Geoffrey Insurance Car Insurance Reviews - www.geoffreyinsurance.com

★★★★★
4.7 / 5
383
93% of users recommend this
  • Customer Service

  • Value For Money

Summary

"At Chaucer Direct we’re proud of our reputation for delivering excellent service and products to a growing community of customers. Your feedback helps us continue to improve, and we welcome all your contributions. If you ever feel that we have got it wrong with the service you have received, please contact us to give us the chance to put it right."

Media Gallery for Geoffrey Insurance Car Insurance - www.geoffreyinsurance.com

Geoffrey Insurance Car Insurance - www.geoffreyinsurance.com

Refine your search

Use the tools below to refine your search by only displaying reviews with a certain number of star ratings or to only show reviews from a certain time period. Eg click on '1 star' to just display the reviews we have which received a 1 star rating click or 'Within the last month' to display just reviews posted over the last month.

Latest Reviews

★☆☆☆☆

“Customer service is very poor. Really regret moving to...”

Written on: 05/05/2016 by 488Wilkinson (1 review written)

After taking out policy, Chaucer Direct ask you to upload various documents to their website. They don't look at them but sending threatening letters to you, saying they haven't received the documents so are going to double the premium and add £20 admin charge. They also ignore emails, so make sure you telephone them to explain. I've only been with Chancer Direct for a couple of weeks and have already decided to move next year - regardless of the cost. I'd recommend paying a few pounds extra… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 05/05/2016

Hello, I'm really sorry to read that you have experienced some issues with your policy. I would be happy to take a look into the matters you have raised. Please feel free to contact me.
Kind Regards
Dean
Geoffrey Insurance (formerly Chaucer Direct)

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Regret using Chaucer”

Written on: 13/03/2016 by billy440 (1 review written)

bad manners,rude,liars,, and the worst company to ever exist. if you have any sense dont use Chaucer you will regret to live, mark my words… Read Full Review

Report this review
★★★☆☆

“Very expensive renewal price! ”

Written on: 27/02/2016 by zgJamison421 (1 review written)

I have been happy with my service until the renewal when hundreds of pounds has been added on to my new policy for no reason (other than they felt my postcode was now deemed a greater risk area). Bearing in mind I have had no accidents or made any changes at all to my cover. I cannot see how it would rise around £400 in a year without having an accident. This policy was automatically renewed with no phone call to say it had gone up by this amount, I received an email apparently which I never… Read Full Review

Report this review
★★★★☆

“Good”

Written on: 18/02/2016 by Jordyn131 (1 review written)

Used Chaucer Direct for around five years as they were the best price. No problems with them. Really good having a UK call centre with a proper phone number that connects directly and very quickly to another person that can be understood. Any questions were answered properly and quickly by very friendly staff. No silly admin fees when I changed car, and they also waived a fee when I had to make another change, very happy with this! Never made any claims so cannot comment on that. The only… Read Full Review

Geoffreyinsurance's Comment

Written on: 19/02/2016

Hi,

Thanks for taking the time to write a fantastic review. I am so pleased you rate our product and service so highly. Hopefully you can keep us in mind when your policy comes up for renewal next year.

Have a great day and the best of luck with your new insurer

Thanks Brian

Reply to this comment
Report this review Read 1 Comment
★★★★★

“Fabulous Service”

Written on: 21/11/2015 by annikyra (1 review written)

I have been with Chaucer Direct for a few years for car insurance, I have found that their service and customer care is second to none. When you ring up you are straight through to a person instead of pressing this number for this service then pressing another for that same service. They are very pleasant and courteous and based in the UK. Their prices are very reasonable for car insurance and they keep their promises. One lady today went above and beyond the call of duty to get me a… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“Terrible”

Written on: 08/11/2015 by 435Benton (1 review written)

Without doubt the worst experience I have ever had with an insurer. These guys are distinctly mickey mouse in everything they do. Extremely aggressive communication via email letter and traditional mail. As soon as my car insurance is up for renewal I will find a new insurer. Simply terrible, terrible business, it's simply worth paying a bit more to deal with professionals not these amateurs… Read Full Review

Report this review
★★★★★

“Great service when claiming and renewing with a new car”

Written on: 06/10/2015 by pidg (1 review written)

I am very please with the service from Chaucer Direct car insurance. When I had to make a claim it was made very easy and unstressful. The staff on the phone are helpful and friendly, quick and efficient… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“They don't cover Porsche”

Written on: 01/05/2015 by Ryleigh448 (1 review written)

Took 30 minutes filling out the online quote request. Computer said no. I called the number and they said they don't cover Porsche Cayenne Turbo. It would have been nice to know that when I entered the make and model 30 minutes ago… Read Full Review

Report this review
★☆☆☆☆

“CANCELLED MY POLICY?????”

Written on: 20/03/2015 by Allie438 (1 review written)

I purchased my car on 3rd of March 2015 and immediately started a policy that afternoon. After 5 or so days I received a letter requesting proof of NCB, Driver's licence details and full log book of the vehicle. I sent them the requested documents, except for the full log book; i sent them the new keepers slip instead. They wrote back to me after 7 days saying they will cancel my policy due to the full log book copy not being sent. I called today to explain that it can take 4 weeks, which… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 20/03/2015

Hi,

I'm sorry to hear you are not happy. I have passed your comments across to the management team and they will call you this afternoon.

All the best,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Absolutely shocking!!!!”

Written on: 09/01/2015 by Ross234 (1 review written)

Had a car crash wasn't my fault my car got wrote off were giving me £1000 for my car but then deducted £350 excess then took £540 to pay for the rest of the years insurance, I was left with £190 to buy a car with :0 then they made me take liability for a crash that wasn't my fault!!! Obviously to make it easier and cheaper for them! Some of their employers are very rude too! Totally gutted!… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 09/01/2015

Hi,

Thank you for your feedback and I am sorry to hear that you feel this way with the final outcome of your claim.

I can confirm that when you pay your premium by instalments and you make a claim, in the event that your vehicle is deemed uneconomical to repair and classified as a total loss, you will need to pay the balance of your premium before we settle your claim. Any outstanding premium you owe, along with the excess payable, may be taken from the amount of the claim. I hope this clarifies the situation.

On your final point about the staff you dealt with being rude, I would be grateful if you could contact us to discuss this so that I can understand the situation further as we take customer service seriously .

All the best,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“untrustworthy ”

Written on: 03/01/2015 by rafiqu (1 review written)

I took a policy out with Chaucer direct after being with my old insurer for 8 years. Unfortunately my car was damaged by vandalism while I was insured by Chaucer. They did not settle my claim and reduced my no claims bonus. Absolutely untrustworthy, unprofessional, did not help a loyal victim in the time of crisis. … Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 09/01/2015

Hi,

I'm sorry to hear that you are not happy with the service you have received. Could you please provide me with your policy number and I will pass it on for management to look into?

All the best,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“totally rubbish”

Written on: 30/12/2014 by kelibow (1 review written)

made an insurance claim months ago and everytime you ring them no one knows anything , I would never use you again , and you take 6 years no claims off me and claim isn't even settled , way to slow sorting claims and keeping people informed… Read Full Review

Report this review
★★★☆☆

“pretty good”

Written on: 04/11/2014 by Heath1968 (1 review written)

I insured and i'd say they were pretty quick and nothing went wrong but I haven't made a claim so I don't know how they would be if I did… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 05/11/2014

Hi,

Thank you for your feedback. I'm pleased that you are happy with the service we have provided so far and if we can be of further assistance, please do not hesitate to contact us.

All the best,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★★☆☆☆

“Please Understand!!”

Written on: 03/11/2014 by 192O'Donnell (1 review written)

I recently took out insurance with Chaucer. I explained when I took out the policy that we had had bought a new property but were staying with my daughter at the moment as I had to work my notice. I also explained that I had sent my driving licence off to the DVLA for change of address and renewal as it expires this month. I was a little bit worried when I received an email from Chaucer at gone 6o'clock on Friday evening stating that my insurance would be cancelled as they were still waiting… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 05/11/2014

Hi,

I am sorry to hear of the difficulties you have recently experienced. I have spoken to our call centre manager about the position you are in and he is very keen to speak to you to help resolve this issue.

Please call Russell Wilson direct. If there is no answer, please leave a message and the best number to call and Russell will get back to you at his earliest convenience.

I hope this is helpful.

All the best,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Don’t use”

Written on: 29/10/2014 by Matthewskz288 (1 review written)

We had a quote for a policy holder and one named driver which was reasonable and we accepted the quote. When we received the documents, we noticed that the named driver was down as the policy holder and the named driver, when we questioned this they stated we had entered the information incorrectly. When we produced the quote with the correct information, they refused to acknowledge the quote and insisted on new quote and policy. When we got the new quote it was £300.00 more. Total rip off… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 30/10/2014

I'm sorry to hear that you feel this way - we would be grateful if you could contact the office so that we can understand the situation further.

If you could call us or email us with a number for us to call you on, quoting the Review Centre, that would be much appreciated. Please can you contact my colleague Vicki Phipps and she will be happy to look into this issue.

All the best, Sally

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“fantastic company”

Written on: 21/10/2014 by michelle000 (1 review written)

I have just renewed my policy with chaucer direct and i have nothing but praise for them. Earlier in the year i was unfortunate enough to be involved in a collision where we were struck from behind. Our car was written off and we were settled up very quickly, when we purchased a new car i phoned them up and cover was sorted there and then. No hassle and the only extra cost was £25 to change details. We had our own case handler and a direct number and email address which made things much… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 21/10/2014

Hi,

Thank you for taking the time to write a review. I am delighted to hear that you are pleased with the service you received after your unfortunate car accident. I'm glad that our claims team were able to make a very stressful time, hassle free, quick and easy for you. Thank you also for renewing your policy with us.

All the best,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“Fantastic customer service!”

Written on: 02/10/2014 by MsKaz (5 reviews written)

I haven't had to make a car insurance claim, however I have made 2 changes to my policy in the 2 years I've been with Chaucer Direct. I was AMAZED that I wasn't charged an admin fee for the changes! Every other car insurance company has tried to charge me a ridiculous admin fee for the slightest change in the policy, such as where my car is parked overnight. The price with Chaucer is also the best around. I would recommend this company to anybody and will be sticking with these guys when my… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 03/10/2014

Hi,

Thank you very much for your kind words and for taking the time to write a review. I am glad to hear that you have been pleased with the service provided to you over the past couple of years and thank you for being a loyal and valued customer.

All the best,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★★★★★

“Fab customer service, great prices! ”

Written on: 22/09/2014 by RachelPercival (1 review written)

Moved to Chaucer a little over a year ago from Direct Line, great value, fab customer service, saved me a fortune, didn't charge me an extortionate amount on the renewal AND you always get through to them! Totally recommend!… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 22/09/2014

Hi,

Thank you for taking the time to write a review and I am glad to hear that you are pleased with the service you have received, including your renewal.

All the best,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“cancelled without notice making me illegally drive for...”

Written on: 23/08/2014 by FletcherWalker222 (1 review written)

Asked for v 5 , I told them over the phone that I had not received it from the dvla. The lady on the phone said "don't worry I will make a note and you can send it when you have it" then they cancelled my insurance. Two weeks later I sent the documents only to be emailed back saying "sorry we cancelled you insurance 2 weeks ago". No messages, no emails, no phone calls, nothing. BE CAREFUL WITH THIS USELESS SHOWER OF SH* T AS I DROVE AROUND FOR TWO WEEKS ILLEGAL BECAUSE OF THEM , IT COST ME… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 03/09/2014

Hi,

At times we need to request additional documentation from our policyholders to clarify some information that is provided when they purchase a policy. We try to request documents that the majority of our policyholders will be able to supply to us easily.

Without your policy details we can not look into your policy in any detail, please call our contact centre manager and he will be happy to look into this more for you.

Thank you,
Steve

Reply to this comment
Report this review
★☆☆☆☆

“Ridiculous charges for one simple change to policy”

Written on: 30/07/2014 by RiverLee101 (1 review written)

I called up to change the registration of my car, one simple change that was completed whilst I was on the phone to the company. Right at the end of the phone call, they dropped the bombshell that I needed to pay 20 pounds just to have this change made. Had I been making a major change to the policy, one that required more work then I would have been happy to pay a charge but the amendment was made whilst I was on the phone & only 7 characters needed to be typed, hardly meriting such an… Read Full Review

By Geoffreyinsurance

Written on: 31/07/2014

Hi, thank you for your feedback and I'm sorry that you feel this way. The £20 admin fee covers the cost of producing and sending the updated documents. It also covers our costs to update the MID to ensure that you're legal on the road. I hope this seems more understandable and justifies the fee that we charge.

If you wish to discuss this further, please call us and ask to speak to Dean our Senior Team Leader.

All the best,
Steve

Reply to this comment

Sarahyorkshire's Comment

Written on: 04/08/2014

I have been with these for just over a year and some crashed into me recently and early in match - bad luck I know . I opted for the hire car and like for like size of car option and they never put it on my package the first time so , on renewal I states this was very important for me to have .
After reporting the second non fault accident it was brought to my attention that yet again it was not added To my policy despite being promised it was on . So one again I'm in a situation with no car that shouldn't have happened.
Absolute rubbish - and under no circumstance DO NOT go with their legal injury solicitors Lloyds Davidson - you pay them for nothing and do all the work yourself . They never ever receive your corresponding letters and take forever to deal with simple tasks .

Reply to this comment
Report this review Read 2 Comments
overview