daily calls from this company. Absolutely disgusting company. Hope they go out of business asap… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“DESPERATE FOR BUSINESS?”

Written on: 03/06/2017

Just a warning to anyone considering using Penicuik Windows. After cold calling at my door I agreed to entertain one of their salesmen for a quote for replacement windows. I was told that they were working on a local housing association upgrade and that they were now able to extend their services at a "massive" discount to home owners. This was in fact a LIE as they had NOT been upgrading windows in the area but just knocking doors on the off chance. The quote given was more than double… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
★☆☆☆☆

“Harrassed on my doorstep”

Written on: 01/06/2017

I had a visit from one of their sales people today. After saying no politely, then assertively, then telling him to leave my property as I believed he was harrassing me, he refused to go. I called my husband to deal with him and he behaved in the same manner to him. He eventually left when my husband said he would call the police. My husband followed him to the gate to see if he had a vehicle so we could complain to the company. The man turned towards my husband and said "You are an e_f_i_n_g… Read Full Review

If you are commenting on behalf of the company that has been reviewed, please consider upgrading to Official Business Response for higher impact replies.
Report this review
overview